رواية أدهم الرفاعي الفصل الثاني عشر 12 بقلم رزان أحمد
رواية أدهم الرفاعي الجزء الثاني عشر
رواية أدهم الرفاعي البارت الثاني عشر
رواية أدهم الرفاعي الحلقة الثانية عشر
سلوى:كنت عاوزه اقولكم حاجه
الحج رائد باهتمام:قولي
سلوى: انا حامل
كلهم فرحوا وبركولها
مريم:إشمعنا سلمي وسليم إحنا عوزين أخت صغيره
زينه: وإحنا كمان
ساره: وإحنا كمان
الحج رائد: هههههههههههه هم بيفرقو
ساره: آنا عاوزه ملياش دعوة وبدأت تعيط
اريج: سارة مينفعش تعيطي تعالي اقولك إنتي كبيره
مراد وماذن: ههههههههههههه فاكره يا ماما
فريدة: اه فاكره
محمد:محدش ليه دعوب بنتي
ساره:يعني هتقول لماما تجبلي بنت
محمد:اه
سلمي: لولولولولولولولولولولولويييييييييي ماما هتجبلي بنت
مراد: فاكره يا جوجو ماما قبل متجيب ساره
اريج: هههههههههههه ايوا
ادهم:عوزين نفتكر معاكم
فريدة: كنا متجمعين
فلاش باااااك
اريج:ماما
فريدة:نعم
اريج: عاوزه اخت مشمعنه مراد عنده اخ وآنا لا
فريدة: وإنتي عندك أخين مراد وماذن
اريج بزعيق:لاااااء آنا عاوزه اخت بنت
محمد:روح بابا وطي صوتك
اريج:بابا آنا عاوزه اخت بنت
محمد: ماشي
اريج قعدت وفضلت تعيط
فريدة:اروجه القمر مالك
اريج:ي ماما هو ممكن يبقي واد ومراد يبقي عنده اخين
فريدة:لا إن شاء الله هيبقي بنت وتبقي زي اروجه القمر
باااااك
اريج: كفايا يا فري
ادهم بصوت وطي:عاوز بنت قمر زيك
اريج: إن شاء الله
مريم وزينه:يا ماما انا آسفة مكنتش اقصد
رضوى وسمر: أسفين علي إيه علي ازن زي الاطفال ولا طول السان
مريم وزينه: أسفين علي طول السان لاكن عوزين اخوات
رضوي وسمر: مافيش فايده
الحج رائد:متجبولهم انتو هتخسرو ايه
رضوى:اولا هولد مع بنتي وابني وثانيا انا مش قد التعب
الحج رائد:اتعب ابقي تابعي معي دكتوره كويسه مفيهاش حاجه لما تخلفي مع إبنك وبنتك وانتو لسه صغيرين
ادهم:ومالو يا ماما تخلفي إنتي وولادك ويتربي مع اولاد اخوته
ريم:كلام أدهم صح
رضوى: إن شاء الله خير
العرايبه دخلت
مريم وسلمي:عمو هاني وعمتو هدي وصلو
وكل العيله كانت فرحانه وسلمو علي بعض
وتعرفت هدي علي عائلة اريج
هدي عندها ولد وثلاث بنات
جني 17سنه
إسراء 15سنه
زيد 12سنه
ريناد:سنتين
هدي:بسم الله ماشاء الله مراتك جميله اوي
ادهم: مش مراتي اكيد جميله
كل العيله بدأو يضحكو
هاني:أخر حاجة التوقعه ادهم يتجوز
ادهم:اتوقع اي حاجه
زين بهزاز:محدش اتوقع اني ممكن اتجوز آنا بردو
هدي:ما كل العيله عارفه انك بتحب ريم
زين:علي كدا آنا كنت مكشوف اوي
هاني جدا
ريناد بدأت تعيط
ادهم: إيه يا ريري مالك
هدي:مش عارفه متعوده تعيط كدا
الحج رائد: ممكن تكون جعانه
هدي:لا اكلنا وإحنا علي الطريق
اريج:هتيها عنك يطنط
هدي:خدها
اريج: إيه يا ريري مالك
ريري:بتعيط بصوت عالي وشها أحمر
اريج اخادتها في حضنها وباستها
اريج: ريري تحبي تشربي مياه
ريري مرديتش تشرب مياه
اريج : حبيبة قلبي متعيطيش
ريري بدأت تهدي وتلعب مع اريج
اريج اخدتها وراحوا قعدوا مع العيله
ادهم:سكتت إزاي
اريج: بطنها كان واجعها
هدي: شكرا يا حبيبتي غلبتك
اريج:لا ابدا آنا حبتها
مريم: ادهم آنا جعانه هموت اطلبلنا ترته ولا جاتوه
ادهم: ماشي
اريج:لا آنا هعملكم
ادهم:متتعبيش نفسك
اريج:لا مش هتعب متخفش نص ساعة وهتكون جاهزه ريم تعالي اقفي معايا
ريم: ماشي
راحوا المطبخ اريج عملت الكيكة وحطيطها في الفرن وبدأت تعمل كريم شنطيه وصوص شكلاته وجابت كرز كانت طلعت الكيكة وبدأت تزينها وخلصوا وطلعو الجنينه
كلهم كانوا مبهرين من شكلها الحلو
اريج بدأت تقطع وتعطي كل واحد في طبق واخدت هي طبق وقعدت بجانب ادهم
ادهم: تسلم ايدك يا قلبي
اريج: تسلم يا حبيبي
مريم:تجنن روعه يا جوجو
اريج:بالهنا
محمد: احنا نستأذن
الحج رائد:خليكم باتو معانا
محمد:كفايا سهر نبقي نيجي تاني
وأريج سلمت على اهلها وحضنتهم واحد واحد
ودعوهم ومشو
مريم:يلا نلعب كره سله
ادهم: إحنا هنطلع هتمرن شويه وهنام علشان مسافر بعد الفطار علشان الشغل وطلع هو وأريج
الحج رائد حكالهم علي موضوع فريد الشافعي اخد املاك ادهم( بس محكاش إنو جزء من املاك ادهم)
وسمير مجئ على اسكندرية
شهد في نفسها:كدا الموضوع سهل جدا عليا آنا مش بحب ادهم اصلا
رضوى بحزن:ربنا يكون في عونك يا إبني
كلو طلع الغرفة بتاعتو
في جناح ادهم
ادهم دخل غرفة التدريب
اريج:ادهومي عاوزه اتمرن معاك
ادهم: تعالي
ادهم راح شالها على ظهره وبدأ يتمرن وهي علي ظهره
اريج: ادهم نزلني تقيله عليك
ادهم:مش تقيله وآنا فرحان كدا
اريج: حبيبي نزلني وآنا هتمرن لوحدي اصلا آنا تخينه بقالي من يوم الفرح وآنا باكل فوق طاقتي
ادهم: لا مش تخينه وحلوه كدا اوي
اريج: آنا حلوه علشان عيونك هم الحلوين
في غرفة رامي
رضوى كانت بتصلي القيام وبتدعي اولادها وغرت الإزدال ولبست قميص نوم شفاف مثير جدا
رامي: ايه الحلويات دي وزهبو لعلامهم
في جناح ادهم
كان خلص تمرين
ودخل ياخد شور
طلع بالبرنس ووقف في البلكونه بيكلم حد في التلفون
وأريج دخلت اخدت شور وطلعت ولبست قميص نوم شفاف وضيق من عند الصدر وبارز جمالها و حطت برفيوم
اريج قاعدة بتقلب في الفيس بوك
وادهم طول وهو بيتكلم في التلفون
ادهم دخل من البلكونه
اريج:كنت بتكلم مين
ادهم:مش وقته آنا عاوز اخدك في حضني
واخدها في حضنه وزهبو لعلامهم الخاص
وفضلو لحد الصبح صاحيين
اريج قامت استحمت و لبست درس وجهزت لأدهم الشنطه بتاعته
كان ادهم نام سابته ونزلت تحت
اريج: صباح الخير
الحج رائد والحجه رتيبه:صباح النور
اريج: فين ماما
الحجه رتيبه: في المطبخ هي وسمر
اريج دخلت المطبخ: صباح الخير يا ماما
رضوى: صباح النور يا قلب ماما واخدتها في حضنها
سمر: وانا ملياش حضن ولا لاء
اريج: طبعا وحضنت سمر
سمر: ربنا يسعدك يا حبيبتي
رضوى:فين ادهم
اريج:فوق هروح اصحيه
رضوى:اه آنا هجهز الفتور على السفره
اريج: تمام
اريج طلعت الجناح
اريج :ادهم قوم
ادهم:سبيني تعبان
اريج حطت ايدها علي جبينه
اريج:ادهم إنت سخن مولع نار
ادهم قام: الساعه كام
اريج: الساعه 7
ادهم:يدوبك الحق البس
اريج:هتوقعد كام يوم
ادهم: شهر
اريج: شهر 😲
ادهم:جهزتي الشنطه
اريج: آه
اريج: ادهم خدني معاك
ادهم: مش هينفع
اريج قعدت زعلانه
ادهم لبس ونزل الشنطه بتاعته
ادهم:يلا نفطر
اريج: ماشي
نزلوا على السفره
ادهم: صباح الخير
الكل: صباح النور
مريم:ادهم
ادهم: نعم
مريم:هنسافر امتا عاوزين نروح مصيف
ادهم: آنا هسافر شهر مش هقدر وهم يخلصوا الشغل هنا وصيفو اسبوع الجاي
الحج رائد:اه كلامه صحيح
خلصوا فطور ودعو ادهم
وأريج فضلت تعيط
تلفون اريج رن
اريج:ماما
اريج:الو
فريدة: مالك
اريج:ماليش بس ادهم سافر
فريدة: يروح ويرجع بألف سلامة
اريج:اللهم امين
بكرا هنروح بيت جدك وخلاتك ريحين تحبي تيجي معانا
اريج: ادهم ماشى ومش هوافق إني اروح بكان من غيره
فريدة:اليريحك اعمليه
اريج: تمام
فريدة: سلام عاوزه حاجه
اريج: لا سلامتك
الحجه رتيبه:اريج قومي اخسلي وشك وطلعي نامي شويه علشان مريم وزينه مش هيسبوكي
اريج: تمام
في الشركة
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أدهم الرفاعي)