روايات

رواية أحببت معاقا عقليا الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق السيد

رواية أحببت معاقا عقليا الفصل الحادي عشر 11 بقلم شروق السيد

رواية أحببت معاقا عقليا الجزء الحادي عشر

رواية أحببت معاقا عقليا البارت الحادي عشر

احببت معاقا عقليا
احببت معاقا عقليا

رواية أحببت معاقا عقليا الحلقة الحادية عشر

جاسر بحزن: انتي طالق ياشروق
شروق بجمود: تمام اووي كدا بعد إذنكم انا لازم امشي
احمد بحنية: حببتي هتروحي فين انتي مش هتمشي من هنا تاني ابدا
شروق بجمود: مش هينفع اسيب بابا محمود وشريف لوحدهم
احمد بحزن: طيب وانا
شروق بجمود: حضرتك مش لوحدك ابدا في عمو سامي وإسلام وكمان جاسر إبنك
احمد بحزن: عارف إنك مش قادرة تسامحيني وعارف اني غلط جامد بس بتمني تسامحيني
شروق بحب: انا سامحتك يابابا سامحتك ومش زعلانه منك انا صحيح كنت بتمني تبقي معايا في كل خطوة في حياتي بدل متكون مع حد تاني مش من دمك بس اللي حصل بس صدقني انا مش زعلانه منك دلوقتي خالص ابدا
جاسر بحزن: عندك حق فعلا انا مش من دمة علي فكرة انا زيك او يمكن انتي لاقيتي الحنية لاقيتي حد جمبك لما تتعبي يوقف جمبك في حياتك ويشجعك علي النجاح إنما انا عشت لوحدي كنت في مدرسة داخلية حتي الاجازات لما كنت باجي البيت كنت بتحبس برضوا مبخرجش ابدا ولا حتي بشوف الشارع لحد مالاجازة تخلص وارجع المدرسة تاني لحد مخلصت وسافرت امريكا سنتين وبعدها رجعت وقدمت في كلية الشرطة لاني اتعودت علي الحياة العسكرية اتعودت ابقا لوحدي ملقتش حد جمبي متلوميش ابوكي صحيح امي غلطت هي اللي قبلت تتخلي عني علي عكس ابوكي دور علي حمايتك انتي عشتي حياتك مرتاحة مع عيلة انما انا عشت كل حياتي لوحدي ملقتش حد جمبي
شروق بتأثر وحزن: انا اسفة انا مقصدتش اجرحك ابدا بس الموضوع بالنسبة ليا صعب

 

 

 

 

جاسر بحزن: انا فاهمك ولا يهمك عادي
شروق بنظرات ندم لجاسر: انا اسفة كنت فاهمة غلط بعد إذنكم….. وغادرت
احمد: حبيتها صح انا عارف
سامي بضحك للتخفيف من حدة الجو : فكرتني جاسر كان كل ميشوفها يقولها تعالي نلعب عريس وعروسة
جاسر بإبتسامة: مش فاكر حاجة بس حاسس بإحساس غريب حاجة بتشدني ليها
إسلام بمرح: يخسارة ملحقتش تلعب عريس وعروسة اخييية عليك
جاسر بضحك: بس يلا انا كنت بقولها كدا ازاي بتقول عليا اية دلوقتي
الكل في نفس واحد وبضحك: مجنون
احمد بضحك: انا عارف ومتأكد إنك حبيتها لية طلقتها هي كمان بتحبك بس راسها ناشفة زي ابوها
جاسر بحب: انا فعلا حبيتها بس انا دلوقتي مين هي اتجوزت مين جاسر سامي ولا جاسر احمد ولا جاسر مش عارف
اتجوزت مين
احمد بحزن: كل حاجه هتتصلح وعلي فكرة بالنسبة للبطاقة بتاعتك سهلة شهادة الميلاد بتاعتك بإسمك واسم والدك لسة عندي وتقدر تطلع بطاقه كمان وباقي الاوراق دي انا هعرف اخفيها بمعرفتي
جاسر: شكرا ليك شكرا بجد بابا
احمد وهو يجذبة من أذنية: عارف ياض لو عملت زي البت شروق وبطلت تقول بابا هعمل فيك اية هعلقك مكان النجفة دي فاهم ولا لااا
جاسر بضحك: اية يابو احميد مالك هي بنتك بهتت عليك ولا اي سيب ودني اللة يباركلك بس جننتني بنت الاية دي
احمد بخبث: ناوي علي اية ياض هااا اوعااا يكون اللي في بالي
جاسر بضحك: عيب عليك يابو حميد هي بتحب الكورة صح وانا بقا هفجائها بمناسبة فوز المنتخب مفاجئة
احمد: ربنا يستر منك ومن مفاجائتك
ـــــــــــــــــــــ عند شروق
شروق بمرح: يأهل الدار يأهل المنزل
شريف بمرح: مش عايزين النهاردة يلا روح

 

 

 

 

شروق وهي تطبل علي الباب: هرووووب في هروووووب بس طبعا مش هتقدروا ياباااا انت ياحج ياللي اسمك بابا
محمود بفرح: اية دا مجنونتي رجعت
شروق بمرح: سمووووعليكوو كرامة رجعت تاني عايزين حاجة
محمود بحب: تعالي يامجنونتي يلا
شروق بحب: بابا انا بحبك اوووي انت احسن حاجة حصلتلي من يوم موعيت علي الدنيا دي انا بحبك اوووي
انااا…. وضعت يدها علي قلبها اااه
محمود بخوف: حببتي مالك شروق
شروق بوجع: اية ياحودة مالك انا زي الفل اهو……. وسقطت فاقدة للوعي
شريف بفزع : شروق شروووق اصحي شروووق بابا شروق مبتتنفسش شروووووووووق
“أشعر أني أعيش بحلم.

 

 

 

 

أريد النهوض منه قبل أن يقتلع قلبي من جذوره.
انهض ايها القلب المسكين الوقت يمر والجرح عميق.
ضع الوهم جانباً وقاتل كي تحيا من جديد أترك الأوهام واطرق باب الواقع بقوه.
فهناك حقيقة واحدة في هذه الحياة أن السعادة ليست مع من تركك تطرق أبواب الوهم والسراب”

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية أحببت معاقا عقليا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى