رواية أحببت ملتزمة الفصل العاشر 10 بقلم ملك أحمد
رواية أحببت ملتزمة البارت العاشر
رواية أحببت ملتزمة الجزء العاشر
رواية أحببت ملتزمة الجزء العاشرة
اميرة-مبسش يا زين انت بتهتم بيا للدرجة دي ليه والداي معاه حق انت مديري بس ممكن تجاوب على سؤالي بتهتم بيا ليه؟
زين سكت للحظات وبعدين اتجرأ واتكلم_بهتم بيكي عشان انا مديرك في الشغل عشان اللي حصلك كان بسببي كان غلط مني وانا بصلح غلطي
اميرة_ عشان تصلح غلطك ؟؟ يعني انت بتعمل كل ده يا زين عشان انت غلط طيب احب اقولك غلطك اتصلح سيبني ارجع مع اهلي البيت واه انا حتى لو خفيت مش هرجع الشغل ف بلاش جو مديري ده من اول خروجي من المستشفى وعلاقتنا ببعض هتتقطع
زين اتصدم من كلامها _ ماشي يا اميرة طالما انتي اخترتي دا ف اللي يريحك
“””في الطريق لي البيت اميرة كانت حزينة جدا وسرحانه طول الوقت فجأة الحريق وقف ف شافت موقف حصل قدامها كالتالي”””
‘البنت_ روح لو سمحت
الشاب_انتي مش بتبصيلي ليه؟
البنت_بغض بصري اللي ربنا أمرني بيه وكلامنا كده غلط ف اتفضل امشي
الشاب_بس انا مديرك في الشغل علفكرا
البنت_ده ميبررش اني اتكلم معاك عادي كلامنا في حدود الشغل وفي الشغل مش في الشارع
الشاب_ده انتي حتى مبتضحكيش هو الضحك حرام؟
البنت_ايوه حرام واتفضل لو سمحت
“”دمعة نزلت من عينيها غصب عنها … الموقف ده فكرها بنفسها لكن مش هي نفسها دلوقت !! فكرها بنفسها في أول أيام التزامها ازاي كانت؟!!! ولأي حال وصلت اميرة اللي مكنتش بتسمح لحد يمد ايده ويسلم عليها بقت مبتغضش بصرها معقول كانت بتبص لزين وبتتكلم معاه ازاي سمحت لنفسها بده اميرة اللي مكنتش بتعرف عينها وتبص لحد وصلت لدرجة انه بيدخا في حياتها بتكلمه في الفون وهي كانت بتسمع اذا كان صوت بنت او شاب ولو شاب بتعمل بلوك ومبتنطقش عشان ميسمعش صوتها لأي حال وصلت؟ كأن ربنا بيفكرها انها بعدت عنه …بكت بكاء شديد لدرجة ان عليتها لاحظوا ده وحاولوا يهدوها بس مش بتهدى وفضلت تبكي لحد ما سمعت في الكاست الخاص بعربية التاكسي الشيخ يرتل قول الله تعالى “””
أَفَلَا يَتُوبُونَ إِلَى اللهِ وَيَسْتَغْفِرُونَهُ وَاللهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ””
من سورة المائدة- آية (74)
الله اكبُـــر الله اكــبر
اميرة_ملك دا اذان الفجر صح؟
ملك_اه اذان الفجر
اميرة_تعالي وضيني!
“”بعد دقائق”””
ملك_اهو يا يجميل اتوضينا
اميرة_هاتي المصليه اللي هناك وسيبيني
“””ملك جابتهلها وطلعت زي ما هي طلبت”””
بدات في الصلاة وبينما هي تقرأ الفاتحة سمعت
الشيخ في المسجد الذي بجانب منزلهم يرتل
“” يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا تُوبُوا إِلَى اللهِ تَوْبَةً نَصُوحًا عَسَى رَبُّكُمْ أَنْ يُكَفِّرَ عَنْكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيُدْخِلَكُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ يَوْمَ لَا يُخْزِي اللهُ النَّبِيَّ وَالَّذِينَ آَمَنُوا مَعَهُ نُورُهُمْ يَسْعَى بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَبِأَيْمَانِهِمْ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَتْمِمْ لَنَا نُورَنَا وَاغْفِرْ لَنَا إِنَّكَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ “””
من سورة التحريم- آية (😎
فأزداد بكائها وهي تسجد ودعت ربها
اميرة ببكاء_توبت اللهم انك تحب العفو فاعفوا عني واغفرلي اللي فات
وعندما قامت من سجودها بدأ الشيخ يرتل
“”” وَهُوَ الَّذِي يَقْبَلُ التَّوْبَةَ عَنْ عِبَادِهِ وَيَعْفُو عَنِ السَّيِّئَاتِ وَيَعْلَـمُ مَا تَفْعَلُونَ “””
من سورة الشورى- آية (25)
“”فاطمئن قلبها وهدأت ونامت””‘
“”في منزل زين محمد””
هدى_اسمهااان يا زفته مش سامعة باب الفيلا
اسمهان_حاضر يا هانم مسمعتش حقك عليا
وذهبت اسمهان لفتح الباب وقامت بفتحه في ذلك الوقت وقع زين امامها على الارض””
هدى بخضة_زيييين زييييين يا بني اطلبي الدكتور بسرررررعة
اسمهان_حاااضر حاااضر يا هانم
“””بعد ربع ساعة””
زين بتوهاان_انــ…. انُـا فُـيـن!
هدى _ انت في البيت يحبيبي دي اخر حاجة اتوقعها يا زين انت ترجعلي كده من بار وسكران
زين بكى_انا محتاج افضل لوحدي شوية يا امي بعد اذنك
هدى اتنهدت_حاضر يا بني
“”زين كان بيبكى وحس نفسه منافق ازاي الصبح بيروح دروس فقه وتحفيظ قرآن وبليل بيروح بار وبيرجع بالمنظر ده …. ولا هو كان هيلتزم عشان اميرة بس ولما بعدت بعد عن ربنا !؟؟؟ تعب من كثر البكاء والتفكير ونام””
“”في صباح يوم جديد””
محمد_يلا يا هدى مستنيكي
هدى بمرح _جايا اهو
“”زين نزل قعد على سفرة الاكل وفضل سرحان مبياكلش بيفكر في الحلم اللي حلمه””
“””الحلم””
زين واقف على حافة نار كبيرة وكان هيقع وفجأة حد مسك ايده “””
زين_انت مين؟!
صوت بنت_ طوق النجاة
زين_لو سمحتِ قوليلي انتِ مين؟
صوت البنت_انا اللي هنقذك من العذاب اللي انت فيه
زين_,انا مش فاهم حاجة انتِ مين
انتِ مينن؟؟
“”””””””””
هدى_زيننن زينننننننن
زين انتبه_نعم يا امي
هدى_اي بقالي كثير بنادي عليك مالك؟؟
زين_معلش انا تعبان شوية بقالي فترة ادعيلي
هدى_مش هتاكل
زين_لا عندي شغل كثير
____________🤍✨
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ملتزمة)