روايات

رواية أحببت ملتزمة الفصل الخامس عشر 15 بقلم ملك أحمد

رواية أحببت ملتزمة الفصل الخامس عشر 15 بقلم ملك أحمد

رواية أحببت ملتزمة البارت الخامس عشر

رواية أحببت ملتزمة الجزء الخامس عشر

رواية أحببت ملتزمة
رواية أحببت ملتزمة

رواية أحببت ملتزمة الجزء الخامسة عشر

محمود_يبقى هقتلـ*ـك ! هقتلـ*ـك يا اميرة يا تـتـجـوزينـي يــا هقتــ*لكك سمعاـنــي
Flash back
“”فـي الوقـت ده زين دخل البيت”””
هدى جريت عليه_ كنت فين يا بني قلقتنا عليك
“”زين مردش””
زينب_زين حبيبي انت كويس
“”زين مبيردش””
محمد_الله بتقلقنا اكثر ليه يا بني ما ترد
زين_والــدي لـو سـمحت انـا تعبان جدا ومش فايـق للكلام دلوقتي بعد اذنكم
“”وطلع زين على اوضته””
زينب_شايفة يا حماتي شايفة ابنك بيعاملني ازاي؟
هدى_معلش يا بنتي انتي سمعتي بودنك اهو تعبان شوية معلش
زينب_عشان خاطرك انتي بس

 

محمد_استني يا بنتي هوصلك
__________________💙📻
“”في المخزن تحديدا في مصر القديمة””
اميرة بعد فهم_ غرض اي؟
محمود_هفهمك!
“””وبدأ يقرب منها””
اميرة_محمود قسما بالله انت لو لمس*تني والداي مش هيرحمك.
محمود باستفزاز_هكون خدت اللي عايزه منك
اميرة_ ولا استاذ مهند هيسيبك؟
محمود بضيق_هي بقى فيها مهند كمان هو مش كان سي زين
اميرة_ محمود لو سمحت احترم كلامك ده مديري في الشغل
محمود بتقليد ليها_ محمود لو سمحت!نينينيني بت انتي انا مش هسلك معاكي وهنفضل نتكلم كثير كده مش هنخلص
اميرة_ انا مش عايزة اتكلم مع وش*ك اصلا خرجني من هنا
“”محمود اضايق جدا من كلامها ‘”

 

محمود بعصبية_انتي اللي وصلتي نفسك لهنا انتي اللي انسانه غبيـ*ـة ، سبتي واحد بيتمنالك الرضا ترضي وجريتي ورا واحد عشان فلوسه وفي الاخر راح خطب ورماكـ*ـي’
اميرة_انتي فعلا اثبتلي انك مريض ! انا مخدتش حد لا عشان فلوس ولا غيره انا وزين كانت علاقتنا شغل بس ثم يخطب ولا ميخطبش انا مالي ثم انت لو اخر واحد في الدنيا يا محمود انا مستحيل اتجوزك
محمود_يبقى هقتل”ك ! هقتـ*لك يا اميرة يا تـتـجـوزينـي يــا هقتــ”لكك سمعانـنــي
اميرة_الموت ارحم لي من ان اني اقعد مع انسان مريض زيك
“”محمود صفعها مرة أخرى”””
محمود_انتي عارفة انا هقت”لك هنا ومحدش هيسمعلك حس ولا حد هيعرف اني قتلت”ك
اميرة بدات ترتل_ رَبِّي يَعْلَـمُ الْقَوْلَ فِي السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
من سورة الأنبياء- آية (4)
“محمود اتهز من الايات وفضل يبصـلها كثـير ومعرفـش يـرد محمود طلع من المخزن وبقيت اميرة لوحدها”
اميرة ببكاء _ رَبَّنَا إِنَّكَ تَعْلَـمُ مَا نُخْفِي وَمَا نُعْلِنُ وَمَا يَخْفَى عَلَى اللهِ مِنْ شَيْءٍ فِي الْأَرْضِ وَلَا فِي السَّمَاءِ
من سورة إبراهيم- آية (38)
بكت اكثر وهي بترتل_ إِنْ يَنْصُرْكُمُ اللهُ فَلَا غَالِبَ لَكُمْ وَإِنْ يَخْذُلْكُمْ فَمَنْ ذَا الَّذِي يَنْصُرُكُمْ مِنْ بَعْدِهِ وَعَلَى اللهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْـمُؤْمِنُونَ
من سورة آل عمران- آية (160)
اميرة ببكاء_توكلت عليك يارب
واكملت ترتيل_ قُلْ لَنْ يُصِيبَنَا إِلَّا مَا كَتَبَ اللهُ لَنَا هُوَ مَوْلَانَا وَعَلَى اللهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْـمُؤْمِنُونَ
من سورة التوبة- آية (51)
_________________💙📻

 

“مر شهر على اختفاء اميرة “””
الحال في بيت اميرة كان ممل وبكاء والحزن عم على اهل الييت
والحال عند زين كان عادي جدا لكن مكنش عادي بالنسبة لزين زين مكنش بياكل كويس ومش بيروح الشغل ….وعيلته بيحاولوا يفهموا فيه اي؟
والحال في شركة مهند كان عادي لكن بالنسبة لمهند كانت الشركة مملة مفهاش روح وكان اميرة كانت بتضيف البهجة على المكان
الحال عند يوسف “”كان قلقان على ملك وخايف متكملش شغل معاه خايف يفقدها ملك منزلتش شغل من وقت اختفاء اميرة ورضوى صحبتها اميرة كانت زعلانه عليها جدا وكل فترة بتسأل يوسف لقوها وله لا “”
_______________💙📻
“”في منزل زين محمد””
الساعة 1مساء
“””تلفون زين بيرن “””
زين بنوم_الو
_لو عايز حبيبة القلب اميرة قدامك نص ساعة وتيجي على العنوان اللي هبتعهولك دا ولو مجتش او جيت وجبت معاك حد يبقى هتستلم جثُ”ـتها!
زين بخوف_بس ا….

 

‘الخط قفل وزين لقى رسالة اتبعتتله بالعنوان من رقم غريب” حاول يرن بالرقم تاني ولكن بلا فايدة بعت الرقم لمروان الظابط صاحبه وكتبله مسدج
“”مروان لو مرجعتش لحد الصبح ‘ اترقب موقع الخط ده’ “”
“”وفتح ظرف وبدأ يكتب رساله لاهله””
“””””””””””
“”لو مرجعتش اعرفوا اني كنت بحبكم جدا وبحب يوسف وماما هدى اجمل حد في حياتي وبابا وحتى عم سعيد وعم فاروق واسمهان رغم خنقاتي معاها الا انه من حبي فيها والله مش اكثر وهي عارفة ده كويس …بحبكم.
زين.
“”””””””””
“زين لبس بسرعة ونزل عشان يروح على العنوان زين خاف من التهديد فمخدش حد معاه ”
_________________💙📻

 

“”في المخزن””
محمود_اتصلت بحبيب القلب زين عشان اقتلك*م سوا واخلص منكم انتوا الاثنين هعرفه ازاي ياخد حاجة بتاعت محمود مجدي
اميرة بخوف_زينن لا يا محمود زين لا عشان خاطري زينن ملوش ذنب
محمود_لا ليه ذنب ذنبه انه خدك مني!
اميرة_زين مخدنيش منك ابوس ايدك يا محمود زين ذنبه اي يموت معايا عشان خاطري يا محمود لو ليا عندك خاطر.
محمود باستهزاء_كااان كان ليكي وراح دلوقتي انتي بتواجهي الوش التاني من محمود هدبحك انتي وهو وهقطع اعضائك”م وهرمي جثث”كم في النيل! قدامه ربع ساعة ويوصل جهزي نفسك عشـان تـشـوفـيـه وهــو بيدبـ”ـح قدامــك
اميرة ببكاء_ بَلْ سَوَّلَتْ لَكُمْ أَنْفُسُكُمْ أَمْرًا فَصَبْرٌ جَمِيلٌ وَاللهُ الْـمُسْتَعَانُ عَلَى مَا تَصِفُونَ
من سورة يوسف- آية (18)

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ملتزمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى