رواية أسد والمجهوله الفصل الخامس عشر 15 بقلم فلوريدا ماجد
رواية أسد والمجهوله الجزء الخامس عشر
رواية أسد والمجهوله البارت الخامس عشر
رواية أسد والمجهوله الحلقة الخامسة عشر
اسد وهو بيخبط إيدو جامد في المكتب .ازاي يهرب ازااااي وانتو كنتو فين انت وانت شاور علي ادم وطارق مش قولتلكو بدل المره مليون انكو ترحولو علطول كل ده من يوم مشيت فيه مقدرش اعتمد عليكو ده انا لو مشغل معايا نسو*ان كنت هستفاد منهم
ادم بنفاذ صبر . جرا اي يااسد احنا كل 5ساعات كان حد فينا بيروح لزمته اي الكلاام ده
اسد وهو يقترب منه . هو يعني اي اللي لازمته اي انت عارف ان هو ممكن يموتنا كلنا
ادم . انا معنديش حاجه اخاف منها
اسد بصوت عالي . انت عشان خطيبتك ماتت لكن انا مش هخلي مراتي تموت
علي . اسد اقفل بؤ ام.ك شويه
طارق . انت عارف ياادم اسد ميقصدش
ادم وهو ينظر في عين اسد بشده . انا غلطان اني جيت من إيطاليا انا عارف ان عمرك مهتتغير و اه انا ضيعت يارا مني وعمري متمني اللي حصلها يحصل ل مراتك بس اللي حصل لها خارج عن إرادتي انت عارف منكرش اني كنت زبال.ه بس هي اللي نضفتني
علي . خلصنا ياادم
ادم بتنهيده . خلصنا ياعلي انا هلم حاجتي واسافر هناك
كل الكلام ده واسد كان بيبص جامد في عين أدم وهو ندمان من كل حاجه بيقولها ل ادم وقت غضبه هو الوحيد اللي بيجي عليه ودايما بيعيره ان هو مقدرش يحافظ علي يارا
تنهد اسد وقال قبل م ادم يخرج من المكتب . اهرب زي منتا بتهرب من كل حاجه عمرك مواجهت نفسك عمرك مكملت حاجه للآخر توصل عند نقطه معينه وتمشي وتسيب كل حاجه
طارق بصوت عالي. خلاااااص يااسد مش نقصينك
اكمل اسد مايقوله . طول عمرك جبان ياادم طول عمرك جبان حتي لما خطيبتك ماتت مروحتش تدور ورا اللي عمل كل ده مع إنك كنت عارف
تنهد اسد قال في نفسه لازم يكمل اللي بدأو لانه عارف مفيش الا الطريقه دي الي تنفع مع ادم وهي انو يحسسو بضعفه. هقولهالك دلوقتي وهفضل اقولهالك ياادم انت معرفتش تحافظ عل يارا
كل هذا وآدم كان يستشيط غضبا من كلاام اسد اللذع اقترب ادم من اسد وعيناه لاتبشر بالخير انت عارف اللي انت قولتو ده انت هتتحاسب عليه ازاي
اسد وهو يقترب اكتر من ادم لحد مبقاش بينهم فاصل . اللي عندك اعملو
إبتسم ادم بشر وهو بيكور يده بشده ومره واحده راح ضارب اسد بالبوكس بشده كان اثره خروج الد”م من فم اسد لان ادم ليس بهين إطلاقا هو اقوي من طارق وعلي وحتي اسد
ظل يضحك اسد وهو بيقولو ده اخرك وانقضو الاثنين علي بعضهم
كان طارق وعلي يقفون ينظرون إليهم بنفاذ صبر هما دايما يجرحون بعض بكلماتهم اللذعه ومن ثم ينقضو علي بعض
بعد وقت طويل إبتعدو عن بعض وجلسو بجانب بعض علي الارض بإهمال
ادم بتعب . انت عارف اللي قولتو ده انا هعمل في اه*لك اي بس الصبر
اسد بإستهزاء. وحيات ام*ك متعرف تعمل اكتر من اللي عملتو
تنهد ادم بغصب. بص يالاه انا هقعد بس عشان مراتك مش اكتر هي ملهاش ذنب في اللي هيحصل
اسد بغضب . لا يارو*ح ام*ك ليها راجل مش عاوزينك
نهض ادم من علي الارض ومد يده ل أسد وقال . مهو باين روح يااخويا بدل م اخليك متنفعش لا راجل ولا ست
طارق . خلصتو ياعيال
علي . هنعمل اي بقا
اسد وهو يخرج من المكتب ويشاور علي ادم ابقا اسأل ام*ه
___
وصل اسد المنزل وهو مرهق جدا فتح الباب ودخل كانت قلب في المطبخ احست بيد ملتفه حول كتفها فور إستدارتها صرخت بقوه ووقعت علبه كبيره من يديها علي رجل اسد
اسد . وهو يتألم الله يخربيتكو هتجيبو اجلي
قلب بخضه من منظره . مين اللي عمل فيك كده انت دخلت في تريلا
اسد بتهكم . لا دخلت فب ادم ياروحي
قلب . ادم ليه عملت اي
مسكها اسد من معصمها بقوه . اسمو باشمهندس يا قلبي اسمو باشمهندس
حا حاضر والله
اسد . تعالي بقا طهريلي وشي اللي مدغدغ ده
ظلت قلب تعالج جرحه اللي في وشه وهي تبكي بصمت تنهد اسد وهو يشدها الي احضانه طب بتعيط ليه دلوقتي
احتضانته قلب .انتو اتخانقتو مع بعض ليه
اسد وهو بيقبل خدها . لا ياقلبي ده احنا كنا بنهزر مع بعض ولمي نفسك شويه عشان انا ماسك نفسي بالعافيه
قلب بضحك . يااسد انت في اي ولا اي ده انا متبهدل خالص
شالها اسد . لا لا انا جامد حتي وانا مضروب كمان تعالي كده وانا اثبتلك
____
تفتكر اي اللي ممكن يهزو
أسر. قبل كده وجينا علي صحابه حاليا انا بفكر في مراته وبصراحه طلعت مز، ه ودخلت دماغي
ههههههههه طول عمرك شقي خود دول
أسر. اي دول
دول 4 مليون حلاوه رجوعك وظبطلك البيت وهتلاقي مز*ه مستنياك في البيت هتدلعك
أسر وهو يخرج من المكتب. هديه مقبوله
عند اسد بليل….
جرس الفيلا يااسد في حد تحت
اسد . اي ده مين اللي جاي الساعه 1
قلب . روح شوف
اسد. طيب متنزليش خاليكي هنا
اسد . ادم؟ اي اللي جابك
ادم. هنتكلم علي الباب ولا اي
لا لا طبعا ادخل
ادم . انا جايلك نتصرف في الحوار بتاع
أسر
اسد. وفي حد بيجي لحد الفجر عشان يتصرفو
ادم وهو يجلس علي الكنبه بكل اريحيه .متقفلش الباب عشان هتلاقي طارق وعلي داخلين
اسد . هي الحفله عندي النهارده ولا اي
ادم . مش طايقك يااسد
اسد . انت عارف اني كنت متعصب
ادم . مش كل اما تتعصب ترميلي الكلمتين دول انت عارف اني مليش ذنب في موت يارا
اسد بتنهيده .عارف بس مفيش الا الطريقه دي اجيبك بيها متزعلش مني يالاه انت اخويا
طارق . السلام عليكم ياأهل الدار
اسد . وعليكم السلام تعالي يااخويا اومال فين علي
طارق وهو يخلع جاكيته . قال هيروح يجيب حاجه وجاي ها فكرت في حاجه ولا لا
اسد .مش عارف والله ياطارق انت عارف الواد ده لما بيختفي محدش بيعرفله سكه من زمان مبالك وهو مش طايقنا
طارق . لا نجيبه عادي وقبل ان يكمل كلامه دخل علي بأكياس كتيره
علي . ازيكو يارجاله جيبتلكو حجات لزوم السهره
ادم . سهره اي يالاه انت اهبل
اسد . جايب اي
علي . حاجه ساقعه وشويه لب وسوداني وشيبسيات بقا وكده
اسد . والكيسه دي فيها اي
علي . لا مش بتاعتكو دي بتاعت مرات اخويا جايب لها شوكولاتات وشويه حجات حلوه اللي البنات بتحبها دي
اسد بضيق . ليه الاهتمام ده
علي وهو يفتح التلفاز . مرات اخويا اجبلها اللي انا عاوز اجيبهولها فسح كده شويه وقوم هتلنا كوبيات للعصير اخلص
ادم . والله يالاه فيك الخير هات بالا أسر بلا قرف
طارق . هات حبه سوداني وشغل لينا فيلم اكشن كده
اسد ممد لهم بالكوبيات. خودو يالاه
وجلسو سويا يشاهدون التلفاز ويضحكون قليلا
حتي صدع اذان الفجر
طارق . يالاه ياجماعه نروح الجامع ونيجي نكمل السهره
ذهب كل من طارق وآدم وعلي ليتوضؤ وصعد اسد ل قلب كانت قلب مستيقظه من وقت م اجتمعو سمعت أصواتهم ولم تنزل
اسد. انتي لسه صاحيه ياقلبي
قلب. لا انا صاحيه من شويه بس سمعت صوتكو ف مردتش انزل وكده
اقترب اسد منها وباس رأسها. طيب احنا هنروح نصلي عاوزه حاجه اجيبهالك
قلب . سلمتك
انتهو من صلاتهم ورجعو الي المنزل مره اخري ونامو جميعهم
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسد والمجهوله)