روايات

رواية أسد والمجهوله الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فلوريدا ماجد

رواية أسد والمجهوله الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم فلوريدا ماجد

رواية أسد والمجهوله الجزء الرابع والعشرون

رواية أسد والمجهوله البارت الرابع والعشرون

رواية أسد والمجهوله
رواية أسد والمجهوله

رواية أسد والمجهوله الحلقة الرابعة والعشرون

قلب بتصرخ ومش عارفه تعمل اي طلعت تجري جابت تليفونها ورنت علي اسد

اسد . قلبي

قلب بعياط . الحقني يااسد

اسد بخضه . في اي انطقي

قلب بعياط. ساره اغمي عليها ومبترودش ومتلجه اوي ووشها اصفر الحقني يااسد

اسد وهو بيركب العربيه . اهدي كده 5دقائق وابقا عندك

قفل اسد معاها وطلب الدكتور وقاله يطلع علي الفيله

بعد 5دقائق فعلا وصل اسد وكان الدكتور داخل

قلب بعياط . الحقني يااسد

اسد اقترب منها . اهدي

وشال ساره ودها الي الغرفه

الدكتور . اتفضلو ثواني ياجماعه اشوفها بس

اسد شد قلب وخرج

اسد. ممكن تهدي مفيش حاجه اي اللي حصلها

قلب بعياط وهي في ح`ضن اسد. معرفش جت من بره بتعيط جامد ختها في حضني بطبطب عليها لقيتها كده

اسد . خير خير اهدي

خرج الدكتور

اسد . اي يادكتور عندها اي

الدكتور . هي عندها إنهي`ار عص`بي ناتج من ضغ`ط اتعرضتله انا اديتلها مهدئ

اسد . شكرا يادكتور

اسد لقلب . خلااص بقا ياقلبي هتلقيها فاقت دلوقتي متقلقيش

قلب . انا مش عارفه مالها دي متكلمتش حتي

اسد. اول متفوق سيبيها تهدي الاول

______

في الشركه زينب كانت رايحه لمكتب اسد عشان تحكيلو علي حاجه بخصوص الكليه

علي بفرحه . ازيك يازينب الشركه نورت

زينب بتوتر . منوره بيك ياباشمهندس

علي . بلاش باشمهندس قولي علي علطول

زينب . معلش بس ممكن اسأل حضرتك سؤال

علي . اكيد طبعا

زينب . هو اسد فين او طارق

علي . اسد والله معرف فين لكن طارق راح مشوار كده وهيجي تاني تعالي اقعدي معايا عقبال ميجي

زينب . لا لا انا هروح بقا وخلااص شكله هيتأخر

علي . لا تعالي هو اسد بيجي بسرعه تعالي اتفضلي

دخلت زينب مكتب علي بحرج وقعدت علي الكرسي

علي بإبتسامه. تحبي تشربي اي

زينب . شكرا جدا مش عاوزه اتعبك

علي بضحك . علي اساس انا اللي هعملو يالاه قولي

زينب بضحك . ياريت عصير ليمون

علي . احلي عصير ليمون يجيلك

____

ساره . بس هو ده اللي حصل

اسد بعصبيه. وازاي الواد ده يعمل كده ومتكلمنيش

ساره بعياط . مستر اسد انا مش عاوزه مشاكل معاه

قلب . اهدي ياساره هو اكيد ميقصدش

اسد بعصبيه . ولا يقصد انا هط-لعلك عين ام،ه

انا ماشي خاليكي النهارده متجيش الشركه

قلب وهي بتجري وراه . اسد اسد استني بس

اسد . اي ياقلب

قلب . براحه عليه هو اكيد مش قصده يعمل كده

اسد بحنيه . حاضر ياقلب خاليكي معاها انتي وانا هرحلو واجي علطول واعمليلها حاجه تأكلها وبا،س رأسها ومشي

______

زينب بضحك . مش معقول والله حضرتك فظيع مش قادره

علي وهو بيمسح القميص . حضرتي اي بقا ده القميص شرب العصير كله

زينب بضحك . اعمل اي انت اللي قولت فيه فار

علي . طيب بزمتك شركه طويله عريضه هيبقا فيها فار وبعدين الفيران علي الارض بترمي العصير عليا انا ليه ومسك تليفونه ورن ب اسد

علي . الو

اسد . اي

علي . انت نزلت ولا لسه

اسد . اه بس رايح عند ادم

علي . طب الله يسترك هاتلي قميص وانت جاي

اسد . ليه

علي . كنت بشرب الفار عصير ليمون

اسد . انت بتقول اي

علي .ياعم خلص يالاه سلام

زينب بحرج. انا اسفه معلش مش قصدي

علي بإبتسامه . فداكي ياقمر

أنزلت زينب رأسها بخجل

علي بتوتر . انا عاوز اقولك حاجه

زينب . اكيد اتفضل

علي . انا انا …انا

زينب بضحك . انت اي

علي . استني هجبها اهو

زينب بضحك . حاضر اديني مستنيه

علي بسرعه . زينب انا بحبك وعاوز اتجوزك

زينب بصدمه . انا

علي . انا بحبك والله من ايام مكنت في الجامعه انا وطارق شوفتك اول مره اما عزمتوني علي الغدا مقدرتش انساكي بعدها بجد

بصي انا معاكي في اي حاجه تطلبيها مني صدقيني مش هرفضلك طلب بس وافقي انتي بس

زينب بتوتر . انا مش عارفه اقول لحضرتك اي بجد

علي . خودي وقتك وانا فاتحت عمي وطارق واسد وهما موافقين بس شرط موافقتك

لم ترد عليه زينب

تنهد علي بضيق . براحتك بس ياانا يابلااش جواز خالص

زينب بإستغراب. الاه هو انا اكلمت

طارق دخل المكتب . اي ياض مقعد اختي معاك ليه عملك حاجه الواد ده

زينب بكدب . خالص خالص معملش حاجه غير أن هو ب،يزعقلي وكان هيقوم يض، ربني بس انا دافعت عن نفسي وكبيت عليه العصير

علي بيبصلها بصدمه من اللي قالته . انا عملت فيكي كده ده انا

وقبل ميكمل كلامه كان علي واقع علي الارض بسبب طارق

علي وهو بيمسح الد،م من فم،ه. انت اه،بل يالاه ولا اي

زينب بخضه . انا كنت بهزر يا ابيه كنت بهزر والله

طارق بنفاذ صبر. وبتكدبي ليه

زينب وهي عنيها في الارض انا اسفه

واتجهت ل علي وبصتله ب أسف . انا اسفه ياعلي

علي كان باصص في عينيها زي المغيب وخرجت زينب من المكتب

علي كان واقف باصص علي اثرها

طارق وهو بيمدله إيده . بصلي انا ياخويا

علي بصله بغيظ . بقولك اي انت عارف ان انا معملتش حاجه

طارق . منا عارف

علي . وبتضربني يابن الناس

______

فتح ادم الباب ولقا بوك،س في وشه علطول

ادم وهو بيقوم من علي الارض . انت اتجننت

اسد شده من القميص وض،ربه براسه . انت ياروح امك عملت اي للبت

ادم بزعيق . بت مين

اسد. عملت اي في ساره

ادم بتوتر . معملتش حاجه

اسد . انت هتست،عبط البت اغم،ي عليها وعماله وبت،عيط

ادم بخضه . اغ،مي عليها هي فين ؟

اسد . عندي في البيت

ادم وهم ان يخرج. انا رايحلها

ماسكه اسد من يده

اسد . ابوها موصيني عليها ياادم قبل ميموت وهي اكتر من اختي وكمل بغضب قسما بالله لو اذيت،ها او عملتلها حاجه مش هتبقي صحبي ومش هس،يبك

ادم بحرج . خلاص يااسد مش هيحصل حاجه تاني

___

قلب بحنيه . هو اكيد ميقصدش ياساره وبعدين انتي بتحبيه موفقتيش عليه ليه

ساره بعياط . انتي مش شايفه بيعاملني ازاي انا من ساعه مكنت في الجامعه وهو فعلا مش شايفني اتعينت معاهم في الشركه عشانه وهو بردو مش شايفني يوم ميطلب مني اني ابقي اجنبه يبقي عاوزني سد خانه

قلب . ساره فكري بعقلك لمره انتي دايما بتفكري في اي موضوع بعقلك اي اللي حصل

ساره بخنقه . انا تعبت وقلبي تعب

قلب . لو عاوزه رأي اديه فرصه تانيه وانتو اكيد مش هتتجوزو علطول اعملي فتره خطوبه طويله حبيتين ولو ملقتيش من ناحيته تغير كل واحد يروح لحاله

ساره بإقتناع . حاضر

____

بعد وقت وصل اسد وآدم فيله اسد

اسد بصوت عالي نسبيا . قلب قلب

قلب . ايوه يااسد

اسد . ادم معايا

اسد إدخل تعالي كان ادم واقف قدام الباب

دخل ادم بحرج

اسد . انا هطلع فوق اشوفهم وانت فاهمها

بعد فتره قليله نزلت ساره وهي بتفرك في إيدها ومتردده جدا

شاف ادم وشها اللي بان عليه التعب وقام بسرعه لكن مسك رجله وتأوه بسبب الوجع جرت عليه ساره بخضه .انت كويس

تجاهل ادم وجع قدمه ونظر لعينيها بإبتسامه ضعيفه

ادم. انا كويس ممكن نطلع برا عاوز اكلمك

ساره بتوتر . تمام اتفضل

ذهب ادم وورأه ساره

ادم بأسف . انا اسف علي اللي حصل مني صدقيني مكنش قصدي

ساره بنرفزه . اللي انت عملتو غلط انت مبتعرفش تتحكم في نفسك ولا في عصبيتك

ادم بنفاذ صبر . صوتك ميعلااش وقولتلك اسف

ساره بعصبيه . انت كمان بتزعقلي ومش عاجبك تصدق انا غلطانه وقولت اديك فرصه تانيه

إبتسم لها ادم. انتي بتتكلمي بجد

ساره لحظت فرحته وحبت تضايقه . لا مخلااص بقا ده كان قبل متعلي صوتك عليا لكن دلوقتي خلااص إنسي

ادم بنفاذ صبر. بت انتي هتجني،ني معاكي ولا اي

ساره بهدوء . خلااص خلااص قولي انت عاوز اي بهدوء زي منا هاديه كده

ادم . انا عاوز اتجوزك

ساره . بس انا

ادم بمقاطعه. عارف هتقولي اي بصي ياساره انا أعجبت بيكي ومقدرش انكر ده وانتي كمان بتحبيني وانا واثق من كده بس انتي متجيش تحاسبيني علي واحده كانت في قلبي قبل منتي تدخليه لو حبيت غيرك وانتي معايا ساعتها بس تقدري تمشي وتسبيني لكن مش هتبقي لغيري

ساره. طيب موافقه بس بشرط

ادم بفرحه .انتي تؤمري

ساره . متزعقليش تاني

ادم بندم . اسف والله معرفش اني دايقتك اوي كده بس صدقيني عمري مهزعلك تاني

ساره وهي بتمدله يدها . اتفقنا

ادم . بإبتسامه اتفقنا

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسد والمجهوله

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى