رواية أحبني قاسي الفصل الثاني 2 بقلم ريهام كمال
رواية أحبني قاسي الجزء الثاني
رواية أحبني قاسي البارت الثاني
رواية أحبني قاسي الحلقة الثانية
يارا(بصدمه)… ايه
محمد(ببرود)… ايه مالك قولت حاجه غلط
يارا… بس ازاي
محمد… زي الناس وأظن كلامي واضح صح
يارا(بحزن)… بس الدنيا برد
محمد… ما هو عشان كدا مش هديكي حاجه تتغطي بيها
يارا(بصدمه)… نعم
محمد…. زي ما بقول هتنامي علي الأرض مش هتتغطي بحاجه
يارا… انت حاسس بالبرد
محمد… يلا
يارا… أنا هنزل عند جدو
محمد(ببرود)… مش هتروحي في حته وانا قافل الباب
يارا(بدموع)… حرام عليك
محمد(بزعيق)… يلا نامي زي ما بقول
يارا(بخوف ودموع)…. حاضر
ونامت تلك المسكينه علي الأرض في ليالي الشتاء البارد وهذا القاسي لا يشعر بها أو بمعني أخر يريد تعذيبها
محمد(بسخريه)… قال فرحانه أننا مع بعض قال دا انا هوريكي مين محمد المنشاوي هه
✨✨✨✨✨✨✨✨
في الفجر
محمد(بنعاس)…هي راحت فين دي
قام محمد مفزوعاً…. راحت فين دي الساعه كام. دا احنا الفجر
وفجأه سمع صوت صادر من الحمام نام سريعاً
وجد يارا تخرج من الحمام وهي ترتدي اسدال الصلاه ومتجهه نحو سجاده الصلاه
انتظر لحظات ووجدها تصلي أخذ يتأملها وهي تصلي حتي بعد لحظات ليست طويله وسمع صوت شهقات بكاء وهي ساجده
قلق عليها ولكن…
🫀…روح شوف مالها
🧠… ايه يا برنس مالك وماله سيبها في خالها واحنا في حالنا
🫀… ازاي دي بتعيط انت ناسي انك منيمها علي الارض
🧠… وايه يعني
🫀… في عز البرد حرااام
محمد(بجمود)…وايه يعني
انتهت يارا من الصلاه وذهبت تجاه السرير
يارا…. ربنا يهدي قلبك ويغير رأيك فيا وأنا هستحمل وهصبر
ونامت مره اخري علي الأرض وهي حزينه
محمد(لنفسه)… هو انا حاسس بحاجه غريبه ليه
✨✨✨✨✨✨✨✨
في الصباح
استيقظ محمد قبل يارا وجدها نائمه علي الأرض مثل ملاك جميل ولكن وجدها ترتجف ويظهر عليها التعب والحزن وما زالت دموعها تملئ وجهها
دخل الي المرحاض وابدل ملابسه وصلي فرضه واتجه نحوها…
محمد…. انتي
يارا(بنوم)… ايه يا ماما
محمد… ماما قومي يا اختي
يارا(بفزع)…اه انت
محمد… ايوه انا اوماال مين يعني
يارا…ااااه
محمد… ايه مالك
يارا… سقعانه اووي
محمد…. قومي يلا وبطلي دلع
يارا…. انت ليه مش حاسس بيا
محمد(ببرود)… عشان معنديش قلب
يارا….ربنا يهديك
محمد(بغضب)… شايفاني أهبل
يارا(بخوف).. مش قصدي والله
محمد(بغضب)…. قووومي يلااا
يارا(بفزع)… حاضر
✨✨✨✨✨✨
في الأسفل
الجد…. ياسمين
ياسمين…. نعم يا جدو
الجد…خطيبك هيجي امتي
ياسمين… للأسف يا جدو خطيبي مش هيجي دلوقتي وبعدين انا ويارا ومحمد هنروح عنده
الجد… يعني هتروحوا اسكندريه تاني
ياسمين…. ايوه يا جدو عشان محمد وأحمد بيشتغلوا في الشركه كتير ومينفعش يبطلوا كتير ويارا ورقها اتحول للجامعه معايا في اسكندريه
الجد… زعلتني
ياسمين(بضحك)… ليه يا جدو يا سكر دا احنا هنيجي تاني مش هنغيب يعني
الجد…. بتقولو كدا وخلاص
ياسمين(بضحك)… عيب عليك يا حاج
الجد(بضحك)… قومي يا بت نادي لأخوكي ومرات أخوكي
محمد…. ليه يا جدو احنا جينا اهو
ياسمين(بفرحه)… يااارا
يارا(بإبتسامه حزينه)… ايسو ازيك
ياسمين…. وحشتيني
يارا… وانتي كمان يا قلبي
محمد… ايه هتفضلي في حضنها كتير ولا ايه
ياسمين…. وماله انا عندي كام يارا
محمد… ماما
أم محمد…. نعم يا ابني
محمد… انا ويارا هنطلع فوق وعايزين ندوق أكلك يا حاجه
الأم(بضحك)… من عيني يا حبيبي
ياسمين…. ايه دا انتوا لسا نازلين اقعدوا شويه
الأم… لا يا ياسمين مش هينفع هما لسا عرسان يقعدوا مع بعضهم لوحدهم
الجد….تعالي يا ياسمين نقعد بره في الجنينه
ياسمين… ماشي يلا
الام… مالك يا بنتي
يارا… ها لا مفيش
الام… حساكي مش علي بعضك
يارا(بإبتسامه)….متقلقيش يا امي كويسه الحمد لله
الام… ربنا يطمن قلبك يا بنتي. مامتك جايه هي وعيلتك
يارا(بفرحه)… امتي
الام…. بالليل يا ضنايا
محمد(بجمود)… يشرفوا في اي وقت يا امي
الام… يلا اطلعوا استريحوا انتوا وانا هجيبلكم الغدا مع سعاد
محمد… ماشي يا امي يلا يا يارا
✨✨✨✨✨✨✨✨
يارا… انت هتاكل كدا وانا لا
محمد…ومين قالك انك هتاكلي
يارا… يعني ايه
محمد(بجمود)… يعني مش هتاكلي يا بنت عمي
يارا(بغضب)… كداااا كتييير
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحبني قاسي )