رواية أسد والمجهوله الفصل الثاني والستون 62 بقلم فلوريدا ماجد
رواية أسد والمجهوله الجزء الثاني والستون
رواية أسد والمجهوله البارت الثاني والستون
رواية أسد والمجهوله الحلقة الثانية والستون
واخيرا جيه اليوم اللي مستنيه علي بفارغ الصبر البنات كانو كلهم متجمعين عند فيلا فهد والشباب كانو في فيلا علي اللي جهزها منغير ميقول لزينب لانها مكنتش عاوزاه يجيب فيلا بس كانت عاوزه تقعد في الشقه بتاعتو طبعا علي اعترض علي كل ده وجاب الفيلا وجهزها منغير ميقولها
ادم. انا مش مصدق ده زوقك
علي بغرور. انبهرت صح
طارق. يابني ده انا هاجي اقعد عندك كل يوم
علي. بس يابابا ليك بيت روح اقعد فيه
دخل اسد. خودو البدل اهيه اجهزو يالا
علي. تسلم يااخويا نجيلك في الافراح إلا قولي عملتلي اي في الاجازه اللي قولتلك عليها
اسد. يابني هو انا بتاع اجازات كفايه عليك الل*يله دي
علي. ورح*مه ام*ك مهينفع ل*يله اي اللي كفايه عليا
اسد. لو كترت في الكلاام هنزلك بكره تشيل كلو لوحدك
علي بضيق. اتكت*مت اهو انا هقوم البس احسن بدل مغلط
اسد. كتر في الكلاام كتر
ادم. متديه اجازه ياعم في اي
اسد. اسكت انت كمان عشان لسه دورك جاي
ادم. لا الطيب احسن انا هقوم البس انا كمان
إقتر*ب طارق من اسد
طارق. بقولك عاوز اخد رأيك في موضوع كده
اسد. وانت من امتي بتاخد رأي في حاجه اصلا انت بتعمل اللي علي مزاجك
طارق. اسمع بس انا مش بهزر
اسد. طيب قول
طارق بحمحمه. عارف الدكتوره اللي كانت متابعه حاله قلب في المستشفى
اسد. اه مالها
طارق بحرج. انا عاوز اتقدملها
سكت اسد قليلا وثم انفج*ر ضاحكا
اسد. وانت عاوزني اجي اخطبلك ياب*طه ولا اي
طارق بديق. انا غلطان اني عرفتك انا هتن*يل البس انا كمان واخلص عشان هنطلع نجيبهم من الفيلا انا وانت
fℓσяiɒα мαɢєɒ
••••••••••••••••••••••
قلب بع*ياط وصوت عالي . بطل بقا ونبي كفايه كده انا صدعت
سحر. بس يابنتي في اي البيت كلو فرح وهزار وانتي قاعده بتعي*طي هاتيه وانتي روحي مع البنات
قلب . عدي بيعيط كتير ياماما سيبيه هيتعبك
سحر. بس يابت وقومي يلا مع البنات عشان تعملي ميكب وفستانك اسد جابو قبل مينزل يلا بسرعه كلهم لبسو
قلب. اسد قالي محطش ميكب عشان ميزعقلي*ش
سحر. ملكيش دعوه انتي اسمعي كلاامي ولو حصل حاجه انا اللي هتكلم
جرت قلب بفرحه الي غرفه زينب اللي فيها البنات كلهم متجمعين وحضرت نفسها هي كمان للفرح كان الجو بينهم مليان ضحك وهزار وكلهم فرحانين لفرحه زينب
fℓσяiɒα мαɢєɒ
•••••••••••••••••••••••••••••
في المساء وصل ٣ سيارات باللون الاسود وواحده تانيه باللون الابيض ومتزينه المخصصه للعروسين
سحر. يلا يبنات بسرعه اسد وادم وطارق تحت يلا بسرعه ووجهت كلاامها ل حبيبه و ساره يلا انتو الاتنين اركبو مع ادم انزلو يلا
وبالفعل نزلو سويا كان ادم واقف مع اسد وطارق بيهزرو مع بعض لكن اما ادم شاف ساره وقف مص*دوم إقت*رب منها بدهشه وقال. انتي اتحجبتي
ساره بخجل. اه قولت اعملهالك مفاجأة اي رأيك شكلي حلو
لكن مس*كها ادم من خ*صرها وقر*بها اليه اكثر وطب*ع قبل*ه علي شف*تيها لم يفصلها سوي صوت طارق
طارق بص*وت عا*لي وهو يضع يده علي عين حبيبه. انت يابني ليكو بيت تب**وسو بعض فيه مش هنا يلا يا بابا خد مراتك واتكل علي الله وانتي يابنتي لو عمل حاجه في العربيه صوت””ي ورني عليا وانا هاجي اخلص عليه
اتجه كل من ادم وساره وحبيبه الي سياره ادم وانطلقو الي القاعه
وبعدهم بدقائق نزلت سحر و زينب إقت*رب منهم طارق واسد نظر لها طارق بحب وبا*س رأسها
طارق. يلا ياقمر عشان منتأخرش
فهد من خلفو. انت عبي*ط يابني وسع دي بنتي انا ومس*كها من إيدها وراح بيها للقاعه هي وسحر
اسد. طب اي الهوانم اللي فوق دول
طارق. بص وراك اهم جم
لف اسد بنظره لقلب إبتسم فور رؤيتها كانت ترتدي فستان اسود بسيط وهادي يليق بيها
اسد، اي الح*لاوه دي ياام العيال
قلب. بجد حلو
اسد. انتي اللي محالياه
طارق ل رنا. تعالي يابنتي عشان مش هنخلص احنا ركب طارق ورنا واتجهو للقاعه
قلب. مش هنمشي احنا كمان
اسد. متريحي دماغك من الفرح وتعالي نطلع فوق وبالمره نشوف حوار المكياج ده
قلب وهي تتجه للسياره بخوف . لا انا هروح الفرح
اسد. خالي بالك مش هسي*بك لما ارجع
fℓσяiɒα мαɢєɒ
••••••••••••••••••••••••
علي كان في قمه سعادته لان ده كان حلم بالنسبالو انو يتجوز زينب وتبقي علي اسمو كانت زينب شكلها ملائكي بفستانها الابيض ومكياجها الهادي وشعرها الحرير
علي. اي الجمال ده ده كده كتير عليا
زينب بخجل. طيب ابعد عشان طارق واسد
علي بصدمه. انتي مراتي يابت هو انا شق*طك
زينب وهي تض*ربه في صد*ره. حسن ملفظك بدل مقول ل اسد وو
قاطعها علي بقب*له علي شف*تيها لم تستوعب زينب ماحدث من صدم*تها
إبتعد عنها علي وغمزلها. لسه اما نروح بيتنا
اسد. عندي ليك خبر بمليون جنيه
طارق. انت اخبارك كلها زي وشك
اسد. ولو قولتلك انك هترجع شغلك من بكره
بصله طارق بتهكم. منا عارف منت مش بتعت*ق
اسد. يااه*بل في الدخليه
طارق بصدمه. انت بتقول اي
اسد. اسر اعترف بكل حاجه وقال انو كان حططلك مخ*درات
طارق. انت بتهزر صح
اسد. من امتي وانا بهزر في حاجه تخص الشغل
طارق. طب وعملو اي مع جاسر
اسد. جاسر ياعين ام*و شال الطي*ن كلو لوحده
طارق. يلا في دا*هيه ده مارك ربنا رحمو
اسد. البت اللي عملت كده بيقولو ان هي حامل منو
طارق. يستاهل ال*قتل واكمل بتوتر خود اشرب العصير ده عقبال مشوف الجمال اللي جاي علينا ده
اسد بضحك. الله يسهلو بس طلعت قمر فعلا
طارق. ذوقي يابني
قلب من خلفه. اي الابتسامه الحلوه دي
نظر لها اسد بحب. حاسس اني اللي كنت بتمناه اتحقق بس فاضل امنيه واحده
قلب بإستغراب. اي هي
اسد. انك تفضلي معايا طول العمر ياقلبي
قلب بضحك. معلش هقطع عليك اللحظه الرومانسيه دي
اسد. تصدقي انا غلطان
قلب. تعرف انا اول مشوفتك مكنتش اعرف انك جميل اوي كده بجد لو لف بيا الزمن كنت هتمني اني اشوفك تاني
اسد. انا حبيتك من اول نظره اول مشوفتك قعده لوحدك معرفش اي اللي شدني نحيتك اول معيونك قابلت عيوني قلبي انتي خطفتيه حبيتك منغير معرفك عمري مكنت اتخيل اني احب مجهوله
تمت
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسد والمجهوله)