روايات

رواية أدهم الرفاعي الفصل الثاني 2 بقلم رزان أحمد

رواية أدهم الرفاعي الفصل الثاني 2 بقلم رزان أحمد

رواية أدهم الرفاعي الجزء الثاني

رواية أدهم الرفاعي البارت الثاني

رواية أدهم الرفاعي الحلقة الثانية

الدكتور:لا مفيش بس يحافظ على أخذ الأدوية في معادها وعدم النرفزه
ادهم: تمام شكرا يا عمي محمد
محمد: العفو يا إبني
محمد:عمي رائد متيجي تزورنا حضرتك والاسره بكره علي الغداء
رائد:تمام اتفقنا
خرج أدهم ورائد
نروح الشركة
نهلة:بسم الله ماشاء الله عليك يا أريج اتعلمتي بسرعة
أريج:أمال ايه ي بنتي دا انا أريج ولأجر على الله
نهلة: هههههههههههه
ريم من وراهم
ريم:براحة على البنت يا أريج من أريج الهاديه والطيوبه لأريج ارداحة الشاقيه
أريج:إنتي ايه الجابك هنا من ساعة مشفتيني وانتي لازقه فينا
ريم:اظاهر اني بطرد
أريج:اه ي ختي مع الف سلامه
ريم: إنتي ماشيه دلوقتي
أريج:ايوا ليه
ريم: علشان أكل طنط وحشني

 

 

أريج:معندناش أكل خلصنا
ريم:يا لهويي
أريج: في ايه
ريم:عمي رؤوف طلب مني ملف ولسه مخلصتهوش معاد تسليمو بعد ساعة
أريج:أسعدك
ريم:لا بس انا هتغدا معاكي بكرا قولي لطنط
أريج: اتفقنا يلا سلام
ريم:سلام
ريم ماشت وأريج خلصت الدوام بتاعها ومشت
في بيت فارس
أريج وصلت: يا أهل الدار
فريدة:عملتي ايه
اريج:اتقبلت تتوقعي شوفت مين ريم صدقتي وشركة ال أنا بشتغل فيها بتاعتهم
فريدة:يعني انتي بتشتغلي في شركة الرفاعي
أريج:اه
فريدة: إنتي عارفه شركة الرفاعي بتاعت مين
أريج:لا إنتي عارفه🤔 ؟؟؟
فريدة: بتاعت جدك رائد الرفاعي صاحب ابوكي البييجي عندنا
اريج:جد بس هو مقبلنيش
فريدة:لانه مسلم مجموعة الشركات بتاعته لحفيده
اريج:إيه يعني الواد المغرور دا حفيد جدو رائد العسل
فريدة:طب اسكتي روحي غيري هدومك ونبقي نكمل تاني أحسن ابوكي ييجي ميلجيش أكل
اريج:ماشي هي ساره ومراد ومازن جو ولا لسه
فريده:ساره جت ودخلت تغير ومراد ومازن لسه علي وصول
أريج تمام⁦
نروح قصر الرفاعي

 

 

الحجه رتيبه:ي رضوى
إنتي وسمر خلصتو الغدا
سمر و رضوى: ايوا يا امي
رضوى:زينب بعد م الأكل يستوي هتقفل عليه وشرين خلصت ترتيب القصر وتنظيفة
وأنا سمر هنطلع نغير هدومنا
الحجه رتيبه:أمال فين سلوي
رضوي:راحت عندالكوافير
الحجه رتيبه: ربنا يهديها
سمرورضوي:بعد إذنك يا أمي
الحجه رتيبه:اذنكم معاكم
دخلوا سلمي وسليم:تيته
الحجه رتيبه:حبايب قلب تيته حمد الله على السلامه
سلمي وسليم: الله يسلمك يا تيته
سلمي وسليم:احنا هنطلع اوضنا يا تيت بعد إذنك
الحجه رتيبه: ماشي يا قلب تيته
نروح المستشفى
محمد للممرضة: الدكتور حازم جاه
الممرضة:ايوه يا دكتور
محمد:ابعتيه لي
جاه الدكتور حازم خبط
محمد:اتفضل اقعد يا حازم
حازم:شكرا يا دكتور
محمد فهمو المواضيع المرضى الجداد (حازم بيشتغل مع محمد من زمان واصدقاء)
حازم: تمام
محمد: آنا مروح السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
حازم: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
في الشركة أدهم والحج رائد
الحج رائد : إيه يا أدهم مش ناوي تفرحني بيك
أدهم :لما الاقي التناسبني
الحج رائد:وامتا هتلقيها بقالك أكتر من سنه وانت تقول لما القي التناسبني
ادهم: يا جدي آنا مش لاقي التسون إسم ادهم الرفاعي فجاءه جت أريج علي بالو
سرح شويه في جمالها واخلاقها
الحج رائد:روحت فين
أدهم مروحتش:مكان

 

 

رائد:تمام أنا في بالي وحده لو شفتها تختف القلب جميله جدا ومن عيله كويسه ومحترمه
ادهم:مين دي إن شاء الله
الحج رائد:بنت الدكتور محمد فارس
أدهم: يا جدو متحرجنيش قدام الناس آنا مش بفكر دلوقتي
الحج رائد الرفاعي:أمال هتوافق امتا
الحج رائد: بكرا هو عزمنا عنده علي الغدا هنروح العيله كلها وهتشوفها ولو عجبتك هنطلبها بعدين من عمك محمد ولو لا ولامن شاف ولا مين دري
الحج رائد:معى إني مشوفتشش حد ممكن يرفضها بس أبوها مش هديها لأي حد يعرف قمتها ويصنها
ادهم: ماشي يا جدو لما نشوف
رائد:خلصت شغل ولا لسه
ادهم: ايوه خلصت يلا بينا
كل الموظفين بيخلصو علشان معاد دوامهم قرب يخلص (الدوام بتاعهم بيبدأ الساعه 8وبيخلص الساعه 2ونص وساعات لما يبقى في ضغط شغل بيخلص الساعه 9باليل )
في بيت فارس
محمد وصل البيت وسار وأريج بيجرو علي باباهم
ساره وأريج:بابا حبيبييييييييييييي
محمد: روح وعقل بابا وحشتوني
ساره وأريج: وحضرتك أكتر يا بابا
فريدة: حمدالله على سلامه يا حبيبي
محمد: الله يسلمك يا قلبي⁦♥️⁩
مراد وماذن جوه ولا لسه
فريدة: على وصول
أريج:بعد اذنكو وغمزة ل ساره
ساره:نزلني يا بابا
الأب والأم:ربنا يهديكم
في قصر الرفاعي
دخل الحج رائد هو وأدهم
الحج وأدهم: السلام عليكم ورحمه الله
الحجةرتيبه ورضوي وسمر : وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته

 

 

الحج: امال فين الباقي يا حجه
الحجه رتيبه: ولاد رؤوف فوق وسلوي مع رؤوف لسه جايه
ولا ياسر لسه وصلين وولاد رامي لسه وصلين بردو رامي وياسر لسه مجوش
الحج رائد: ماشي يا حجة آنا هتخل المكتب ارن عليهم
الحجه رتيبه: ماشي يا حج ربنا يخليك لينا
كلهم الله امين
الحجه: تعالى يا واد ي أدهم في حضني
ادهم قبل يد وجبهت جدته
ادهم : عامله ايه يا ست الكل
الحجه:كويسه ميتي تطمن قلبي عليك وفرح بيك وبمراتك
أدهم:قريب يا روح قلبي
الحجه رتيبه: يا رب يا حبيبي⁦
ادهم آنا هطلع أغير هدومي
الحجه اتلع يا حبيبي
أدهم وهو طالع اخد امه بالحضن ووضع قبله علي خدها
رامي من وراه:ايه يا واد انت مالك انت بمراتي
ادهم: اصل القمر دي أمي
رامي:سلم من غير بوس
ادهم:ايه يا بابا بتغير ولا ايه
رامي: ملكش دعوة
ادهم راح حضن ابوه
ادهم: حبيبي يا بابا
رامي: إبني حبيبي حبيب قلبي
مهند وريم ومريم:هو حبيب قلبك وإحنا ايه
رمي:انتو أحلي حاجه حلوه حصلت في حياتي كلها انتو قلبي وروحي وعمري وكل حاجه حلوه
ياسر: الله اكبر شاعر

 

 

رامي:اسكت خالص
أدهم: آنا هطلع اوضتي أغير
الجده:متأخرش علشان الغدا
ادهم: ماشي
رامي وياسر قبلو رأس وايد امهم
وطلعو يغيرو
في فلة فارس
مراد وماذن في صوت واحد: يا باااااااابااااااا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أدهم الرفاعي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى