روايات

رواية أحببت مجنونة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الثالث والعشرون

رواية أحببت مجنونة البارت الثالث والعشرون

رواية أحببت مجنونة الحلقة الثالثة والعشرون

نور.. اها وبعدين علي رايك ماليكش انك تقولي اها ولا لا ونزلت
سيف شدها من دراعها ركبها وقفل العربي…هو اللي مالكش في دي
نور دراعها وجعها…انت عبيط دراعي كان هيتكسر واها مالكش في انت مالك
سيف جز علي اسنانه… لا ليا وليا اووي كمان
نور بصريخ.. انت عبيط انت مالكش حكم عليا اساس لا اخويا ولا ابويا
سيف بضيق…بس متنسيش انك انتي سكرتيره بتاعتي انا
نور.. لا يا نونوس دا في شركه مش هنا
سيف جز علي اسنانه… اتكلمي عدل ابت انتي
نور بغضب وعصبيه… سيب ايدي انت مسكني كده ليه وافتح المخروبه دي بدل مكسرهلك
سيف بضيق… جربي كده عشان وشك دا ماخاليش في حتي سليمه
نور…سيب يا سيف احسنلك
سيف….انتي بتهدديني لا بقولك ايه امبارح عدتهالك عشانهم بس
نور سكتت وفضلت تبص حواليها… تمام

 

 

سيف.. هتعملي ايه
نور مش بترد وعماله تبص حواليها
سيف لقهابتحاول ب ايديها التاني ترجعها لي وراه مش عارفه راحت قامت لفت نفسها كان دراعها اللي من ناحيتو بقا ناحيه التاني ولسه مسكو ودراعها اللي من ناحيه الشباك بال ناحيتو واكنه حضنها ب ايدو نور كانت هتمسك حديده كانت في العربيه من ورا سيف شافها شداها لي قبل متمسكها بقت في حضنه بس وشهاكان قدم وهو كمان اكنهم بصين للطريق
سيف…انتي مجنونه دي تموت
نور بتحاول تبعد عنه … اوع قولتلك افتح العربيه مش راضي
سيف بغضب..انتي عايزه علقه تعدلك وتربيكي
نور…كان القرد نفع نفسو اوع بقا مبحبش حد يمسكني كده
سيف… اعتذري
نو ر رجعت راسها وبص لي…نعم اعتذار ليه انت اللي مسكني ملحقتش اضربك
سيف…خلاص خاليكي كده
نور..وربنا الشيطن بيوزني اديك واحد.بالراس علي مناخيرك اخنفك سيب
سيف بعدراسو عنها… وربنا لو كنتي عملتيها كنت دماغ وفي الطبلون
نور بصريخ .. سيب طيب دراعي وجعني الله يخربيتك
سيف…اعتذاري
نور… لا
سيف… براحتك
نور بتنهيد وتكلمت بطفوله وتعب… سيف سيب بجد عشان بدات اعيط وانا مش طلبه معايا اعيط النهارد لان عيني وجعني وانا لو اعتذارت هعيط لان مضربتكش لسه
سيف ضم حواجبه…ايه البجاحه دي هو ايه اللي لسه مضربتكش
نور بنرفز….وربنا دراعي اساس لسه وجعني من الجبس مش ناقصه
سيف سابه كانت هتتخبط في الطبلون سيف لحقها…
نور…احيه ولقته لحقها بصتله بغضب وتعدلت
سيف…علي فكره لحقتك
نور…هووشش افتح زفت دي
سيف…تتفتح.دماغك ونخلص وفتح ونزل وهي بتنزل
نور…انت يابتاع انا عايزه يومين اجاز ماليش في
سيف…هو يوم.وسابها ومشي
نور بصتلهوبصت للسما…يارب يقع حسبي الله ونعم الواكيل يا سيف يا ابن بسمه بالصدفه وقع
نور بصت بصدمه انو وقع نور بضحك من القلب…باركاتك.يانون وجريت عليه وهو في الارض شوفت قولت بس حسبي الله ونعم لواكيل شوف بقا لو دعيت من قلبي ربنا هيعمل فيك ايه سيف بيقوم ليها جريت
نور بتجري وبضحك…يخربيت اتهد بقا
كلهم بصو عليها وهي دخله بتضحك

 

 

شمس… بسم الله ماشاء الله القمر بضحك ليه
تهاني…تلاقي عملت مصيبه
امل… عملتي ايه يا اخرت صبري
فريده…البنت لسه دخله ياجماعه تعالي يا حببتي خدي نفسك
هبه…بت نور عملت البشامل ليكي
نور….وربنا يا مرات خالي انتي عسل خالو عرف ينقي هاتي بوسه وباستها
هبه ضحكت…. يابكاشه
سيف داخل وبينفض هدومه…
نورضحكت ورقصت حواجبها وبصالو…ما يقع الا الشاطر
كلهم بصو ومش فاهمين.
سيف كان جمبه شلته حدفها بيها…
نور جت في وشها ضحكت… بلاش بدل ما اديك دعوه تجيب اجلك
سيف…ماما بنتك دي لو ملمتش نفسها وربنا همد ايدي
نور…كتك مو
امل…بت اتلمي
نور…لا بقا وقامت واقفة قصادها هو اللي بيبداء وزعقلي في العربيه وانا طنشت وبعدين انا بنتك مش هو الشحط دا اللي مش لقين حديقه تلمو
امل… والله هقوم اضربك
نور… هتضربيني عشان الظرفه اللي هربانه من حديقة الحيوان
كلهم ضحكو
تهاني ضحكت… يخربيت فقرك عيله
نور…. طب بذمتك يا تيتا مش تحسي طول بلا هدف
هبه بضحك…بت الحقي نور بتبص وراها مالحقتش سيف شلها
نور بصويت…يخربيتك هتعمل ايه
كلهم ضحكو علي منظرها اكنها عيله شيلها علي كتفه
سيف…هوريك الظرافه هتعمل ايه وراح حطها فوق مكان بيحطو علي كتب نور مسكت في ايدو
نور…لا لا دا مافهوش هزار
سيف بيشد ايدو…اوعي وخاليكي هنا
كلهم قاعدين يضحكو عليهم
نور… انتم بتضحكو علي ايه نزلني متستعبطش
سيف…سيبي ايدي

 

 

نور… نزلني واللهي هقع
سيف قلده… ما يقع الا الشاطر
نور… لا لا مش الوقع دي وربنا ما هينفع نزلني
ادم دخل لقهم… ايه في ايه وبيضحك
نور…ادم وحيات امك خالي نزلني
ادم بضحك… انتي عملتي ايه
نور…مش وقتو وربنا انا سنده عليه بالعافيه
اادم… ياعم نزلها دي لووقعت من فوق يجرلها حاجه
اميرة.. السلام عليكم ايه دا وفضلت تضحك
نورين بضحك ….مين عمل كده فيك يا طه
نور…اها ياجزم انجزو بيشد ايدو
ياسين… ايه دا في
نور… الحقني بالله عليك
ياسين…لا مافيش هزارفي كده ورايح ينزلها
سيف…وربنا ما هنزلك انزلي انتي واوعي ايدي بقا وبيشد ايدو
نور صرخت….لا لا ولسه هتمسك في وقعت
كلهم صوتو سيف بص لقهاوقعت علي وشها وشعرها اتفك ومش بتتكلم
كلهم جرو عليها
نورين بترفع شعر نور من علي وشها ….مالك
نور متكلمتش ووشها محمر من العياط وكتم صوت عياطها
امل بلهفه…بنتي وجي تسندها نور زقتها وطلعت اوضتها ومتكلمتش مع حد فيهم
ياسين…انت بتسهبل في حد يهزر كده
سيف…ومين قالك.بهزر هي اللي بدات
نورين…بس مكنتش سبتها حرام
اميرة… افرض كان وشها اتفتح
ادم… ربنا ستر الحمدالله بس مكانش ينفع
سيف…بقولك ايه ما انت كنت واقف بتضحك

 

 

ادم… بس مكنتش عارف انك هتسبها
ياسين…وربنا بتستهبلو وطلع
ــــــــــــــــــــــــــ
نور اول مادخلت اوضتها مسكت المخده وصوتت من وجع وبصت علي راجليه لقتها ركبتها اتعورت فضلت تعيط
ياسين خبط و جي يفتح لقه باب مقفول…نور افتحي كان سمع عياطها
نور..
ياسين… نور حقكك عليا افتحي
نور..
ياسين… طيب عشان خاطري واللهي اسف
نور فتحت وبعيط…ادخل وقفلت الباب تاني
ياسين…حقكك عليا بص في وشها لقه دقنه مزرقه ووشها محمرمن العياط
اسف تعالي واخدها وغسل وشها معلش ولم شعرها لي ورا
نور..
ياسين..خلاص بقا بشعر سندريلاه دا ولا ربانزل اللي كان شعرها طويل
نور بتمسح دموعه بطفوله وابتسمت …ربانزل
ياسين بهزر.. دلدلي شعرك نور ضحكت
ياسين باس راسها…حقكك عليا
نور…خلاص مافيش حاجه
ياسين…هو حصل ايه
نور… هو معرفش مالو متعصب ليه وكنت ب كلم ماما عشان دايما واقفه في صفو اكنه ابنها هي حتي لما شفتو هيوقعني قاعد تضحك
ياسين…ابدا واللهي اول ما وقعتي جريت
نور… تمثيل هي مش بتحبتي بتحبه هو هات مره ضايقني قالتلو عيب ولا بس لا دايما بتزعقلي عشانو
ياسين.. مافيش ام مش بتحب ابنها اقربهم انتي مش بتحبيني
نور بصتله… هو انا امك
ياسين…يعني انتي بتحبيني

 

 

نور ضحكت…
ياسين.. ايوه كده انون اضحكي انتي مشوفتيش عمتو امل كانت عامله ازاي وانتي في الغيبوبه ولا لما كنتي سخنه واللهي مابطلت عياط وفضلت قاعده جمبك بالعافيه عشان تنام عنيها متقفلتش الا لما فوقتي
نور.. كانت قالتلو عيب
ياسين…نور انتي ايدك لسه معلمه علي قفاه الراجل عمل زاي اللي حاططها عشان الحسد
نور ضحكت…احسن
ياسين…. قلب اخوكي انتي حقكك عليا انتي وقعتي علي ايه
نور…ركبتي ودقني
ياسين… معلش وريني لتكون اتفتحت
نور…لا لا لقت الباب بيخبط ياسين جي يفتح ليهم نور مسكتو لا متفتحش قاعدو يضحكو علياولا حد فيهم فكر يلحقني
ياسين ضحك… وربنا طفله واللهي زعقو لي سيف فكرو انه بيهزر محدش توقع انه هيسيب
نور…وربنا هزعل لو فتحت
امل…افتحي يانور
ياسين… عيب دي مامتك
نور.. لا
ياسين نزل لي مستوه طوله… بتحبيني وبتحترميني ولا لا
نور…اها اكيد
ياسين…طيب انا ابن خالك واخوكي وبتحبيني وبتحترميني وامك احسن مني عيب انتي مافيش احسن منك متزعلنيش منك افتحاله وهي صدقيني روح فيكي مش انتي اسمك نور
نور بستغراب….اها
ياسين… بس انتي نور عنيها باس راسها ربنا يحفظك هروح انا بقا واسبكم مع بعض اوعي تسبيها تتغرغر بيكي ابت كله الا الشرف
نورضحكت… اتلم ياعم دي امي طلع وامل دخلت
امل…انتي زعلتي مني بجد
نور…لا عادي
امل… يبقا زعلتي
نور…معملتشي حاجه تزعل اساس

 

 

امل… شكلك نسيتي اني عارفاكي زاي ابوكي لما يزعل من حد.مش بيبص في وشه عشان بيبان في عيونه
نور… لا عادي انا بس عايزه اخد دوش بس
امل… وبرضو زايو بدخلي كلام في بعضو
نور…
امل قاعدت جمبها وحضنته…عمري ما حد اخد غالوتك ولا هيكون وكذه مره اقولك
نور.. انتي بتقوليها لكن بطلتي تحبيني دايما شايفه هو ابنك وانا بقيتي تزعقيلي عشانو
امل… انتو الاتنين عيالي وانتي بنتي اللي ربنا رزقني بيها بعد تعب حقكك عليا
نور…حتي يوم الكيكه اتدهالو
امل بصتلها بطرف عنيها… بت ما انتي اكلتيها منه
نور تنحت.. هاا اهاا وعملتلو غيره ومطمرش في
امل ضحكت… انتي بنتي روحي وعمري ما اكرهك او ابطل احبك بكره تتجوزي وتخلفي وتعرفي لما تبقي ام هتلاقي روحك فيهم كده وعنيكي اللي بتشوفي بيها
نور… لا مش هتجوز قاعد علي قلبك
امل…بس بت دا هموت وشوف عيالك
نور..بعد الشر بلاش الكلمه دي
امل… حاضر لسه زعلانه مني
نور…لا
امل…عيني في عينك.كده
نور…برقة ليها اهو
امل ضحكت…يستر يارب
نور بضحك… للدرجه دي وحشه
امل… لا طبعا بنتي قمر بسم الله ماشاء الله قومي يلا خدي دوش عقبال ما اعمل كيك بشكولاته بس بشرط تاكلي بشامل اللي مرات خالك عماله ليكي
نور باستها جامد من خدها…. بحبك
امل… وانا بحبك. اووي يلا قومي وانا هروح اعملها
نور… حاضر
بعد شويه نور خلاص دخل تاخد دوش لقت سلمي دخلت
نور بصت وضحكت… انتي بتيجي في اوقات مش صح
سلمي ضحكت…. ليه بس وصحيح ايه حصل ادم وسيف شدين مع بعض تحت
نور…. فكك المهم شايفكي مبسوطه
سلمي… جدا و قد ما انا فرحانه علي قد ما انا حسه بكسره
نور… ليه يا عدوة الفرحه
سلمي ضحكت…انا ومازن كنا طول اليوم مع بعض بنختار لي البدله واختار ليا فستان
نور بتمثيل… ايه دا يعني مش هتيجي معانا بكره
سلمي بحرج… ما بصراحه كنت هرفض بس كنت عايزه افضل معا لي اخر وقت دلوقتي هو معايا بكره اكيد هيعترف لي صحبتي وعنيها دمعت

 

 

نور … هتعيطي ليه طيب اهدي سلمي رمت نفسها في حضن نور
سلمي بعياط…طلعت بحبو يانور
نور من جوها… اقولها ولا لا طيب
سلمي….بقيت بص لي نهارده واكني اخر يوم بنا
نور… اهدي طيب واش ضمنك انه بيحبها ممكن مجرد اعجاب بس وبعدين هو جاب سيرتها
سلمي… لا وانا نفسي مردتش اسالو عشان متوجعش كتر
نور.. طيب وانتي حبتي امتا
سلمي… معرفش والله بس انا علطول معا معرفش ايه اللي حصل اول مره احس بكده
نور… معلش اهدي وبطلي عياط
سلمي ابتسمت ومسحت دموعه وبصت لي نور ورجعت عياطت تاني
نور قلبها وجعها عليها… لا بقا مش هقادره استني
سلمي بستغراب…في ايه
نور مردتش عليها وفضلت تنادي علي مازن
سلمي…بتعملي ايه مازن دخل
مازن.. نعم وبص علي سلمي لقها معيطه مالك بتعيطي ليه
سلمي… نور انتي هتهببي ايه
نور..اسكتي وبصت لي مازن قولها
مازن بعدم فاهم… اقول ايه
نور…هو ايه اللي هتقول ايه انت مش بتحبها من وانتم صغيرين
مازن تنح… الله يخربيتك
سلمي بصدم… ايه
نور بصت عليهم هما الاتنين…ايه جو الهنود دا متتنيل قولها بتحبها ولا لا
مازن بخوف من ردها… بصراحه اها وخايف ترفضي
سلمي مسحت دموعها… وريم صحبتي
مازن…حجه عشان تغيري
سلمي ضحكت..
نور… الهبل كان مفكر انه كده يقربك منه معلش اخويا فهمو علي القد
مازن… لم لسانك
سلمي ضحكت…
مازن… لو مش حبني قولي مش هزعل
نور.. مش بقولك علي قدو واحده اول ما عارفت بوقها انشكح عايز رد اكتر من كده ايه
سلمي بكسوف… نور

 

 

نور…بلا نور بلا ضلمه هو بيحبك وانتي بتحبي يبقا خلاص ليه توجعو قلوب بعض وتوجعو قلبي عليكم
مازن بفرح…بجد بتحبني
نور… لا بقولك ايه هي مراره واحده اللي احتكم عليها خد مراتك المستقبل بتعتك دي ويلا عايز استحمه وزقتهم وقفلت الباب
ــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
مازن وسلمي قاعدو يتكلمو مع بعض وكانو فرحنين اماعاصم عرف ان سيف وقع نور زعق في هو مكرم وعده الوقت وكلهم نزلو يتعشو
عاصم لقه وش نور مزرق من عند دقنها بص لي سيف بضيق…
محمود مكانش يعرف…مال وشك يا نور
نور…مافيش يا خالو اتخبط وانا باخد دوش( نور محبتش تقول عشان جدها ميزعقش مكانتش تعرف انه عرف من ادم)
سيف بصلها بستغراب..
عاصم…ايه دا مش سيف يعني
نور بتوتر… ها لا مالو سيف
مكرم…. موقعكيش يعني
نور…احم لا ومالو اساس
مكرم بص لي سيف .. ربنا يهديكي يحفظك يابنتي
سيف قام وساب الاكل
ادم بهمس…جدو عارف علي فكره الحقيقه وخالي مكرم
نور بصتله وبهمس.. مين قالو
ادم…انا وجدو جبلك حقكك وبهدلو
نور بنرفزه…ليه كده ياغبي
محمود… انت عملت اية لي اختك
ادم…مافيش
نور…ما فيش يا خالو بنهزر
ـــــــــــــــــــ
سيف فضل قاعده ومش طيق نفسه
سيف… عمله فيها جدعه وبتنكر
العقل… لا هي فعلا جدعه مردتش تأذيك قبل كده

 

 

القلب… ولما تعبت كانت جمبك
العقل.. وبعدين مش هي اللي اشتكت لي جدو دا ادم
القلب… نور اساس عمرها ما دخلت حد ما بنكم انت اللي ساعات بتشتكي
العقل… وبعدين انت وقعتها جامد
القلب…وانت فعلا غلطان
سيف….يوووه بس بقا انا عمال افكر فيها ليه ما تولع لقه الباب بيخبط بيفتح لقه نور
سيف…نعم جايه تفرحي وتظيتي
نور ضمت حواجبها…لا ابدا انا جيبه كيكه علي فكره ماما عملتها
سيف بستهزء…واللهي
نور…ماتتكلم عدل وبعدين انا ماليش في ادم اللي اشتك مش انا
سيف بتريق…واللهي
نور…اها واللهي وبعدين انا هشتكي ليه اساس ما انا لسه لفحك قفا
سيف.. عايزه ايه
نور…. متزعلش من جدو ولا من ادم واتفضل كول
سيف… انتي فاهمه نفسك
نور…ايه
سيف بعصبيه… شويه تتكلمي كويس وترفضي تاذيني وتسهري جمبي ودلوقتي جي تصالحيني وساعات تقطعي هدومي ومره تمسحي شغلي ومره تمدي ايدك انتي ايه
نور بنرفزه…انت بتزعق فيا ليه وبعدين اناعادي بتعامل معاك انت اللي حطتني في دماغك وبعدين جيت اصلحك عشان اتهزقت بسبب وانا وانت دايما بنتعارك من غير ما حد يدخل ما بنا عشان كده اضايقت لان مش بحب حد يدخل ما بيني وبين الشخص بتعامل معا
سيف…زاي سليم صح
نور… مالو سليم ضايقك ف ايه شخص كويس معايا مشوفتش منه حاجه وحشه في ايه بقا
سيف…. في انه لزقلك لو مجاش هنا يكلمك ليه
نور…ياعم هو بيجي يقاعد فوق راسك بقولك ايه امسك ومسكت ايديه وحطت فيها الكيك
سيف…مش عايز امسكي
نور… دي قلة زوق علي فكره انا جيبهولك

 

 

سيف…لا مش عايز
نور بصتله بطفوله…علي فكره عيب لما اجي اصلحك وتكسفني متندمنيش
سيف…تمام
نور…هتاخدها
سيف…اها واخدها
نور بفرح… اشطا تعال ناكلها انا وانت ينفع لقت فونها بيرن بصت في فون
سيف لمح ان سليم بيرن… اها ماشي اناموافق
نور… اشطا يلا
سيف بلوم…مش هتردي
نور… لا لا انا قولتلو لما تشوف رساله رن وهفاهم انك صحيت
سيف ..رساله ايه
نور… مكان كنت عايزه اروحو قالي ابعتي صورتو بس
سيف.. مكان ايه
نور… طيب تعال ننزل نعمل حاجه نشربها بدل ما احنا واقفين كده
سيف… تمام وهما نزلين وكلهم قاعدين
نور… بص دا نفسي اروحو اووي بيقوله حلو فاقالي ابعتي
سيف.. دا جم الشركه اساس
نوربصدمه… بجد دا نفسي اروح انا قولت اكيد بعيد
سيف…. ممكن اوريهولك
نور… بجد
سيف… اها
نور بفرح…خلاص اشطا وعد حتي لو كنا متعاركين
سيف ضحك…وعد
كانه بتكلمو وهما رايحين المطبخ وكلهم بصين ليهم ومش مصدقين
تهاني بضحك…قولتلكم بلاش تدخلو نفسكم معاهم هيتصلحو ويتعاركو
امل بضحك… قولت لي بابا كده قالي مالكيش انا عارفه نور مش بتحب حد يدخل مادام هي بتمد ايديها
عاصم…وربنا الاتنين دوله هتجنن بسببهم
ــــــــــــــــــــــــــ
نور وهي بتعمل القهوة… بقولك
سيف…اممم
نور بتديلو القهوة… خاليك جدع وديني اجازه يومين
سيف بصلها…اها عشان كده جبتي الكيكه
نور ضحكت… طب وربنا ابدا الكيكه عشان احنا الاتنين مننا لي بعض وبعدين ادم دا لي حساب معايا بدل مكان يروح يقول كان لحقني

 

 

سيف…. تمام
نور…هاخد اجازه يومين
سيف…لا بقول تمام علي الكلام تاني
نور بصتلو بطفوله… بالله عليك انا مجبتش حاجه خالص ولسه هدور مع البنات
سيف… تمام
نور من فرحتها حضنته….شكرا شكرا
سيف حس ب احساس غريب وقلبه دق جامد..
نور طلعت من حضنه…. وعد مش هترجع في كلامك
سيف ضحك علي طريقتها… وعد
نور…وهتوديني المكان اللي قولتلي عليه برضو صح
سيف…حاضر هبه وفريده دخلين المطبخ
هبه….فعلا ياللي داخل بين البصلة وقشرتها ما ينوبك الا ريحتها
نور بفرح…سيف وافق اني هاخد اجازه وهيوديني مكان نفسي اشوفو
هبه بستغراب…يشيخه
نور…وربنا بجد
فريده… ودا من امتا دا انتم نقر ونقير
نور… مش هنكر انا هوبضايقني بس جدع
سيف… ياشيخه
هبه بضحك…هو نفسه مش مصدقكك
نور ضحكت بطفوله… عادي
سيف…وربنا مجنونه
نور… صحيح هروح اكلم عبد الرحمن
سيف…ليه دا كمان
نور… عشان خطبتو بكره هتيجي تقاعد.معايا شويه ونتعرف عليهاانا والبنات
سيف…اممم تمام
نور طلعت
هبه…سيف عايزك
سيف…حاضر واخدتو وطلعو في الاوضه بتاعتو
سيف…خيرياعمتو
هبه…انت علطول صريح معايا وعمرك ما كدبت

 

 

سيف…اها
هبه… بتحبها
سيف…ايه
هبه ضحكت… ايه واها واي والكلام دا مش علي امك اها انا عمتك بس اللي ربيتك وعرفاك كويس اكتر من نفسك خالينا صراحه بتحب نور
سيف… لا دا احنا دايما بنا مشاكل
هبه… ما محبة الا بعد عداوة
سيف…. مظنش
هبه… انا اظن ونص لانك انت اللي بتجر شكلها ولهفتك عليها لما سخنت ولما امها عملت الكيكه وهي زعلت انت روحت ادتها ليهاولما طلبت منك اجازه وافقة ودايما بشوف تعبرات وشك بتتغير اول ما بتشوفها مع سليم
سيف… لا طبعا عادي صدفه
هبه…. بتحاول تنكر اللي عينك بتأكده
سيف…
هبه…. صلي علي النبي طيب
سيف… عليه افضل الصلاة والسلام
هبه… لما بتشوفها بتحس ب ايه بعيد عن لما بتبقو متعاركين
سيف… عادي
هبه…. يعني يوم الاجتماع في شركه الجديده كان عادي برضو
سيف… احم احم
هبه ضحكت… بالنسبالي مكانش عادي انت عينك كانت بتلمع ولما سخنت دخلت وطمنت عليها
سيف… مش عارف
هبه… طيب هسالك وتجاوب با امانه من شويه لما كنتم بتتكلمو كنت حاسس ب ايه
سيف… احساس غريب مش فاهم
هبه… حابب الحساس دا يعني ولا مضايقك
سيف.. بالعكس ببقا مبسوط
هبه… طيب لما بتشوفها مع سليم بتحس ب ايه
سيف… بضايق واساس معرفش هو لزق فيها كده ليه كل مكان القي نطط معاها معرفش ليه حتي نهارده مبطلش رن عليها دا غير لما بيجي هنا ويقاعد معاها معرفش في ايه معندهوش شغل غيرها
هبه ضحكت….وضح ان مش بتحبها خالص
سيف….ايه
هبه…. انت بتغير عليها وانك تنكش فيها طول الوقت عشان تتكلم معاك وبتحب وجودها ورفضك انها تاخد اجازه عشان تفضل جمبك انت لما بتبقا مش قبل شخص بتبعد عنه مش بتخالي قصادك حتي مزعقتش علي عبد الرحمن ولما كانت اميرة اختك بتحكيلك عن اللي عملتو نور تعبير وشك انك مبسوط مش زعلان رغم انه صحبك ونظرتك لي احمد لما كان قاعد عمال يهزر مع نور بين انك بتغير عليها انت بتحبها يا سيف بس مش عايزه تفتح قلبك وتعترف ب دا
سيف…. مش عارف يمكن عادي لانها شبه امي
هبه… متاكد
سيف… اها
هبه… طيب طمنت قلبي اصل سليم طلب ايديها
سيف وشه اتغير وبصلها وعروق وشه برزت في لحظه وبعصبيه….نعم مين دا
هبه…. سليم الدكتور

 

 

سيف بنفس طريق… وهي موافقه
هبه بضحك… شوفت بقا انك بتحبها دا انت مش قادر تسمع بس تكون لي غيرك
سيف بس بالامبالاه…انتي بتضحكي عليا يا عمتو
هبه…اعمل ايه عمال تنكر
سيف… ما انا نفسي مش عارف بغير ولا عشان هي شبه امي ولا عشان ايه
هبه… انت ايه اللي جوك ايه اللي هنا وشاورت علي قلبو
سيف… مش عارف لما بشوفها مع اي حد بضايق معرفش بغير منها عشان كلهم بيحبوها ولا عشان انا اللي بغير عليها منهم بحب طريقتها بحسها بنتي لما تبقا عايزه حاجه وبتتحايل وتعبير وشها بتقلب طفله وبتبقامجنونه دقيقه تعيط وفي نفس الدقيقه القيها بتضحك تزعل وتحلف مش هتكلمني والقي اول واحده لما بتعب جمبي رفضت تأذيني رغم اني بضايقهاا مافيش احن منه رغم لسانه طويل بس مش بترضا تيجي علي حد ممكن تعملي معاها كذه حاجه وحشه ولو عملتي حاجه بسيط بتحبها تلاقيها جمبك وتنسا انتي عارفه يا عمتو انها سامحتني عشان سبتها تجرب فيا حركه عندنا في الجيش ملامحه وقتها وهي فرحانه اني وافق كانت اكني طفله باباها جبلها لعبه كان نفسها فيها لما بتعيط ببقا عايز اكسر كل حاجه حواليا ولما لبست الفستان كانت زاي الاميرة
هبه….وتقولي مش عارف دا انا اللي مكنتش اعرف انك بتحبها اووي كده
سيف… مظنش هتحبني اكيد بتحب سليم
هبه.. لا
سيف… متاكده ليه
هبه…. نور رفضه الجواز اساس خايفه تحب وتتعلق ب شخص ويبعد دا غير انه خايفه يموت ويسبها زاي باباهامتعقده وانت ب ايدي تفك العقده دي
سيف… ازاي وسي زفت سليم لزق
هبه… سليم ب ايدك انت تبعدو ب اسلوبك معاها تخلي بالك منها تسمعها تبطل تعالي صوتك تتحكم في غيرتك اللي بطلعها عليها بغضب تسمعها انت مجرد ما وافقة انها تاخد اجازه يومين فرحت وكانت عنيها لمعه من الفرحه خاليك انت صاحبها لما يحصل حاجه بدل ما تجري علي ادم ولا مازن اخواتها تجري عليك انت طب تعرف ياسين رغم انه ساعات بيتعصب عليها بس لو حد ضايقو او ضايقها بتزعق فيهم وتصلحو ساعات بنفتكر ياسين هو اللي اخوها في رضاعه مش ادم ولا مازن نور بكلمه تجبها وكلمه توديها
سيف ابتسم… تفتكري هترضا بيا
هبه…. ليه دا انت زاي القمر
سيف…. معملتش اي شي يخليها تفكر فيا مش هنكر انا اسلوبي ما يتعشرش
هبه… مين قالك كده
سيف.. من صغري وانتم بتضايقو من تصرفاتي
هبه.. استحاله بالعكس دا كلنا روحنا فيك انت واخواتك وبعدين وانت صغير مش هننكر كنت شقي كان زعيق فيك خوف انك تتعور مش اكتر لما كبرت جدك مافيش علي لسانه غير سيف اللي من بعدي وبيعزك جدا لو هنقول الحق روحو فيك انت ونور دا غير بقي العيال اها بيحبهم بس اكتر اتنين وربنا يجعلكم من نصيب بعض يارب
نور دخلت…سيف
الاتنين بصو لي بعض
نور…بتبصو لي بعض كده ليه

 

 

هبه… لا يا حببتي ما فيش انا هنزل اشوف خالك بيعمل ايه
نور… تلاقي بيخونك
هبه بصدمه… بجد
نور ضحكت… بهزر هو حد يخون القمر دا
هبه ضحكت… اها منك وسبتهم
سيف… ايه
نور..بص عايزه اقولك حاجه بس هتصدقني ولا لا
سيف افتكر الكلمه دي قبل كده بصلها بلهفه….حد هددك
نور…لا لا انيل
سيف ضم حواجبه….ايه
نور… احلف مش هتتريق ولا هتكدبني
سيف…في ايه يانور
نور…احلف
سيف… وربنا انجزي في ايه
نور… فاكر العميل اللي كان جي دا
سيف…اها انتي وعبد الرحمن قاعدو معا
نور…كلمني
سيف جز علي اسنانه… اممم وبعدين
نور… لقيته بيقولي اني الغي الصفقه معاك واقنعك انها فشله فا تسبها وادخل انا معا والمكسب يبقا ليا
سيف…وهو هيستفاد ايه
نور… ما انا قولت كده قالي حبب اخليكي ليكي بزنس لواحدك قولتلو دا ليه يعني قاعد يقول كلام مالوش لزمه
سيف…ايه هو الكلام دا
نور… كلام
سيف… نور متعصبنيش قولي
نور وشها احمر.. ما بصراحه كلام كده
سيف…الله مطولك ياروح قولي
نور وشها احمر وبقا شبه الطماطم…دير وشك طيب عشان اقول
سيف… اهو ايه
نور… قال يعني
سيف بصلها بيجز علي اسنانه.وعروق وشه برزه من كتر العصبيه والغضب…نور لو سمحتي انا نار جويا فاهميني قال ايه
نور خافت من شكله رغم انه دايما متعصب بس عمرها ما شافته بشكل دا.

 

 

نور بخوف وغمضت عنيها… قالي اصل عجبتيني وشكلك تستهلي اكتر من كده وقالي اروح عندو
سيف بغضب كفيل يرعب اي حد….ي ابن الك*لب وبزعيق وانت قولتيلو ايه
نور بخوف….اوعدني متضربنيش
سيف….نور مش وقت وعود انجزي
نور من خوفها بتتكلم بسرعه جسمه كله بيتنفض …شتم”تو ب ا”مو وا”بو وهزقتو وقولت ام*ك اللي تجيلك مش انا وقبل ما يرد قفلت في وشه عارفه انه عيب بس هو قليل الادب وعصبني وطلع مش محترم عارفه اني ضيعت علي الصفقه اسفه
سيف شدها وحضنه وابتسم رغم كل النار لللي جوا….. اهدي
نور.. اسفه واللهي بس هو
قطع كلامه سيف… انتي جدعه انك عملتي كده متتاسفيش بالعكس ونزل لي مستوه طولها ايه رايك اخدك بكره نشوف المكان اللي نفسك تشوفي وبعدها تنزلي انتي والبنات
نور بصلو ومصدومه وحطت ايدها علي جبهتو…. انت كويس وبصتله بتتكلم جدا
سيف ضحك علي بصتها لي… اها
نور… وحيات امك بجد
سيف… ورحمة امي وواحيات امي امل اها
نور…. لا طيب ثانيه انت مش زعلان اني بوظت الصفقه
سيف… شايفه خلقتك دي كنت بجد هشلفطها علي رايك لو كنتي عملتي غير كده دا غير اني مش هسكت علي اللي هو عملو ولي حساب تاني معايا عشان فكر انه يقل ادبو ويقولك حاجه زاي كده لي بنت من بنات من عائله العوضي
نور بصتله بفرحه وعنيه دمعت….بجد واللهي ولا بتتريق
سيف كان كل دا واقف ونزل لي مستوه طولها… ضهر امي باظ وربنا بجد ايه نروح بكره المكان
نور مسحت دموعه بطفوله …. شكرا بجد وحضنته
سيف حضنه ومن جوه… خايف اتعلق ومتستحملتيش زايهم
نور بحماس وبعدت عنه… موافق نروح بكره وبعدها بصتله لامش هينفع
سيف….ليه
نور.. البنات بكره هننزل نجيب الحاجات وبيني وبينك خطيبت عبد الرحمن هتيجي بدري عايزه اتعرف عليها واقربها من عبد الرحمن
سيف…. مش فاهم
نور.. هفاهمك بس وعد اوع تقوله او تعرف حد
سيف…في ايه
نور. اوعدني
سيف…يادي ام الوعود اللي عندك دي وعد قولي
نور…. مش هرد علي قلة زوقك المهم وحكتلو بس كده فا انا حبه اشوفه واعرف ليه رفض ان يحبها رغم انها طريقتها تتحب
سيف…وانتي مالك اساس
نور… متحترم نفسك ايه اسلوبك دا انا غلطانه اني حكتلك وجي تمشي
سيف مسكها… كملي

 

 

 

نور… كتك القرف المهم انا بساعدها عشان يتيمه وهي اي بنت بتفقد الاب بتبقا مستني العوض من ربنا فا للاسف عوضها طلع عبد الرحمن بس ربك لو شايفو مش خير ليها مكانش جعلو ليها العوض وغير كده عبد الرحمن زايك يطلع يطلع وينزل علي مافيش طيب بس هزوق
سيف…انتي عايزه تشتميني وبتجبيها في عبد الرحمن
نور ضحكت…اها بصراحه بس بجد انت زايو يعني شويه احس انك كويس وساعات احس انك عايز ضرب الجزم يعني دلوقتي عايزها احضنك جامد عشان صدقتني ومكسرتنيش زاي اول مره وحسيت انك اخويا فعلا اول مره كنت هزق اووي
سيف ضحك…. اعمل فيكي ايه
نور ضحكت… ولا حاجه بص بما انك موافق انك توديني المكان ايه رايك بعد الفجر نصلي وعلي الساعه 7ننزل نروح وانااساس نفسي بجد اروح المكان دا لان علي البحر وكده اكيد هيبق تحفه ومنها كمان الحق اجي عشان عبد الرحمن خطبتو هتيجي علي 10
سيف.. تمام
نور بصله… انت بتتكلم جد ولا بتتريق عليا
سيف بنفز صبر.. نور قسمن بربي هوديكي المكان متحسسنيش اني كنت بطفي سجاير في رقبتك
نور ضحكت جامد ضحك من اللي تخطف القب او بمعنا اصح خطفت قلب سيف وفضل بصص ليها وسرحان
نور وهي بتضحك…. انت عارف وانا صغيره كنت امسك الدبديب واسهي بابا واخد من السجايره قبل ما يطفيها واطفيها في رقبتهم كنت بحس اني شرير كنت افضل اضحك امي مره فكرتني مجنونه وخافت مني
سيف بصدمه…. بتتكلم جد انتي كنتي بتعملي كده
نور بضحك.. اها والله معرفش ليه بس كان في خيالي اني بعذب بسم الله رحمن الرحيم عشان كنت اسمع انهم ممكن يبقو في دبديب
سيف بخبث ومره واحده بص وراها…عوذ بالله من الشطين الرجيم
نور صرخت ومسكت في ودفنت راسها في حضنه …لا لا لا لا لا يارب يارب يارب
سيف فضل يضحك… كنتي بطفي السجاير انتي بعد لا لا لا دي كنتي بتزغزغيهم شكلك
نور رفعت راسها لقته بيهزر.بعصبيه واعصابها سيبه…. عبو شكلك يا خي دا هزار راحت ضربته في بطن بالبوكس بس مكانش جامد لان مافيش اعصاب كتك البلاه يابعيد وقعدت في الارض ومسكت راسها
سيف بضحك… بمسكهم وطفي دا انتي لو كنتي بتزغزغي فعلا كنتي هبقي عادي وصحاب
نورقامت ومسكت مخده ..هاها هاها هموت ايه الخفه دا وفضلت تضربو بيها مش قادره يا ظريف
سيف عمال يضحك….
نور ضحكت علي ضحكو.. علي فكره انت رخم بطل تضحك
سيف…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجنونة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى