روايات

رواية أسد والمجهوله الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم فلوريدا ماجد

رواية أسد والمجهوله الفصل الخامس والأربعون 45 بقلم فلوريدا ماجد

رواية أسد والمجهوله الجزء الخامس والأربعون

رواية أسد والمجهوله البارت الخامس والأربعون

رواية أسد والمجهوله
رواية أسد والمجهوله

رواية أسد والمجهوله الحلقة الخامسة والأربعون

الصدمه احتلته لما رفع الغطا وملقهاش بص بصدمه للسرير وهو فاضي وهي مش موجوده فيه مش متخيل انها ممكن تهرب منه تاني مش متخيل انها ترجعلو وتسيبه تاني بعد معمل المستحيل عشان يجيبها نفض كل الأفكار دي من دماغه وبدأ يدور عليها في الاوضه بجن*ون طلع الفراندا وملقهاش مفضلش الا الحمام اكيد هي جوه جري علي الحمام وفتحه بسرعه علي امل انها تبقي هناك بس ملقهاش قال بصوت عالي :فتحيه انتي يازفت*ه فتحيييييه

فتحيه . ايوه يابيه القهوه اهيه

 

 

 

إق&ترب منها بس*كر وغض*ب ومس*ك كت*فها بق*وه : البت اللي كانت هنا فين

فتحيه بخوف وعياط. معرفش يابيه معرفش

مسك الصنيه اللي فيها القهوه ورم*اها علي الارض بغ*ضب وانتف*ضت فتحيه بخوف منه

وظل يقتر*ب منها وهي ترجع للخلف : انتي عارفه لو منطقتيش دلوقتي انا هعمل فيكي اي

فتحيه بخوف حاولت تجري بإتجاه الباب لكن هو سابقها وقفل الباب بالمفتاح

:مش هتعرفي تهربي مني تاني وم*سكها من شع*رها بقو*ه والقا*ها علي السرير إعتل*ااها ومس*كها من بدايه ملااب*سها وهم ان يقطع*ها لكن مسك*ت يداه بترجي : سيبني يابيه وانا هعملك كل اللي عاوزه ابو*س إيدك ابعد عني ولكن لا حياه لمن تنادي نفض يداها بق*وه ومز*ق ملابس*ها بغضب وس*كر وظلت تلك المسكينه تبكي وتض*ربه في ص*دره بقوه امسك يداها الاثنين بيد واحده ونزل بيده الاخري علي خ*دها بق*وه تش*نجت أعض*اء فتحيه اثر تلك الض*ربه وفقدت كامل قواها إقت*رب من شف*تيها يقب*لها بغض*ب وق*وه ووووووو

 

 

 

بقلم florida maged

••••••••••••••••••••••••••

استيقظت قلب بتعب في رأسها فتحت عيونها ببطء لم تكن تلك القماشه علي عينيها نهضت بخضه عندما رأت أمامها رجل ينظر لها بإبتسامه

قلب بخضه . انت مين انت اللي خط*فتني انت مين

:اهدي اهدي انا مخطف*تكيش

قلب بصوت عالي . انطق انت مين الحقووووونيييييي

جري عليها ووضع يده علي فم*ها عشان يكتم صريخها:اهدي فضح*تينا

 

 

 

ام محمد . في اي يامحمد اي الصر*يخ ده

نظرت قلب لها بنظره رجاء

ام محمد . الف حمدلله علي السلامه عليكي يابنتي خضتينا عليكي

قلب . انتو مين وعاوزين مني اي

ام محمد . اهدي يابنتي احنا مش عاوزين منك حاجه

قلب . طب اي اللي جابني هنا

ام محمد . طيب ممكن تقعدي وتهدي واحنا هنحكيلك كل حاجه

 

 

 

جلست قلب علي السرير وبجانبها ام محمد وحكت لها من اول مجت الفيله لحد موصلت هنا

قلب بعياط . طيب انا عاوزه اروح دلوقتي انا تعبانه اوي

محمد . طيب حاسه ب اي انا ممكن اجيبلك دكتور

 

قلب بعياط . انا مش عاوزه حاجه انا عاوزه امشي من هنا

الله يخليكي وديني عند اسد والله هو هيعملكو اللي انتو عاوزينو ابو*س إيدك

سحبت ام محمد يداها بسرعه . العفو يابنتي العفو شكلك طيبه وغلبانه انتي بس قولي لمحمد هو جوزك ده نوصلو ازاي ونخليه يجليك علطول

نظرت قلب الي محمد الذي ينظر لها بشرود

قلب . طب هو صاحب شركه الدمنهوري في

قاطعها محمد بإبتسامه . طيب اي رأيك نقوم ناكل الاول بعدين تبقي تقوليلي مكانه براحتك

 

 

 

نظرت له قلب بإستغراب

ام محمد . ايوه تعالي ناكل الاول ده انتي ضيفه في بيتنا وميصحش كده

مسكت ام محمد يد قلب وذهبو لغرفه صغيره أمام المطبخ وبها طربيزه صغيره جدا لاتسع الا لفردين

ام محمد . اقعدي ياحبيبتي هنا عقبال مجيب الاكل واجيلك

جلس محمد أمام قلب

محمد بإبتسامه . انتي اسمك اي صحيح

 

 

 

قلب بخجل من نظراته . اسمي قلب

زادت إبتسامه محمد فور سماع اسمها . اسمك حلو اوي ذيك

نظرت قلب ل اسفل بخجل وصدمه في نفس الوقت

محمد بضحك . لا لا بلاش تتكسفي بتحلوي اكتر

ام محمد . قوم يلا هات الباقي من جوه

قام محمد وتنهدت قلب براحه

ام محمد بإبتسامه . انتي اسمك اي ياقمر

 

 

 

محمد من خلفها . اسمها قلب ياأمي

ام محمد . مشاء الله اسمك حلو زيك انتي في الشهر الكام صحيح

قلب . في السادس

ام محمد . مش باين عليكي خالص شكلك ض*عيفه اوي عاوزه تاخدي بالك من اكلك انتي عارفه اما كنت حامل في محمد كانت بطني قدامي مترين كده

ضحكت قلب بخفوت

محمد . طيب يلا بسم الله ولا هنفضل نتكلم كده

 

 

 

بقلم florida maged

•••••••••••••••••••••••••••

زينب بضحك. القمر بتاعنا عامل اي

ساره بإبتسامه ضعيفه. الحمدلله احسن من إمبارح

زينب وهي بتشد إيديها وتتجه للباب. طيب يالاه عشان هنقعد في الجنينه سوا يالاه

ساره بإعتراض . مش عاوزه انزل يازينب خاليني هنا

زينب . لا لا يالاه عاملاالك مفاجأه تحت

 

 

 

سحر بإبتسامه. شوفي البيت نور ازاي لما انتي نزلتي

احتضا*نتها ساره بتعب

سحر ادخلي استنينا في الجنينه عقبال مجيب شويه تسالي كده يلا اتجهت ساره الي الجنينه وجلست علي الكرسي بتعب واغمض عينيها بسبب ضوء الشمس

ادم بحزن لهيئتها . ساره

فتحت ساره عيونها بصدمه فور سماع صوت ادم تجمعت الدموع في عينيها وظلت تنظر له لبضع دقائق قاطعه تلك الصمت وهي ترترتمي في أحض*ان ادم بضع*ف بادلها ادم بإش*تياق وظلو هكذا لوقت طويل إبتعدت ساره عنه

ادم . انا مش عارف اقولك اي بس انتي وحشتيني انا

 

 

 

لكن قاطعته ساره وهي تن*زل بيد*ها علي خ*ده بقوه

ساره بإستغراب. وحشتك وحشتك ازاي وحشتك ازاي وانت راميني هنا حتي مسألتش عليا مكلفتش نفسك تيجي وتشوفني وجاي دلوقتي تقولي وحشتك اغت*صب**ني وجاي دلوقتي تقولي وحشتك انا بقا موحشتكش انا مش عاوزه اشوفك بعد اللي عاملتو اكملت بإنه*يار انت بني آدم بارد مشوفتش زيك اتحملت عشانك حجات كتير وفي الاخر ده جزاتي إقتر*بت منه وظلت تض*ربه علي صد*ره بض*عف جاي دلوقتي تقولي أنا وحشتك

تركها ادم تفرغ جميع طاقتها فهو يعلم انه أخطئ كثيرا في حقها امسك رأسها ب*قوه والتهم شف*تيها بقوه تحت ض*ربات ساره المتتاليه علي ص*دره بعد وقت هدأت ساره وقبل*ها ادم مره اخري لكن تلك المره بحنيه وحب وبا*دلته ساره

ابتعد ادم ولكنه مازال ممسك برأسها . انا عارف اني استاهل اكتر من كده بس انا عاوزك تسمعيني مش اكتر إقترب*ت ساره اكتر منه ووض*عت رقبت*ها علي كتفه براحه

ادم . انا عارف ان ليكي حق تعملي اكتر من كده بس تعالي نروح دلوقتي وهشرحلك كل حاجه وانتي احكمي عليا زي منتي عاوزه وصدقيني انا هحترم اي حاجه هتقوليها بس تعالي معايا دلوقتي

اكمل بإستغراب. ساره ساره ابعد رأسها عن كتفه كانت ساره فاق*ده للو*عي

بقلم florida maged

•••••••••••••••••••••

فتحت عيونها ببطء وجدته يجلس أمامها وهو ع*اري ال*صدر وينفخ دخان سيجارته بتفكير ظلت تنظر له لدقائق حتي خرج صوته

:هتصوريني ولا اي

فتحيه بكره . ليه عملت كده

إقتر*ب منها وقال بفحيح : فين البت اللي كانت هنا

فتحيه بعياط . معرفش معرفش منك لله

ضرب*ها بال*الم بشده . لا بصي يار*وح ام*ك لو منطقتيش هكمل اللي كنت بعمله من شويه وممكن اطلعك من تحت إيدي علي المستشفي عدل

إبتعدت فتحيه عنه سريعا وهي بتحاول تداري جس*مها عن عنيه . والله معرفش صدقني معرفش حاجه

إعتدل في وقفته وقال . انا عارف انك عبي*طه متقدرش تعملي حاجه بس قسمة بالله لو طلع ليكي يد في الموضوع لخرج من هنا علي تر*بتك وسابها وخرج

بكت فتحيه بشده فور خروجه علي حالها وازدادت شه*قاتها عندما تذكرت وهو يقت*رب منها و صر*خت بقوه

بقلم florida maged

••••••••••••••••••••••••••

ام محمد . خلااص بكره محمد هيكون هناك وجوزك هيجيلك متقلقيش

قلب . انا مش عارفه اشكرك ازاي والله علي اللي انتي عملتيه معايا

 

 

 

 

ام محمد . تشكرني علي اي انتي زي بنتي

محمد . خلااص انا هخلص الشغل بكره واطلع علي الشركه هناك

قلب بحرج. شكرا ليك هتعبك معايا انا عارفه

محمد بإبتسامه. تعبك راحه

ام محمد . انا خايفه علي البت فتحيه اوي

قلب . مين فتحيه

ام محمد . دي بنت بتشتغل معانا عند البيه

قلب . هو انتي متعرفيش اسمو

ام محمد . اعرفو منين يابنتي

 

 

 

محمد . انا هقوم انام عشان الحق اروح الشغل تصبحو علي خير

ردت عليه قلب وأمه في صوت واحد . وانت من اهله

ام محمد . يالاه احنا كمان ننام يابنتي لحسن تعبنا اوي النهاردة انتي صحيح حامل في بنت ولا ولد

قلب بإبتسامه. لا معرفش

ام محمد بإستغراب. ازاي متعرفيش

قلب . انا عاوزاها مفاجأه لما اولد مش عاوزه اعرف دلوقتي

ام محمد . إن شاءالله ربنا يرزقك بتؤام ولد وبنت عشان تبقي مش ناقصك حاجه

 

 

 

إبتسمت لها قلب ونامت بجانبها براحه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسد والمجهوله

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى