روايات

رواية أحبني قاسي الفصل الثامن 8 بقلم ريهام كمال

رواية أحبني قاسي الفصل الثامن 8 بقلم ريهام كمال

رواية أحبني قاسي الجزء الثامن

رواية أحبني قاسي الجزء الثامن

رواية أحبني قاسي الحلقة الثامنة

أحمد… الأكل جميل اووي
محمد… ايوه بصراحه
ياسمين… وانت رأيك
يوسف… حلو
ياسمين… الله علينا تعالي ندوق
يارا…. الله تسلم ايدي
ياسمين… وايدي اتاكلت يعني
محمد…. احم بكره بإذن الله هتروحو الجامعه
ياسمين…. لااااااا والنبي
أحمد…. لا هتروحي
ياسمين… دا انا بقوم بالعافيه
يارا… هو لازم
محمد… يا سلام
يارا… طيب
✨✨✨✨✨✨✨✨

 

 

غادر يوسف
وهو يقود دراجته رأي فتاه تجري بسرعه وكان ورائها شخص يجري ورائها
نزل بسرعه وكاد ذاك الشخص أن يمسك بها لولا أن أمسكه يوسف وظل يضربه حتي فر هارباً
البنت(بقلق)… انت كويس
يوسف… ايوه انتي بتعملي ايه دلوقتي في الشارع كدا
البنت….كنت جايه من المقابر
يوسف… دلوقتي
البنت…. لا دا انا طالعه من بعد المغرب بشويه من المقابر بس الشخص دا كان بيجري ورايا ومعرفتش اعمل ايه فضلت اجري مش عارفه انا رايحه فين
يوسف… بيتك فين
البنت…. مش بعيد اووي
يوسف… تعالي أوصلك
البنت…..
يوسف… انتي لسه هتفكري عايزه حد يجري وراكي تاني
البنت…. لا
يوسف… يلا تعالي
✨✨✨✨✨

 

 

يوسف…. ايه اللي موديكي المقابر
البنت….بروح كل يوم
يوسف(بإستغراب)… ليه
البنت(بكتمان دموع)… معنديش حد أقعد معاه غيرهم
يوسف… هما مين
البنت… اهلي
يوسف… مامتم وبباكي ماتوا
البنت(بدموع)… في حادثه
يوسف… ربنا يرحمهم
البنت… يا رب
يوسف… وانتي عايشه مع مين
البنت…. لوحدي
يوسف….اسمك ايه
البنت… هتعملي بطاقه ولا ايه
يوسف….مش قصدي
البنت… اسمي شيرين
يوسف… وانا يوسف
شيرين… اتشرفت بيك
يوسف.. انا اكتر

 

 

شيرين… وصلنا
يوسف… دا بيتك
شيرين…. ايوه
يوسف… دا رقمي لو إحتاجتي أي حاجه
شيرين… لا مش مهم
يوسف… لا يا ريت تاخديه
شيرين… تمام سلام
يوسف… سلام
🧠… يا حنين
يوسف…. مالك يا يوسف
✨✨✨✨✨✨✨
في صباح يوم جديد
محمد….. يارااااااااااا يارااااااا
يارا(بفزع وهي تفتح الباب)… في ايه
محمد(بغضب)… كنتي فين وقومتي ليه
يارا…. انا منمتش هنا أصلا
محمد… لسه ان شاء الله
يارا…. من أمتي وانت بتسأل علي نومتي حلوه ولا وحشه
محمد(بعصبيه)…. اتكلمي حلو
يارا(بعند)…. ليه بتكلم معووجه ولا ايه
محمد…. ياراااا

 

 

يارا(بإستفزاز)…. يلا يا سكر عشان ورايا جامعه وحضرتك وراك شركه هه
محمد(بتوعد)… ماشي يا يارااا
✨✨✨✨✨✨✨✨
ياسمين…. ما تاكلوا بتبصوا لبعض كدا ليه
يارا…. يلا يا ياسمين ورانا جامعه
محمد… اقعدي كملي أكلك
يارا… كلت
محمد… بقولك كملي اكلك
ياسمين… يا خلاثي 😂
يارا.. اسكتي خالص
محمد… الحمد لله يلا
يارا… يلا ايه
محمد… هوصلكم
يارا(بعند)… ومين قالك انك اللي هتودينا
ياسمين… اومااال مين
يارا… السواق😏
محمد… يلا يا ماما وبلاش هبل
يارا… انا هبله
✨✨✨✨✨✨✨

 

 

محمد… وصلنا
ياسمين…. يلا سلام يا خويا
محمد… روحي يا ياسمين انتي وتعالي يا يارا هقولك
يارا…. نعم
محمد… شويه كلام كدا تحطيه حلقه في ودنك
يارا… خير
محمد… ملكيش دعوه بحد وبلاش مشاكل واللي يغلط فيكي ترني عليا
يارا(بسخريه)… مش حضرتك أخد الفون
محمد… هديهولك بالليل بس الجامعه مشتركه ملكيش دعوه بأي واحد هنا
يارا…. حاضر
محمد… عندي هديه ليكي بالليل
يارا(بفرحه)… بجد
محمد… اه والله يلا سلام بقي والسواق هيجي ياخدكم
يارا… اوك سلام
✨✨✨✨✨✨✨✨

 

 

ياسمين… يارا تعالي هقولك
يارا… مين دي
ياسمين.. دي يا ستي صحبتي لما باجي اسكندريه واسمها شيرين
شيرين… اهلا
ياسمين… ودي يارا مرات أخويا
يارا… ازيك
شيرين… الحمد لله
ياسمين…. عايزه أيس كريم
شيرين ويارا… طفله😂
ياسمين… وانا مالي هي بطني😂
يارا… وماله يا ختي تعالي نجيب
✨✨✨✨✨✨✨✨
احمد… اخيراً جيت
محمد… معلش كنت بوصل البنات الجامعه
يوسف… شايفك حنين اليومين دوم زياده عن اللزوم😏
أحمد… يا عم سيبه براحته بقي
يوسف…. امم برحته برضو
محمد… يلا يا بابا شوف شغلك
السكرتيره(بمياعه)… الورق محتاج توقيع يا فندم
محمد(بجمود)… مش في باب

 

 

السكرتيره… ايوه
محمد… ودخلتي كدا وخلاص
السكرتيره(بمياعه)… اسفه يا فندم
محمد(بجمود)… اتعدلي وانتي بتتكلمي معايا
السكرتيره(بحرج).. تمام يا فندم
يوسف(بهمس)… دي في نص دماغها
أحمد(بهمس)… اسكت يموتنا
محمد… تقدري تتفضلي
السكرتيره… تمام
محمد… كنا بنقول ايه
يوسف… ولا حاجه انا رايح مكتبي
أحمد… وانا كمان
محمد… أحسن
✨✨✨✨✨✨✨✨
شيرين(بفزع)…. يا خرابي المحاضره بدأت
ياسمين… علينا مين يعني
شيرين(بقلق)…. أبو شخه
ياسمين…. احيه😱
يارا(بضحك)… مين دا

 

 

شيرين… اجروا بس دلوقتي
وصلوا الي المحاضره ووقفوا علي الباب
شيرين… يلا ادخلي الاول
ياسمين… لا انتي الأول
يارا… لا هدخل انا الاول
الدكتور(بغضب)… متأخريش ليه
يارا(بثبات)… دقيقتين بس يا دكتور
الدكتور….. انتي مين اصلا
شيرين(بخوف)…. دي دي واحده جديده يا دكتور لسه محوله
الدكتور…. اممم أطن متعرفش القوانين
ياسمين… 😦
اقترب الدكتور من يارا ووقف أمامها وقال
الدكتور… مفيش تأخير ولا ثانيه في محاضرتي يا شاطره
رجعت يارا خطوتين الي الخلف وقالت
يارا…. تمام يا دكتور

 

 

الدكتور….. رايحين فين
يارا(بإستغراب)….هنقعد
الدكتور(بسخريه)… لا يا شاطره هتقفوا هنا شويه
يارا(بغضب)… بس
ياسمين… خلاص والنبي
شيرين… خلاص يا يارا والنبي هنقف
نظرت يارا بغضب الي ذاك الدكتور الذي يبتسم بسخريه
✨✨✨✨✨✨✨✨
احمد(وهو يجري)…. ودا ورق تاني يا فندم
محمد(بتعب)…. خد تعالي انتي بتجري كدا ليه.. يا ربي كدا انا هتأخر
ظل محمد يشتغل كثيرا وهو متعب
محمد… انا هرن علي ياسمين عشان يناموا باين هتأخر منك لله يا أحمد
محمد(بقلق)…. مش بترد ليه
✨✨✨✨✨✨✨✨
ياسمين… إلحقي دا محمد بيرن
يارا… ردي
شيرين…. مش هينفع
يارا…. بعد إنك يا دكتور

 

 

الدكتور… بتوقفيني عن الشرح ليه
يارا… عايزه أرد عن الفون ضروري
الدكتور(بغضب)… ايه الإستهطار دا بتوقفيني عشان الحاجه التافه دي
يارا(بجمود)…ضروري
الدكتور…. حتي لو ضروري
بعض الشباب… اول مؤه حد يكلم الدكتور كدا
شاب أخر…. دي جامده
شاب… اوووي
الدكتور… ادخلي انتي وهي واقفي انتي
يارا….. انا
الدكتور…. ايوه انتي
يارا(بغضب)… ليه ان شاء الله
شيرين…. خلاص يا يارا المحاضره قريت تخلص أصلا
ياسمين…. هنقف معاها يا دكتور
الدكتور(بسخريه)….اه يمكن تقع من دونكم
يارا…. 😡😡😡
شيرين… اهدي

 

 

✨✨✨✨✨✨✨✨
يوسف… احنا ماشيين
احمد… لسه قدامك حاجه
محمد… دا انا قدامي وورايا كمان
يوسف…. ربنا معاك😂
احمد… عشان تعرف اننا تعبنا في اليومين اللي غبت فيهم في شهر العسل دا
محمد… هو كان شهر عسل دا شهر بصل في حد في الشركه
يوسف…. الكل مشي معدش غيرك
محمد… طب امشوا من هنا
أحمد… بنطرد شوف
يوسف… سلام يا زمكس
✨✨✨✨✨✨✨✨
يارا…. الوقت أتأخر يا ياسمين
ياسمين… زمانه جاي
يارا(بقلق)…. رني عليه
ياسمين…. مغلق متخفيش أحمد قالي مش هيتأخر
يارا(بقلق)..يا ربي
✨✨✨✨✨✨✨✨

 

 

الحديث في شات📱
شيرين… السلام عليكم
يوسف…. وعليكم السلام مين
شيرين… انا شيرين
يوسف… اه ازيك يا شيرين اخبارك
شيرين… الحمد لله تمام
يوسف…. يا رب دايما دا رقمك بقي
شيرين… ايوه
يوسف…. رحتي المقابر بردو
شيرين… لا كنت في الجامعه مع صحابي واتأخرت شويه
يوسف… خدي بالك من نفسك
شيرين…. حاضر تصبح علي خير
يوسف…. وانتي من أهله
يوسف… ايه مالك انت متعرفهاش.. او يمكن اللي في بالك (ومن هنا تولد قصه حب جديده يا ساده😂)
✨✨✨✨✨✨✨✨
رجع محمد الي الفيلا وهو متعب للغايه. وصل في وقت متأخر
صعد الي غرفته يبحث عنها ولم يجدها
ذهب الي تلك الغرفه التي تفصل بينهم
يارا(بقلق)… اخيرا جيت

 

 

 

محمد… انتي مش في الأوضه التانيه ليه
يارا…. انت ماسك ايدي ورايح فين
محمد(بتعب)… نامي معايا
نام محمد علي الفراش بتعب وفي حضنه تلك التي لا تفهم شيء
يارا…. محمد
محمد(بنوم)… ششش والنبي نامي انا تعبان
يارا…. طب انتي حاضني كدا ليه
محمد…….
يارا…. دا نام يا عيني دا تعبان اووي
أحضنت يارا محمد بشده كانت ترغب في هذا الشعور من زمن وفي هذا الوقت تحقق
يارا….حن بقي
✨✨✨✨✨✨✨✨
وفي صباح يوم جديد
فاق محمد من نومه وجد شيء ثقيل علي ذراعه
محمد… ملاك يا ناس نايم جمبي
محمد…. يارا يارا
يارا……..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحبني قاسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى