روايات

رواية أحببت مجهولة الفصل الخامس 5 بقلم زينب رضا

رواية أحببت مجهولة الفصل الخامس 5 بقلم زينب رضا

رواية أحببت مجهولة الجزء الخامس

رواية أحببت مجهولة البارت الخامس

رواية أحببت مجهولة
رواية أحببت مجهولة

رواية أحببت مجهولة الحلقة الخامسة

دخل عمر وساره لسه واقفه زي ماهي مريم بصت لقت ساره واقفه راحه عليها
مريم : اي يابنتي واقفه كده ليه
ساره بتوهان : ازاي
مريم بتساؤل : هو اي اللي ازاي
سارة فافت : هاا لا مفيش
مريم : مالك ي ساره ف اي
ساره : مفيش حاجه بقولك انا هطلع فوق وهنزل ع طول ومشيت قبل ما مريم ترد عليها
مريم بتكلم نفسها : ياتري فيكي اي ي ساره وقعدت ف الصاله بتلعب ف فونها
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
دخل عمر وقعد مكانه : بعتذر اني قومت بس كان لازم ارد
محمد : ولا يهمك يابني
سميره ميلت ع ام ريم : مقولتليش ليه انها بنتك
ام ريم بقلق : مش البنت بتتنده باسم ابوها وبعدين كنتي عاوزاني اشكر فيها انتي كنتي هتقولي اي ساعتها
سميره بشك : معاكي حق
ام ريم : مش قولتلك اما تيجي هتعرفي انا اديتك الميعاد ليه
سميره بضحك : اديني عرفت انها بنتك
*فلااش باك
سميره كانت ماشيه ف شارع ساره وقابلت ام ريم، وام ريم وقفتها
ام ريم : عامله اي يحبيبتي وابنك عامل اي’ام ريم تعرف كل الناس اللي ف منطقتها وعارفه ان ابن سميره ظابط’
سميره : الحمدلله كويسين وانتي
ام ريم : نحمده
سميره : الحمدلله
“فضلوا يتكلموا، وهما بيتكلموا ساره كانت طالعه البيت بس مشافتش مرات عمها”
سميره شافت البنت بس من ضهرها فاسألت ام ريم
سميره : متعرفيش مين البنت دي

 

 

 

 

ام ريم كانت هترد بس قالت تسأل ليه الأول
ام ريم : ليه هي عملتلك حاجه
سميره بنفي : لا لا بس بدور ل ابني ع عروسه
ام ريم بخبث : اه
سميره : ما شاء الله شكلها محترمه ولبسها محترم
ام ريم بغيظ وتسرع : دي بنت سعيد الصياد
سميره : تمام هقول لابني بس يارب يوافق اصله مبيفكرش ف الجواز
ام ريم : اقنعيه انتي امه
سميره : هحاول
ام ريم فضلت وراها لحد ماخلتها اتفقت وحددت ميعاد
سميره باستغراب : بس انتي ليه حددتي معايا انتوا قرايب
ام ريم بابتسامه نصر كده : هتعرفي اما تيجي
سميره : تمام هبقا اكلمك~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
نرجع للوقت الحالي:
ام ريم بتهرب : يلا نسيب العرسان لوحدهم بقا، الكل خرج
ناديه شافت مريم قاعده لوحدها راحت عليها
_اي يابنتي اومال فين ساره
مريم : طلعت فوق هتشوف حاجه وهتنزل ع طول
ناديه : ماشي يحبيبتي، وقعدوا كلهم سوا
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
-ساره قاعده ع السرير ضامه رجليها وبتعيط
‘ليه ليييه كل ده يحصلي القدر بيلعب معايا لعبه حقيره ياارب انا تعبت ليه وجع القلب ده، بنت عمي يخطب بنت عمي ده ده قالي انه بيحبني وفضلت تعيط’
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~صلوا ع النبي
❤️
، ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

 

 

ريم بزهق : اي هتفضل ماسك الفون كده كتير
عمر بصلها : نعم
ريم : اظن انهم سابونا عشان نتعرف مش تفضل ماسك الفون
عمر ببرود : عاوزه تعرفي اي
ريم بغيظ : مش عاوزه اعرف حاجه
عمر : تمام، وفضلوا قاعدين ساكتين
-عمر رن ع ملك وهو قاعد ف نفس اللحظه فون ريم رن اللي اتفاجئت انه ف جيبها-
سارة سمعت صوت الفون مسحت دموعها وبصت للفون لاقت رقم مش متسجل سابته لحد ما سكت، فتحت الفون كان فيه رقمين رنوا عليها فتحت الواتس شافت مسدج عمر قعدت تضحك، محتاج تتكلم معايا ضروري اي كنت هتاخدني معاك اخطبلك ولا اي،
ركزت ف الرقم رجعت للارقام لاقته الرقم اللي لسه رانن عليها من ثواني بتفكير”يعني هو قاعد مع ريم تحت وبيرن عليا ينهار اسود والخط ده اتفتح ازاي ازاي فضلت قاعده تفكر لحد ما افتكرت ان جهاد قالتلها ان فونها كان مقفول..استغبت نفسها لأنها فتحت الخطين مش الخط العادي بس، قفلت الخط التاني خالص ومسحت مسدج عمر وقررت انها هتنام ومش هتنزل”
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عمر قاعد قدامها بصدمه ولاقها قامت وقفت وطلعت الفون من جيب البنطلون وعدلت الدريس وقعدت، وشها قلب اول ما شافت اللي بيتصل عليها
عمر : اي مش هتردي

 

 

 

 

ريم والتوتر باين عليها : دي دي صاحبتي بتتصل تشوف عملت اي اصل هي عارفه اني جايلي عريس وكده”وقفلت فونها خالص عشان اللي رن ميرنش تاني”
سعيد دخل عليهم : يلاا يولاد عشان ناكل وبعدين ابقوا اقعدوا براحتكوا
عمر : لا معلش لازم استاذن عندي شغل ضروري لازم امشي وهستني الرد من حضرتك ده رقمي
سعيد اخد منه الرقم : تمام يابني ربنا معاك
-عمر خرج اخد امه ومشي-

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجهولة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى