رواية أحببت ملتزمة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ملك أحمد
رواية أحببت ملتزمة البارت الثالث عشر
رواية أحببت ملتزمة الجزء الثالث عشر
رواية أحببت ملتزمة الجزء الثالثة عشر
يوسف قام واتجه لغرفة عبد الرحمن وملك وراه””
“””يوسف دخل و رزع الباب”””
عبدالرحمن بعصبية_ دي طريقة تدخل بيها
يوسف_مش موضوعنا يا قليل القدب يا حيوان
عبدالرحمن_انت ازاي تكلمني بالطريقة دي
يوسف_ هي دي الطريقة اللي تنفع مع اشكالك انت ازاي تحاول تقرب منها
عبدالرحمن باستهزاء_اه يبقى قالتلك كلمتين ضحكت عليك بيهم
يوسف بعصبية_اخرس يا زبالة دي مش اول ممرضة تقول الكلام ده مريم وزينب قالوا نفس السبب ومشيوا من المستشفى وانا مكنتش بصدقهم بس مش معقولة كل واحدة هتقول نفس الكلام عليك انت بالذات
عبدالرحمن بتوتر_دي شغل بنات وقلة ادب انت هتصدقهم
يوسف_ ايوه مصدقهم ودلوقتي تلم ادواتك وتمشي احسن ما انادي الامن يطلعوك تعالي يا ملك
“””ملك طلعت هي ويوسف”””
ملك بتوتر_ بس بس انا كده هشتغل ممرضة لمين؟
يوسف_ هتشتغلي ممرضة معايا
ملك بتساؤل_وحضرتك دكتور اي؟
يوسف_دكتور امراض قلبية
ملك بتفهم_تمام يا دكتور
يوسف_انا عندي عملية كمان ساعة ولازم تحضريها عشان تتعودي على العمليات
ملك بخوف_عملية بس بس انا ي يعني بخاف من اوضة العمليات
يوسف_ هتتعودي
ملك_ ارجوك اعفيني منها يا دكتور
يوسف_ملكك ايي؟ التصرفات دي انتي عيلة صغيرة
ملك بضيق_خلاص سكت
_________________💙📻
“”في منزل زين محمد”””
زين_الو السلام عليكم
مهند_وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته، كنت متصل أسال هتيجي بكرا الشركة؟
زين_اه بأذن الله انا جاي بكرا
مهند_ تمام عشان عايز اعرفك على الموظفين الجدد
زين_باذن الله
مهند_مع السلامة
زين_ سلام
__________________💙📻
“”في منزل اميرة احمد”””
اميرة_جااايا اهووو
“”فتحت الباب”””
ملك _ كل ده بتفتحي
اميرة_انتي كملتي دقيقة
ملك_وسعي يبت من وشي كده
اميرة_اي يا قطة حد ضايقك في الشغل
ملك_ لا بس محتاجة انام شوية
اميرة_يعني مش هتاكلي
ملك_مليش نفس انا محتاجة انام .
“””في غرفة ملك “””
ملك محدثة نفسها_ ياربي عمليات انا بخاف جدا ونفترض اني غلطت في حاجة هترفض اكيد …وانا مالي الله ما هو اللي غبي انا جديدة ازاي يدخلني اوضة عمليات مرة واحدة…لا لا مش غبي يوسف طيب وجميل
انا تعبت م التفكير انا هنام وان شاء الله بكرا ربنا يحلها”
________________💙📻
“””في صباح يوم جديد””
“””في غرفة زين محمد'”””
“”” زين يمسك ببعض الاوراق والاظرف وممسك بالقلم الجاف ويبدأ في الكتابة “”””
“””طرقات على الباب تعلن وصول احد من افراد المنزل”””
زين بسرعة لم الاوراق في الصندوق الخشبي
زين_ادخل
يوسف_صباح الخير اي مش هتاكل
زين _روح وانا جاي وراك
يوسف_ماشي مستنينك
“””زين بدا في ترتيب الاظرف مرة اخرى وقفل الصندوق الخشبي ونزل لمائدة الطعام'”””
زين_صباح الخير
هدى ومحمد ويوسف_ صباح النور
زين_اي الاوضاع في المستشفى يا يوسف
يوسف_كله تمام الحمد لله
زين_الحمدلله
هدى_هتروح النهارده الشركة التجارية صحيح؟
زين_ اه
هدى_سلملي على مهند ابن عمك وابقى اعزمه بكرا عندنا
زين_حاضر يا امي اي سبب العزومة
هدى_ هتعرف بكرا خليها مفاجأة
زين _انا بكره المفاجآت قوليلي؟
هدى بابتسامة _طول عمرك مستعجل خلي كل شئ بأوانه هتعرف بكرا
زين بنفاذ صبر_مش هسلك معاكي يلا انا رايح عشان متأخرش
هدى_ مع السلامة
يوسف_مع السلامة يا زين
محمد_مع السلامة يا بني
_________________💙📻
في الشركة التجارية التابعة لمهند محسن الصاوي”””
مهند_ادخل
اميرة_ادخلك الله جنة الفردوس
مهند_امين
اميرة_حضرتك طلبتني
مهند_اه كنت بقولك هتمسكي قسم الحسابات
اميرة_ بس ده قسم صعب شوية
مهند_ اذا اثبتيلي نفسك؟
اميرة_يبقى مفيش حاجة صعبة عليا
مهند ابتسم_بحب ثقتك في نفسك
“””طرقات على الباب “”
مهند_ادخل
زين _ اجي يا بيه ولا مشغول؟
“””يظهر التوتر والخوف على وجه اميرة يطرب قلبها عند سماع صوته حاولت تكذب نفسها انه ليس هو ولو كان هو يجب ان تتحكم بمشاعرها لقد وعدت ربها ان لا تكلمه مرة اخرى “”””
مهند قام من على الكرسي بابتسامه_ تعالى طبعا نورت
زين_انا مش لوحدي معايا زينب
مهند_ خطيبتك؟ انت جبتها معاك بجد دي الشركة نورت
“””في اللحظة دي اميرة مقدرتش تمنع نفسها واتعدلت تبص وراها في اللحظة دي اتقابلت عينيها وعيون زين””””
“”زين ابتسامته اختفت تماما وفضل يبصلها وكان الزمن واقف عند عينيها”””
اتكلموا في نفس الوقت
اميرة_زين
زين_اميرة
مهند بابتسامة_وووه ده انتوا بينكم معرفة
زينب_انتوا تعرفوا بعض؟
اميرة اتكلمت بسرعة_ لا يعني قصدي معرفة سطحية اوي كنت موظفة عنده برضوا ومكملتش ٣شهور هناك
مهند_اي السبب؟
اميرة_ظروف خلتني امشي
زين_ايوه هي بتتكلم صح
اميرة بضيق_اتفأجات انك خطبت بالسرعة دي
زين بابتسامة باردة_ نصيب وعالعموم كنت هلاقي احسن من زينب فين؟
اميرة بصت باستهزاء على لبسها البنطلون والبادي ولبس يصف جسدها بالكامل كما قال الرسول فيهم ((كاسيات عاريات))
اميرة _ اه ما هو واضح فعلا كنت هتلاقي زيها فين لدرجة انها ماسكه ايدك من دلوقتي وانت لسه غريب عنها ماشاء الله فعلا ونعمة التربية
زين ابتسم ببرود _ شكرا على رأيك
“” زينب اضايقت جدا من كلامها “”
اميرة_طيب يا استاذ مهند هستأذن انا
مهند_اذنك معاكي يجميلة
“”زين بصله بغيره ولاحظ في عيون مهند اعجابه باميرة”””
مهند_ تعالى اتفضل يا زين تعالى يا زينب اتفضلي
زين_تسلم
_________________💙📻
“”في مستشفى يوسف محمد الصاوي”””
يوسف_جاهزة
ملك بخوف_ لا لا لا كمان دقيقتين
يوسف_ لا جاهزة وهتدخلي دي المرة المليون اللي تقولي فيها لا
ملك بتوتر_ بس بس انا انا
يوسف_خلاص خلصنا
ملك في بالها”’ يارب اقف معايا انا هبله”’
“””داخل غرفة العمليات”””
يوسف_ ملك هاتي البنج بسرعة
ملك _ حاضر بس هو انهي
يوسف بصلها بنفاذ صبر_ هاتيه يا مروة
مروة_ ماشي اتفضل
“””بعد دقائق'”””
“”يوسف لاحظ ان ملك بتعيط وخايفة جدا””
يوسف_ ملكك مالك؟
ملك بخوف_ دكتور يوسف انا انا بخاف من الدم خرجني لو سمحت
يوسف_ تمام روحي اخرجي
“””ملك قلعت الجونتي وجريت على برا علطول عشان تقدر تاخد نفسها فخبطت في بنت””””
رضوى_ اي خلي بالك؟
ملك بتوتر_حقك عليا ان انا ب بس
رضوى_ بس اهدي ممكن تحكيلي مالك
“”ملك قصت عليها ما حدث”””
ملك_ انتي بتضحكي ليه دلوقتي؟
رضوى_ انتي جبانه اوي
ملك بضيق_ سبنالك انتي الشجاعة
رضـوى بفخر_ اومال طبعا!!
ملك_ الا قوليلي انتي تبع المريض
رضوى_ لا انا جيت اقدم على وظيفة وقالولي دكتور يوسف هنا
ملك_ اه فهمت اذا هنبقى صحاب
رضوى_اكيد.
_______________📻💙🫶🏻
“”في منزل اميرة احمد'””
احمد_في حاجة مضيقاكي يا بنتي
اميرة_ لا يا بابا مفيش انا كلت الحمد لله
احمد_ طب الحمدلله
“اميرة اول ما دخلت اوضتها بكت وكانها كانت حابسة دموعها وسمحت لها تخرج “””
اميرة ببكاء_ يارب ربط على قلبي واديني صبر اعدي بيه اللي جاي
توضأت وصلت ركعتين قيام ليل””
وامسكت بالمصحف وبدأ في قرآءة وردها اليومي
” إِذْ نَادَى رَبَّهُ نِدَاءً خَفِيًّا
من سورة مريم- آية (3)
قَالَ كَذَلِكَ قَالَ رَبُّكَ هُوَ عَلَيَّ هَيِّنٌ وَقَدْ خَلَقْتُكَ مِنْ قَبْلُ وَلَـمْ تَكُ شَيْئًا
من سورة مريم- آية (9)
فَنَادَاهَا مِنْ تَحْتِهَا أَلَّا تَحْزَنِي قَدْ جَعَلَ رَبُّكِ تَحْتَكِ سَرِيًّا
من سورة مريم- آية (24)
“”اغلقت المصحف ونامت””
_______________💙📻
“””في مستشفى يوسف محمد الصاوي””””
يوسف_رضوى انتي اتعينتي ممرضة لقسم الطوارئ من بكرا هتبدأي شغل
رضوى بامتنان_مش عارفة اقولك اي تسلم
يوسف_ وله يهمك اتفضلي
_______________💙📻
“في شركة مهند محسن الصاوي”
مهند_ تمام يا زين اتفقنا
زين_ اشوفك بكرا على خير
مهند_ ان شاء الله
زين_ يلا يا زينب
“””بعد دقائق”””
زينب بعصبية_ زين احنا اتفقنا اننا هنخرج بعد الشغل
زين_ وانا قولت تعبت فجأة ومش هخرج
زينب _ تمام يا زين اللي يريحك بس افتكر ان انت كل شوية بتحجج بشئ وده هيبوظ علاقتنا مع السلامة
_______________📻💙
“”””في منزل زين محمد'”””
اسمهان_ اتفضل يا زين بيه
زين_ اسمهان اعنليلي قهوة وابعتيها
اسمهان_حاضر تؤمر بشئ تاني
زين_ الامر لله وحده
“في غرفة زين”
زين محدثاً نفسه_ اميرة رجعت تاني ! انا اصلا منستهاش كنت بحاول بس القدر كل مرة يجمعنا ويفكرني اني اضعف من اني انساها انا ضعفت لما شوفت عينيها كنت عايز اقولها بعدتي ليه …!؟ انا مش حمل بعدك…
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ملتزمة)