روايات

رواية أدهم الرفاعي الفصل التاسع 9 بقلم رزان أحمد

رواية أدهم الرفاعي الفصل التاسع 9 بقلم رزان أحمد

رواية أدهم الرفاعي الجزء التاسع

رواية أدهم الرفاعي البارت التاسع

رواية أدهم الرفاعي الحلقة التاسعة

داخل المكتب
ادهم:الو
زين: صباحية مباركه يا عريس
ادهم: الله يبارك فيك
زين:أخبار الدنيا
ادهم: تمام
زين: تصدق كنت لسه هكلمك
أدهم:القلوب عند بعضيها
زين:عملت ايه في موضوعك
ادهم:بكرا هنزل الشركة وبعد يومين هسافر واحمد ينزل مكاني يساعدك
زين: تمام
ادهم:بكرا هنروح القصر عند جدك
زين: اه إن شاء الله
ادهم:يلا سلام
زين:سلام
أريج خبطتت علي الباب
ادهم:ادخل
اريج:يلا علشان الغدا
ادهم:تمام يلا

 

 

علي السفرة
أدهم:بكرا هنزل الشغل وبعد ما ارجع هنروح القصر جهزي حاجتك آنا برجع الساعه 3ونص
اريج: تمام
خلصوا غدا وقعدو شويه في الجنينه
اريج: ادهم مالك في حاجة
ادهم:لا مفيش ارتاحي
اريج:تحب تشرب شاي أو قهوة اعملك معايا
ادهم: ياريت قهوه
اريج:تمام
اريج دخلت وتلفون ادهم رن
:الو
ادهم:الو عرفت حاجة
:اه كله تمام يا فندم
ادهم:في اسباتات
:ايوا
ادهم:في الصبح عدي عليا في الشركه
: ماشي يا فندم
ادهم قفل معاه وتنهد تنهيده طويله
اريج: القهوة
ادهم: شكرا تعبتك
اريج:اي خدمه
ادهم: قاعده بعيد ليه تعالي اقعدي في حضني
اريج قربت منه وحضنته:انا بحبك اوي
ادهم: وانا اكتر
قعدوا يتكلموا شويه وأريج نامت في حضنه
ادهم: جوجو
لقيها نايمه شالها وطلعها الأوضه بتاعتهم
في فلة زين
ريم:زين مش هنسافر
زين: ادهم عنده شغل لما يخلص هنروح مع بعض
ريم: تمام
زين:بس ايه الحلاوه دي إنتي كل دقيقه بتحلوي اكتر
ريم مبتسمة
زين:السكات علامه الرضا وشالها وطلع بيها لفوق
في قصر الرفاعي

 

 

الحج رائد: يلا كفايا سهر نامو
مريم: لا ي جدو إحنا هنسهر وحضرتك تقدر تدخل تنام مش هنعمل ظيطه
مهند قرب علي الحجه رتيبه: الله يسهلك يا تيته الحج عيزنا ننام وانتو تسهرو وغمزلها
الحجه رتيبه:اتلم يا قليل الادب
الحج رائد:في إيه يا مهند
مهند: مفيش يا جدو بس بقول لتيته نامي بدري علشان صحتك
الحج رائد فهم قصده:ملكش دخل بيها تنام تصحي براحتها
مهند: طبعا براحتها
زينه:تيته إنتي بتحطي كريم ايه وشك منور وبيبقي منور أكتر في الصبح
الحج رائد:اعتبرو نفسكم مفيش مصاريف الإسبوع الاجاي كله علشان طولت السان
مريم: إحنا كنا بنهظر يا جدو انت مش بتهظر
الحج رائد:لا مش بهظر وهتكترو الكلام هيبقي الإسبوعين الجايين ودخل هو والحجه رتيبه
مريم:ماااااشي ي حج
كل العيلة: هههههههههههه
مريم:ما انتو بتضحكو علشان متحرمتوش من المصروف
رامي:ما الهو يقعد وهو ساكت احسن
ياسر:علي رأيك
مهند: ايه يا بوب مش ناوي تجبلنا اخت ولا أخ صغير
رامي وهو بيغمز لرضوي:غالي وطلب رخيص
مريم: الله هيبقي عندنا طفل صغير
رضوى: الله اكبر عليكي اظاهر إنو الشبشب واحشكم
رضوي:اليجوزكم تجيبو عيال
مهند :وماله جوزونا ونجيب عيال تتربي مع اعمامها
زينه وزياد:ايه رايك يا بابا إنت كمان تجبلنا اخوات صغيره
ياسر: آنا معنديش مانع بس امكم توافق
سمر: ياسر لم الدور إنتي وولادك خلو اليله تعدي
سليم وسلمي: باااااااابااااااا
رؤوف: في إيه الدنيا اتخربت ما آنا سامع
سليم وسلمي: عاوزين بنت و ولد صغيرين ويكونوا توأم
سلوي:ليه إن شاء الله قالولكم ارنبه
سلمي وسليم:لا يا ماما الأرنبه اقل حاجه تجيب اربعه لاكن احنا عايزين اتنين
رؤوف:إن شاء الله قريب

 

 

سمر ورضوي:تجبلكم سلوي وأريج وريم لاكن إحنا لا
ياسر ورامي:لا ليه إن شاء الله
سمر ورضوي: إحنا نربي احفادنا
مريم وزينه:بصو كلكم المتجبش عيال نجيب التجيب
رضوى و سمر بصولهم بصه اخرستهم
رامي و ياسر:حبو يخلصوا نفسهم: إحنا عمرنا منقدر نبص لحد غيرهم
سمر ورضوي كانوا فرحنين
رؤوف:يلا نطلع كفايا
رامي:يلا
سليم: إحنا هنسهر
رامي: براحتكم بس بدون صوت
مريم:يلا نلعب جري
وبدأو يلعبو ويضحكو لحد الفجر
الحج رائد:انتو لسه صحيين
مريم:ايوا
الحج رائد:يلا كفايا اطلعوا نامو آنا هروح اصلي
مهند:تمام
طلعوا الشباب كل واحد أوضة بتاعته
في فلة أدهم كان صاحي يصلي الفجر
أريج: صباح الخير
ادهم مثل الزعل:هي صباح الخير كدا
اريج بعدم فهم:امال ازاي
ادهم قرب عليها بتبقي كدا وأخد شفايفها في قبله طويل اوي
اريج بتحاول تاخد نفسها
ادهم:إيه رأيك مش أحسن
اريج إبتسمت
ادهم:يلا نصلي احسن معمل حاجه نفسي اعملها
اريج قامت ولبست الإزدال وصلوا
ادهم بدأ يسبح علي ايد اريج
في فلة فارس
كلهم على السفره
سارة:عاوزه اروح عند اريج
محمد:بعد الفطار نكلمها ونشوف هي في القصر ولا الفله
فريدة:اه ي بنتي وحشاني
مراد وماذن علشان يلطفو الجو:دا ادهم انظلم ي عيني
في فلة زين
زين:ريم يلا قومي كفايا نوم
ريم:سبني شويه
زين:بطلي كسل عاوز حاجه حلوه قبل ما البس لشغل
ريم: صباح الخير
زين: يا صباح النور
اخدها للعالم بتاعهم

 

 

في قصر الرفاعي
الحجه رتيبه:امال فين العيال
الحج رائد:نامو بعد الفجر اكيد مش هيصحو دلوقتي
رامي:هما بعد العملوه هيصحو دلوقتي دا معاهم للمغرب
الحج رائد: جهزوا الأكل البيحبوه العرسان علشان هيتغدو معانا
رضوى وسمر: تمام
في فلة أدهم
اريج كانت في الحمام ونسيت تاخد البس بتاعها
اريج: اكيد ادهم نزل
اريج طلعت لابسه البرنس
اريج:الحمدلله مش موجود
اريج بتسرح شعرها
ادهم حاضنها: ايه الجمال ده
اريج اتخضت
أريج:خضتني
ادهم: سلامتك من الخضة بس إنتي كل ثانيه بتحلوي اكتر ليه كدا
اريج:ادهم ابعد عاوزه البس
ادهم لف ايده علي خصرها:بس آنا مقدرش ابعد عنك عاوز أخد جولة قبل الشغل تصبرني عقبال ما أجي
اريج:هتتأخر علي شغلك
ادهم:ولا يهمك أهم حاجة إنتي
أدهم حملها على السرير وأريج لفت ايدها علي عنقه
ادهم أخد شفايفها في قبله طويل اوي وبدا يبوسها في كل مكان في وشها ويلهس أكتر علي عنقها
وسكتت شهر زاد عن الكلام الغير مباح
التلفون رن
ادهم كان نايم وأخد اريج في حضنه
ادهم:مين بيرن
اريج:مش عارفه شوف مين إنت
ادهم بص في التلفون: مهند وفتح
ادهم: إيه يا مهند في إيه
مهند: إيه الفي إيه في شغل والكل وصل الشركه إلا حضرتك يا استاذ
ادهم وهو بيبص علي اريج:ما آنا عريس اتأخر براحتي

 

 

اريج اتكسفت
مهند:ي باختك يا عم محدش قدك
ادهم: فقر فيها إنت بس
مهند:هتيجي ولا
ادهم:اه جاي مسافة السكه
مهند: تمام وقفل
ادهم: جوجو قومي هاتي ليا ملابس
اريج كانت هتقوم وبعد كده لاحظت انها منغير هدوم اتكسفت
ادهم فهم:مالك
اريج: ماليش بس قوم خد شاور إنت قبله
ادهم:بس آنا مش ماشي غير ما إنتي تديني الشاور
اريج اتكسفت: آنا مالي
ادهم:مش جوزك وحافظ كل حاجه فيكي وإنتي حافظه كل حاجه فيا وستر علي بعض ورسول عليه افضل الصلاه والسلام كان بيستحمي من نفس الوعاء مع زوجته قال الله تعالى وجعلنا بينكم مودة ورحمة
اريج: صدق الله العظيم
ادهم: يلا علشان آنا مصمم
في الشركة
مهند: أدهم وصل
نهلة:لا لسه
زين:لسه موصلش بردو
مهند:اااه ربنا يسترها ويجيب آخرها سليمة
في فلة ادهم
ادهم طبع قبلة على جبينها:سلام
اريج:إتق الله وغض بصرك فإن لم تستطع فتزوج بثانية فإننا نصبر على نار الغيرة ولا نصبر على نار جهنم
أدهم: وآنا مش بشوف غيرك إنتي وبس
اريج حضنته:بحبك
ادهم: وآنا اكتر بس لازم امشي علشان الشغل
في قصر الرفاعي
رضوى: إيه رأيك نعمل محاشي ومشاوي

 

 

سمر:اه والله فكره كلهم بحبو المشاوي والمحاشي
الحجه رتيبه:الحج رائد طلع مستعجل مش عارفه ليه وآمر بتزويد الحراسه
رضوى وسمر: يا رب استر يا رب
في الشركة

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أدهم الرفاعي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى