روايات

رواية أحببت ملتزمة الفصل السادس عشر 16 بقلم ملك أحمد

رواية أحببت ملتزمة الفصل السادس عشر 16 بقلم ملك أحمد

رواية أحببت ملتزمة البارت السادس عشر

رواية أحببت ملتزمة الجزء السادس عشر

رواية أحببت ملتزمة
رواية أحببت ملتزمة

رواية أحببت ملتزمة الجزء السادسة عشر

اميرة بعصبية_زين اي اللي جابك هنا وانت عارف انك ممكن مترجعش؟؟؟
زين_قالي ان انتي هنا ازاي مجيش وروحي هنا انا مش خايف لانك معايا انا مستعد اموت هنا بس اكون معاكي
Flash back
“”زين وصل امام المخزن””
زين في الوقت ده فتح تلفونه وحدد موقعة من التلفون وبعته على الواتس لمروان الظابط صاحبه
ورن بمحمود
محمود_الو
زين_انا واقف برا ومش معايا حد
محمود_انا جاي اخدك ثواني
“””دقائق”””
زين واقف وفجأة حس بخبطة قوية جدا على دماغه كانت كفيله انها تخليه يفقد الوعي “”
_________________💙📻

 

“”في صباح يوم جديد “”
“””في منزل زين محمد””
هدى ببكاء_يعني زين ابني راح فبن دلوقتي عايزة افهم انا عايزة ابني يا محمد
محمد_ اهدي يا ام زين اهدي وان شاء الله هنلاقيه مروان بدأ يدور عليه وان شاء الله هيلاقيه
هدى ببكاء_ان شاء الله
زينب_ انا عايزة افهم زين راح فين؟
محمد_والله يا بنتي احنا لو نعرف مكنش ده يبقى حالنا
_________________💙📻
“””في المخزن'””
زين بدأ يفوق على صوت اميرة
اميرة ببكاء”زينن فوق يا زين
زين بتوهان_دماغي وجعاني اوي
اميرة ببكاء_حقك عليا يا زين انا السبب في اللي حصلك
زين بصلها _ اميرةة انتي بجد موجودة
اميرة هزت راسها بمعنى ايوه

 

زين بفرح_ اخيرا لاقيتك اميرة انتي عارفة انا كنت هموت من قلقي عليكي انا حتى مبقتش اروح الشغل تغيبي شهر شهر بحاله ٣٠يوم و٣٠شمس انا دلوقتي اسعد واحد في الدنيا
اميرة ضحكت على كلامه_ هو غيابي علمك الشعر ولا اي
زين ضحك وبعدين افتكر اللي هما فيه
زين_ محمود الكلب الحيوان طلع هو اللي ورا كل ده والله طلع قادر اللي كنت فاكره ملوش لازمة
اميرة ضحكت_ اللي مالوش لازمة بقى ليه تخيل
زين_ بس هو اتفق معايا اجي اخدك
محمود_ده كان اتفاق انا هوريك دلوقتي محمود اللي مالوش لازمة هيعمل اي
زين_ طلعت مش راجل صحيح ومبتوفيش
محمود بكل قوته مسك راس زين وخبطها جامد في الحيطة
اميرة برجاء_لا يا محمود لا عشاني زين لا سيبه ابوس ايديك
محمود_اخرسي انتي خايفة عليه كده ليه؟؟؟ هااا وحياتك لنفذ وعدي وادبحه قدامك
اميرة بصتله برعب_لا يا محمود لا اياك تعمل كده اياك اهله مش هيسيبوك
محمود باستهزاء_ ده لو عرفوا بقى
اميرة _يعني اي؟
محمود_يعني هقتلك انتي كمان وبكدا هيعرفوا منين
زين بصله برعب_ هتقتلها؟؟؟ انت مجنون دي بنت عمك

 

محمود_ دلوقتي افتكرت انها بنت عمي دي مش كانت بنت عمي بس دي كانت حبييتي واول بنت اعرفها من لما وعيت على وش الدنيا كنت بتمنالها الرضى ترضا بس هي اختارتك وفي كل مرة تتخير ما بيني وبينك كانت بتختارك مدتنيش فرصة تانية لا زم انت وهي تموتوا
زين بخوف_ اقتلني انا بس اميرة لا يا محمود
اميرة بصتله برعب_ لا يا زين انت مجنون انا مش هقدر اشوفك بتموت قدامي اهون عليا اموت انا ولا اشوفك
محمود_سبونا من جو الافلام اللي انتوا فيه ده وكل واحد يتمناله امنية يلا قبل ما يموت؟
اميرة اتكلمت ببكاء_ عايزة اصلي ركعتين لله واقتلني بعدهم
زين ببكاء_لا يا اميرة لا عشان خاطري مش هستحمل اشوفك بتموتي قدامي الموت اهون عليا من كدا
اميرة بصتله _ زين فاكر المرسال اللي بعتهولي لمل كنت بشتغل عندك؟
زين هز راسه بمعنى فاكره
اميرة_كنت بتمنى ساعتها لو يطلع حقيقي لو تكون بتحبني فعلا
زين_ انا فعلا بحبك بسانتي اللي بعدتي مخيرتنيش

 

اميرة_بعدت عشان علاقتنا محرمة يا زين مكنش ينفع اكمل في علاقة انا عارفة ان ربنا غضبان علينا بسببها كنت مستنياك الشهور اللي فاتت تتقدملي كنت بحلم ابني حياتي معاكَ انا حلمت باسمي عيالنا كنت هسميهم جميلة ويوسف كنت هعلمهم القرآن بالعشر تلاوات كنت عايزاك تربيهم تربية صالحة بس انت مجتش استنيتك كثير واتفأجئت ان انت خطبت
زين _انا مش مصدق اللي انتي بتقوليه ؟ انتي عارفةة انا بحبك قد اي لما بعدتي قولت ان انتي مش عايزاني ….كنت غبي لما فكرت كده انا طول الشهور اللي فاتت بحلم امتى ربنا يجمعنا في بيت واحد انا حتى حفظت القرآن بالعشر تلاوات انا خطبت زينب عشان والداتي لما رجعتي عند مهند تاني حسيت ان ردت فيا الروح وانك اخيرا هتبقي ليا بس انتي عاملتيني بجفاء وبعدتيني للمرة التانية
اميرة بعصبية_زين اي اللي جابك هنا وانت عارف انك ممكن مترجعش؟؟؟
زين_قالي ان انتي هنا ازاي مجيش وروحي هنا انا مش خايف لانك معايا انا مستعد اموت هنا بس اكون معاكي
محمود_لا ده فيلم هندى وانا بدأت امل قومي يبت اخلصي تعالي عشان تتوضي وتصلي خلينا نخلص م الليلة دي
اميرة قامت اتوضت ورجعت وبدأت تصلي ركعتين
وبترتل ببكاء

 

رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِـمِ أَهْلُهَا وَاجْعَل لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَل لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا
من سورة النساء- آية (75)
لَا يُكَلِّفُ اللهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا رَبَّنَا وَلَا تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِنَا رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا أَنْتَ مَوْلَانَا فَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ
من سورة البقرة- آية (286)
ثم ركعت وسجدت وهي تبكي في السجود وتدعي الله ان ينجيها من الذي فيه
قامت وبدأت ترتل
وَسِيقَ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَرًا حَتَّى إِذَا جَاءُوهَا وَفُتِحَتْ أَبْوَابُهَا وَقَالَ لَهُمْ خَزَنَتُهَا سَلَامٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِينَ
من سورة الزمر- آية (73)
قَالَا رَبَّنَا إِنَّنَا نَخَافُ أَنْ يَفْرُطَ عَلَيْنَا أَوْ أَنْ يَطْغَى (45) قَالَ لَا تَخَافَا إِنَّنِي مَعَكُمَا أَسْمَعُ وَأَرَى (46)
من سورة طه
وركعت ثم سجدت وهي تدعي ربها في السجود ان يجعلها من اهل الجنة
وعندما انتهت من الصلاة بكا زين بكاء شديد

 

اميرة ببكاء _اللهم بيض وجهي يوم العرض عليك وثقل موازيني كن على الصراط انيساً لي وارحم ضعفي وتقصيري وجهلي واعف عني الكثير وتقبل مني اليسير انك يا مولانا نعم المولى ونعم النصير اللهم اني اسالك توبة صادقة قبل الممات يارب الارض والسماوات
محمود_خلصتي
اميرة ببكاء_ خلصت
زين برجاء_لا با محمود لااااا اميرة لا يا محمود خدني بدالها اميرة لا
محمود قرب من اميرة وحط السكينة على رقـبتهـا 🔪

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ملتزمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى