روايات

رواية أسد المخابرات الفصل الثاني 2 بقلم محمد أحمد

رواية أسد المخابرات الفصل الثاني 2 بقلم محمد أحمد

رواية أسد المخابرات الجزء الثاني

رواية أسد المخابرات البارت الثاني

رواية أسد المخابرات الحلقة الثانية

حياة : ايه القرف دا يوم باين من اوله اشوف بغل واشتغل كمان مع ناس لا والوقت كاوتش العربية ع الحديدة
عمر : اوصلك ؟
حياة بأستغراب : الأستاذ عمر بنفسه اللي بيقول ! انه ما لم نسمع عنه يا عالم
عمر بضحك : هو بداية معرفتنا كانت توتر شوية بس قلت اصلح يعني واحنا كده كده هنشتغل مع بعض و و
حياة بأنتظار : و اي ؟
عمر بتلقائية : اسف اني عاكستك برضو
حياة بضحك : وكمان بتعتذر ! لا لا كده كتير
عمر : هتقبلي الاعتذار ولا لا يعني
حياة : سبني افكر ولا اقولك اترجاني شوية 🌚
عمر : نعمم ! دنا اللي هوصلك برضو
حياة : خلاص يعم موافقة
عمر : اشطااااا
………………….

 

 

حياة : ايوة هناا
عمر : تم الوصول للوجهة
حياة بضحك : تم القبول
عمر : اوبااا مين القمر دي
حياة بصت لقت مايسة نازلة واريحة الجامعة
حياة بعصبية : لا بقا كده كتيير
عمر بضحك : شكلك تعرفيها طب ونبي عرفيني عليها
حياة بغموض : اعرفك ع اختي اه !
عمر بصدمة : ا.. اختككك !
عمر داس ع البنزين جامد وطلع بسرعة قبل ما حياة تجيبه
حياة بزعيق : هتروح مني فين يا زفت وربنا لوريك
مايسة بأستغراب : مين دا يا حياة
حياة : دا….
مايسة بمقاطعة : اوبااا ليكون الكراش ابت تعرفيه من ورايا طب ابقي قولي انا زي اختك برضو😉
حياة وهيا بتجري وراها : لا بقااا منا مش نقصاكي انتي كمان
مايسة بتعب : كح كح كح خلاص مش قادرة اللهي يقطع نفسك ي بعيدة زي ما قطعتي نفسي
حياة بصدمة : بتدعي عليا كمان !!
مايسة وهي بتقوم : لا خلي الحساب بعدين يما اتأخرت ع الجامعة الدكتور هينفخني
حياة : خلي ينفخك بقا بالهيليوم يكشي تطيري و متجيش
مايسة : نينيني باردة سلام
حياة : سلام

 

 

حياة دخلت لقت مامتها بتتفرج ع مسلسل هندي
ميرا : كنتي فين يا لحمة ساعت ما كنا جزارييين
حياة بزهق : تاني ياماما هندي تاني
ميرا : اهلا اهلا تعالي كلي وبعدين انتي مالك الله سيبيني اعيش سني انا لسة صغيرةةة
حياة بضحك : لو انتي صغيرة انا ابقي ايه ؟😂
ميرا : كلبة من الشارع مش عارفة طولتي معانا ف البيت لي
حياة بصدمة : اووف جامدة
ميرا بضحك : تعالي كلي بس
حياة : الحمد لله بقلق يا ماما أنا لازم اسافر مأمورية للشغل كدا اسبوع
ميرا : ايه لا اسبوع كتير
حياة : معلش يا ماما بس عشان خاطري اسبوع وارجع
….بعد تحايلات كتشير…..
ميرا : طيب طيب بطلي زن بس متتأخريش
طلعت اوضتها وغيرت وقعدت ع الموبايل شوية
مايسة رجعت ودخلت اوضتها قالت بصوت عالي : أنا هذاكر يا اهل البيتتتت
ميرا : لولولولي مبروك
حياة : هاااهااااهااا يلا يختي
مايسة : لما اذاكر بقا حب يتخطي الزمن هيبقي 3ساعات قبول كل الاجزاء 4ساعات وأسد ف الجزء الاول وما ادراك ما اسد يختييي عميلة سرية 2ساعتين وفانش شي ناهي عن جد شي ناهي !
مايسة : مش هرحم نفسي مذاكرة و مذاكرة
……………….
حياة : اووف بقا انا زهقت اوي اعمل مقلب ف ماما نيهاهاهاهاهاها
ميرا كانت قاعدة بتتفرج ع التلفزيون وحياة اسحبت لتحت نزلت تحت التربيزة ولمست رجل ميرا
ميرا وهي بتجري ف البيت : اااه فاار الحقوني يا عيااال يا حيوا*نات يلي فوق الحقوني
مايسة : ف اي يا ماما
ميرا : ف فار ف فار

 

 

مايسة : انا مش شايفة حاجة تلاقي بتهيسي ، حياة كانت قاعدة تحت التراييزة كان معاها فار لعبة شغلته وفضل يجري
مايسة : اااه يا ماما الحقينييف فاار حياااة
وفضلت ميرا ومايسة يجرو والفار يجري وراهم لحد ما مايسة اغمي عليها من الرعب 🤡
حياة اسحبت وطلعت اوضتها وخرجت ولا كأنها عارفة حاجة راحت خبت الفار ع طول
ميار : بت قومي يا بت روحي يا حياة هاتي بصلاية من جوة
حياة : مفيش هجيب شراب معفن وخلاص اهو مفعوله اقوي 🌚
راحت جابته وفوقتها
مايسة : ايه ف ايه
حياة وهي بتضحك : ولا حاجة دا كان مقلب ……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أسد المخابرات)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى