رواية أحببت ملتزمة الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم ملك أحمد
رواية أحببت ملتزمة البارت الخامس والعشرون
رواية أحببت ملتزمة الجزء الخامس والعشرون
رواية أحببت ملتزمة الجزء الخامسة والعشرون
اميرة بابتسامة_خلي بالك بعد كده هتقولي يا وحش الكون.
زين_انتي مِش وحش الكَون ، انتي الكَون كُله♥️.
اميرة قربت منه _ أنا ظلك وضيِّك وأنا التي تحبك للأبَد♥️.
__________________ᥫ᭡
شايفة الورد اللي في ايدك دول ٤٩ وردة وانتي ال٥٠🤎🤎🤎🤎🤎🫶🏽”.
Flash back
“”في منزل اميرة احمد””
بسمة_مين اللي هتعمل الاكل انا جاية تعبانه جدا فا واحدة فيكم تشد حيلها وتقوم
ملك_ااااه انا رجلي بتقطعني
اميرة_ لا لا لا محدش يبصلي انا لا انا لا راعو ان النهارده كان كتب كتابي
بسمة_قومي يا ملك
ملك_لا انا فعلا مش قادرة اقوم
بسمة_انتي علطول مش قادرة و
اميرة_بببس خلاص بطلوا صياح هقوم انا وخلاص
وبعدين اتكلمت بدلع
بكرا امشي وهتعملوا اكل لوحدكم
ملك_لسه ممشيت وبتتكلم اومال بعد الجواز هتقطعينا يبت
بسمة_ كان نفسي نعمل حنة العروسة بس الفقر اميرة بنتي مش عايزة تعمل
اميرة_يا امي دي حاجة تافها يعني اي نشغل اغاني ونهيص واحط هحنه انا وصحابي وقرايبيي ويجي زين يرقص معايا شويتين تلاته وانا اصلا بكره الاغاني ومش بحب الحنة هي فلوس وخلاص مال سايب ولا انتي فاكرة جوزي مدير شركة
ملك _اميرة زين مدير شركة ف الدور مش واكل عليكي
اميرة_ think’s malak
بسمة وملك في صوت واحد_وبقت بتكلمنا لغاااات
“” اميرة بتضحك عليهم””
‘”وبعدين دخلت المطبخ تعمل اكل””
“”كانت اميرة شاردة تفكر في حياتها الجديدة مع زين ليقطع تفكيرها صوت رنين هاتفها “”
اميرة_السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
زين_وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اميرة_نعم يا زيني
زين_اي ده بقى فيها زيني وبتاع
اميرة بضحك_زينن بقى انت خلاص بقيت جوزي قبل كنت لسه خطيبي فا غريب عني يدوب دبلة في ايدي ف مينفعش منلتزمش بضوابط الخطوبة ونغضب ربنا
زين_حصل يجميل
اميرة بكسوف_زينن بقى
زين_يقلبه
اميرة بتقليد_اي ده ده بقى فيها قلبه وبتاع
زين_لا انا بقولك يقلبه من زمان
اميرة_عشان انت صايع
زين_اميررة مش موضوعنا دلوقتي انا كنت هكلمك في موضوع تاني
اميرة_لو هيطول فا شوية كده عشان بعمل اكل ولو اتحرق امي هتلحسني البلاط
زين ضحك _لا مش هيطول متخافيش
اميرة_قول
زين_لو حوريتي فاضية انا عازمك بكرا في مطعم خمس نجوم ومحضرلك مفأجأة
اميرة_ خمس نجوم مرة واحدة ده انا مكالتش قبل كده في نجمة واحدة حتى مش كثير عليا
زين_ انتي تستاهلي يجميل فاضية؟
اميرة_ ولو مش فاضية افاضلك
زين_ انا مش مصدق اميرة انتي اللي بتقولي الكلام ده بجد
اميرة بضحك_لا صدق مش بقيت جوزي .يلا هقفل عشان بعمل الاكل
زين_ عقبال ما تعمليه في بيتي
اميرة ضحكت بخجل _ في رعاية الله.
________________ᥫ᭡
‘”في منزل رضوى””
مروان_ انا جيت عشان نحدد موعد كتب الكتاب
رضوى_ بس مش كده بدري شوية
مروان_ مش شايف فيها حاجة انا جهزت الشقة وانتي جاهزة ليه نأجله؟
رضوى_ مروان بصراحة انا خايفة تندم بعدين
مروان_ اندم !! رضوى انتي الحاجة الوحيدة اللي عمري ما هندم اني اخترتها انا اول مرة اختار حاجة صح في حياتي اصلا انا واثق ومتأكد اني اخترت صح فا كتب كتابنا بعد اسبوع❤️.
رضوى _ مروان
مروان_ يقلب مروان
رضوى_ لا بعظ يقلب مروان دي مش هقدر اعترض على خيرة الله.
________________ᥫ᭡
“”في منزل اميرة احمد”””
اميرة_ ب باب بابا
احمد_ انطقيي يبت اي
اميرة_ انا خارجة بكرا مع زين انا مكنتش عايزة اخرج اصلا بس هو أصر وحجز في المطعم لكن انا مش عا…
احمد_ اي الخوف ده بقى جوزك اخرجي بس متتأخريشششش وتلفونك ميتقفلش تمام لو مجتيش قبل الساعةة ٨ متدخليش البيت … مفهوم
اميرة بابتسمة_ مفهوم
_________________ᥫ᭡
“”في منزل مروان هاشم”””
رحاب_ جايااا اهو متنامش على الباااب اوي كده
المندوب_ حضرتك رحاب هاشم؟
رحاب_ ايوه انا
المندوب_ البوكس والظرف وبوكية الورد ده مبعوتين لك يا فندم
رحاب_ من مين؟
المندوب_ نصيبك
رحاب_نعم؟
المندوب_ هو قال لما تسألي نقولك كده سلام عليكم.
‘”رحاب دخلت وفتحت البوكس كان فيه خمار ابيض وادناء كاشمير “”
رحاب فتجت الظرف وكان ككتوب كالتالي!
“الى عزيزتي رحاب وزوجتي المستقبلية اتقابلنا صدفه ومكناش متوقعين ان هيبقا بينا اللي بينا بس حرفيا احلا صدفه
شايفة الورد اللي في ايدك دول ٤٩ وردة وانتي ال٥٠🤎🤎🤎🤎🤎🫶🏽”.
“رحاب قفلت الظرف وكانت فرحانة جدا ❤️🫂””
__________________ᥫ᭡
“”في صباح يوم جديد”””
“””في منزل زين محمد”””
زين_ لا لا يجماعة اعذروني انا رايح افطر مع مراتي المستقبلية
يوسف_ وبقى بيقولنا مراته وبتاع من اولها اوعا تنساني انا يوسف اخوك
زين_ يوسففف يا رخم
اسمهان_ يعني مش هتدوق الاكل اللي انا عملاه
زين_عشان خاطرك بس يا اسمهان هاتي الكباب ده
اسمهان_ متعودة على وجودك يا سي زين معقول خلاص بعد كام يوم هتفارقنا
هدى ببكاء_ زين ابني هيروح خلاص و
زين_ يا اسمهاننن فكرتي امي ليه منك لله
اسمهان_ مكنش قصدي يا سي زين
زين_ يا امي هو انا هسافر ابقي تعالي عندنا في اي وقت تحبيه
هدى ببكاء_ لا يا بني برضوا لا مفيش اغلى م الضنا
زين_ لا ده انا رايح احارب كده ي…..
“”يقطع كلامه رنين هاتفه””
زين _دي اميرة اتأخرت عليها يا عم سعيد العربية بسرعةةةة
زين_السلام عليكم
اميرة_وعليكم السلام يا زين بيه كل ده لا اتأخر شوية كمان عشان اطلع بيتنا
زين_لا لا يا اميرة دقايق وهكون عندك
__________________ᥫ᭡
“في الشارع تحديدا تحت منزل اميرة”
زين_شوفتي متأخرتش ازاي!؟
اميرة بعصبية_والله ده انا على دقيقة تانية وكنت هطلع
زين_ خلاص بقى بس اي القمر ده
اميرة ابتسمت_بتاكل بعقلي حلاوة
زين_هو في حلو غيرك
اميرة مسكت ايده_ يلا نروح يا زيني
“”زين فتحلها باب العربية””
“”اميرة ركبت””
__________________ᥫ᭡
“”في منزل اميرة احمد””
ملك_السلام عليكم مين معايا؟
يوسف_كمان مش مسجلة الرقم؟
ملك_يوسف لا انا برد علطول مش ببص للاسم
يوسف_ ماشي بقولك اي
ملك_اي؟
يوسف_ما تيجي يعني نخرج زي اميرة وزين
ملك_جوزها
يوسف_نعم مفهمتش
ملك_زين جوزها لما حضرتك تتشملل كده ونتجوز ابقى نخرج غير كده مش عاوزة
يزسف_ بس علفكرا احنا ممكن نخرج ومعانا محرم
ملك_ايوه بس noمسك ايد no كلام غزل no ضحك no بص
يوسف_ اي الخروجة اللي تقرف دي
ملك_ دي ضوابط الخطوبة يا استاذ
يوسف_لا انا بقول خليها لما نتجوز احسن
ملك_انا قولت كده برضوا
______________________ᥫ᭡
“””في مطعم MacDonal “””
اميرة_زين هو المطعم مفهوش ناس ليه؟
زين_انا حجزته عشان جميلتي ᥫ᭡
‘””زين سحب الكرسي لاميرة عشان تقعد””
اميرة_تسلم
الجرسون_ نورتنا يا زين بيه اتفضل المنيو
اميرة_ اي ده اي الاكلات دي ؟! ده عك ولخبطة
زين_علفكرا اكلهم يجنن
اميرة_ انا عايزة بيتزا اللي نعرفه احسن من اللي منعرفوش
زين ضحك_ بيتزا اول اكل لينا لما كنتي شغالة معايا.
اميرة_ اه كانت بيتزا بتطور ب٢الف ج
زين ضحك_ ايوه جارسونن اتنين بيتزا ومشروم وكباب وعايز قهوة فرنساوي وانتي يا اميرة؟
اميرة_هاتلي عصير فريش
“”بعد دقائق””
اميرة_ زين يا حبيبي انا اسفة بس انا مبعرفش اكل بالشوكة والسكينة فا اسمحلي اكل بأيدي
زين _ لا اميرة خليكي اتيكيت
اميرة_ لا مليشفي التكت ده
زين_ ال اي؟؟
اميرة_ التكت
زين_مببتقالش كده وكلي بالزفت الشوكة
اميرة_زين متتعصبش عليا لو سمحت انا مبعرفش اتكتك.
زين_تتكتكي اي اسمه ايتكيت
اميرة_ يا عم متوجعش دماغي تكت ولا تكيت
زين بنفاذ صبر_ خلاص خلاص كلي بايدك
“”اميرة شمرت ايديها ومسكت البيتزا وبدأت تاكل””
اميرة_ البيتزا دي ملظلظة
زين_ مل مي اي؟؟؟ بتقولي اي انتي
اميرة_ملظلظة
زين_ يا ولي الصابرين احنا في البيتزا ولا جايين نتعرف على بعض اكثر وقعدة رومانسية
اميرة_ ارمسن ازاي طيب انا مليش في الرمسنة
زين بنفاذ صبر_ رمسنه ؟ رومانسية
اميرة_يا زين مفرقتش
زين بعصبية_ لا بتفرق بتفرق عشان هتحبيلي الضغط وسيبي الزفت الاكل وركزي معايا
اميرة_ اهو سبته احكي؟
زين_احكي لا ده انتي دبش وش يعني احكي اي بقى الله يسامحك كلي احسن يا اميرة ..عوضي عليك يارب
اميرة_سمعتك علفكرا هيعوضك بمين احسن مني يا زين
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ملتزمة)