روايات

رواية أحببت مجهولة الفصل الحادي عشر 11 بقلم زينب رضا

رواية أحببت مجهولة الفصل الحادي عشر 11 بقلم زينب رضا

رواية أحببت مجهولة الجزء الحادي عشر

رواية أحببت مجهولة البارت الحادي عشر

رواية أحببت مجهولة
رواية أحببت مجهولة

رواية أحببت مجهولة الحلقة الحادية عشر

محمود : مين دي
عمر : البنت اللي انا اتقدمتلها
محمود : نعم يخويا
عمر : تعال نقعد وهحكيلك، راحوا قعدوا وعمر بدأ يحكي
محمود : يعني البنت اللي كانت تعبانه مش هي دي اللي اتقدمتلها
عمر : مين م.. ساره
محمود : اه
عمر : لا تبقا بنت عم البنت اللي هناك دي
محمود : اللي ابوها سأل عليها وامها قالت مع صاحبتها
عمر بحزن ع ابوها : اه هي
محمود مركز اوي مع الواد
عمر : يلا اطلب خلينا نمشي
محمود : حاضر، وطلب اكل
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

ساره ومريم طلعوا، مريم : حمدلله ع سلامتك ي قطة
سارة : الله يسلمك ي حبيبتي
مريم : اعملك عصير
سارة : لا انا هدخل اكلم جهاد شوية وانام
مريم : اشطا ابقي سلميلي عليها
سارة : حاضر ودخلت دورت ع فونها ورنت ع جهاد
سارة : صاحبي الواطي اللي مسألش
جهادد : انا! شوفي ي هانم رنيت عليكي كام مرة وانتي مش معبراني اما اشوفك بس
سارة : حقك عليا
جهاد : مش هتثبت لااا
سارة : وعشان خاطري
جهاد : خلصانه بحبك
سارة بضحك : يخربيت ثابتك ع الموقف
جهاد : طبعا يابنتي، المهم كنتي فين
سارة : ف المستشفى
جهاد : بطلي هزار وانجزي
سارة : والله ف المستشفى…… *وحكتلها اللي حصل*
جهاد : طب انتي كويسة صح
سارة : اه الحمدلله احسن وهاجي الكلية بكره كمان
جهاد بحزن : يعني يوم الاجازه تقضيه ف المستشفي
سارة : الحمدلله وبعدين هعوضه لا تقلقي….’نسيبهم يرغوا بقا’
_ف الشقة اللي تحت_
نادية : احنا هنطلع محتاجين حاجه
محمد : اطلعوا انتوا واحنا شوية وهنطلع
نادية : خلاص ماشي
سعيد بص لمراته : بنتك لسه مجاتش
ام ريم : زمانها جاية هطلع ارن عليها
سعيد بعصبية : تكلميها وتقوليلها تيجي كفاية كده

 

 

ام ريم بخوف : حاضر، وطلعت هي ونادية كل واحدة ع شقتها
محمد : زمانها جاية اهدي وصلي ع النبي
سعيد : عليه افضل الصلاة والسلام، ريم امها مدلعاها وانا خايف عليها كان نفسي تبقا زي اخواتها
محمد : خير متقلقش
سعيد : يارب يكون خير، صحيح ابقا قول لسارة ان فيه عريس
محمد : مش اما اعرفه انا الاول
سعيد : انت واثق اني بعتير مريم وسارة زي ولادي ولا لا
محمد : اكيد طبعا
سعيد : طب حلو انا اتفقت معاه هيجي يوم الخميس بليل
محمد : ماشي بس مين ده
سعيد بتوتر : عمر
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~صلوا ع النبي؛
❤️
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
الاكل جه وعمر بدأ ياكل
عمر : اي يابني هتفضل باصص عليهم كده كتير
محمود : الواد ده مش غريب عليا
عمر بص عليه ورجع بص قدامه : انا اول مره اشوفه
محمود : بقول عليا انا انت اي علاقتك بالموضوع
عمر : طب اطفح وانت ساكت
محمود : خلاص يعم متقفش
ريم : انا لازم امشي اتاخرت
احمد مسك ايدها : تمشي تروحي فين انتي ملحقتيش تقعدي
ريم شدت ايدها بخوف : معلش لازم امشي
احمد : تمام براحتك

 

 

 

ريم : مش بحب الكلمه دي
احمد : ما انتي عاوزه تمشي هقعدك بالعافيه
ريم : ي حبيبي اتاخرت اكيد هنتقابل تاني
احمد : طيب
ريم : متزعلش يلا اشوفك ف الكلية سلام
احمد بعد ما مشيت : ماشي ي ريم
محمود شاف ريم وهي ماشيه : بص خطيبت.. اي ده مين الراجل ده.. *واحد راح ع احمد لابس تيشرت وبنطلون لونهم اسود وكاب نفس اللون*
عمر بص عليهم : انا مش مطمن
محمود : ولا انا حاسس ان الواد ده وراه مصيبة
~~~
احمد : الله يخربيتك اي اللي انت عامله ف نفسك ده
سمير : مش انت اللي قولت مش عاوز حد يعرفك اما يشوفك
احمد : تقوم تلبس كده
سمير : اهو اللي جه ف بالي بقا
احمد : طب قوم لازم نمشي من هنا….. وقاموا خرجوا
محمود وعمر شافوهم
عمر : يلا بينا وراهم
محمود : يلا… *محمود حاسب وخرجوا بسرعه وراهم*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
محمد : عمر مين اوعي يكون عمر اللي اتقدم لبنتك
سعيد : اه هو

 

 

 

محمد برفض : لا لا انت بتقول اي
سعيد : قبل ما تقول لا افهم الاول
محمد : افهم اي ي ابو ريم
سعيد : بعد ما انتوا نزلتوا امبارح معدي من قدام اوضة ريم سمعتها هي وامها وعرفت ان ام عمر سألت ام ريم ع بنتك سارة بس ام ريم قالتها انها بنتي وكمل بحزن معرفش هي بتعمل فيا كده ليه
محمد : هو تفكيرها كده انت ملكش ذنب
سعيد : اهو نصيبي كده الحمدلله المهم انه هيجي عشان يتقدم لسارة
محمد : طب ازاي هو مش اتقدم لريم
سعيد : بس خلاص؛ مش انا اخدته وقومت وسيبتك انت وصاحبه وبعدين رجعنا
محمد : ايوا انت عملت اي
سعيد : ولا حاجه كل اللي قولته…
*فلاااش
سعيد:بص يابني انا عارف ربنا ومبحبش لا الظلم ولا الغش
عمر : هو انا عملت حاجه ي عمي
سعيد : لا يابني احنا مشوفناش منك غير كل خير
عمر : اومال ظلم وغش اي اللي حضرتك بتتكلم عليهم
سعيد : بصراحه يعني
عمر : عمي انا زي ابنك اتكلم ع طول وانا سامعك
سعيد : والدتك يابني سألت ام ريم اللي هي مراتي ع بنت ومراتي قالتلها انها بنتي بس يابني ساعتها هي كانت سارة بنت اخويا مش بنتي
عمر : ده ازاي
سعيد : هو ده اللي حصل ومعرفش هي عملت كده ليه المهم انا عاوزك تقول لوالدتك ان حصل سوء تفاهم وتجيبها وتتقدم لبنت اخويا انا مبحبش الظلم يابني

 

 

 

عمر : طب وبنت حضرتك وعمي محمد
سعيد : سيبك من ريم وبالنسبه لمحمد انا هتكلم معاه متقلقش
عمر : تمام ي عمي
سعيد : هستناك يوم الخميس
عمر : ان شاء الله حاضر
*باااك
سعيد : هو ده اللي حصل
محمد : لازم ام سارة تكون عارفه واشوفها هتقول اي
سعيد : فهمها انت ومتخليهاش تعرف حد حتي سارة ومريم قولهم ان فيه عريس وخلاص مش عاوز ريم وامها يعرفوا حاجه
محمد : خلاص تمام
محمود وعمر فضلوا ماشيين ورا احمد لحد ما لاقوه بيطلع عمارة جهم يطلعوا البواب وقفهم
البواب : ع فين ي بشوات
محمود : طالعين ف حاجه
البواب : طالعين لمين
محمود : وانت مالك
البواب : ي بيه انا البواب لازم اعرف اللي طالع طالع لمين وليه
عمر : طالعين للأستاذ اللي لسه طالع ده
البواب : احمد بيه
محمود : بالظبط
البواب : استنوا هبلغه
عمر طلع ٢٠٠ج وحطهم ف ايد البواب وقاله : لاا احنا عاوزن نعملهاله مفأجاه
البواب : ضحك دي هتبقا احلي مفأجاه ي بيه
محمود بصله بقرف : هو ساكن ف الدور الكام
البواب : الدور الخامس الشقه اللي ع اليمين
عمر: تمام، وخد محمود وطلعوا.. واقفين قدام الشقة
محمود : هاا هنعمل اي
عمر : هنخبط عادي ولما يفتح هنسال ع اي حد
محمود : تمام، ولسه هيخبطوا…….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجهولة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى