رواية أسد والمجهوله الفصل الحادي عشر 11 بقلم فلوريدا ماجد
رواية أسد والمجهوله الجزء الحادي عشر
رواية أسد والمجهوله البارت الحادي عشر
رواية أسد والمجهوله الحلقة الحادية عشر
انت اي اللي جابك هنا
ابتسم له بإستهزاء وقال هي دي عروستك بس تصدق تستاهل ونظر لها بخبث من ااسفل الي اعلي
تؤ تؤ تؤ تؤ انت عارف انا قولت يوم مهتتجوز هتجيب واحده شما*ل من اللي انت تعرفهم متخيلتش تختار واحده جام*ده كده طول عمرك بتوقع واقف يابن الدمنهوري
لكمه اسد فسقط علي الارض قال له اسد ورحمه امي مهسيبك انا دخلتك السجن مره ممكن اعملها التانيه والتالته عادي
كانت قلب تبكي بصدمه وقالت خلااص يااسد عشان خاطري خلااص
اسمع كلاام المزه بس قولي هي تعرف ماضيك الوس*خ ولا تحب اعرفها
غلت الدماء في عروق اسد وظل يلكمه في وجهه بينما يضحك الثاني
______
طارق ؛
علي اطلع نادي اسد اي التأخير ده هو كان نازل ورايا
حاضر ياعم طالع طالع
طلع علي وهو ماشي في الممر سمع صوت عياط قلب واستغاثتها اخرج سلاحه وفتح الباب بسرعه …..
قال علي بصدمه اسر؟؟؟
فاق علي بسرعه من اثر صدمته وامسك بيد قلب وجعلها تحتمي خلفه
اهدي يااسد وسيبه هيموت في إيدك
لم يسمع له اسد وظل يلكمه ولكن بحركه سريعه أصبح أسر فوق اسد واخذ يلكمه بشده شهقت قلب بفزع وظلت تصرخ بإسم اسد ضرب علي أسر برجله ليبعده عن اسد فقام أسر سريعا ومسك مسدس علي
وقال ابعد يابن الدمنهوري بدل م بطلقه واحده اخليك تترحم علي حبيبه القلب زي مصحبك اترحم علي خطيبته
ابتعد اسد عنه وقال ملكش دعوه بيها كلاامك يبقا معايا انا عاوز اي وانا اعملهولك
ضحك أسر بسخريه اوووبااااا ده انت واقع لشوشتك وانا معرفش بس بيني وبينك البضاعه تستاهل
ااااااااسررررررر صرخ اسد بقوه اثر تلك الصرخه سمعه ادم الذي كان يتجه الي غرفتهم اخرج سلاحه واقترب بخفه من خلف أسر وشاور ل أسد ان يكمل كلاامه حتي يغفل أسر
طيب انت عاوز اي وانا اعملهولك.
مش هتقدر
ملكش فيه اللي عاوزه انا هعمله
شاور أسر علي قلب وقال عاوز المزه اللي جنبك دي
قال له اسد بسخريه بعيينك يااسر لو راجل تمس شعره منها
ضغط اسر علي الزيناد ببطء وقال ابقي قول عليها يرحمان يارحيم ضربه ادم في مؤخره رأسه ب السلاح بينما خرجت طلقه من سلاح اسر كانت سوف تصل الي قلب لكن بحركه سريعه من علي ابعد قلب واستقرت الرصاصه في صدر علي
امسك اسد علي قبل ان يقع علي الارض وظل يصرخ بإسمه
علي علي خليك معايا متقفلش عينك علي فوق ياعلي
إبتسم علي واغمض عينيه ببطء
عليييييييي ظل اسد يبكي ويصرخ كالطفل الصغير وكذلك ادم
قال طارق في نفسه انا هطلع اشوف اي اللي آخرهم صعد طارق الي الدور الذي به اسد ودخل الي الغرفه واتصدم عندما رأي علي بين أحضان اسد والدماء حولهم بكثره
فاق طارق وهز ادم وقال فووق فوق رن علي الإسعاف فوووق
فاق ادم ومسح دموعه و ذهب ليحمل علي
قال طارق ل أسد فوق يااسد فووق اخلص
قام اسد من علي الارض ونظر الي قلب الواقفه في ركن الغرفه واقترب منها أخذها قي أحضانه وظل يبكي وقال انتي كويسه
قالت قلب بين شهقاتها وصدرها يعلو ويهبط انا انا انا كويسه انا كويسه امسكها اسد من يديها و ذهبو الي العربيه سريعا ليلحقو ب ادم وطارق
_______
بعد قليل كان اسد وآدم وطارق في حاله صعبه جدا كان اسد يجلس علي الكرسي بإهمال بينما ادم كان يجلس علي الارض وطارق يأخذ الممر ذهبا وإيابا اقتربت قلب من اسد ورفعت وجهه رأت عينيه مليئه بالدموع ولكن يكافح لعدم إخراجها مسكت قلب يده وذهبت به الي الحمام واغلقت الباب واقتربت منه وقالت تعالي ي أسد ذهب اليها اسد سريعا واحتضنها بشده وظل يبكي وقال علي اخويا مش صحبي احنا كنا دفعه واحده كنا دايما سوا ومع بعض كنا بنعدي اي حاجه صعبه سوا انا عمري مبينت اني بحبه ودايما بنتخانق مع بعض بس هو عارف اني بحبه هو عارف اني بحبه
ارتفع صوت اسد وظلت قلب محتضناه وقالت انت مش اسد اللي انا اعرفه لازم تبقي اسد القوي عشان تعرف تجيب حقه طول منت كده مش هتعرف تتصرف لازم تفوق يااسد فوق احنا محتاجينك خرج اسد من أحضان قلب وغسل وجهه ومسك يد قلب وخرج
اقترب الدكتور منهم
جرو عليه طارق وآدم واسد بسرعه وقال اسد خير يادكتور علي عامل اي
انا مخبيش عليكو الطلقه كانت قريبه من القلب جدا أديت لي مضاعفات كبيره بس احنا حاليا خرجنا الرصاصه وهيفضل في العنايه المركزه ليومين لحد ميعدي مرحله الخطر ذهب الدكتور
اقترب طارق من اسد وقال خود قلب وروح دلوقتي وانا قاعد انا وآدم مش هنمشي
مسك اسد بيد قلب وخرجو من المستشفي اتجهو الي الفيلا صعد اسد علي الدرج بإنكسار وفتح غرفه النوم دخلت قلب بإنبهار كانت متزينه بشكل جميل حزنت قلب بشده لان فرحتها لم تكتمل ولكن حمدت ربها
خرجت قلب من الحمام بعد ان غيرت فستانها لقت اسد واقف في الفراندا ع*اري الص*در ذهبت اليه قلب ووضعت يدايها علي ضهره برفق التف إليها اسد ونظر لها بحب وحزن فكانت جميله بشده كانت ترتدي قمي*ص اسود وعليه الروب وأطلقت لشعرها العنان
اقترب منها اسد واحتضانها بشده واخذ يشم رائحتها ابتعد اسد عنها بعد وقت طويل وقال اسف ياقلبي
قالت قلب بحب متتأسفش اهم حاجه نطمن علي الباشمهندس علي إن شاءالله هيفوق وهتفضلو تتخانقو مع بعض تاني
مسكت قلب يد اسد واتجهت به الي الي الحمام وقالت ادخل اتوضئ عشان نصلي وندعيله
انتهو من صلااتهم ف اتجه اسد الي قلب وحملها وذهبو الي الفراش واحتضنها ونامو سويا ليرتاحو من تلك أحداث اليوم الشاقه ليرو مايخبئ إليهم القدر …………..
تململت قلب في الفراش وظلت تفرك في عينيها بسبب ضوء الشمس ظلت قليلا لاسترجاع أحداث امس نهضت من علي الفراش ولم تري اسد فزعت بشده لكن رأت ورقه مكتوب فيها انا رايح ل علي المستشفي ابقي افطري عقبال م ارجع انا مش هطول
ابتسمت قلب علي إهتمامه دخلت لتأخذ شاور وصلت فرضها ونزلت الي المطبخ لعمل طعام ل أسد اكيد هو تعبان وعاوز يرتاح انتهت قلب من عمل الطعام و ذهبت لتري الفيلا فكانت جميله جدا ووجدت جنينه كبيره خلف الفيلا ذهبت اليها وظلت تجري وتجري حتي تعبت وسقطت علي الارض لتهداء قليلا كان وصل اسد منذ قليل ووجد الباب الخلفي للفيلا مفتوح وعلم انها في الجنينه ظل يراقبها وهي تجري وتقع وابتسم عليها حين وجدها نامت علي الارض وتنظر الي السماء وهي مبتسمه اقترب منها اسد وجلس بجانبها علي الارض وهي سرعان مفتحت عينيها حين شمت رائحته اقتربت منه قلب واحتضنته بشده وقالت وحشتني يااسد انت ينفع تمشي منغير متصحيني او نفطر سوا حتي عيب والله مينفعش علموك كده في بلدك قالتها قلب بضحك عندما رأت حزن في عيني اسد لكن اسد لم ينتبه لكل ذلك فكان كل تركيزه علي شف*تيها واقترب منها حتي قبلها بشده ومن ثم تعمق في قبلته ابتعد اسد عن قلب لكي تأخذ نفسها وسند جبينه علي جبينه حتي اختلطت انفاسهم الساخنه وقال بحبك بحبك ياقلبي
قالت قلب بحرج وانا كمان يااسدي بحبك
ظل اسد ينظر اليها ليستوعب ماتقوله وقال انتي ليه بتتدلعي في الوقت الغلط
ابتعدت قلب عنه بحرج وقالت انا داخله اجهز الاكل
كان اسد يطعم قلب وهي علي رجله حتي قالت قلب الباشمهندس عمل اي
تنهد اسد بحزن وقال حالته مستقره لحد دلوقتي بس انا قلقان عليه اوي
رفعت قلب رأس اسد وقالت هيفوق والله خاليك واثق في ربنا انه هيساعده .
باس اسد رأسها وقال يارب ياقلبي يارب
انتهو من الاكل وقالت قلب معلش يااسد ممكن اجي معاك اطمن عليه
قال لها اسد ماشي ياقلبي اطلعي البسي بسرعه انا هستناكي
لبست قلب وهمت ان تخرج هي واسد لكن قالت ثواني ثواني وجرت الي المطبخ سريعا وقالت يالاه بينا نظر اسد لما في يديها وقال اي ده
ده اكل اكيد محدش هناك أكل حاجه من إمبارح
إبتسم لها اسد وحمل الطعام من يدها وذهبو الي المستشفي
دخل اسد الي الغرفه التي بها طارق وآدم وقال ل قلب خاليكي ثواني هصحيهم دخل اسد وصحي ادم وطارق
يالاه قومو ياجماعه جبتلكو اكل اعتدل كل من طارق وآدم عندما وجدو اسد ينادي علي قلب دخلت قلب وهي عينيها في الأرض وقالت السلام عليكم
القي عليها السلام كل من طارق وآدم
قال اسد يالاه حماتك بتحبك انت وهو
انتهو من الطعام وقال طارق لقلب تسلم إيدك يامرات اخويا
الله يسلمك ياباشمهندس
قام ادم وقال انا رايح البيت هظبط نفسي واجي قال له اسد روح ارتاح وانا قاعد شويه انا وقلب وخد طارق كمان
تمام
ذهب طارق وآدم الي منازلهم ولكن غير ادم ملابسه وانطلق الي المخزن
_______
انزل ادم جردل ماء علي اسر
قام أسر مفزوعا وهو يتنفس بسرعه اثر صدمته
لا فوق يارو*ح ام*ك ده احنا لسه مبدأناش
إبتسم له أسر وقال السنيورة ماتت ولا لسه
ضحك ادم بإستهزاء وقال لا لسه اي عاوز تموتها
ضحك أسر ضحكه شيطانيه وقال حرام بصراحه علي الج*سم ده انه يموت
ضربه ادم برجله في رأسه وقال اممممم اي اللي رجعك يابن السيوفي
بثق اسر الدماء من فمه وقال جاي اخلص عليكو زي مخلصت علي خطيبتك زمان مش بقولك الستات الجام*ده بس هي اللي بتموت
ضربه ادم بشده في رأسه حتي هداء وفقد أسر الوعي
ذهب ادم الي المقابركان يتكلم مع خطيبته يارا
انا عارف اني ظلمتك كتير وجيت عليكي اكتر وتعبتي معايا انا عارف اني مكنتش استحقك من الاول عشان كده ربنا خدك مني بس صدقيني حقك هيرجعلك ظل ادم يحدثها وهو يبكي مره و يضحك مره اخري حتي عم الظلاالم
______
عند اسد وطارق في المستشفي
اسد : يعني اي مبيرودش
طارق : معرفش يااسد انا روحته البيت اتفقنا ان ساعتين وهرن عليه تاني عشان نجي سوا للمستشفي مكنش بيرود عليا
اسد : طب مطلعتلوش علي البيت
طارق: اكيد طلعتلو
ظل اسد يفكر قليلا حتي جاءت فكره في رأسه وقال في نفسه اكيد هناك
قام اسد من علي الكرسي وقال ل طارق انا رايح مشوار بسرعه وجاي خالي قلب معاك متسبهاش لحظه ياطارق متسبهاش لحظه
قامت قلب خلف اسد وقالت وهي ماسكه إيدو : انت رايح فين
اسد بحنيه : بأس رأسها وقال هروح مشوار صغير خالص وجايلك علطول ياجميل خاليكي مع طارق ماشي
إبتسمت له قلب وذهب اسد الي قبر يارا
_______
بعد وقت قليل كان يقف اسد أمام المقابر وعلم ان ادم موجود عندما رأي سيارته دخل اسد الي مقبره يارا وجد ادم نايم علي الارض بجانب مقبره يارا
تنهد اسد بحزن وذهب اليه
اسد : ادم ادم
ادم بنعاس : اي اللي جابك يااسد
اسد : انت مبترودش وتليفونك مقفول عاوزني اعملك اي يعني
ادم : انا سايب التليفون في العربيه
اسد : هات إيدك قوم اي اللي منيمك كده
ادم : انت عارف يا اسد اني برتاح لما بنام هنا
اسد : وهو بينفض التراب من علي ادم انت لازم ترمي الماضي ورا ضهرك عارف ان ده صعب بس انت فكرك يارا كده مبسوطه
تنهد ادم: انا لو رميت الماضي ورا ضهري هرمي معاه يارا
اسد بحزن : الحزن في القلب يااصاحبي
ادم بوجع : انا مش قادر انساها مش متخيل انها ماتت بسببي انا كنت بوجعها كتير كانت بتتعب معايا اوي هي اللي خالتني اقرب من ربنا وابعد عن اللي انا كنت فيه مش متخيل حياتي منغيرها
احتضنه اسد : انت عارف انها بتتعذب من اللي انت بتعمله ده لازم تشوف نفسك انت داخل علي 35 ومتجوزتش لحد دلوقتي هتلحق تجيب عيال امتي
إبتسم له ادم بسخريه : انت عارف ان مفيش واحده ترضي بيا غير يارا الله يرحمها
اسد : وبالنسبه ل ساره اللي عنيها فضحاها وانت عارف انها بتحبك يبقي اي
نظر له ادم وقال : خايف اظلمها معايا خايف اتجوزها واعيش علي ذكري يارا
اسد :حاول تقرب منها و تفهمها وهي اكيد هتحبك لان اللي بيحب مبيشوفش عيوب اللي قدامه
إبتسم له ادم : انت من امتي وانت رومانسي كده
ضربه اسد بخفه علي صدره وهم يتجهون الي العربيه
______
وصل ادم واسد الي المستشفي وذهب إليهم كل من طارق وقلب
طارق؛ كنت فين يالاه
ادم : كنت بتفسح شويه
اسد : سيبه ياطارق
جلس ادم بجوار طارق وقلب بجانب اسد
قلب بصوت واطي: هو ماله هدومه عليها تراب كتير ليه
تنهد اسد وقال: كان عند مقابر خطيبته الله يرحمها
تنهدت قلب بحزن الله يرحمها
صدع اذان العشاء قالت قلب بصوت عالي نسبيا : قومو ياباشمهندسين صلو وادعو ل الاستاذ علي
إبتسم لها اسد وقال طيب احنا هنروح نصلي في اوضه علي وانتي صلي في الاوضه دي ومتروحيش في حته خلصي وتعالي علطول
قلب : حاضر
ذهبو الشباب ليصلو في غرفه علي وكان اسد يصلي بهم
ولحظه فتح علي عينيه وابتسم واغمضها مره اخري
انتهت قلب من الصلاه وكذلك الشباب وذهبو للخارج
خرجت الممرضه بسرعه وهي تنده علي الدكتور
الممرضه يادكتور يادكتور الحق يادكتور ………..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسد والمجهوله)