روايات

رواية أسد والمجهوله الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم فلوريدا ماجد

رواية أسد والمجهوله الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم فلوريدا ماجد

رواية أسد والمجهوله الجزء الثالث والخمسون

رواية أسد والمجهوله البارت الثالث والخمسون

رواية أسد والمجهوله
رواية أسد والمجهوله

رواية أسد والمجهوله الحلقة الثالثة والخمسون

ادم كان بيجهز نفسو للصفقه اللي هيستلمها من مارك ومش عاوز اي غلطه تكون فيها عاوز يطلع منها ب اققل خساير هو عارف ان مارك هيغدر بيه في اي لحظه بدليل انو مخلي جاسر معاه في أي خطوه نفخ بضيق عشان يهدء من وتيره اعصابه فاق من تفكيره علي دخول السكرتيره
: جاسر بيه بره يافندم
لكن قبل ميرد ادم دخل جاسر
جاسر بضحك وهو يتجه للكرسي . ياقمر انا بقيت صاحب مكان ولا اي يادومي
نظر له ادم بتهكم. انت مالك داخل ولا اكنها زريب*ه ليه
جاسر. لا انا متعشم فيك بس مش اكتر وبعدين مارك مش بيعمل شبهك
ادم بحده. عشان انا مش هو وانت لو فكرت تدخل كده تاني هزعلك جامد
جاسر. اهدي محصلش حاجه لكل ده
ادم. جاي ليه
جاسر. كنت عاوز اتكلم معاك في حوار كده
ادم. سمعك
جاسر بتلااعب . بصراحه يعني انا مش عارف اثق فيك يعني انت عمرك مخ*ونت اسد اي اللي حصل عشان تبقي مش طايقو كده

 

 

 

ادم بإبتسامه خبيثه عشان هو عارف ليه جاسر سألو السؤال ده واشمعني في الوقت ده بالذات
ادم. وانت عاوزني احكيلك تاريخ حياتي ولا اي
جاسر. لا بس كنت عاوز اطمن مش اكتر
ادم. مبحبش اتكلم في الماضي عشان بالنسبالي اكنه مش موجود وانت مالكش حق انك تعرف
جاسر. حتي لو مارك اللي عاوز يعرف
ادم بضحك. متيجي نتكلم علي المكشوف ياجاسر
جاسر بضحك. احبك وانت فاهمني كده بص انا مش مصدق القصه اللي انت مألفها علي اسد دي
ادم. براحتك تصدق متصدقش انا اللي عندي قولتو ولو فاكر انك جاي تطقس مني فوقتك هيضيع
جاسر. لا انا مش جاي اطقس انا كنت عاوز اسمع منك بس
ادم. طب سمعت ولا لسه
جاسر وهو بيغادر المكتب. بس لسه عاوز اسمع تاني
ظل ادم ينظر ل اثره بقرف وقال بتهكم . انت كمان عاوز اخلص منك انت هتق*رفني انا عارف ونده علي السكرتيره بصوت عالي
: خير ياباشمهندس

 

 

ادم بزعيق. بعد كده محدش يدخل هنا الا بإذني مش خرابه هي
: انا اسفه ياباشمهندس بس حضرتك شوفت بنفسك ان هو دخل وانا بستأذنك
ادم. بعد كده بلغيني بالتليفون والمكتب ده محدش يدخلو تاني انتي فاااهمه
: حاضر حاضر قالتها بخضه وخرجت
•••••••••••
في الشركه
علي. انت لسه فاكر تيجي يابني انا قولت انت طنشتني
محمد. انا اسف والله ياعلي بس عقبال مطمنت علي والدتي
علي. طمني عليها بقت عامله اي دلوقتي
محمد. بقت احسن بكتير الحمد لله
علي. معلش محدش فينا عرف يجي يطمن عليها بس كان عندنا مشاكل كتير في الشغل
محمد. ولا يهمك كفايه اللي عملتو معايا انت و باشمهندس اسد
علي . فكك بقا من الكلاام ده ويلا بينا عشان نعرفك علي الشغل واوديك عند الباشمهندس طارق عشان يعملك كام اختبار كده علماشي عقبال م اسد يجي ويعينك رسمي
محمد. تمام
دخل علي ومحمد مكتب طارق
علي. ده الباشمهندس محمد اللي حكيتكلك عليه وده طارق يامحمد ده الراس الكبيره هنا بعد اسد

 

 

طارق. اذيك يامحمد انا هعرفك علي طبيعه الشغل وافهمك اللي ببحصل واعرفك علي الشركه كلها عاوزك مفتح معايا كده
محمد. متقلقش هستوعب بسرعه
علي. طيب هسيبكو انا واروح اشوف اللي ورايا
طارق. يلا نبدء دلوقتي ولا ايه
محمد. لا ابدء دلوقتي احسن
طارق. تمام بص ياسيدي…..
•••••••••••••••••••••••••••••
اما علي خرج من مكتب طارق واتجه الي مكتبه لقي تليفونه بيرن وكان المتصل اسد
علي. حمد الله على السلامه ياباشا
اسد. الله يسلمك اومال طارق فين
علي. طارق في مكتبه جوه انا لسه جاي من عندو في حاجه ولا اي
اسد. لا كنت بطمن بس

 

 

علي. طيب انت عملت ايه ولا بتعمل اي
اسد. لا لسه مروحتش الشركه وانا قاعد اهو بشرب قهوه
علي بضحك. انت مسافر إيطاليا تشرب قهوه متخلص يابني وروح شوف هتجيب الورق ده ازاي
اسد. لازم نخطط لكل حاجه يابني مش هبل هو
علي. طيب ياعم المخطط اقفل بقا عشان ورايا شغل قد كده واه صحيح محمد جيه النهارده
اسد. تمام عرفو علي كل حاجه وانا لما اجي هشوف
علي. لا انا اديتو لطارق يفهمو كل حاجه
اسد. تمام اقفل بقا عشان اطمن علي سحر
علي بضحك. سحر بردو يلا سلام واغلق هاتفه
اغلق اسد مع علي ورن علي سحر
اسد. سلام عليكم اذيك ياسوسو
سحر. اذيك ياحبيبي عامل اي وحشتني
اسد بضحك. وحشتك اي انا لسه مسافر إمبارح
سحر. وحشتني بردو
اسد. طيب ياستي طمنيني علي ساره والبنات
سحر. كلهم كويسين الحمدلله وبيسلمو عليك
كانت قلب عامله تشد التليفون من سحر
سحر. خود يابني مراتك دي مصدعانا من الصبح
مسكت قلب الهاتف وخرجت الي الجنينه

 

 

قلب. وحشتني يااسد عامل اي
اسد. وانتي كمان ياقلبي انا كويس الحمد لله كلتي ولا لسه وخدتي الدواء ولا لأ
قلب. ايوه والله كلت وخدت الدواء قولي انت عامل اي وعملت اي في الورق
اسد. لسه والله ياقلب معملتش حاجه انا حاليا قاعد في الفندق لسه هشوف هعمل اي
قلب. طيب خالي بالك من نفسك وابقي رن عليا كل شويه
اسد. حاضر خالي بالك انتي بس من نفسك وروحي عند الدكتوره النهارده متستنينيش
قلب. لا انا عاوزه اروح معاك
اسد. اسمعي الكلاام ياقلب وانا هخلي علي يوديكي
قلب بتذمر. حاضر
••••••••••••••••••
:في واحده وقفه بره عاوزاك ياباشا
مارك. مين
؛ قالت ان اسمها فتحيه ومحتجاك في حاجه ضروري
زفر مارك بضيق وقال. قولها اني مش فاضيلها يلا

 

 

:تمام ياباشا وخرج من المكتب بعد قليل دخل مره اخري
: مش عاوزه تمشي ياباشا
مارك. اديلها دول وقولها متقربش من هنا تاني عشان نهايتها متكونش علي إيدي يلااااا وقالها بصوت عالي متعمدا لكي تسمعه
_______________________
جيه ميعاد تسليم الشحنه كل حاجه مشيت صح وده اللي اثار شك جاسر اكتر ان ادم مغدرش بيهم
مارك. كان لازم تشغل دماغك
جاسر. انا مش مطمن المره دي عدت فعلا بس المرات الجايه لا
مارك. حتي لو معدتش ادم ميقدرش يعمل حاجه لان احنا لويين دراعه بالتسجيلاات اللي معانا وغير كده احنا مراقبين تليفونه وفعلا هو مكلمش اسد من ساعت مجيه وده يأكدلنا ان هو معانا فعلا
جاسر بتفكير. مش عارف بس انا مش مطمن
مارك وهو يتجه لسيارته. خاليك كده انا ماشي ومتروحش لشركته مره تانيه ياجاسر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسد والمجهوله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى