رواية أربع بنات اخوات الفصل الرابع 4 بقلم آية عرفات
رواية أربع بنات اخوات الجزء الرابع
رواية أربع بنات اخوات البارت الرابع
رواية أربع بنات اخوات الحلقة الرابعة
مني/ انت متأكد انه واد مش كويس
باسم/ طبعا ده علطول بشوفه ماسك السجاره
مني /يله*وي خلاص اهدا انت وانا هفهمها
باسم/ لو مفهمتش هو*قفه عند حده
مني/ حاضر روح انت بس واهدا وانا هفهمها براحه
باسم خرج ومني دخلت علي جنا
مني/ انتي لسه علي علاقه بالود ده
جنا/ ايوه بحبه وعمري ما هسيبو
مني/ حبك بر*ص انتي مج*نونه حب اي ده انتي لسه عي*له يا ام ثانوي عامه انتي انا مش هتكلم كتير اقسم بالله لو شوفتك بتكلمي الود ده لتكون ايامك س*وده معايا بلا قر*ف
مني خرجت من الاوضه وجنا فتحت الشباك ورنت علي بودي
بودي/ في اي
جنا/ اطلع افتح الشباك انا عايزك
بودي/ حاضر
بودى فتح الشباك
بودي/ اي يا روح قلبي
جنا/ انت بتشرب
بودي/ طبعا بشرب ميه وعصير
جنا/ انت بتهزر
بودي/ في اي بس اهدي
جنا/ انت بتشرب سجاير
بودي/ انتي عمرك شوفتيني بشرب
جنا/ الصراحه لا
بودي/ مين قالك كده
جنا/ باسم الي قالي
بودي/ باسم اه وانتي طبعا صدقتي باسم طب خالي باسم ينفعك
بودي قفل الشباك وقفل التليفون وجنا فضلت تعيط انه زعلته
________________
رنا رنت علي أيمن
رنا/ اخيرا عبر*ت الي جا*بني
ايمن/ انا اقدر انساكي يا قلبي
رنا/ انا معايا ٥٠٠٠جنيه
ايمن/ هو ده الكلام يا نونو
رنا/ هشوفك أمته
ايمن/ اطلعيلي انا في الشقه لوحدي
رنا/ خلاص ساعه كده بابا ينام واطلعلك
ايمن/ ماشي يا قلبي
رنا فصلت مع ايمن وهنا دخلت عليه
هنا /رنا سعيد بره
رنا/ ومالك فرحانه كده ليه محساسني اني تامر حسني بره
هنا/ شكله عايز بابا في حاجه مهمه ادعيلي بقا يطلب ايدي علشان تبقا مع بعض
رنا/ اكيد عايزه في موضوع تا*فه من مواضيعه متتعشميش كده
هنا/ انا هقف على الباب اسمع هيقولو اي
سعيد قاعد مع ابو مني
الاب/ منور يبني والله
سعيد/ ده نورك ياعمي بس الحقيقه انا مش جاي اقعد مع حضرتك وخلاص انا عايز حضرتك في موضوع مهم
الاب/ اتفضل يبني اامرني
سعيد/ انا يسعدني ويشرفني اطلب ايد بنت حضرتك الانسه رنا
الاب/ رنا لسه صغيره ده لسه في تانيه كليه
سعيد/ ما انا هتجوزه وتكمل عندي واوعدك اني هشياله في عنيا
الاب /مش عارف اقولك اي يبني والله
سعيد/ نقرأ الفاتحه
مني/ طبعا احنا هنلاقي احسن منك
هنا انصدمت اول ما سمعت ودمعت ورنا لاحظت
رنا /مالك في اي
هنا/ مفيش
رنا/ بت في اي
هنا/ بيقرو فتحتك بره مبروك يا عروسه
رنا / فتحتي انا اكيد بتهزاري
هنا/ انا مش بهزر بيقرو فتحتك علي سعيد
رنا/ فتحت مين يا ام فتحه
رنا طلعت من الاوضه ودخلت عليهم الصالون
رنا/ هو في اي
مني /مبروك يا حبيبة قلبي قرينا فتحتك
رنا/ ومين بقا العريس انشالله
مني/ سعيد طالب ايدك واحنا وافقنا
رنا/ انت عايز تتجوزيني انا
سعيد /ايوه عايز اتجوزك هو انا مش قد المقام وآله اي
رنا /مقام مين انت عندك اي علشان تتجوزني اصلا
سعيد/ انا خريج كليه هندسه عندي شقه اي الي نقصني
رنا /اول حاجه انت شغال في شركه أمن مش مهندس ثانيه شقه مين انت بتسمي الاوضه الي انت عايش فيه دي شقه انت نسيت نفسك وآله اي يا سعيد يا بصله وآله نسيت الاسم ده
مني/ لمي نفسك يا رنا
سعيد/ مفيش داعي انك تغلطي كان ممكن ترفضي بطريقه شيك بس علي العموم شكرا يا ست الكل سلام
سعيد خرج وكان مخنوق اوي
مني /انتي اي الي انتي عملتيه ده
رنا/ هو نسي نفسه واله اي
الام/ من*ك لله يابنتي كس*رتي نفس ابن اختي
رنا دما*غي وجعا*ني اطلعوا من دماغي انا خارجه
مني/ راحه فين دلوقتي
رنا/ عند سعاد فوق
مني/ الوقت اتأخر روحيله بكره
رنا/ علي اساس انه في آخر محافظه ده بينا درجتين سلم يله سلام
رنا خرجت من الشقه وطلعت فوق لأيمن
الام /انا قلبي وجعني دخليني انام يابنتي والنبي
مني /حاضر يا ماما
رنا طلعت عند ايمن واول ما شافته حضنته اوي
رنا /وحشتني بقالي اسبوع مشوفتكش
ايمن/ معلش يا روحي انا بس كانت شغال علشان اجمع الفلوس واجي اتقدملك
رنا /طب دول ٥٠٠٠ جنيه
ايمن/ قلبي بس عايزك تشدي حيالك كده بدل زبون واحد خليه اتنين والرزق يحب الزياده
رنا/ نفسي اعرف مبتغيرش عليا ليه
ايمن/ بلا غيره بلا بتاع احنا عايزين فلوس علشان نتجوز
رنا/ بالمناسبه واحد كلمني إيطالي وهو فى مصر وقالي هديكي ٢٥٠٠ يورو يعني ٥٠ الف مصري
ايمن /قلبي انتي بتتكلمي بجد
رنا /اه والله بس عايزني اجيلو الشقه
ايمن/ وانتي قولتيلو اي
رنا/ عملتلو بلوك
ايمن/ انتي غب*يه ليه عملتي كده
رنا/امال كانت عايزني اروحلو الشقه
ايمن/ ايوه روحيلو دول ٥٠٠٠٠جنيه روحيلو واعمليلو الي هو عايزه حتي لو طلب السر*ير كده كده انا الي هتجوزك
رنا /سرير اي يا ايمن هي هر*بت منك واله اي
ايمن/ كل ده علشان نبقا مع بعض
رنا/ انشالله ما نكون مع بعض انت عايزني افرض في شر*في
ايمن/ شرف مين يا رنا ده احنا طبخينو سوء ده انا الي بجبالك الحش*يش بنفسي
رنا/ حشي*ش يعني اخره سجا*رتين مش افرض في نفسي ومن هنا ورايح مفيش تعامل مع بعض تاني واديني فلوسي
ايمن/ اهدي بس يا حبيبتي انتي زعلتي كده ليه انا بهزر معاكي طب كانتي روحي كده وانا هو*لع فيكي
رنا /ايوه كده اظب*ط كلامك
ايمن/ حط ايده علي درعها وهي شدتها
رنا/ مش انا قولتلك ممنوع اللمس
ايمن/ طبعا
رنا نزلت ودخلت اوضته وكانت هنا بتعيط
رنا/ اي ام النكد ده يابنتي في اي
هنا/ انتي ليه احرجتي سعيد قدامهم
.رنا/ هو ده الي مزعلك
هنا/ انتي عارفه سعيد بالنسبالي اي
رنا/ ومش عارفه انه كان جاي يتقدمالي
هنا/ لا عارفه طبعا
رنا/ وعارفه انا احرجته ليه
هنا/ ليه
رنا/ مش علشان هو وحش هو شاب وسيم وقمر وذكي وناجح
هنا/ امال رفضتيه ليه
رنا /علشان انا عمري ما اك*سر قلب اختي يبت انا مليش غيرك انتي واخواتك ازاي هتجوز الود الي اختي طول الليل والنهار تحلم بيه انا عملت كده علشان ميفكرش فيا تاني
هنا /بحبك يبت
منى/ الله الله الاتنين قاعدين واله علي بالهم حاجه
هنا /في اي يا مني
مني/ ينفع الي اختك عملته في ابن خالتك
هنا/ هي مش عايزه هي حره
مني/ الجوز مش بالغصب بس لزم الرد يكون باحترام
رنا/ ومن أمته وانتى تعرفي عني اني محترمه
مني/ يارب خد*ني من البيت ده هلاقيه منكم واله من اختكم الصغيره
رنا/ هي ماله في اي وباسم كان بيزعق ليه
مني/ انتي مالك ياختي متخليكي في نفسك
رنا/ انتى صح
الاب دخل عليهم
الاب/ اي الي انتي عملتيه ده
رنا /في اي يا بابا
الاب/ انتي ازاي تكلمي ابن خالتك كده
رنا/ الموضوع اتق*فل
الاب/ لا متقفلش هو انا معرفتش اربيك*ي واله اي
رنا/ لزومو اي الكلام ده يا بابا
الاب/ قومي اقفي وانتي بتكلميني
رنا بصوت عالي
رنا /هو انت عايز مني اي انت فكرني زي مني هترم*يني لأي كل*ب اهم حاجه يكون شقه جاهزه علشان حضرتك متجه*زش جوزت مني لوحد اكبر منك علشان كبير وشقه جهزه ومغرم*تش في الجواز دي جنيه وعايز بردو تجوزني سعيد علشان شقه جاهزه انت اي كفايه ظ*لم بقا اختي بقت ارمله قبل حتي ما تتلمس بس انا مش زيها انا هختار الي انا عايزه وبحبه وميهمنيش انت توافق واله لا حتي لو هتجوز من وراكم
الاب ضرب رنا بالقلم
الاب/ انت شايفني وح*ش اوي كده ده انا بروح اخدم عند الناس انا وامك علشان اصرف عليكم واجبكم اللبس والحاجات الي عايزينه ده انا بنام من غير عشا علشان انتي تتعشي بلبس هدوم قديمه علشان انتم تلبسو الجديد يارتني ما كانت خلفت*ك
الاب خرج من اوضه رنا ودخل اوضة
مني/ اي الي انتي عملتيه ده في ابوكي
رنا /والنبي يا مني انا تعبانه اخرجي منه انتي
مني خرجت من الأوضه ودخلت اوضته
تاني يوم الصبح
مني/ اصحي يا جنا النهارده اول يوم في مدرستك يله فوقي
جنا قامت من النوم ولبست وراحت مدرسته
باسم جايب سندوتشات وداخل يديها لجنا في المدرسه
باسم/ اتفضلي
جنا/ اي ده
باسم/ انا الي عليا اجيب السندوتشات النهارده
جنا/ اه اسفه نسيت
باسم /انتي عمرك ما نسيتي حاجه زي دي وطول عمرك بترني عليا وتفكريني يله بعد اذنك
باسم مشي وجنا كانت مخنوقه شويه وقبلت بودي وجريت عليه
جنا /بودي بودي
بودي/ خير
جنا/ انت ليه قافل تليفونك
بودي/ مخنوق انتي عايزه مني اي
جنا/ وحشتني هو انا مش وحشتك
بودي/ لا انتي وحشك سندوتشات الاستاذ باسم ربنا يسعدكم
جنا /باسم اي باسم ده اخويه
بودي/ يا انا يا هو اختاري
جنا/ انت عارف اني باسم اخويه ومقدرش ازعله ده متربي معانا في البيت
بودي/ يبقا كده انتي اختارتي بعد اذنك
جنا/ لا انا مقدرش استغني عنك اقولك حاجه انا اختارتك انت والسندوتشات دي انا هرميه في الزباله
جنا رمت السندوتشات في الزباله وباسم كان مراقبه ودموعه نزلت منه
بودي/ تسلمي ايوه كده هكلمك العصر
بودي مشي وباسم دخل علي جنا وخد السندوتشات من الزباله وبصاله والدموع في عينيه ومشي
مني/ يله يا بنات احنا بقينا الضهر ده انا روحت الشغل وجيت
رنا/ اي صوت الدوشه دي
هنا/ اقفلي الشباك يا مني
مني/ قومة بقا اعملو معايا حاجه حرام عليكم
رنا /هو فرح مين ده
هنا/ شكل ابوكي بيتجوز
رنا/ يا خفة دمك
هنا ورنا قامو من النوم وخرجو في الصاله
رنا /فرح مين دا يا مونمن
مني ده دي جي والخطوبه بليل
هنا/ مين يعنى
مني البت اسماء اخت علاء
رنا/ هههههههه بجد هتتجوز
مني /اه والله
رنا/ علي مين عريس الخ*يبه
مني/ علي ايمن ابن ام ايمن الي ساكن فوقينا
هنا/ اوبااااا اللبس
رنا/ بتقولي مين انتي بتهزري صح
___________________
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أربع بنات اخوات)