روايات

رواية أرهقت قلبي بعشقك الفصل الثامن عشر 18 بقلم مغفرة صالح

رواية أرهقت قلبي بعشقك الفصل الثامن عشر 18 بقلم مغفرة صالح

رواية أرهقت قلبي بعشقك الجزء الثامن عشر

رواية أرهقت قلبي بعشقك البارت الثامن عشر

رواية أرهقت قلبي بعشقك الحلقة الثامنة عشر

“أنا هنا لو كله سابك، أنا هنا وقت ما تحتاجني ( الـدَار أمان )”
الكاتبه/مغفره صالح
“””
_ وبس كدا يا ستي ودي كل الحكايه
كانت تصنت لها وكلها أُذن صاغيه ثم فتحت فهاه بإندهاش قائله:
_ يا بوي يا بوي ، عيشتي كل دا يا بنت المحظوظه

نظرت لها بصدمه:
_ محظوظه ، بقولك اتخطفت وكنت هموت تقوليلي محظوظه قومي يا مكه من قدامي انا كنت مرتاحه
ثم تذكرت تلك الايام اكملت: تخيلي لما الوليه العقربه دي فضلت تقول كلام كتير كدا هيا والتانيه زعلت اوي فا دخلت نمت صحيت اتلاقيتوا قلقان اوي يا مكه وجايب سيده ست جميله اوي اوي فضلت جمبي لحد ما بقيت كويسه

_ واي كمان يا چوليت انتى و روميو

لكزتها فريده بخفه قائله:
_اتلمي يا بت

“””
_ اقدر افهم أدهم عمل كدا لي؟

حاولت ان تستجمع ثقتها قائله:
_ معرفش هعرف منين ، انا كنت بتكلم معاه عادي وفجأه قالي كدة و..

قاطعها عندما قال بغضب:
_ وهو هيعمل كدا ولوحدو ، اكيد عملتي حاجه
.. مفيش خروج من البيت رجلك متعتبش عتبة الباب وتركها ورحل

” وانت هتحرمها من الخروج كمان”قالتها والدتها عندما ردت عليه بسخريه

“””
_ متعرفيش عملوا اي فى محمود؟

نظرت لها بعدم لامبالاه:
_ مش عايزه أعرف

_ طب ومديقه لي يا فريده؟

ظلت صامته لـ دقائق ثم أخرجت تنهيده واكملت وهي تنظر امامها بشرود:
_الفكرة إني عمري ما أذيت حد فى حياتي ، ولا عمري ضايقت حد للدرجة اللي تخليه يكرهني ، وتقريبـًا عمري ما كنت سبب فى خنقه حد ، بالعكس أنا سهله أوي في التعامل مع اللي حواليا ، وديمًا بسمع الكل ، يمكن عشان كده باخد وقت على ما استوعب قلة أصل حد معايا ، عشان عارفه إني عمري ما قصرت..ف ليه؟!!

_ مش كل الناس نفس التفكير ، ولا نفس التربيه
بس العيب مش فيكي يا فريده ، كل الحكايه إنك عايشه فى دنيا مش ليكي

ظلت تنظر لها قائله:
_ لدرجة انو يشوهه طفولتي؟

_ هو إنسان مريض ، ناقص عقل ، ناقص دين
وانتي الي شجعتيه على كدا

“ازاي؟”

_ يعني كنتي طول الوقت بتباني اضعف من الاول
طول الوقت ساكته ، خلتيه يتمادي اكتر فى الي هو بيعملوا ، لو كنتي واجهتي اهلك بالحقيقه ساعتها مكنتيش وصلتي إنك تاخدي مهدئات ، وتنامي وتصحي على كابوس .. فهمتي لي إنك شجعتيه على كدا ..
ثم خلعت نظارتها قائله بتنهيده:
_الجلسه خلصت كفايه عليكي كدا هستناكي المره الجايه، وتقوليلي عملتي اي

“””
_كل دي عمليات من ساعت ما جيت كتير اوي العمليتين والله ، الواحد جاع منو لله عبد الرحمن الزفت قال ادخلي عمليات عشان التدريب

” كانت تتكلم بسرعه وبطريقه مضحكه حتي اوقفتها فريده وهي تضع يدها على ثغرها بتملك قائله:
_ يا شيخه ارحميني بقا ، تخيلي كدا كان سمعك
وبعدين الواحد جاع اي انتي مكملتيش نص ياعه اكلتي والعمليتين كانوا قبل ما تاكلي اصلا فوقي ها

حـَكت رأسها ثم قالت:
_ اها صح اكلت من نص ساعه ، بس انا جعانه اوي يا فريده هتسيبوا كلاب بطني تصوصوا كدا؟

مسكت “فريده” رأسها ثم قالت بعبوس:
_ يارب ارحمني من البت دي بقا انا تعبت والله
بت انتي دقيقتين لو ممشتيش من قدامي هروح اقول لـ عبد الرحمن إنك ..

قاطعتها وهي تقبل رأسها عدة قـُبلات:
_ يا حبيبتي يا فريده ، كلاب بطني إن شالله تنونوا عادي والله مش مهم اكل خالص خالص اه والله ثم قالت بـ ترجي:
_ بس الا عبد الرحمن دا ونبي يا فريده الكلب

“نظرت لها بصدمه وقلة حيله وهي تضرب كف بـ كف “

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أرهقت قلبي بعشقك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى