رواية أحببت ملتزمة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ملك أحمد
رواية أحببت ملتزمة البارت الرابع والعشرون
رواية أحببت ملتزمة الجزء الرابع والعشرون
رواية أحببت ملتزمة الجزء الرابعة والعشرون
زين كتب على منديل كتب الكتاب””
الى حبيبتي المدللة التي تسكن في كتفي الأيسر تحديدا في قلبي “أحبك”🤍🫶🏻
Flash back….
“”بعد مرور اسبوع “”
“”في القاعة”””
رضوى_مبارك يجميلة
ملك_الله يبارك فيكي
مروان_ مبارك
يوسف_الله يبارك فيك
مروان_خطوبة رحاب اختي بعد بكرا واكيد هتشرفني انت وملك واميرة وزين وعم محمد واكيد طنط هدى
بسمة_ ايي يا مروان ومفيش طنط بسمة وعمو احمد
مروان ضاحكا_اكيد ده انتو تنورنا
زين_بما انه كله بيعزم على كله كتب كتابي انا واميرة بعد اسبوعين واكيد كلكم معزومين
هاشم_ده اكيد يا بني هنيجي من غير عزومة
زين_ربنا يعزك يا عمي .
محمد_لو خلصتوا كلام خليهم يلبسوا الدبل ونخلص
زين بنفاذ صبر_ماشي يجماعة يلا عشان هيلبسوا الدبل
“والدة يوسف لبست ملك الخاتم””
ووالدة ملك لبست يوسف الدبلة””
__________________🤍🍁.
“”في منزل اميرة احمد””
اميرة_ لا بس كان يوم جميل
ملك_كان يجنن
بسمة_ بس مكنتش عجباني الولية الصفرا هدى هانم
اميرة_حرام يا ماما انتي كده بتغتابيها
بسمة_ما هي فعلا حرباية
اميرة_برضوا حرام !, كده بتغتابيها
طيب هسألك سؤال تحبي تاكلي لحمة معفنة!
بسمة_لا لا طبعا يعع اي ده
اميرة_ (( وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا أَيُحِبُّ أَحَدُكُمْ أَنْ يَأْكُلَ لَحْمَ أَخِيهِ مَيْتًا فَكَرِهْتُمُوهُ وَاتَّقُوا اللهَ إِنَّ اللهَ تَوَّابٌ رَحِيمٌ ))
من سورة الحجرات- آية (12)
بسمة_صدق الله العظيم خلاص يا بنتي مش هجيب سيرة حد
“”صوت رنين الهاتف يعلن وصول رسالة من ال messenger الخاص بأميرة'”
“”كاجلين ملاك””
كل الحاجات اللي قلتيها دي نصها تتحل بالفلوس والنص التاني ممكن نروح لدكتور نفسي وهتحسي بالهدوء والسلام ، كلها حاجات ينفع تتعمل علي الارض مش مغريه خالص
“””اميرة””
(فلوس هتقدري تجبيلي بالفلوس حياة مموتش فيها ابدا
دكتور نفسي اي انتي متناقضة يعني الدكتور النفسي هيقولي ارتاحي عادي مشوفتيش الرسول صلى الله عليه وسلم مش مهم مشوفتيش عائشة مش مهم مشوفتيش الله مش مهم
ما انا مش هقابل ربنا غير لما اموت ولو قابلته باعمال محرمة مش هشوفه حتى هدخل النار بس)
“”كاجلين ملاك””
((الأهم من ده نفسك تشوفي ربنا وتتكلمي معاه وتقوليله ايه ؟؟))
انا بس كفايا عليا شوفته
هتكلم معاه وهقوله يارب انا جتلك اهو بعد الاعمال الصالحة اللي عملتها عشان اقابلك بيها وانت بتبصلي ومش غضبان عليا يارب
لكن هيبقى ليا وش اكلمه ازاي لو انا مطعتش اوامره ؟!
ربنا مش هيكلمني ولا هينظر اليا حتى
طب انتي متعرفيش عن يوم القيامة وارض المحشر يوم البعث احداث مفزعة هتحصل مستحيل حد يتحملها غير باعماله الصالحة شكلك متعرفيش عشان كده بتتكلمي كده
الفلوس عمرها ما هتعوض اول ما ادخل النار ونار مش زي الدنيا دي نار جهنم
وهخلد فيها بلا موت
ده احنا مبنستحملش لسعة كوباية الشاي
هستحمل نار جهنم اللي الشمس متجيش جنبهم خمسين في المية
الفلوس يا ترى هتعوض ده لما أخلد في النار بلا موت
وساعتها اول ما اشوف جهنم
وَجِيءَ يَوْمَئِذٍ بِجَهَنَّمَ يَوْمَئِذٍ يَتَذَكَّرُ الْإِنْسَانُ وَأَنَّى لَهُ الذِّكْرَى
من سورة الفجر- آية (23)
واني له الذكرى هتنفعني بايه الذكرى ساعتها لما افتكر اعمالي البشعة
يَقُولُ يَا لَيْتَنِي قَدَّمْتُ لِحَيَاتِي
من سورة الفجر- آية (24)
هقول ياريتني قدمت لحياتي مش في حياتي لان دي مش حياتنا الابدية
شوفي بقى كلام ربنا
فَيَوْمَئِذٍ لَا يُعَذِّبُ عَذَابَهُ أَحَدٌ
من سورة الفجر- آية (25)
محدش هيشيل عني العذاب ساعتها وافضل بقى. اتعذب خلود بلا موتت
ياااه ده انا مش حمل لسعة النار هستحمل افضل خالدة في النار
وكمان ربنا مش هيكلمني ولا هشوفه حتى ويبقى غضبان عليا ويقول جروها في النار
خُذُوهُ فَاعْتِلُوهُ إِلَى سَوَاءِ الْجَحِيمِ (47) ثُمَّ صُبُّوا فَوْقَ رَأْسِهِ مِنْ عَذَابِ الْحَمِيمِ
من سورة الدخان- آية (48)
ياااه هيتصب فوق راسي من نار جهنم
وساعتها بقى ابص كده وأشوف اهل الجنة اللي اطاعوا ربنا في نعيم
إِنَّ الْـمُتَّقِينَ فِي مَقَامٍ أَمِينٍ (51)
فِي جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ(52) يَلْبَسُونَ مِنْ سُنْدُسٍ وَإِسْتَبْرَقٍ مُتَقَابِلِينَ (53) كَذَلِكَ وَزَوَّجْنَاهُمْ بِحُورٍ عِينٍ (54)
يَدْعُونَ فِيهَا بِكُلِّ فَاكِهَةٍ آَمِنِينَ (55)
لَا يَذُوقُونَ فِيهَا الْـمَوْتَ (56)
من سورة الدخان
مش معقولة الدكتور النفسي هيحل ده
ده انتي لو روحتي لدكتور نفسي مسلم هيشتمك ويمشيكي يقولك جنة اي اللي في الدنيا واقل حاجة الدكتور النفسي نفسه هيوصفك مجنونة وعقلك فوت وهيعالجك بس هيعالجك يرجعك لمخك ويعرفك ان الجنة حق والاخرة حق والكلام اللي انتي بتقوليه ده كفر والعياذ بالله استغفري ربك ومهما قولتي مستحيل اقتنع بكلامك التخاريف ده
لان انتي جاهلة اصلا ومش عارفة تردي عليا
قولتلك هاتيلي نعمة خلود بلا موت مش عارفة تجيبيها اما اختار الدنيا على اساس اي دنيا زايلة بموت فيها بعد ١٠٠وولا ٥٠ سنه ده في اطفال بيموتوا بعد ٣سنين بس لا لا دي دنيا مقرفة فعلا
صدق ربي حين قال
كُلُّ مَنْ عَلَيْهَا فَانٍ (26) وَيَبْقَى وَجْهُ رَبِّكَ ذُو الْجَلَالِ وَالْإِكْرَامِ (27) فَبِأَيِّ آَلَاءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ (28)
من سورة الرحمن
“”واغلقت هاتفها”””
“”وما ان وضعته على المنضدة حتى سمعت رنين الهاتف يعلن وصول رسالة اخرى”””
“”حور محمد””
ازيك يا اميرة اتمنى تكوني بخير ؟
انا حور عندي ١٤سنه كنت عايزة البس الخمار بس امي منعاني بتقولي انتي لسه صغيرة’.
“””اميرة”””
مفيش حاجة اسمها انتي صغيرة ملك الموت مش بيفرق بين صغير وكبير وافتكري قول الله تعالى
(( وَلَوْ يُؤَاخِذُ اللهُ النَّاسَ بِظُلْـمِهِمْ مَا تَرَكَ عَلَيْهَا مِنْ دَابَّةٍ وَلَكِنْ يُؤَخِّرُهُمْ إِلَى أَجَلٍ مُسَمًّى فَإِذَا جَاءَ أَجَلُهُمْ لَا يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلَا يَسْتَقْدِمُونَ )))
من سورة النحل- آية (61)
لو مش خايفة على نفسك خافي على ابوكِ لانه مكتوب على باب الجنة لا يدخلها ديوث وبملابسك الضيقة وعدم لبسك للحجاب الشرعي مش هيدخل ابوكي الجنة! وكل راع مسؤل عن رعيته .
وابوكي وامك هيتسألو عليكي
وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ
من سورة الصافات- آية (24)
والسلام'”
__________________🤍🍁
“”بعد يومين””
اميرة_مبارك .
رحاب_الله يبارك فيكي
زين_مبارك
مهند_الله يبارك فيك زين انا اسف على اخر مرة و
زين_فاهم ومسامحك يا مهند
“”مهند حضن زين”””
مهند_انا اسف يا زين اسف
زين_خلاص حصل خير
مهند_ ما شاء الله طالعة احلى م القمر
رحاب_ مهندد
مهند_يقلبه
رحاب_يووه كسفتني خلاص , وبعدين حد يبقى عيونو خضرة زيك ويقولي انا اللي حلوة
مهند_ما هو بصراحة مفيش حلو غيرك
“”والدة رحاب لبست مهند الدبلة””
“”ووالدة مهند لبست رحاب الخاتم””
وكده في خطوبتين في البارت وهيصه😹👏🏻💃🏻
_________________🤍🍁
“”في المستشفى “”
يوسف_ملك انتي اي اللي جايبك؟
ملك_بشتغل
يوسف_انا مش قولت مفيش شغل معقولة تبقي خطيبتي وتشتغلي ممرضة
ملك_يوسف انا مش هسيب شغلي وحتى لو مشيت من هنا هتشغل في مكان تاني
يوسف_لاهتسبيه خالص انا مش هسمح ان مراتي المستقبلية تشتغل ابداا وبعدين ما اختك اميرة مش شغالة عشان خاطر زين
ملك_انا ماليش دعوة بأميرة انا هطلع جرافيك دايزين وكاتبة
يوسف_ ناقص اد اي وتبقي جرافيك؟
ملك_ ٢سنتين
يوسف_لما تتخرجي بعد سنتين يبقى يحلها ربنا دلوقتي مفيش شغل
ملك_ واجهز نفسي منين؟
يوسف_ انا هاخدك بشنطة هدومك بس كده حلو!
ملك_ طب وهجيب هدوم جديدة منين
يوسف_هاخدك كده من غير هدوم
ملك بصدمة_نعممم
يوسف_قصدي من غير شنطة هدوم صفي النيةة
ملك ضحكت_انا برضوا
_______________🤍🍁
“””بعد مرور اسبوعين “””
زين_شكلي حلو؟
هدى_تجنن
زين_والله مافي حد غيرك يجنن
يوسف_ انا بقالي كثير فعلا محتار البس انهي بدلة؟
هدى_ده كتب كتاب اخوك على ما اظن
يوسف_ اهو انتي قولتيها اخويا يعني لازم اظبط نفسي
زين_عشاني ولا عشان ملك برضوا
يوسف_يا زين يا رخمم
زين_خلاص سكتت ..ماما انا متوتر اووي انا مش مصدق ان خلاص اميرة هتبقى مراتي رسمي انا فرحان اوي
هدى باسمة_ربنا يفرحك دايما
_________________🤍🍁.
“”_في منزل اميرة احمد'””
اميرة_يلهوي ع التوتر هنفجر من كثر التوتر انا فرحانه جدا اخير هبقى مرات زين رسمييييي
ملك بضحك_ايوه ويحضنك الحضن المعتاد بعد كتب الكتاب
اميرة بخجل_يحضن مين انتي هبله ده انا اكسر دماغه انسي مفيش الكلام ده بعد الفرح باذن الله
“” ملك بتضحك وبسمة دخلت “””
بسمة_انتوا لسه بتضحكوا الناس زمانها مستنيانا اتحركي يبتتتت
اميرة_حاضر يا ماما اهو
بسمة بدموع_واخيرا بقيتي عروسة
ملك بمرح_سيبيلي انا اللقطة دي عنك
ملك بدموع و تمثيل_ واخيرا بقيتي عروسة كبرتي امتى بالسرعة دي
يعني خلاص هتفارقينا
يااااه وـ
“”ملحقتش تكمل الكلمة كانت بسمة ادتها قلم””
ملك بعصبية_الله اي ده
بسمة بضحك_ احسن عشان تقلديني تاني
اميرة حضنتها _حقك عليا يا ملوكك
محمد_يلا يجماعة عشان اتأخرنا على الناس اوي والمأذون وصل
__________________🤍🍁.
“”في منزل زين محمد””
اسمهان_زين بيه العروسة وصلت
زين اتجمد مكانه ”
يوسف بضحك_اي يبطل مالك؟؟؟
زين_لا انا حاسس اني هعيط فعلا اميرة هتبقى مراتي رسمي ياااه ده حلمي من سنه يا يوسف
يوسف_والحمدلله هيتحقق يقلب اخوك”
زين_الحمدلله
يوسف_طب يلا بينا عشان ننزل
“””يوسف وزين نزلوا “””
زين عندما رأى اميرة سرعان ما اصبح قلبه ينبض بسرعة كبيرة كان ينظر لها وكانه غير مصدق انها ستكون زوجته خلال دقائق””
اميرة كانت خجولة جدا واول ما شافت زين قلبها بدأ ينبض بسرعة كبيرة وارتبكت “””
المأذون_تعالى يا بني اقعد هنا
“”بعد دقائق””
احمد_ زوجتك ابنتي اميرة
زين_قبلت زواجها
“””””
“”بعد دقائق اخرى”””
زين كتب على منديل كتب الكتاب””
الى حبيبتي المدللة التي تسكن في كتفي الأيسر تحديدا في قلبي “أحبك”🤍🫶🏻
المأذون_بارك الله لكما وعليكما وجمع بينكما في الخير
تتعالى الزغاريط والتسقيف وها هو زين يتقدم نحو اميرة ويقوم بتقبيل رأسها ”
اميرة بابتسامة_خلي بالك بعد كده هتقولي يا وحش الكون.
زين_انتي مِش وحش الكَون ، انتي الكَون كُله♥️.
اميرة قربت منه _ أنا ظلك وضيِّك وأنا التي تحبك للأبَد♥️.
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ملتزمة)