روايات

رواية أحببت مجنونة الفصل الثاني عشر 12 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الفصل الثاني عشر 12 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني عشر

رواية أحببت مجنونة البارت الثاني عشر

رواية أحببت مجنونة الحلقة الثانية عشر

الممرضه…ليه يعني انت مين
سيف…ابقا صاحب المستشفي دي يا زبا”له
الممرضه بصدمه…ايه
سيف بغضب وعصبيه… برااا انتي متنحه
الممرضه… بس
سيف… قسم بربي لومحتفيتي حالا انا اللي همحيكي
الممرضه جريت علي برا..
نور كان برضو مسكه في ايد سيف وبصتله… سيف هو ممكن يكون ابراهيم بعتها
سيف بصلها با لامبالاه و بقرف… علي اساس امو اللي انتحرت انتي متخلفه ابت
نور رفعت شفاتها… كتك القرف وديرت وشها
سيف بيشد ايدو…. سيبي ايدي
نور مسكت ايديه جامد… لا خدني من هنا الاول
سيف رفع حجبه…. خدك ربنا اخدك من هنا ازاي انتي معلقه محليل
نور بصتله بعصبه وقرف… ان شالله انت مش مهم وبتشد ايديها من المحليل وايديها تاني مسك ايد سيف
سيف مسك ايديها تاني وهي كانت مسكه ايديه وشهم كان قريب من بعض…بت انتي مجنونه
نور… ياعم.سيب انا اساس بقيت كويسه
سيف قرب وشه منها اكتر وتكلم بنرفزه…. انا مش بحب دلع دا

نور بصتله بغضب…. انا مش بدلع بس بخاف من المستشفي وبعدين انا مش تعبانه
سيف بخبث…ياشيخه اومال جيتي هنا ليه ترفيه وبعدين مين خبطك في دماغك
نور بصتله بستغراب… لا محدش خبطني اساس
سيف….اومال ايه وبص علي راسها لقه فعلا مخبوطه
نور…. لا محصلش
سيف بص علي راسها ورفع حاجبه بمعنا اهي في راسك نور سبت ايديه وحطتها علي راسها
نور بوجع…اهاااااا
سيف بخبث.. مين اللي عمل كده
نور بصتله وبتفتكر…. اهاا لا دا وانا معملك السم الهري
سيف بصلها بغيظ
نور… قصدي القهوه حسيت بوجع في راسي مره واحده وقعت وقومت عادي بعدها حسيت بدوخه تاني وانا بجبلك القهوة وبعدها طلعت وقاعده محستش بعدها بحاجه
سيف وهو بيجز علي اسنانه…سم هاري صح
نور بصله وابتسمت بخوف لان قريب منها وتكلمت زاي الطفل اللي بيبرار مصيبته… اصل يعني انت هزقتني وضايقتني وخلتني اروح القسم وانا بخاف من الحاجات دي فا اكيد من عصبيتي هقولك كده وهي بصله بطفوله وبعدين انت بصصلي كده ليه علي فكره يعني انا يعتبر متكتف ودي مش اصول اراجل ارئد الجدع صح
سيف.كان سرحان.في طريقتها اكنها طفله..
نور…علي فكره لو ضربت وربنا هقول لي جدو المره دي
سيف…

نور بخوف وزعقت… بطل بقا بصص كده ليه
سيف فاق…هااا اهااا وتعدل وبعد عنها احم هشوف بابا فين عشان يشوفك ومشي
نور تنهدت براحه وتكلمت بهمس…كتك البلاه وقفت قلبي يارب ابعتلو حدي يخلي يسافر برا سنتين لا تالته لا خمسين سنه كده ياسلام واللهي هدعيلو اللي خاله يسافر ويمكن اعملو كيكه بالشكولاته كمان
سيف لما طلع مع نفسه… ايه اللي هببته دا انا مالي غبي
العقل…وانا مالي انت اللي تنحت قدامها
القلب… انت شفت طريقتها وهي بتتكلم كميه برائه
سيف… دي عبيطه برائة ايه بس
العقل… اها فعلا هي اللي تنحت قدامك صح
القلب… بس غريبه مقالتش انها تعبانه
سيف… هي تعبانه فعلا شبه الحربيه
العقل… تنحت ليه طيب
سيف…بس بس بقا قالها بصوت
مكرم كان قصاده… بس علي ايه وبص حواليه وبتكلم مين اساس
سيف بحراج… هاا.لا اصل نور فاقة وكانت عايزك
مكرم… الممرضه جي بتعيط ليه هببت معاها ايه دي كمان
سيف بصله… دي برقت لي نور وخوفتها وهزقتني لما بتكلم معاها وبعدين دي شكله مجنونه ورفعت صوتها عليا وجت تديها حقنه بطريق غريب
مكرم بستغراب… حقنه حقنه بتاعت ايه
سيف…معرفش انا رفض اخليها تديها
مكرم… جري علي نور
بيقربو من الغرفه لقو نور بتصرخ بعياط…\

جريو هما الاتنين لقو نفس الممرضه مسكه دراع نور وبتحاول تديها الابره ونور بتشد ايديها وبتصوت
نور بعياط وصريخ….مش عايزه ابعدي واللهي مش انا صدقيني
الممرضه…. لا لزم تاخديها وتموتي زاي ماموتيني بالحياه
نور… وربنا ما جيت ناحيتك ابعدي
سيف كتف الممرضه من ضهرها وشد الابره
ومكرم…. انتي اتجننتي انتي ازاي تعملي كده
الممرضه…دي خطفت جوزي مني
نور بعياط…وربنا وربنا ما اعرفها اساس ولا اعرف شكل جوزها
سيف… قولت انها مجنونه محدش صدقني
نوربعياط… انا عايزه امشي انتم بتعملو كده ليه
مكرم… ضغط علي زرار لقه ممرض جه نادي الامن ياخد دي برا
الممرضه… وربنا وربنا ما هسيبها اخدت جوزري وتجوزته
نور….وربنا انا ما اعرفه صدقيني
سيف…. شدها ولقه الامن اخدوها ودخل لقه نور بتعيط ومكرم بيطبطب عليها
سيف بصله وضحك…. حتي الممرضه مش طيقكي
نور بصتله وكانت مش قدره تتكلم…
مكرم بصله بنرفزه…. سيف
سيف فضل يضحك… وانا مالي هو انا اللي سرقت جوزها ولا قولتها تقول كده
نور… عايزه امشي
مكرم…حاضر وشال المحلول وطلعو كلهم
مكرم… خد نور ووديها البيت
نور… لا انا هاخد تاكسي
سيف… بتتمري علي ايه دا انتي مش قادره تقفي
مكرم…سيف خدها وتعدل معاهاانت فاهم
سيف بضيق… حاضر

نور راحت وهو سابها تسند نفسها كانت عماله تمشي براحه
سيف.. انجزي
نور… مش قادره امشي انت مش شايف
سيف راح مسك ايديها وشدها ومشي…
نور… براحه مش كده ووقعت علي وشها
سيف بص لقها وقعت وهو مسك ايديها ولقه بنت وشاب وقفين بيضحكو عليهم
نور قامت لقت ناس بتضحك علي منظرها بصت لي سيف وعنيها دمعت شددايديها ومشيت براحه
سيف بص للناس اللي بتضحك راحوديرو وشهم…
نور راحت وقفت تاكسي…
سيف…انتي بتهببي ايه
نور….
سيف مسك ايديها وجي ياخدها…
نور بصريخ….كفايه بقا انا تعبت منك كرهتني في نفسي وعمال .تأذيني ليه مره تكسر دراعي و بسببك مره كنت هموت وتخليني اروح القسم وبسببك ضغطي ينزل ودلوقتي ضحكت الناس عليا وكل شويه تهزقني قدام ناس كل دا عشان ابويا مات وسبني يارتني كنت موت معا ورتحت. وياسيدي لو علي اني عايشه معاكم من نهارده مش هتشوف وشي والعقد اللي بنا اعمل بي ما بدلك حتي لو هتسجن ارحم منك ولقت تاكسي ركبت ومشيت
سيف كان واقف وساكت مش لقي رد وفتكر كلام احمد صاحبه…
سيف ركب عربيته ومشي… وراح مشي وراها
لقا ماشي عكس القصر فضل ماشي لحد ما واقفت مكان المقابر
سيف استغرب انها جت المكان دا….
نور نزلت ودخلت وواقفت قدام قبر باباها وفضلت اعده قدامو تعيط…
سيف كان بيراقبها بس هي مكانتش حسه

نور… انا تعبت وجدو رفض انه يسيبنا نعيش في حالنا انت ليه موت وسبتني ليه دا انا كنت دايما بسمع كلامك ومش بزعلك ليه عملت كده بقيت ملطش في ايدهم ولو اتكلمت وطلعت جزء من اللي جويا يقول معلش عشان خاطرنا انا طيب خاطري فين ليه افضل كده وضحكت بسخريه انا اكني عمله اشترك في المستشفي ادخلها وطلع ورجع تاني ساعات بفكر اموت نفسي ورتاح افتكر ربنا اني كده هبقا كفر استغفر وستحمل اقول اسيب البيت وهرب اخاف يقولو انك معرفتش تربي وجبلك كلام وانت ميت بدل ما ابعتلك دعوة ابعتلك لعنه بجد تعبت عايزه ارتاح من كل القرف دا بس انا قرارت هروح لي عمته اها عارفه مش بتحبنا عشان اتجوزت امي بس اكيد ارحم من سيف بي كبرها هتعيشني في مطبخ وانا اساس هشتغل هرجع علي نوم وخلاص ولما اديها فلوس هتسيبني في حالي اكيد وتنهدت ومسحت دموعها بس هو دا الحل الواحيد ومش هرجع في قراري ولا هندم وانت اكيد هتسمحني وامي عايزه تفضل براحتها ودوله اهلها اكيد احق بيها انا مخصهمش علي رائي سيف احنا لمينك من شارع اهو هعفي من الخير دا ولو علي العقد وسجني طز عادي ما انادخلت القسم واتبهدل في المستشفي وجربت جميع البهدله اهو بالمره نجرب السجن مش عارفه ازعل منك انك موت وسبتني ولا ادعيلك بالرحمه ربنا يسامحك وقاعدت شويه وقراءت الفاتحه لي وجي بتلف ومشيه وهي بص في الارض لقت راجل قصاده برقت وتخضت وفضلت تصرخ من الخوف ورجعت لي وراه وتطنطت بصريخ
سيف بصلها….اهدي اهدي انا انا متخافيش
نور بصتله ورفعت لقت سيف اتنهدت وبلعت ريقها….
سيف بصلها ومش عارف يقولها ايه او هو وصلها لي كده ازاي… اسف
نور رفعت راسها وتنحت….ايه
سيف بتوتر… تعالي نمشي من هنا طيب عشان مينفعش حرام
نور بصتله…لا وابعد عني
سيف… مينفعش ايه يعني هتباتي هنا تعالي

نور… لا ومالكش دعوة بيا وروح قولهم ان عند عمتي ومش رجع تاني وامي خاليها هناك.معاكم
سيف جز علي اسنانه…طيب مينفعش كده حرمة الميت عيب كده
نور بصتله وبصت حواليها… تمام ومشيت وطلعت برا المكان وبتشاور لي تاكسي
سيف بيحاول مبتعصبش… تعالي انتي بتعملي ايه
نور… مالكش دعوة بيا قولت
سيف…نور مينفعش كده احنا في شارع تعالي اوصلك
نور…شكرا
سيف بنبره حاده… نور متعصبنيش اكتر من كده انا ماسك نفسي بالعافيه
نور بصتله وبعصبيه… انت عايز ايه القصر وخلاص مش هوريك وشي تاني والشغل ومش هشتغل والعقد قولتلك تعمل ما بدلك في شي تاني مظنش ان في حاجه تاني
سيف بعصبيه… لا في
نور… لا والله في ايه ان شاء الله
سيف بتوتر…. اها يعني كنت عايز يعني تعالي واكيد مش هنتكلم في شارع اللي رايح واللي جي
نور بعند… لا نتكلم هنا
سيف… احنا مش صغيرين يلا
نوربصتله بغضب
سيف بيجز علي اسنانه…لو سمحتي يلا
نور راحت معا وهي مضايق وركبت العربيه طول الطريق ساكتين خالص ووصل مكان
سيف.. يلا انزلي

نور نزلت وبصت حواليها لقت مكان سحري فخم جدا واكنك من ايام زمان بس شكله تحفه… ايه المكان دا
سيف…مالو
نور بطفوله… تصميم زمان اكننا ايام الملك فاروق بس في برضو من ايامنا شكلك جميل اوي
سيف ابتسم ابتسامه خفيفه… للدرجادي عجبك
نور… بحب اوي المكان دي بحس بيها بالدفه تحفه بجد تسلم ايد اللي صمم المكان دا بجد ربنا يباركلو
سيف ابتسام… طيب يلا ندخل ولا هتفضلي واقفه
نور دخل وعماله تبص حواليها… الله بجد جميل اووي انت عرفت المكان دا منين
سيف بستغراب… المكان دا مشهور اساس لان مكان سياحي
نور.. بجد اممم تحفه يستهل بجد يبقا سياحي
سيف…. يلا اقاعدي وقاعدو تاكلي ايه انا ماكلتش حاجه من الصبح
نور بصتله وبقرف.. انت جيبني عشان اكل لا يفتح الله احنا جاين هنا نتكلم ايه بقا اللي بنا
سيف بتوتر… لا ناكل الاول انا جعان جدا
نور بقرف… اتزفت اطفح وانا هستنا حضرتك
سيف بضيق.. بت انتي انا مسك نفسي
نور شوحت ب ايديها… ياشيخ روح
سيف بعصبيه…وربنا انتي ما ينفع معاكي الازوق انتي لزم الواحد يهزقكك
نور بضيق…انا برضو ولا انت وبعدين انا مش مرتاحالك انت من امتا الازوق دا هاا رد دا انت علطول تزعق وتهزقني وتشتمني وصحيح انت في المقابر قولتلي اسف ها من امتا بص يا سيف انا بجد مافيش اي حاجه سليمه فيا ولو بتفكر تعملي مصيبه عشان تنهي فا انا مدمره اساس ولو عايز تتاكد اني مش هوريك وشي ورحمه ابويا
انا ما
سيف قطعه كلامها بسرعه…. انا مش بحبك عشان امي
نور بصتله بصدمه وعدم فاهم…. ايه
سيف بضيق… امي كانت بتحب بابا اووي وكانت بتتمنا يكون ليها وفي مره سمعت جدو عبد العزيز بيقول لي بابا يختار من بنت بنات اخواتو وقتها امي فرحت بس فرحتها مكملتش بابا قالو انه عايز ماما امل ووقتها امي زعلت بس ما قالتش وماما امل رفضت وختارت باباكي ووقتها مكانش في غير امي وبابا اخدها وكان وقتها حكم انه هو اولا بيها وان دي تقليد العيله
نور بستغراب… طيب وانت بتكرهني ليه
سيف.. امي حست بانها بايعه مش مرغوب فيها بمعني جوازه وسلام زعلت ورفضت وهما قالو مينفعش دي تقليد ووقتها بابا راح لي امي وقالها سبب رفض ايه امي وجهتو وهو منكرش ودا وجع امي اكتر وبابا اقنع امي ان يتم الجواز
نور…اها

سيف… وامي كانت بتحبه ووافقة بالجو از منه وبابا بصراحه مخالهاش تندم في قرار دا وكان دايما معاها واختي اميرة بابا كان رفض انها تحمل فيها عشان كان خطر عليها بس هي صممت انها تخلف تاني وهي بتولد ربنا رحمه.
نور… الله يرحمه بس برضو انا مالي ايه السبب في كرهك ليا
سيف.. عشان انتي شبهم هما الاتنين مش عارف حب بابا ليكي ولا حب عشان امي عشان انتي شبها ولا شبه ماما امل
نور… انا
سيف…ايوه خايف يكون كل دا مكانش بابا بيحبها امي مقصرتش مع بابا ابدا بالعكس كانت احسن زوجه ومنكرش بابا كان احسن زوج بس خوفي انه كل دا بيخدعها ماما امل قالت ان لا كان بيحبها عشان كده اخد اميرة ومشي عشان ينسا وجعو
نور… انا امي علي كلامها ان مامتك ومامتي انهم صاحب ومحصلش بنهم غيره ابدا
سيف… هي قالتلي برضو وفكرتها بتحلي صورتها سالت عمتي هبه قالت انهم فعلا صاحب المشكله دي مفرقتش ما بنهم لان ماما امل مكانتش تعرف ان ماما بتحب بابا
نور… ايوه انا ليه بتكرهني انت مش لقي حجه تحط عليها قلة ادبك
سيف بصلها…. تصدقي انا فعلا مهزق اني قاعد معاكي وبحكيلك
نور… ما انا مش لقيه سبب
سيف…لانك متخلفه بقولك مش عارف حب بابا ليكي ايه سببو عشان شبه ماما ولا تصرفات ماما امل
نور بصتله وضيقت عنيهاوقامت وقربت منه…انت كداب عمو مكرم جه كنت انت بتعملني بقرف قبل ما يجي برضو
سيف بتوتر…ما يعني مش يعني هو كان
نور…في ايه متنطق شوفت انك كداب
سيف بكدب وتوتر… عشان كنت بحب بنت شبهك وسابتني
نور قربت من وش سيف بقت قريبه من وشه بعدم تصديق…. سيف
سيف بتوتر… اها عادي في ايه
نور بزعيق… متنطق

سيف اتعصب وقام هو ونزل لي مستوه طولها… عشان كلهم بيتعاملو معاكي احسن ما كانو بيتعاملومعاياوحبين تصروفاتك معايا انا كنت في نفس شقاوه بتعتك وطنطيتك ورخمتك وجنانك وكله انتي يضحكو انا كانو بيزعقو فيا ويعقبوني اشمعنا انتي
نور بصتله بصدمه ومش مصدقه… انت بتتكلم جد
سيف… انا مش عارف بيحبوكي وبيكرهوني ليه
نور… احيه يخربيت تافهتك ياتافه
سيف بصله وجز علي اسنانه….التزامي حدودك
نور بصتله…بتتكلم جد دا سبب كرهك
سيف بضيق…. يلا نمشي وسابها ومش
نور تنحت وفضلت تضحك… احيه الحيطه دا طلع صورمو وضحكت ولقته مشي جريت ورا
نور بضحك… صورموو
سيف ركب العربيه ونور جريت وركبت جمبه اتكلم معاها بنبره تحذير…. نور وربنا انا كفيل في عصبيتي دي اموتك دلوقتي
نور بتحاول متضحكش…. خلاص اهدا بس دا بجد اللي مخليك بتكرهني
سيف بصلها بغضب نور فضلت تضحك….
نورضحكت بصوت جامد …لا مش قادره صدقني معلش هموتتتت فضلت تضحك
سيف بصله وبعصبيه وفضل يهبد في العربيه…. ايوه هنخلص امتا
نور حاولت تبطل ضحك… طيب خلاص حقكك عليا هموتت فضلت تضحك لحد.مشرقة
سيف بصلها…. ولقها فعلا شرقانه احسن وخبط علي ضهرها
نور بضحك….انت بجد بني ادم غريبه
سيف بصله وقرب منها..تكه وهمسكك من الكوره اللي انتي عاملها في شعرك دي
نور بستغراب… كوره اهااا انت قصدك كحكه
سيف بصله بنفز صبر ودير وشه وجي يتحرك بالعربيه..
نور… ايه حيلك استنا انا جعانه
سيف… بت انا مش طيقك لما نروح اطفحي
نور….بجد جعانه وشميت الاكل اللي جوه جميل يلا كمل جميلك متبقاش واطي
سيف بصلها بغيظ…
نور شكت انه مش عايز يعزمها….متخفش انا معايا فلوس وياسيدي انا هعزمك
سيف… بنت انا علي اخري
نور بصتله ….طيب وجي تفتح الباب
سيف بضيق… رايح فين

نور… هروح انا اكول.عايز تيجي تعالي
سيف ضحك بستهزء… علي اساس يعني هتقدري علي حق الاكل اللي جوه
نور بصتله بنظرة ندم انها اتعاملت معا…. هو انت ليه شايف نفسك طيب لو علي غيره انهم حبين تصرفاتي وانت كانو بيزعقو طيب زاي ما حضرتك واخد بالك من اسلوبهم معايا طيب انت ما اخدش بالك ان امي علطول شايفك انك صح وحقكك تتعامل معايا كده واني انا اللي غلطانه دي بتقاعد معاك وتفضل تعملك كل حاجه وانا رميني ومرات خالي هبه بتفضل تكلمك وتقاعد.معاك وتهزر يوم ما بتعملك.حاجه بتبصلك بس عشان تبطل تضايقني اما بنات خالي دايما يشكرو فيك ويحسسوني اني انا لي وحشه وانت فراشه في القصر انت بصيت اللي عمو مكرم وبصيت لي خالي وجدو مع العالم جدو الفتره دي مش طيقني ويمكن بطل يحبني لان اسلوبه بقا متغير متهئلي انه كان بيعملني كويس عشان امي مش اكتر دا غير ان كلهم بقو بيزعقو ليا عشان انا بسببك بتعصب وبيقيت مش بقدر اسكت قدامك انت.متعمد تستفزني وتعصبني
سيف كان قاعد بيسمعها وساكت…
نور… لو بصص لي باباك وخالي محمود واخواتي صبيان والبنات فا خالي بالك انهم مش دايما معايا وامي دايما تيجي تهزقني بسببك بحس انك اخويا الكبيره وان مينفعش ارد وانت لووموتني عادي اخويا بقا عشان كده خاليها عايشه معاكم انا هروح لي عمته هي اوله ببنت اخوها وامي اهالها اوله بيها واظن كده انت هتبقا مبسوط حاجه تاني
سيف… مش هتروحي لي حد يلا عشان ننزل ناكل
نور بصتله بستغراب… انت عبيط لا بجد انت مش طبيعي لا بجد ايه دا
سيف… نزل وبص لقها قاعده متنحه فتح الباب ونزلها يلا
نور نزلت ومش فاهمه هو طبيعي ولا مجنون…
سيف قاعدها وقاعد… تاكلي ايه
نور بصتله ولقت الويتر بيقدم ليهم المنيو نور بصت في لقت الاسعار غاليه جدا فضلت تبص علي اقل حاجه في حدود اللي معاها ولقت اكل مش عارفه ايه دا وبصت لي اعلي حاجه عشان لو سيف طلب حاجه وفضلت بص في وبتحسب ولقت قد اللي معاها
سيف… ايه كل دا هتاكلي اي
نور بصتله…عايزه دا
سيف بص وبص للسعر فاهم…بس دا طعمو مش هيعجبك
نور… لا هيعجبني عايزه دا
سيف… طيب جربي البيتزا هنا هتعجبك

نور بصت علي سعر البيتزا… احم لا انا عايزه دي عايزه اجرب
سيف… براحتك
نور بصتلو وابتسمت بقرف …عارفه انو براحتي
سيف بصلها بضيق…. لا حولا ولا قوة الا بالله بص للويتر ماشي لوسمحت وقالو علي اللي اختارو
الويتر… تمام يا فندم ومشي
نور فضلت تبص حواليها علي الحاجات جميله اللي في مطعم
سيف فضل بصص لي طفولتها بعد وقت جه الاكل
نور لقت الاكل شكله يوجع البطن… هو دا سمك
سيف ابتسم… هيعجبك كولي
نور بصتله بعند ولقت بيحط قدم سيف بيتزا شكله يخطف العقل والعين والمعده😂
نوربصت علي طبقها وطبق سيف بحزن طفولي وبتقلب في الاكل لقت سمك ني
نور… يعع ايه دا
سيف ضحك… ايه
نور تعبير وشها انها قرفانه… لا ولا حاجه
سيف رفع كتافه ونزلها…تمام كولي
نور بصتله بغيظ… اكيد وجي تحط الاكل في بوقها معدتها وجعتها وكانت هترجع بعدت المعلقه عنها
سيف… ايه مالك
نور…لا مافيش
سيف…كولي طيب
نور بعصبيه ونرفزه… هتزفت وبعدين انت مركز معايا ليه خاليك في طبقك
سيف حاول ميضحكش… براحتك
نور جي تاكل تاني… لا
سيف….ايه
نور….مش بحب السمك اساس

سيف… وقولتلك بلاش
نور…خلاص متظتش عادي يعني ومسكت المياه شربت ياما سيف بصلها بستغراب
سيف شاور لي الويتر يجيب واحده بيتزا زاي اللي معا
نور طلعت فلوس حق طبق بتاعها وحق اكل سيف وحطتهم علي تربيزا
سيف…ايه دا
نور بتقوم… هستناك في العربيه وانا حسبت علي الاكل
سيف بصله بغضب كفيل ترعب اي حد… اقاعدي
نور قاعدت مكانها….انا شبعت
سيف… انتي مااكلتيش
نور… شربت مياه شبعت لقت الويتر بيشيل الطبق من قدام نور وحط البيتزا
سيف… كولي وشيلي فلوسك انا مش سوسن عيب كده
نور….وانا مش عاله علي حد دا حق اكلي
سيف بيجز علي اسنانه…شيلي يا نور
نور… لا ودا حق اكلي واناعزمتك عادي والبيتزا دي انا مش عايزها
سيف بصلها… طب كولي
نور….
سيف فاهم انها مش معاها فلوس… حسبي علي اكلك كولي بيتزا بس
نور بصت علي البيتزا ومش قادره تمسك نفسها مسكت خدت بيتزا واكلت حته بطفوله
نور….االله تحفه اووي
سيف ابتسم علي طريقت اكلها اكنها طفله. بجدمش انسه…
نور اكلت قطعه وسابت باقي الاكل….
سيف…متاكلي
نور… الحمد الله شبعت
سيف… نعم انتي ماكلتيش من امبارح
نور… الحمد الله بجد
سيف… ازاي كولي
نور بصتله… صدقني بجد الحمد الله
سيف…. تشربي ايه
نور…. لا انا لو اكلت حاجه تاني او شربت هرجع
سيف بصلها بقرف… بطلي قرف بقا وبص وشاور لي الوويتر طلب قوة ونور فضلت اعده بتبص حواليها
نور…. هو المكان دا قصر ولا ايه
سيف… لا بس تصميم شبه القصر
نور… اها تحفه جدا
سيف بيحاسب ومشين الويتر… اتفضل
سيف… ايه دا
الويتر… باقي البيتزا بتعت الهانم
نور بصتله وبصت لي سيف… مقولتش حاجه
سيف…. عايزها
نور بصت لي الويتر… هو ينفع اطلب طلب منك
الويتر… اكيد انا تحت امرك

نور…. تعتبرني اختك
الويتر بصلها بستغراب وابتسم… دا الشرف ليا طبعا يا هانم
نور بصتله با لا مبالاه…. بذمتك انت بتقول لي اختك هانم في البيت اتحدك لو مش بتديها بالقفا
الويتر ضحك… بصراحه اها
نور ضحكت… انا نور و مادات ايديها بتسلم
الويتر بفرحه وستغراب… وانا كمان اسمي نور
سيف كان بصصلها بستغراب ومش مصدق تصرفاتها….
نور… طيب لو كده بقا وواللهي ما تقرف مني انا واللهي اخد حته وسبتها لو يعني متضاقش تاخدها ليك وصدقني واللهي انا نضيفه
الويتر نور ابتسم… بس دي بحالها حضرتك
نور…. حضرتك برضو انا اختك عيب بقا وغمزة وعضة شافتها بهزار بالف هنا ويبقا كده انا وانت اكلنا عيش وملح بقا
الويتر ضحك… شكرا
نور بفرحه انه مكسفهاش… مافيش شكرا بين الاخوات باي
الويتر… باي
سيف بصصلها ومشي وراها… بجد مش طبيعيه
تسريع الاحداث سيف في طريق عمال يبص عليها من الوقت للتاني ومستغراب طريقتها وتصرفاتها
نور لقت سيف بيرن… الو
سليم… بجد شكرا لسه فاكره تردي
نور ضحكت….واللهي انا الفتره اللي فاتت كنت بجد لو كنت رديت عليك هنخسر الصحوبيه اللي بنا
سليم….ياشيخه دا حتي المسدچ مردتيش عليا فين الصداقه دي
نور بضحك… قلبك ابيض يا سولم
سليم ضحك… ماشي فينك
نور… مع سيف
سليم بضيق… ضايقك
نور… لا لا
سليم… كنتو فين
نور… اها
سليم… مش عارفه تتكلمي
نور…. بالظبط
سليم… لما توصلي طمنيني

نور.. حاضر
سليم…نور تكلميني
نور ضحكت… حاضر والله
سليم….ماشي باي
نور…باي
سيف…سليم
نور… اها بجد شخصيه جميله جدا
سيف…شايف انكم صاحب اووي
نور… جدا شخصي تتحب وجدع وطيب جدا
سيف….اها
وصلو القصر ودخلو لقه عيلة عاصم جم من البلد
نور اول ما شافتهم… ياختااااي
عاصم… اهم جم
نور… السلام عليكم
كلهم…. وعليكم السلام ورحمة الله وباركاته
عاصم…. تعالي يا نور انتي وسيف عايزكم
نور بصت بستغراب لي سيف بصت ليهم لقت ادم وياسين ومازن وشهم متغير والبنات وشها زعلان وكلهم وشهم متغير
نور بهمس لي خالها محمود…. هو في ايه يا خالو
محمود… ان شالله خير
هبه… يطلعو طيب يغيرو هدومهم
عاصم… ماشي ويخلصو وهستناكم في المكتب
ماجده قريبت عاصم اللي جي من البلد بخبث…. هو احنا مش بينين مش هتسلمي يبت امل وانت يا ابن بسمه
نور بصتلها…. اسفه وراحت تسلم راحت مدت ايديها ماجده انها تبوس ايديها
نور بصتلها وبصت لي مامتها امل بصتلها بمعنا بوسي عشان خاطري…
نور باستها… عامله ايه حضرتك وراحت سلمت علي الباقي وكله مد ايدو بنفس طريقه معاده واحده اسمها(شمس)
نور جي تبوسها راحت بعدت ايديها وطبطب علي راسها… بسم الله ماشاء الله قمر وبصت لي امل شبه بسمه بنت ماجدي الله يرحمو
سيف بص لي نور وفتكر كلام امل… وراح هو سلم عليهم جي ماجده تمد ايديها سيف عدل ايديها وسلم عادي نورتينا يا خالها وسلم علي الباقي كده معاده شمس باي راسها.
سيف… نورتي القصر ياتيتا وحشتيني
سمش بحب…. كنت سالت عليا يا جزمه الفترة اللي فاتت
سيف ضحك… حقكك عليا وباس ايديها
سمش.. يلا غير هدومك وتعال عايزك
نور راحت لي ياسين… مين دي

ياسين… بصي هو انا عشان اشرحلك القرب اللي بنا وبينهم عايز برهين فا اعتبريهم اهلك وخلاص
نور ضحكت… طيب مين دي وشاورت علي شمس شكلها طيبه اول مره اشوفها
ياسين…دي بقا احسن واحلي واجمل واحده في عيلتنا عاكس العقارب اللي قاعدين وضحك
نور ضحكت بصوت كلهم بصو ليها…
ماجده…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجنونة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى