روايات

رواية أحببت مجنونة الفصل الثاني والخمسون 52 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الفصل الثاني والخمسون 52 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني والخمسون

رواية أحببت مجنونة البارت الثاني والخمسون

رواية أحببت مجنونة الحلقة الثانية والخمسون

نور… انت ليه مستنتهمش لما كلنا نتحرك ونروحو مع بعض
سيف..لان مش هنروح
نور… نعم اومال فين
سيف… هنشتري حاجه وبعدها نروح
نور… امم ماشي وبصتله انا مبسوطه اووي ياسيف
سيف لعب في شعرها.. دايما يارب ياروحي صحيح. صوتك. طلع حلو
نور… بتتريق
سيف… ابدا وربنا انا نفسي كنت مستغرب
نور بفرح…. بجد عجبك
سيف… اها جدا
نور…سيف انت هتجيب حاجاتك منين انت بتبعد عن البيت مش كده
سيف…متخافيش مش هخطفك
نور… انت عارف يعني رايح فين
سيف..اهااطمني

 

 

نور بتبص في العربيه وراه لقت زاي شلته صغيره حطتها في الفرغ اللي ما بين الكرسي بتاع سيف وبتاعها
سيف…بتعملي ايه
نور نامت علي رجلي وضمت راجليها…شكل طريق بليل يخوف اول ما نوصل هقوم
سيف ضحك.. طيب ما تنامي.علي الكرسي وافردهولك
نور…لا انا كده عشان لو قومت وانا نمت احس بيك
سيف…متخافيش وبيملس علي شعرها كده جسمك هيتكسر نامي حتي في الكنبه اللي ورا
نور… انا من الاخر خايفه وكده مطمن
سيف ابتسم بفرحه انها مطمن ب قربها لي..اللي يريحك يا روحي
نورنامت وكانت راسها علي رجل سيف ومسك في رجلو كانت خايف فعلا من طريق بصت لقت عمال يشيل راجلو من علي حاجه ويدوس علي حاجه تانيه
نور…سيف هو انت بدوس علي ايه برجلك وبعدها ترفع ودوس علي تاني
سيف.. بدوس بنزين وفرامل حاجات كده بتحركي بيها العربيه
نور…اممم عمله شبه مكنتة الخياطه
سيف ضحك..اممم
نور…سيف احكيلي اي حاجه
سيف..عن ايه طيب
نور… ايه حاجه وبصتله انت لو مكنتش رائد ولا راجل اعمال مشهور كنت هتشتغل ايه
سيف… هو الاكيد اني هحبك برضو
نور ضحك… صحيح لو مكنتش حبيتك كنت هتعمل ايه
سيف.. اسالي اساله عدله
نور ضحك وقامت وسيف بصص قدامو ونور اللي بصالو وبتجيب وشه ليها بحنيه…ايوه رد عشان خاطري
سيف…يابت المجنونة احنا علي طريق سيبي وشي
نور سبت وشه…اهو قول
سيف.. اقول ايه يا نور اكيد كنت مش هبقا طايق نفسي وهندم اني سمحت لي نفسي اني اقرب منك
نور رفعت شافتها وبغيظ…ايه دا مش المفروض تصمم وتحاول لحد.موافق
سيف… ماانا عملت كده مع حضرتك وانتي قولتي لا
نور…برضو تصمم عموما عادي الاهتمام مبيطلبس وقاعدت مكانها وربعت ايديها بغيظ طفولي وبصت للشباك
سيف بصلها وضحك وسكت بعد وقت وصلو… يلا وصلنا
نور كانت نامت..
سيف…نور الله يخربيت شكلك هتبوظي اللي عملتو قومي يا نور
نور..
سيف… نور قومي بقا وشدها لي وفضل يفوق فيها

 

 

نور بتفتح عنيها براحه لقت نفسها في حضنه…احنا روحناوبتميل راسها علي كتفه بتنام
سيف….لا قومي يلا عشان هنزل اشتري حاجه
نوردفن راسها في رقبتو وببتكلم بنوم… روح روح انت وانا هستناك هنا
سيف قلبه دق جامد وحس بدفه بشعور غريب ولقه نفسو بيضمها لي اكتر بعدهاوفاق..الله يخربيتك هو دا وقتو قومي وبعدها عنو يلا
نور.. يوه بقا شويه طيب
سيف.. براحتك ممكن يطلعلك حاجه وانا مش هسمع ماليش في
نور فتحت عنيها… ايه ليه احنا فين قامت لقت مش شايفه حاجه ايه دا الدنيا سوده كده ليه احنا فين
سيف.. انزلي طيب وهتعرفي
نور بغضب… نعم لا طبعا انت عبيط استحاله انزل
سيف بخبث…خلاص خاليكي
نوربخوف..انت هتستعبط هتسيبني هنا
سيف…اعملك ايه طيب
نور..انزل ولف واخدني خايفه انزل
سيف ضحك..فالحه بس تطولي لسانك عليا ونزل ولف واخدها
نور مسك في جامد…افتح كشاف طيب اعمل اي هباب علي دماغك
سيف… نسيتو في العربيه ولمي لسانك
نور راحت مشتو هو قدامها… هو لسه كتير
سيف ضحك… امشي قدامي يا بنتي
نور… خايفه يا سيف حاجه ايه زفت دي اللي تجيبك هنا
سيف بضحك.. طيب قدامي ما يمكن تيجي حاجه تشدك من ورا ومحسش
نور صرخت ومشيت قدامو بس لزق في… عبوشكلك منك الله وربنا ما هروح معاك في حته تانيه
سيف ضحك…مش كنتي بتقوليلي عايزه افضل جمبك في اي وقت
نوربزعيق وخوف..مش الوقت دا يازفت مش دا
سيف.. طب ابعدي انتي لزقه فيا مش عارف اتحرك لو دوست علي الفستان هتقعي
نور بنبرة عياط … عايزه اروح
سيف ضحك وزقها بعيد عنو…
نور بصريخ…يا واطي وربناما ايه دا لقت مره واحده نور فتح وشموع في الارض وورد احمر مكتب بي بحبك بصت لي سيف وتنحت وكل ما تمشي خطو نور يفتح وتلاقي نور بيزيد وشموع في الارض فضلت تضحك وعنيه مدمعه من الفرح وبعدها لقت شاشه عرض كبيره وصور ليها وهي مش واخده بالها وصور وهي نايمه علي كتفو وصور وهي بصلو ومش طيقه وهي بتضحك وصور فرحهم لقت صور وهما بيتخانقو مع بعض علي تصوير فضلت تضحك
سيف حضنها من ضهرها… بحبك
نورحطت ايدها علي ايدو وبضحك.. مش هتجيب السفينه
سيف ضحك وهمس… بعد الفرح هوديكي
نور بصتله… عملت دا كله امتا
سيف نزلي لي مستوه طولها… عيب عليكي انا سيف برضو
نور نطط وحضنته وباسته من خدو… انا بحبك اوووي يا سيف
سيف شلها ولف بيها… نفسي اعملك كل حاجه نفسك فيها
نور…تفضل جمبي
سيف ضحك… مش قولتي مش الوقت دا

 

 

نور طلعت من حضنو وضحكت… انا بخاف من الضلمه بس جامده المفجاءه دي ومسكت خدوده طلعت سوسه
سيف ضحك… ربنا يهديكي يلا تعالي ناكل نور بتبص لقت بيتزا
نور زقتو ونزلت… وربنا انت راجل عسل وقاعدت تاكل
سيف ضحك وفضل بصص ليها وهي بتاكل…مبسوطه
نور..اووي كويس.انك مجبتش اكل غريب وحطيتو قدامي زاي الافلام
سيف ضحك.. وربنا كنت عارف عشان كده جبتلك بيتزا
نور وهي بتاكل… تنستر يارب يلا كول انت كمان انا مش هاكلك علي فكره كول
سيف فضل يضحك وبداء ياكل هو كمان وبصصلها بعد ما خلصو اكل
سيف… بتحبني يانور بجد
نور بصتله بحب… بصراحه لا
سيف ضم حواحبه… ايه
نور… بصراحه انا شايفك بابا وو قطعها
سيف حسه قلبو اكني سك”ينه في قام…اومال ليه وهمتيني انك بتحبيني ووافقتي نتجوز لا ثانيه عشان كده كنتي مضايقه اننا هنكتب الكتاب
نور بصتله.. قاعد طيب
سيف…لا يلا نروح كفايه
نور… عشان خاطري سيف راح قاعد وهي جابت كرسي قاعدت قصادو.
نور…انت زعلت
سيف… مش هتفرق
نور لقت وشه بهت مره واحده واكن روح مش موجوده ضحكت… انا مش بحبك فعلا

 

 

ومسكت خدودوه وواقفة قصادو وهو قاعد كانت في نفس طوله…. انا روحي فيك ياسيف انت كل حاجه عندي دلوقتي روحي وحبيبي وابني وابويا واخويا وكل شئ بالنسبالي وسندي بعد ربنا كنت بهزر ورحمة بابا
شدها وضمها لي جامد اكنه خايف لتبعد… ليه بتعملي كده
نور كانت حسه انها هتتكسر كان حضنها جامد بس ساكتت لان شافت وشو لما باهت وفاهمه هو حس ب ايه
نور… انا بهزر والله كنت لسه هكمل واقولك روحي فيك لقيتك قطعتني فا قولت اكمل مقلب وكده
سيف.. متهزريش كده تاني
نور ضحكت…يابني حتي لو بجد ما احنا اتجوزنا برضو هفضل جمبك
سيف… عمري ما كنت هقدر اقرب ليكي وانا عارف انك مش حباني انا حسيت اني انتهيت في لحظه
نور بتلعب في شعرو…بهزر واللهي وبعدين القمر دا برضو اسيبو وما حبهوش
سيف ابتسم… مش عارف اعمل فيكي ايه
نور بوجع… سيف دا مش حضن واحد بيحب حببتو دي مسكت حرامي وعليه ديون كمان
سيف ضحك وبصلها… ايه
نور… ضهر امي هيتكسر كده بحبح ايدك شويه
سيف بعد عنها وبصله ورفع حاجبه… بحبح
نور بصتله… اها يعني فك ايدك انت اكني ههرب
سيف بصلها وساكت
نور بصتلو بحب وفرحانه انه عملها كل دا ليها راحت باستو من خدو جامد بحب طفولي اكن طفله باست باباها علي حاجه كانت نفسها في وحققو ليها وحضنته… عارف كنت بتخيل لو حبيت اللي هحبو هيعملي كده ويغير عليا ويتعصب ونتخانق ونتصالح بس كنت برجع اقول محدش هيستحملني وجيت انت وعملت اكتر من اللي كنت اتخيلو
سيف حضنه ودفن راسو في حضنها وبا”سهامن رقب”تها وهمس بحب… بعشقك
نور تنحت وبلعت رقها وقلبه فعلا كان هيطلع من مكانه من كتر ما بيدق بسرعه ووشها احمر وبقا شبه الطماطم من كتر الكسوف زقتو وبعدت… عايزه اروح
سيف … في ايه
نور بعصبيه…مافيش عايزه امشي
سيف… لا مالك انتي اضايقتي من قربي ليكي
نوربعصبيه…سيف انت اتغيرت وبقيت حد تاني خالص
سيف ضم حواجبه… انا
نور بعصبيه… ايوه انت مكنتش كده انت كنت محترم ومتربي بقيت قليل الادب وماشوفتش نص ساعه تربيه نص ايه انت مشوفتهاش اساس
سيف ضحك.. نور انا جوزك وبعدين احنا الاتنين بنحب بعض
نور بصتله بغيظ…ودا مالو بقلة ادبك دي انا حبيتك عشان محترم
سيف فضل يضحك….لا حول ولا قوة الا بالله يابنتي عادي
نور… واللهي دا بدل متتاسف وتقول مش هكرارها
سيف.. نور انتي فاهمه او مستوعبه اللي بتقولي وبعدين هو انا عملت مع واحده تاني
نور بعصبيه ونرفزه….وكمان عايز تعمل كده مع غير انت مكنتش كده انت مكنتش بطيق البنات اساس
سيف… نور واحدي الله انا بديكي مثال مش اكتر وبعدين وركزي انتي مراتي و حلالي عادي يانور
نور….نهارك اسود انت شايف قلة الادب دي عادي تمام جدو بقا يعرفك العادي روحني
سيف ضحك… هتقوليلو ايه وبيقرب
نور…سيف بطل قلة ادب وابعد

 

 

سيف..لا بجد هتقوليلو ايه جوزي عمل كده
نور…سيف بطل تقرب وابعد
سيف.. طب لما يتقفل علينا وقرب منها وهمس
نور تنحت اول ما سمعت اللي قالو في ودنها… راحت ضربه بالقلم وعيطت وربنا هقول لي خالي وجدو
سيف مسك وشه… يابنت المجنونة وكمان انتي اللي بتعيطي
نور… ابعد عني ولسانك ميخطبش لساني انت فاهمه وروحني يلا
سيف ضحك… قدامي يا هبله
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في قصر العوضي
ادم.. انا مدغدغ بجد
اميرة… طيب يلا اطلع خد شاور وانا هعملك حاجه تاكله.وتنام
ادم.. تمام
اميرة كانت عارفه انه بيتاخر في الحمام طلعت بسرعه اخدت دوش ونزلت عملتلو سندوتشات ومشروب دافي وطلعت لي لقتو لسه طلع
اميرة… يلا كول ونام
ادم.كان بين علي وشو التعب… لا لا هنام احسن
اميرة…لا يلا اقاعد طيب وانا هاكلك
ادم قاعد واميرة وفضلت تاكلو وهو ببصله بحب
اميرة مكانتش مركزه معا… يلا اشرب دا
ادم شرب… تسلم ايدك
اميرة… تسلم من كل مكروه يارب يلا قوم اغسل بوقك ونام
ادم ضحك… هو انتي ليه بتعمليني اكني ابنك او طفل قدامك
اميرة ضحكت… انا
ادم.. اممم وقام غسل ايده ووشه وطلع
اميرة… لا عادي

 

 

ادم حضنها… علي فكره دي حاجه حلوه زايك كده
اميرة ضحكت وحضنته… ربنا يحفظك ليا يلا عشان شغلك بكره نام عشان تقدر ترتاح شويه قبل ما تروح الشغل
ادم… اميرة انا جوزك صح
اميرة…اكيد ليه
ادم…نامي في حضني النهارده بجد محتاجك
اميرة اتكسفت وبعدت… اتلم
ادم بتعب.. بجد واللهي النهارده بس عشان خاطري
اميرة… بس اا قطعها
ادم… ما بسش هو انا لسه هتحيل شدها واخدها في حضنو ونام
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
نورين… انا حسه دماغي هتنفجر بس مبسوطه
ياسين… معلش خدي دوش وتليفي كده ونامي
نورين…اتليف ليه جربانه زايك متحترم نفسك
ياسين.. الطيور علي اشكالها تقع ياختي
نورين.. انت وقعت يعني
ياسين بصله…وقعت في حبك ياعسل
نورين…والنعمه انت اللي قمر
ياسين.. الله يسامحك يا جدو مش كان خالنا نعمل فرح وخلصنا
نورين… اتلم و احمد ربك
ياسين…الحمد الله
نورين… تصبح علي خير
ياسين… استني وحضنها بحبك
نورين ضحكت… وانا كمان بس دا ليه
ياسين… ولا حاجه ياروحي يلا وانتي من اهلو وباس راسها
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
سلمي بعياط… واللهي يا مازن هو اللي خبط في وفكرتو انت بهزر معا ولسه ببصلو راح لقتو مش انت
مازن بغضب.. تمام ينفع بقا تسكتي
سلمي بعياط… طب اسفه خلاص بقا
مازن..
سلمي… عشان خاطري واللهي عارفه اني غلطانه واني كنت سمعت كلامك ومتحركتش بس كنت رايحالك
مازن.. سلمي بطلي عياط دماغي لواحده هتنفجر
سلمي مسحت دموعها… ماشي اهو خلاص بصلي بقا
مازن…لو سمحتي افصلي

 

 

سلمي…يا مازن طيب
مازن بعصبيه وزعيق… انتي يعتبر كنتي في حضنه المفروض اعملك ايه يعني
سلمي… ما انت مسكتو ضربتو وعدمتو العافيه خلاص بقا
مازن… خلاص طيب عشان قسمن بربي انا مسك نفسي عنك بالعافيه
سلمي رجعت تعيط تاني
مازن بعصبيه وزعيق فضل يهبد ايدو علي الطبلو… باس بقا كفايه زن ايه انا مجتش ناحينك بطلي
سلمي اتفجعت وسكتت وفضلت متنحه و تكسفت..
مازن… اتزفتي انزلي وصلنا
سلمي جي تفتح باب العربيه مافهاش اعصاب من الكسفه وجسمها بيتنفض بتحاول تفتح مازن بص لقها ايديها بتترعش ومش عارفه تملك اعصابها جي يقرب منها ويفتح فتحتو هي قبلي ونزلت ومبصتش ولا اتكلمت وحاولت متبينش انها مش قادره تتمالك اعصابها وطلعت اوضتها وقفلت الباب خالص ومن جوها عارفه انه مش هيجلها بس لو غلط ودخل صالحه وترمت علي السرير وكتمت صريخه في المخده وفضلت تعيط اما عند مازن فضل يخبط ب ايدو علي طبلو العربيه بغضب وركن العربيه وطلع اوضه وندمان انه زعق فيها ودخل اخد شاور وصلاه وقاعد يقراء قران شويه عشان يهدا بعد ما خلص حس انه ارتاح وندم انه زعق فيها وهي كانت زعلانه علي زعلو راح ليها
مازن بيخبط وداخل لقها قفل الباب كان عارف لان بتعملها دايما وكان بيدخل وهي نايمه يطمن عليها من غير متحس ومكانش بيقولها راح جاب المفتاح تاني هو واخدو ودخل كانت هي صاحيه استغربت وعملت نفسها نايمه وجوها الف سوال انه دخل ازاي
مازن بص لقها ضمه نفسها وبين انها مبطلتش عياط قاعد جمبها بيملس علي شعرها بحنيه
مازن… اسف ياروحي بس انا مقدرتش استحمل اشوفك في حضن غيري عارف انه غلط وتخبطي في بس انا مقدرتش والله معرفتش يا سلمي انتي قصادي من صغيرك وانا بحبك وبخاف عليكي كنت بضايق لو حد قرب منك وانا عارف ان هنا كلهم واخدين اختهم الصغيره وانا عارف اخواتي ايه بس مش بستحمل مابالك حد تاني انا الله اعلم هو كان بالغلط ولا قصدو حتي لوكده مش هتفرق انا مش عايز حد يقربلك اسف بجد عارف انك ممكن تكوني كرهتيني بسبب غيرتي عليكي وعصبيتي بس انا بحاول والله اسيطر مش عارف اسف بجد سامحيني كان نفسي تكوني صحيه عشان متنميش زعلانه مني كده
سلمي كانت سامع كلامو وفرحانه انه بيحبها للدرجه دي..
مازن باس راسها وقلعها الجزمه بتاعتها وبيغطيها… اسف والله سامحيني

 

 

سلمي اتكلمت ومكانش قصدها انه يسمعها هي كانت قصدها تتكلم من جوها… مسامحك ياروحي
مازن بص…سلمي انتي صحي
سلمي تنحت وبلعت ريقها من جوها…ينهار اسود
مازن…سلمي
سلمي بتوتر…لا لا نايمه
مازن ضحك.وقرب منها… هو في حد بيتكلم وهو نايم قومي يالمضه
سلمي قامت ووشها احمر من كتر الاحرج والكسوف… علي فكره انا كنت نايمه بس سبحان الله صحيت
مازن ضحك..اها اها عارف وشدها وحضنها.حقك عليا بجد مكانش قاصدي والله طلعت فيكي غضبي وانا كذه مره اقولك لما اتعصب بلاش تقرب مني
سلمي… مكنتش عايزه ازعلك مني لانك كنت الصبح جيبلي شكولاته كتير كنت عايزه اصلحك لوسبتك كنت هحس اني واطيه ومش بيتمر فيا
مازن بعد عنهاوبصلها…انتي بتصلحيني عشان جبتلك شكولاته مش عشان بتحبيني
سلمي… لا بحبك بس متبقاش انت بترضيني وجدع معايا وانا اطلع واطيه
مازن بصلها بالامبالاه..
سلمي.. في ايه
مازن…. يعني انا دلوقتي بصلحك عشان بتصحيني وساعات بتحضري ليا الفطار لما بصحا بدري قبلهم
سلمي… احيه لا والله ابدا مش قصدي يابني افاهمني انا قصدي انت بتحاول ترضيني وانا اجي اعمل كده فاهمني لكن انا بحبك اووي وبصراحه ما انا كمان بغير عليك وبتعصب برضوالمشكله اننا احنا الاتنين زاي بعض بنغير وبنتعصب وبعدين بصراحه حطيت نفسي مكانك بصراحه لوفعلا انا مكانش هيكفيني فتح دماغكم انتم الاتنين انا اسفه
مازن ضحك وباس راسها… بس يا هبله
سلمي حضنته…ربنا ميحرمنيش منك ويحفظك ليا يارب
مازن…قومي ننزل ناكل انتي اكيد ما اكلتيش وجعانه
سلمي..اشطا
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نور دخل متعصبه كان مازن وسلمي دخلين المطبخ لقوها طلع بنرفزه وبعدها سيف دخل وبيضحك
مازن بهمس… ايه دا طب
سلمي… مش عارفه طب كده هما متعاركين ولا لا
مازن… هي نور شكلها مضايق من تصرف عملو سيف
سلمي… وسيف
مازن… شكلو فرحان من ردت فعلها او كان قصدو يعصبه مش عارف
سيف بيبص لقه مازن حطت ايدو علي كتف سلمي وواقفين بيبصو عليه
سيف…في ايه

 

 

مازن… انتم اللي في ايه
سلمي…انتم متعاركين
سيف بصلهم…ايه دا هو تحقيق وسابهم وطلع
مازن بصلو ضحك… يلا يلا احنا مالنا تعالي هعملك بيتزا
سلمي ضحكت…انت بتعرف تعملها
مازن ضحك…لا بس حبب اجرب
سلمي…ضمنا غسيل معده
مازن…بنت متقطعيش هبهرك تعالي
ــــــــــــــــــــــــــ
نور دخلت اوضتها.. قليل الادب اللي مشافش تربيه دا اساس ميعرفش ايه التربيه دي وربنا ماشي
سيف بيخبط…انتي يا هبله افتحي
نور…بقولك.ايه متخليش البيت يسمع بينا اتنيل اتخمد وايك تقربيلي تاني يا قليل الادب
سيف ضحك…طب افتحي وربيني
نور.. ليه كنت امك
سيف بتمثيل …الله يرحمها انتي بتوجعيني شكرا يانور تصبحي علي خير
نور…انا مكانش قصدي وانت عارف
سيف..
نور تنحت…احيه هو زعل بجد وبتفتح الباب لقتو في وشها زقها ودخل
نور بلعت ريقها..يا كدب وربنا هصوت لو مطلعتش برا دلوقتي
سيف بيقرب وهي عماله ترجع لي وراه… هتتلمي ولا لا
نور بعصبيه…انا برضو ولا انت يا قليل الادب
سيف… مراتي وربنا مراتي

 

 

نور راجت لحد ما خبطت في الحيطه…برضو عيب ترضا انت اني اعمل كده معاك
سيف ضحك ونزل لي مستوه طولها… ياختي ياريت يلا انا موافق
نورتنحت…يخربيتك انت سهل كده
سيف…لو مع غيرك لا اما انتي مراتي وبيرجع شعرها لي ورا عادي
نور بعصبيه…ابعد وربنا همد ايدي وانت اللي هتزعل
سيف ضحك…ينهار اسود يبت انا جوزك انتي مخبوط علي دماغك ولا ايه
نور…ابعد بقا
سيف بعدولعب في شعرها… مجنونة
نور زقت ايدو…اوع بدل ما امد ايدي عليك
سيف…بت انا فوتلك القلم عشان انتي هبله ممكن اردهولك
نور…. وربنا ايدك لو اتمدت هقول لي جدو
سيف ب كف ايدو علي وشها…ياشيخه غوري كده كتك داهيه في حلاوتك دي
نور بعصبيه…بطل الحركه دي قولتلك كذه مره
سيف..لا
نور…برا يلا
سيف رفع كتفه ونزل تاني…لا
نور…لا لما تلوك برا عايزه انام
سيف..هو انا مسك عينك نامي
نور.. ايه دا برا بقولك
سيف راح نام علي سرير… نامي
نور تنحت وفتحت بوقها..
سيف…الدبان هيدخل في بوقك
نور…ايه دا برا
سيف…تؤتؤ مش كنتي عايزه تنامي يلا

 

 

نور هبدت برجليها زاي الاطفال في الارض…ايه دا دا سرير برا
سيف ببرود… عارف ومريح بشكل رهيب
نور ضحكت… انت بارد كده ليه ومستفزقوم
سيف…حبيبتي تسلميلي من بعد ما عندك
نور.. مش هتقوم
سيف…لا
نور…حلو.ودخلت الحمام وجابت المياه وكبتها عليه وملت السرير مياه
نور…ولا انت ولا انا نام بقا في راحه الرهيب بتاعتك
سيف بضحك…يابنت المجنونه انتي عبيطه ابت
نور…علي فكره انت عمل تقول يابنت المجنونه وانا عماله اعديلك
سيف حدفه بالمخده..وربنا انا غلطان انتي مش وش رومنسيه انتي اللي يحبك يصبحك بعلقه ويمسيكي بعلقه
نور المخد جت في وشها زقتها علي الكرسي اللي وراها راحت قاعده.. ارحم من اللي يقعد يبصلي وقفلت عنيها اكنها بتنام اكنك مبرشم
سيف ضحك..انا ببقا شبه مبرشم اصماله ياختي انتي اللي لما تيجي تدلعي بيفكروكي هبله
نور بصتله بسخريه…هق هق دا انا عليا دلع اخلي شعب مصر كله يتمنا اقولو صباحو شعب مصر ايه العالم كله
سيف… هق هق ايه يا هبله بس تصدقي فعلا هتصعبي عليهم وانتي شكلك عيله يفكروكي هبله فا يعطفو عليكي وبعدين فين الدلع في صباحو دي بتعت الصبيان هقولك ايه هبله
نور…وربنا هقوم اضربك
سيف قام …اهحححح هروح انام بقا يلا نامي علي سريرك
نور تنحت… ايه دا وانا هنام فين
سيف… هو انا اللي كبيت مياه عليه نامي بقا او وقرب منها ممكن تنامي معايا في حضني نهارده
نور بغيظ… غور يا اللي التربيه معدتش عليك
سيف… لا واللهي عدت بس كانت مستعجله فا ملحقتهاش
نور عنيه ضحكت… برا
سيف… مش هتيجي تنامي يعني
نور… برا

 

 

سيف… براحتك وطلع
نور اول مطلع بصت ومش عارفه هتنام ازاي دخلت تاخدت شاور
ـــــــــــــــــ
شهد كانت لسه طلع من الحمام لقت احمد بيرن
شهد…الو
احمد…خلصتي
شهد…اهاانا لسه طلع هنام النهارده علي قد ما كان متعب علي قد ماكان جميل
احمد…مش اجمل منك كنتي زاي القمر
شهد بكسوف..شكرا
احمد…طب قوليلي وانت كمان كنت زاي القمر كنت جميل موز اي حاجه
شهد ضحكت… تصبح علي خيريااحمد واتلم
احمد بضحك…طيب اي كلمه دا انا جوزك حتي
شهد..بطل ونام يلا
احمد…طب عشان خاطري
شهد بكسوف…ماشي بس هقفل علطول تمام
احمد ضحك…ايه دا
شهد…يبقا خلاص باي
احمدضحك…ماشي يا ستي اي حاجه منك.يا قمري
شهد بكسوف وتوتر… ماشي اقول وانت متتكلمش عشان خاطري
احمدضحك علي كسوفه…حاضر
شهد…
احمد مستني يسمعها لقها سكته…
شهد…

 

 

احمد بعد وقت … انتي نمتي ولا ايه يا حجه
شهد..لا اصبر بس
احمد…يا مسهل
شهد بكسوف وتوتر وتكلمت بسرعه وبعصبيه اكنها بتزعق… انا بحبك وكنت مبسوطه وانت جمبي النهارده ولما كنت بنرقص كنت حسه اني طيره من الفرح وعوضني عن غيب اهلي ببقا نسيه نفسي اساس وانا معاك شكرا وقفلت السكه في وشه
احمدضحك..الو الو يخربيت عقلك طب هي كده كانت بتحب فيا ولا بتتخانق وضحك وبعت رساله ليها … نسيتي تتفي في وشي عموما العفو يا هبله وانا كمان بموت فيكي
شهد شافت رساله وضحكت وفضلت تتنطط
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نور وطلعت بتشوف السرير لقتو مينفعش يتنام عليه
نور… ادعي عليك. ب ايه ياسيف وانت فيك كل العبر وجبت غطه وقاعدت علي الكرسي ووضمت نفسها وحولت تنام ونامت
سيف كان مستني تدخل في اي وقت وقاعد مستنيها لحد مانام وعده اليوم وتاني يوم كلهم صحيو ونور قامت رقبتها وجعها وجي تنزل لقت سيف بيفتح وطلع من الاوضه
نور بصتله بقرف ونزلت ومن جوها.. تنشك بسبب قايمه رقبتي وجسمي اكني واخده علقه
سيف استغرب وضحك ونزل وراها… صباح النور مالك
نور.. صباح القرف بص ابعد عني كده عشان مش طيقك

 

 

سيف ضحك… قلبك ابيض بقا وخبطها بكتفه في كتفها بخف
نوربوجع… اهاااا كتك ضربه جسمي متكسر
سيف ضحك… ليه نمتي ازاي
ياسين بزعيق… سيف انت ازاي تمضي علي الملف دا انت اتجننت
سيف بيبص… ملف ايه دا
ياسين بغضب… اتفضل شوف
سيف اخدو لقه فعلا ماضي علي ملف لي شركه هما مش بيتعملو معاها… ازاي دا انت لقيتو فين وازاي امضي علي حاحه زاي كده
ياسين بغضب… في مكتب جدو وانت كمان اللي بتسال
نور قربت من سيف ومدت راسها وبتبص…
سيف… انا متاكده ان في حاجه غلط وتعصب ابعدي يا نور
نور لزقه وبتبص…
سيف.. نوورر
نور اتفجعت… ايه كتك البلاه

 

 

ياسين… مش وقتو خالص تتعاركو هنعمل ايه في المصيبه دي
نور…ولا مصيبه ولا حاجه دي نسخه مش الاصلي وانا كنت بقلده امضت سيف
ياسين… دا ليه
سيف مسح دقنو وبصلها بغضب
نور.. مكنتش اعرف اننا مش بنتعامل مع الشركه دي الا بعد ما عملت نسخه فا اخدتها هنا وكنت بلعب عادي
سيف… مش هتسكتي لا لما تشليني
نور…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجنونة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى