روايات

رواية أربع بنات اخوات الفصل الثالث 3 بقلم آية عرفات

رواية أربع بنات اخوات الفصل الثالث 3 بقلم آية عرفات

رواية أربع بنات اخوات الجزء الثالث

رواية أربع بنات اخوات البارت الثالث

رواية أربع بنات اخوات الحلقة الثالثة

جنا/ ينه*ار ابوكم اس*ود اصحو اي الي انتم عملينو ده
رنا وهنا قامو من علي السرير مفزوعين
رنا/ يخربي*تك هو انتي
جنا/ انا مش قولتلكم بلاش الحاجات دي في البيت
رنا/ ازاي يا هنا راحت علينا نومه من غير ما نظبط الدنيا
هنا/ الحمد لله ربنا ستر
جنا/ ربنا يخ*دك انتي وهي عارفه لو مني شافت الحاجات دي او بابا او ماما هيحصلكم اي قومو بسرعه ظباطو كل حاجه وتعالو افطرو
جنا خرجت وهنا ورنا بداو يظبطو الاوضه
مني/ هما مصحيوش ليه
جنا/ هما جيين ورايا
مني/ طب بسرعه علشان الحق اروح شغلي
جنا /هو بابا راح الشغل
مني/ من بدري هو وماما علشان الفله الي شغلين فيه بيصحو بدري
جنا/ انا مش عارفه هيفضلو يشتغل عند الناس لحد أمته انا بقيت بتكسف لما حد يقولي ابوكي بيشتغل اي
مني /وتتكسفي ليه ابوكي شغال شغلانه شريفه قوليلهم ابويه بواب وامي ربه منزل وافتخري بابوكي
هنا ورنا طلعو
مني/ صبحيه مباركه يا عرايس نفسي اصحه مره القي واحده فيكم مجهزالي الفطار كده
هنا/ يل*هوي هو ربنا مش هيرحمنا من الفول والطعميه
مني/ مالهم ياختي ما احنا متربين عليهم
رنا/ كلي وانتي ساكته علشان منى مش تفتحالنا موال
مني وهنا ورنا وجنا خلصو اكل
جنا /انا هدخل اكمل نومي بقا
هنا ورنا واحنا كمان يله سلام يا مونمن
مني/ امال مين هيشيل الاكل يبت انتي وهيا انا ورايه شغل
هنا/ قدها وقدود يا ست البنات
مني /ادخلو اتخم*دو اشوف فيكم يوم
وفجأه الباب خبط ورنا فتحت الباب
رنا/ ادخل يا سعيد
سعيد/ امال فين عمي أحمد
رنا /في الشغل ادخل يعم انت غريب
هنا/ اي ده سعيد ازيك بقالي كتير اوي عايزه اشوفك
سعيد/ ربنا يخليكي يا هنا همشي انا واجي لعمي احمد بليل
مني/ هو في حاجه يا سعيد
سعيد /كل خير بإذن الله عايزه اي حاجه يا رنا
رنا/ اه هاتلى كانز ولب وشيكولاته وانت جاي بليل
سعيد/ من عنيا بعد اذنكم
سعيد خرج من الشقه
مني/ يبت ازاي تطلبي منه انتي معن*دكيش دم
رنا/ هو سعيد غريب ده ابن خالتي
مني/ طب ادخلي اتخم*دي علشان مش تجبيالي السك*ته القلب*يه
هنا ورنا دخلو اوضتهم
هنا/ انا فرحانه اوي علشان شوفته قبل ما انام
رنا/ مش عارفه بتحبي فيه اي ده وشه شكل قف*ها
هنا /كفايه انه خريج كليه هندسه ومحترم
رنا/ وانتي محترمه اوي وخريجه من كب*اريه سوسو يابنتي شيلي سعيد من دماغك ده مستواها اقل من مستوانا اذا كأن احنا ومش عجبنا العيشه دي والي بتروح الك*باريه واللي بتشوف زبون علي النت وتقبله بقرشين والي تتكلم كاميره تدي الراجل الي هو عايزه ويبعتله قرشين وادينا بندور علي عرايس يخرجونا من جو الفقر الي احنا عيشين فيه ده
هنا/ انا لو اتجوزت سعيد كل حاجه هتبقي في حياتي جنه
رنا/ شوفي واحد يعيشك عايشه صح
هنا/ انتي ليه بتقولي كده محساسني اني ايمن يعني عايش في الزمالك ده ابن اعتماد ليفه دول عيشين في بدرون
رنا/ لا انا وأيمن بنجمع مع بعض وهنخرج بره القرف ده وبكره تشوفي ونصيحه خليكي في ياسر
هنا/ ياسر هههههههههه يابنتي انا مكملتش معه شهر وهاخد قرشين منه وهخلعه زي الي اتخلع قبله نامي نامي
_______________________
في نفس اليوم بليل الباب خبط ورنا فتحت
رنا يخرب*يتك عاش مين شافك ادخل وحشتني والله
باسم /وانتو كمان والله عامله اي وهنا عامله اي
هنا /ميه ميه يسطا
جنا/ كانت عارفه انك هتيجي تعال ندخل الاوضه في حاجات كتير اوي عايزه احكيلهلك
مني/ اي ده باسم عامل اي ياض
باسم/ ابله مني هو حضرتك هنا
مني/ ايوه هنا هروح فين مهو الراجل طف*ش وسبني
باسم هههههه
مني /ادخل مع جنا شويه والاكل هيكون جاهز علشان تتعشه معانا
باسم /ماشي
باسم وجنا دخلو الاوضه
جنا/ ده انت وحشتنى بشكل
باسم/ بجد وحشتك
جنا/ طبعا يبني ده انت اخويه الي متربيه معه من صغري
باسم/ اه عندك حق خدي دول خليهم معاكي جيبي الي انتي نفسك فيه
جنا/ اي دول انا مش نفسي في حاجه والله
باسم/ علشان خاطري دول ٢٠٠ جنيه جزء ليكي من شغلي الي اشتغلته في الاجازه
جنا/ ماشاء يعم تسلم
باسم /وتسلمي ليا انتي كمان
جنا/ شد حيلك بقا احنا دخلين علي ٣ ثانوي ده انا خايفه منه اوي
باسم/ اوعي تخافي طول ما انا معاكي
جنا/ عايزه اقولك علي سر بقا
باسم/ قولي
جنا/ انا اكتشفت اني بحب وبحب اوي كمان
باسم فرح اوي وحس انه هتكون بتحبه زي ما بيحبه
باسم/ بجد وبتحبي مين ومن أمته
جنا/ بحب واحد قدي اكتشفت اني بحبه من زمان اوي بشوفه علطول مبيغبش عني لحظه بس مش عارفه هو بيحبني واله لا
باسم/ ده هو بيموت فيكي من وهو صغير وطول عمره بيحلم باليوم ده
جنا/ يعني انت شايف انه بيحبني
باسم/ ده انا متأكد
جنا /وانا بحبه اوي عارف بودي بالنسبالي اي ده الدنيا كلها
باسم/ بودي مين
جنا /بودي الي معانا في المدرسه
باسم/ بودي طلعت
جنا/ ايوه انا بحبه اوي
باسم/ انت عرفتي ازاي
جنا/ احنا بنتكلم مع بعض بقالنا ١٠ ايام في التليفون وتعرفنا علي بعض وحبينا بعض
باسم بصوت عالي
باسم /حب اي يا ام حب انتي مج*نونه ده بيض*حك عليكي
جنا/ انت بتعلي صوتك ليه
باسم/ ده واد بيشرب وبا*يظ ومبيحبش حد ده بيضحك عليكي وعلي بنات الناس
جنا/ انت الي بتضحك عليا ومتغ*اظ مني علشان حبيته ومع*برتكش
الكل دخل عليهم
رنا /في اي يا باسم بتزعق ليه
الاب/ مترد يبني في اي
باسم/ انا عمري ما فكرت في الي انتي بتفكري فيه كل الحكايه اني خايف عليكي
باسم سابهم وراح لمني وشدها من ايديه وخده قدام الشقه
باسم/ لزم تعقلي اختك اختك ماشيه غلط
مني/ طب اهدا وقولي في اي
باسم/ اختك بتكلم الود بودي ده ليه
مني/ انا منعته انه تكلمة والله
باسم /الود ده بايظ ووس*خ وبيض*حك عليه
مني/ وس*خ ازاي عرفني
باسم/ واد بيشرب وبيخرج مع بنات وعيل زب*اله
مني/ اي الي انت بتقوله ده
باسم صدقيني وضحك علي كذا بنت قبل كده ياريت تخالي بالك من اختك
_____________________

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أربع بنات اخوات)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى