روايات

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الفصل التاسع 9 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الجزء التاسع

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني البارت التاسع

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الحلقة التاسعة

زياد ابن احمد بضحك… وصلنا منه جي تفتح الباب
زياد…اصبري ونزل فتح العربيه ليها ومسك ايديها ودخلو الحفله
منه كانت مبسوطه جدا وقلبه اكنه بيطلع من كتر الدق والفرح اللي حسه بيها كانت بتتمنا يكون الفرح بتاعهم مش الحفله
جه شاب وسيم عليهم اسمو مصطفي
مصطفي… منه عامله ايه وبيقرب عليها يحضنها
زياد احمد بعدو عنها وشد منه ياسين… ايه يا حبيبي انت رايح فين
مصطفي بصله بستغراب…في ايه
زياد بص لي منه… دا بيسال ورجع بصلو طب استنا
زياد مسك دماغو… طيب ما انا هو مش مر”كبهم اومال في ايه
منه غصب عنها ضحكت بصوت زياد بصلها بغضب وجز علي اسنانه..
مصطفي…مين دا يا منه
منه ياسين… داااا قطعها زياد
زياد احمد… انا خطبها انت اللي مين ودخل ب عشم اووي كده انت عبيط
مصطفي…عادي احنا اصحاب فيها ايه
زياد بغضب.. انت خطبتك او مرات عادي كده تتحضن من اي حد
مصطفي… اها فيها ايه اكيد مجرد اصحاب
زياد… الله طول عمري اسمع عن الار”يل البشري اول مره اشوفه انت عبيط يلاه هو ايه اللي عادي
مصطفي….لا بقا انت بتغلط وانا سكتلك.
زياد بغضب… انا لسه مغلطش اساس الغلط جي لو مامشيتش من قدامي دلوقتي
منه… زياد
زياد بصلها بغضب وبمعنا تسكت..
منه بخوف…احم
مصطفي… انت ازاي تتكلم معايا كده
زياد جز علي اسنانه… غور من قدامي عشان قسمن بربي هشفلط خلقتك دي
مصطفي… انت بجد مش طبيعي وسابه ومشي
زياد.. ما بلاش انت يا قر”ني
منه ضحكت جامد…
زياد بصله… وانتي ياختي بتتحضني دا انا معملتهاش
منه تنحت…نعم لا طبعا انت عبيط
زياد… اومال اللي دخل بعشم دا ايه
منه… واللهي ما عارفه دا لسه.متعرفه عليه الصبح
زياد بغضب… وسلمتي عليه طبعا
منه… لا خالص واللهي
زياد بغضب… طيب قدامي هووبين من اولها انها حفله زفت عده وقت ومنه اخدتو وسلامو علي ناس اللي هتعمل معاهم شغل وتفقو وراحو قاعدو
منه بصتله… هتفضل مكشر كده
زياد بضيق.. ينفع مسمعش حسك
منه بدلع.. خلاص بقا
زياد بصله بستغراب…متظبطي ابت انتي هتتهبلي
منه ضحكت بنرفزه… ما انا عماله اصلحك وانت مكشر
زياد… اسكتي
منه… طب بص هقولك حاجه عمري ما قولتهالك بس اوعدني انك ما تفهمنيش غلط او تقول متربتش وكده اشطا
زياد بستغراب بصتله… ايه هببتي ايه
منه.. لا واللهي معملتش حاجه وبصتله وخافت خلاص فكك
زياد لقه نظرت خوف… قولي يا اخرت صبري
منه… لا فكك
زياد بتحذير.. منه
منه… انت بتاكدلي اني متكلمش
زياد اتنهد.. قولي يا منه
منه… وعدني طيب
زياد…اوعدك ب ايه
منه… انك متفهمنيش غلط او تقول كلام عليا مش كويس
زياد بصلها.. ومن امتا يا منه وانا شوفتك كده انتي عبيطه قولي ووعد مش هقول كده
منه بكسوف طفولي … انا يعني كنت يعني
زياد ضحك علي طريقتها عكس ما كان متعصب… اهدي وقولي
منه بصت حواليها ومكسوفه تتكلم… اصل يعني
زياد فاهم انها مش عارفه تتكلم قصاد الناس والدوشه…ايه رايك نسيب المكان دا احسن
منه.. ياريت يلا. زياد اخدها وراحو لي مكان هادي علي البحر
زياد بصلها.. ها قولي
منه بصتلو بتوتر…طبيب دير وشك
زياد…نعم
منه ب ايديها بعدت وشه ناحيه تانيه…يلا بقا
زياد ضحك…اشطا ايه بقا
منه… احم مبدائن متتريقش علي كلامي ولا تعلق اسمع واسكت تمام تاني حاجه انا ببقا مبسوط وانا معاك ومن واحنا صغيرين كنت بحب لما تيجي عندنا وتقاعد جمبي ونتكلم ياما او نلعب مع بعض اولو حد من اخواتي زعقلي وبذات اخويا اياد كنت بتضربو عشاني كنت ببقا زعلانه وفرحانه انك بدفع عشاني وزعلان انه اخويا برضو المهم انا بحبك اووي بس كده
زياد بصلها وتنح…ايه قولتي ايه
منه ياسين وشها احمر… خلاص انا عايزه اروح وجي تقوم راح مسك ايديها وقاعدها تاني
زياد احمد… بت تعالي هنا انتي قولتي ايه انتي ايه
منه بصه في الارض من الكسوف ووشها شبه طماطم.. لا ولا حاجه
زياد… عشان خاطري قولي
منه… يوووه بحبك خلاص بقا
زياد قلبه كان بيدق بطريقه اكني قلبه بيرقص… دا انا اللي بموت فيكي وشدها وشالها وفضل يلف بيها
منه تنحت…ولاه عيب كده نزلني
زياد نزلها… بعشقك ياقلب الولاه
منه وشها احمر…ابعد كده نزلت يازياد عيب كده
زياد…قوليها تاني
منه…اوع يا زياد وربنا هقول لي عمو احمد علي قلة ادبك دي
زياد ضحك ونزلها… بحبك
منه بصه في الارض… بطل بقا
زياد رفع راسها لي بحب …تتجوزيني يا مون
منه بصتله بلا مبالاه… ايه الغباء دا
زياد بحب… قولي عشان خاطري
منه… اها
زياد شدها وجري علي العربيه وركبها ومشي بسرعه
ـــــــــــــــــــــــــــــ
في قصر العوضي
نور وهي بص للتليفزيون… ايدك يا جزمه
محمد ابنها.. يا ماما عاوزه اتفرج علي الماتش
نور… انا اللي هفرج عليك امة لا اله الا الله سيب
محمد بزهق… حاضر وبص لقه جني بنت مازن قاعده وبصه في الفون وبتضحك قام
قاعد.جمبها
محمد… بتضحكي علي ايه
جني مازن بطفوله وبصتله …بص اقراء دي جميله اووي
محمد سيف الدين اخد منها الفون… لقه بوست هزار ضحك
جني مازن بصتله وضحكت علي ضحكتو.. عجبتك
محمد بصله وفتكر كلام صحبو كريم…ايه
جني … عجبتك
محمد…اممم اها
جني ضحكت.. في حاجات زاي دي في جروب دا ادخلك في
محمد…
جني شاورت قصادو…محمد محمد
محمد فاق…هاا ايه
جني… ادخلك الجروب
محمد…جروب ايه.
جني…جروب اللي بينزل الحاجات دي
محمد… اها تمام
جني بفرح طفوليه… اشطا
محمد ابتسم علي طريقتها..صحيح شوفتي كريم صحبي
جني…اللي جه النهارده دا
محمد…اها
جني… مالو
محمد… ايه رايك في شخصيتو وكده
جني بطفوله ضمت حواجبه وضيقت عنيها وبصتله….يعني ايه مش فاهمه
محمد اتعدل وبصلها…يعني كا شخصيه شكله الخرجي وكده مقبول وكده
جني…معرفش انا مالي بي هو اساس مدكش امره في شكلو لان انا عملت الحاجات اللي طلبتها ودخلت يعني لو شفتو تاني معرفهوش مبصتش لي يعني
محمد بفرح… بجد
جني .. اها بس ليه بتسال
محمد مسك خدوده… عادي يا صغنن
جني بوجع…اها وشي يا محمد بطل الحركه دي
محمد بصلها بتمثيل.. انتي بتعالي صوتك عليا
جني بخوف…لا مش قصدي
محمد…بحسب
نور حدفتو بالشبشب…ولا بطل وانتي يا هبله خايفه منه علي ايه دا تافه
محمد اتفجاء بالشبشب خبط علي راسو…اهااا ايه يا امي بقا
جني ضحكت جامد بطفوله … الشبشب جه بالظبط
محمد بصلها وضحك علي ضحكها… انتي فرحانه فيا
جني بضحك…لا والله بس جه بالظبط
نور بضحك…يابنتي انا خبره في الحدف
امل ام نور.. عشان اتحدفتي بي يامه يا ختي
نور بصتله.. يا امي بقا بطلي تكسفيني
محمد بضحك… احسن هي كانت بتعمل ايه يا تيتا
امل.. كانت قليلة الادب زايك يا حبيبي تيتا
محمد…احم شكرا يا تيتا
جني ضحكت… وانا يا تيتا بابا وماما كانو ايه
امل.. لا مازن بسم الله مشاء الله عقل الدنيا في اما سلمي كانت الاذاعه والتليفزيون وهبل زاي عمتك نور انتي طلع لي ابوكي
سلمي وهي طلع من المطبخ… شكرا يا عمتو علي المدح دا
امل… العفو ياختي
محمد بص لي جني وهمس…تيجي نتمشا برا
جني.. مش هينفع الوقت متاخر
محمد…هووانا حمديه في ايه قومي
جني…استنا طيب وبصت لي مامتها سلمي ماما ينفع انا ومحمد نتمشا برا شويه
سلمي… ماشي
نور بصت لي محمد… هتخالي بالك منها وانتي لو زعلك قوليلي
جني…حاضر
محمد بصلها…هو في ايه يا امي محسسني هكولها يلا يا بنتي واخدها ومشي
نور.. اياك تزعلها
سلمي بهمس… بت يا نور ايه رايك انا حسه ان محمد ابنك عينو من بنتي
نور بصتلها بهمس.. اها واياكي يا قناة الجزيره انتي تفتحي بوقكك دا وتتكلمي عشان الموضوع يكمل
سلمي ضحكت… ماشي ياختي بس بنتي زاي هبله ولخمه تفتكري
نور.. لخمه ايه دي زاي السكر انا اللي مستخسرها في ابني دا عيل رخم مشفش تربيه
سلمي. بضحك… طلعلك
نور… تصدقي انتي زايو قومي من جمبي لقت فهد ابن ادم دخل ومكشر
نور.. قلبي مالك مكشر ليه
فهد… السلام عليكم
كلهم ردو السلام ونفس الوقت اميرة مامتو طلع من المطبخ اول ما سمعت صوته
اميره مامت فهد… حبيبي انا عماله ارن عليك مش بترد
فهد بضيق…كنت مشغول معلش وباس راسها
نور بصتله وم مصدقه ومن جوها… شكله كده جنات عملت معاك الواجب
نور… فهد عايزك
فهد بصله… بكره معلش تعبان جدا
اميرة بلهفه…مالك يا حبيب ماما
فهد…بخير يا امي بس تعبان من شغل مش اكتر
اميرة…مش هتاكل يعني
فهد… الحمد الله مش جعان
نور…طيب انا عايزك معلش دقيق بس
فهد…حاضر
نور قامت…طيب اطلع وانا جيالك
فهد…حاضر ياعمتو وطلع
اميرة… هو في ايه
نور…مافيش اوعي بس كده اعملو سندوتشات واخلي ياكل بالمره
اميرة حضنته… ربنا يخليكي يارب اكلي انا عارفه انه بيحبك وانتي صحبتو الواحيده شوفي مالو
نور ضحكت وحضنتها…. انتي رقيقه اوي كده ليه يابنتي
اميرة ضحكت وبعدت … مش هتكبري ابدا
نور…اصماله يا رقيق انت ودخلت عملت سندوتشات وطلعتلو وخبطت ودخلت
نور…حبيب عمتو
فهد ابتسم.. خير
نور… دبش في حد يقول لي عمتو خير
فهدد… اومال اقول ايه
نور بصتله وتنحت… مش عارفه وضحكت يلا كول
فهد… بجد مش قادر
نور قاعدت جمبه… لا لا مش انا وانت عارف يلا.
فهد عارف ان عمتو نور عنيده اخد منها وبداء ياكل…
نور.. المجنونه عملت ايه
فهد بصلها… ايه
نور… مش هتعرف تخبي قول
فهد… بس سر
نور… هوومن امتا عمتك بطلع سرك يا جزمه
فهد ابتسام… لا ما المره دي هتحصل مشكله وانا عارفه بتخافي
نور بقلق… في ايه
فهد حكلها كل حاجه… بس تتعامل معايا بقلة زوق
نور بخوف.. طيب هو كده جنات ممكن يحصلها حاجه
فهد… مظنش بس لزم تاخد بالله ومينفعش ما تشتغلش معاهم هيفهمو انها كشفتهم او هيشكو فيها مش عارف هي بغباءها رفضه دا هتودي نفسها في نصيبه
نور عنيه بدات تتجمع فيها الدموع… لا بالله عليك جنات دي مش بنت فرح صحبتي لا دي بنتي ومتربيه علي ايدي انا دي رضا مع عيالي انا امها بالله عليك خالي بالك منها دي توجعني
فهد حضنها وباس راسها… اهدي يا عمتو مش للدرجه بس لزم هي تخالي بالها
نور… عشان كده اخد رقمها
فهد… وحصل اللي حصل وقفلت السكه في وشي
نور… معلش طول بالك بس نرجع للحق انتم الاتنين غلطانين فوتلها وبعدين يا فهد انت ابني وكلهم بعملكم عيالي بس صدقني جنات اغلب من الغلب ميغركش طولت لسانه عشان خاطري خالي بالك عليها وعلي نفسك عشان خاطري
فهد… يا عمتو اهدي مافيش حاجه
نور… اتصلي بيها اطمن
فهد… مش هترد متعاركين
نور… لا هترد
فهد… قفلت السكه يا عمتو في وشي بقولك
نور… طب اناهكلمها واصالحكم
فهد…. بس محدش يعرف ارجوكي يا عمتو مش عايزين كلام وقلق علي الفاضي
نور…. حاضر بكره اخليها تيجي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
محمد سيف الدين…. عمرك عملتي حاجه وندمتي
جني… لا ابدا وانت وبعدها مره واحده قالت اها اها عملت
محمد بصلها.. ايه
جني… كنت وانا صغير ولد كان بيلعب في شعري روحت شتكيت للميس راحت الميس زعقت في فضل يعيط بسببي تاني يوم جه وبيعيط برضو عشان زعلان من اللي حصل حسيت اني اذيتو
محمد بصله با لامبالاه ورفع شفته … انتي بتتكلمي جد
جني… اها ليه
محمد… انتي عبيطه يا بنتي دا هو اللي غلطان مش انتي ووبيلعب في شعرك ليه
جني..بيحبو
محمد بضيق…نعم هو ايه اللي بيحبو يعني انا بحب الشعر اقوم مسك.شعرك والعبلك في وبعدين مش من حقو
جني بصتله ورفعت كتفها ونزلته تاني… لا
محمد… يبقا عيب وبعدين كنتي في سنه كام
جني… تالت اعدادي
محمد بعصبيه…. ينهار اسود دا شحط انتي مفروض كنتي ضربتي انتي
جني ضمت حواجبه بزعل … انت بتزعقلي ليه انا مش بعرف اضرب حد
محمد اتنهد…. تمام
جني بصتله ومسك ايدو… انت زعلان مني
محمد بص علي ايدو وحسه بحاجه غريبه بصلها… لا بس متخاليش حد يقربلك مهما حصل
جني… حاضر بس انا مش بتعامل مع حد اساس غير ك انت وباقي. العيله بس
محمد ابتسم…ماشي ايه رايك ناكل چلاتي علي البحر
جني بفرح… بجد ينفع
محمد ضحك…اها عادي انتي ليه محسسني ان هنعمل حاجه غريب
جني…اها طبعا انا عمري ما عملتها الا لما نكون متجمعين كلنا وكده
محمد…بجد
جني.. اها واللهي
محمد ابتسم… طيب تعالي نعملها يلا
جني مسكت ايدو وماشي معا محمد بصله وضحك… بتضحك ليه
محمد بصلها…. اصل حاسس ماشي مع طفله طريقت واسلوبك
جني كشرت.. قصدك اني عيله
محمد ضحك..اهو دلوقتي اكنك فعلا طفله
جني سابت ايدو… تمام
محمد ضحك… برضو الاطفال بيعملو كده يزعلو بيخصمو
جني.. بطل بجد هزعل منك
محمد ضحك… انتي جميله اوووي
جني ابتسمت… بجد
محمد… اممم انتي فرحانه
جني… اها اصل محدش بيقولي كده صحابي كانو بيقولي اني وحشه وكئيبه
محمد بستغراب…نعم ازاي انتي وليه تسمحي يقولولك كده
جني.. هات جلاتي واقولك
محمد ضحك…من عيني حاضر جبلها وراحو علي البحر هاا يلا قوليلي
جني… بص انا كنت وسكتت
محمد بصلهولقها بتاكل ال جلاتي وساكته وبعدها رجعت تتكلم ضحك علي برائتها
جني مازن… مش بتعامل مع حد ولا حد بيتعمل معايا جيت مره بقا وكان نفسي يكون ليا صحاب وعمتو نور قالتلي متخافيش وتكلمي روحت لي بنت كنت بحبها كنت مفكرها طيبه طلعت وحشه
محمد…ليه
جني شاورت ب ايديها يستنا واكلت ورجعت اتكلمت.. اصل جيت اقولها نكون صحاب راحت بصتلي بطريقه وحشه وفضلت تضحك البنات كلها عليا. وكنت بسمع انهم بيقوله عليا كئيبه ووحشه فا بعد عنهم خالص
محمد… بس انتي مش كده انتي جميله ولسه قلبك صافي متعاملش مع ناس وحش زاي اللي قبلتيهم انتي احسن منهم كمان بكتير
جني…بتقول كده عشان مزعلش صح
محمد… لا ابدا والله حتي لو تلاحظي كل البيت بيحبك دايما بتعاركوومعايا
جني ضحكت..عشان بترخم عليهم بس بنحبك برضو
محمد ضحك…بحب انكشهم وبذات انتي معرفش ليه
جني ضحكت… صحيح انت اكيد عندك صحاب يامه وكده
محمد… مش اوي عادي يعني
جني… امم بتحب مين اكتر في صحابك
محمد…كلهم زاي بعض معنديش شخص مميز بصراحه
جني… امم طيب وفضلت تاكل وخلصت كان محمد لسه ومخلص
محمد… تاخدي بتاعتي
جني… لا انا شبعت الحمد الله كول انت بسرعه عشان نروح عشان ماما متزعقش
محمد ضحك… يا بنتي انتي معايا عادي
جني…ماشي طيب هو ينفع اننا نجي هنا تاني
محمد ابتسم.. حاضر وقت ما تحبي قوليلي
جني.. ينفع نكون اصحاب ولا لا
محمد لعب في شعرها… اكيد من نهارده انا صحبك بس بشرط
جني.. ايه
محمد..محدش يكون صحبك غيري
جني…موافقه ومدت ايدها تسلم
محمد ضحك وسلم عليها..تمام
ـــــــــــــــــــــــ
في قصر العوضي
زياد احمد… السلام عليكم
منه ياسين بهمس… في ايه طيب فاهمني
كلهم رادو السلام
زياد… فين عمو ياسين ووجدو عاصم
نور.. هو في ايه خير
شمس… مين دوله.
نور…دوله زياد ابن احمد ومنه بنت ياسين يا تيتا
تهاني…. شكلهم غريب اووي
امل بضحك… في ايه يا امي دوله احفاد احفادك
شمس…شكلنا عجزنا اووي ياتهاني
تهاني… عندك حق يا شمس بقولك متيجي نقاعد في جنينه احسن
شمس… مش قادره اقوم
تهاني.. ولا انا بت نور فين
نور بضحك…انا هنا يا تيتا
تهاني… هاتي فيلم نتفرج عليه طيب
نور…حاضر
زياد…ايه دا انا عايز عمو ياسين
نور.. هتلاقي في المكتب ولا في اوضه
زياد راح المكتب لقه قاعد هو وجدو عاصم وعمو محمود وهو وادم ومازن ومكرم
زياد… عمي ينفع استاذن بس عايزك
ياسين…طيب قول السلام عليكم ودخل سلم
زياد ابتسم ودخل سلم عليهم كلهم وبصلو… يلا
ياسين ضحك… تعال اخدو وراحو الجنينه
ياسين.. خير يا ابني في حاجه
زياد بتوتر ووشه محمر… كنت طلب يعني منك طلب
ياسين ضحك… مالك يا شهد انت قلبت امك كده ليه
زياد ضحك بكسوف…
ياسين… مالك يا ابني متتكلم نفسي اعرف ازاي دكتور في كليه وبتكسف انت بتتعامل ازاي مع الطلاب
زياد ابتسم…مش عارف
ياسين.. قول يلا انا زاي ابوك
زياد احمد اتكلم بسرعه… عايز اتجوز منه
ياسين بصله وساكت…
زياد.. ايه يا عمي ساكت ليه
ياسين… انت عارف يا زياد اننا مش بناسب من برا العيله
زياد بصلو وحس بوجع في قلبه …بس احنا زاي الاهل وماما تبقا اخت خالو سيف
ياسين..في الرضاعه مش اكتر
زياد… بس انا بحبها يا عمي والله وصدقني هتقي الله فيها والله
ياسين… يا ابني انا عارف بس يعني
زياد…محدش هيحبها قدي يا عمي واللهي. طيب اديني فرصه لو لقتني مش قد المسؤليه
ياسين… يا ابني اسمعني
زياد… عشان خاطري يا عمي بالله عليك. وافق
ياسين فضل يضحك… انت عبيط يلا ما احمد دا قريبنا اساس وامك اخت سيف زاي ما انت قولت وشهد بنعتبرها اختنا كلنا
زياد. تنح… يعني ايه
ياسين فضل يضحك… دا انت وقع مواقف طبعا مش هلاقي حد احسن منك لي بنتي او يستحمل بنتي وجنانها غيرك
زياد ترمه في حضنه جامد… ربنا ميحرمنيش منك ابدا يارب بجد شكرا
ياسين ضحك وطبطب عليه… ربنا يتمملكم علي خير يلا تعال نقولهم
تسريع الاحداث
ياسين اخد زياد ابن احمد ودخل وقال لي جدو عاصم ووافق وبارك ليهم.وزياد كلم باباه وتحيل انه يحددميعاد بعد اسرار من زياد ابن احمد قرارو الخطوبه بعداسبوعين مع يونس اخو وداليدا بنت مازن
( نركز كده عشان متهوش كده زياد ابنواحمد هيخطب منه بنت ياسين
ويونس ابن احمدبرضو كان قراء فاتحه علي داليدا بنت مازن وكانو محددين الخطوبه وكان فضل عليها اسبوعين فا قالو الاخين يخطوبو مع بعض )
وعد اليوم وكلهم فرحنين جدا ليهم وعده اليوم تاني يوم نور كلمت جنات بنت عبد الرحمن وقالتلها في شغل مع بابها راحت نور قالت انها مستنيها
رفضت.وطلعت حجه انها مش هتقدر بسبب ضغط الشغل جنات كانت مش عايز تروح عشان فهد ولما فارس المحمدي كلامها قالت انها مشغوله في شغل باباها اول ما تخلص هتبداء معاهم بس مع نفسها كانت خايفه ودي مجرد حجه لحد ما تفكر تلاقي اي سبب تسيبو. عده اليوم ولقت حد بيرقبها كانت خايفه وفضلت ماشيه وبتقنع نفسها ان مجرد صدفه لحد ما لقته واقف بعيد اول ما وقف بالعربيه اول ما تاكسي اللي كانت ركبه في واقف برضو نزلت بسرعه وجريت علي الفيلا ودخلت وقفلت واخدت نفسها وسلمت عليهم وحاولت ما تبينش وطلعت اوضتها وفضلت تعيط من الخوف عده اليوم
تاني يوم نور كلمت فرح وسالت عليها واعرفت ان جنات قاعد مراحتش في مكان
نور راحت ليها واول ما وصلت جنات اتكسفت عشان نور بصتله بمعنا بتكدب عليها واها مشغوله وهي قاعد بس في نفس الوقت نور كانت حسه الخوف في عين جنات طلبت تقعد معاها علي انفراد
جنات..نعم يا خالتو
نور… خالتو برضو خسارت رضعتي فيكي
جنات ضحكت.. نعم يا امي حلو كده ياعسل انت
نور…لا برضو زعلانه منك كده تكدبي وتقوليلي مشغوله وانت قاعده هنا
جنات بتفرك في ايديها…ما هو جت صدفه وبعدين دا انا بقاعد عندكم اكتر ما بقعد في بيتنا
نور بصتلها…واللهي ومن امتا ياختي بيتقال بيتنا وبيتكم
جنات بلعت ريقها… مش قصدي
نور… في ايه يا جنات يابت عبد الرحمن
جنات ضحكت… مادام قولتي اسم الحج يبقا زعلانه مني جامد اووي
نور.. اووي كمان عشان مخبي عني
جنات تنحت ووقعت بالسانها..هوفهد. حكالك
نور.. اومال شوفتي مخبيه بصي انا عمري ما وصلت كلام ولا قولت حد قالي بس انتي الواحيده اللي بحكيلك عشان بحسك بنتي فعلا بس عمري ما اتوقع تخبي عني
جنات قامت وقفلت باب اوضتها وبهمس… طيب واطي صوتك عشان ماما انتي عرفها
نور اتنهدت… تمام قولي جنات حكتلها كل حاجه
جنات…بس كده وانا خوفت اروح الشغل بصراحه اكيد شكو فيا
نور بخوف عليها… لا كده لزم نقول لي فهد
جنات…استحاله دا بني ادم مستفز
نور ضحكت… بتفكريني ب نفسي انا وسيف.كنا كده علطول وحصلي نفس اللي حصلك بس انا كان تهديد وحكتلها عن الحدثه اللي حصلتلها
جنات تنحت… ينهار اسود يعني ممكن اعمل حدثه انا بخاف من الخياطه اووي
نور ضحكت…بعد الشر بس لزم فهد يعرف انتي كده في خطر يا بنتي
جنات…يا خالتو دا بيهزقني ويزعقلي دايما
نور.. عشان خاطري طيب وانا هقرص ودانه انا هكلمو يجي يقاعد معانا علي اساس انه جي ياخدني ووتتكلمو اشطا
جنات…بس وربنا لوزعقلي ههزقو
نور ضحكت.. اهدي انتي برضو.وفعلا جه فهد وقاعدو هما الاتنين مع بعض وقبلها نور اتكلمت مع فهد انه ميزعقش معاها ويتكلمو بتفاهم وجنات حكت لي فهد (ابن اميرة وادم) 😂🤦🏻‍♀️يارب تحفظو الاشخصيات
فهد ادم … تمام
جنات بخوف… هو ممكن شكو فيا
فهد… تقريبا
جنات لطمت…ينهار اسود
فهد… ايه دا اهدي متخافيش بصي انتي من النهارده هحط عليكي مرقبه
جنات لطت تاني… وانت كمان انا معملتش حاجه
فهد جز علي اسنانه…متهدي انتي غبيه دي مرقبه تحميكي يامتخلفه انتي
جنات بصتله بغيظ.. انت اللي متخلف وغبي ما هياخدو بالهم
فهد… غبيه وبتقوحي لا ياختي مرقبه ترقب اللي بيرقبك وفي نفس الوقت تحميكي يا غباء انتي
جنات بتفاهم…اها ااا ماشي
فهد…تاني حاجه اي حاجه تعرفيني وتقوليلي رايحه فين وجي منين وهتنزلي امتا وهترجعي امتا
جنات….ليه خطيبي ولا جوزي انت عبيط
فهد جز علي اسنانه…يارب الصبر انتي مخك دا في ايه عشان لو حصلك حاجه اعرف اتصرف
جنات… اومال المرقبه دي ليه ان شاء الله
فهد…لا اله الا الله معلش انا متطفل تعالي علي نفسك وعرفيني
جنات بصتله بقرف…عالم حشري
فهدعض علي شفتها من الغيظ… قسمن بربي حايش نفسي عنك عشان عمتو بس
جنات بصتله ورفعت حواجبها… ليه هي للي بتغيرلك متروح الحمام هق هق هق
فهد ضم حواجبه… ايه وبعدها فهم مسك فك وشها بت انتي احترمي نفسك
جنات بصتله وفضلت تضحك… سيب يلاه بدل مزعلك
فهد…يا مستفزه عبو برودك ايه دا
جنات برجله ضربتو في ركبتو كان هيقع ولحق نفسه…. ايدك متتمدش تاني عليا
فهد بعصبيه …وحيات امي ما هسيبك وجي عليها
جنات جريت وبتضحك… عااااا وربنا ايدك لو لمستني هتزعل
فرح ونور شافهم فضلو يضحكو
فرح…سيف ونور من تاني
نور بضحك… علي رايك بس اللي سيف بجد انس ابني ياختااااي عليه تكشيره عوذ بالله وجويريه(جويريه بنت ادم واميره ) مطلع عينو.وبتقطعلو حاجاتو زاي ما كنت بعمل مع سيف
فهد لقه جنات هتقع في مكان في كهرباء….بس بس في كهرباء اقفي
جنات رجعت بسرعه لان بتخاف اساس من المكان دا ومسكت قلبها من كتر الجري
فهد مسكها من قفاها… بصي بقا من نهارده لسانك.دا لوومتلمش مش هسيبك انتي فاهمه
جنات بصتله…اتلهي علي فكره ما بخفش منك.اساس
فهد…انتي ايه
جنات رقصت حواجبها… طز
فهد كان هيديها بوكس ومسك كف ايدو وضمو جامد وجز علي اسنان…لولا انك.بنت كنت بهدلتك
جنات… ياعم روح اقعد علي جم وسيب التيشرت عشان مزعلكش انا محترمك بالعافيه
فهد بصله.. انتي بجد مستفزه وبارد وعيله عايزه الحرق
جنات بدلع…حبيبي انا وانت في يوم واحد ان شاء الله
فهد زقها وسابها… غوري وبكف وشه في وشها وزقها
جنات بعدت وشها عن ايدو… مابحبش كده
فهد… انتي متتحبيش اصل
جنات…. اصماله حوش ياض حب ناس بيقع منك ولمحة حد واقف بعيد تنحت
فهد… وربنا همد ايدي بجد
جنات بلعت ريقها وواقف ساكته…
فهد لحظ انها متنحه وبص بخوف علي حاجه ورا قرب منها بهمس…في حد.صح
جنات بصله وصوتها ماليان خوف…. في حد واقف برا
فهد… اهدي متخافيش وقرب منها اهدي وتعالي ندخل عادي
جنات بصله… انا مش عارفه اتحرك اساس
فهد… متخافيش مش هيقدرو يعملو حاجه ليكي اساس يلا ومسك ايديها ودخلو
نور بستغراب بصلهم
فرح… ياولاد المجنونه مش من شويه كانو بيتعاركو
فهد بهمس… بصي متخافيش وياكي تطلعي الجنينه تمام وحاولي متبقيش لواحدك مهما حصل انتي عندك ايه بكره
جنات… المفروض اروح الفيلا بتاعتهم عشان ابداء
فهد…تمام هجي بكره معاكي
جنات…طب ما كده يشكو اكتر
فهد…لا عادي هنقول اننا صحاب ودايما مع بعض
جنات… بس احنا مش صحاب
فهد بصله بغيظ … معلش نكون
جنات بصتله…طب ماشي موافق نكون صاحب بس بشرط متزعق فيا وطول بالك
فهد.. كمان بتشرطي ما كنتي شبه الفار برا
جنات اتهدت… بصراحه انا اساس مش بطيقك بس خايفه منهم فا نستحمل بعض انا هحاول اتقبلك وانت تستحملني وتفاهمني براحه بلاش زعيق ودبشك دا عشان خاطري لان بتعصب وممكن اهزقك وقتها
فهد… انا اللي دبش اومال اللي قولتي دا ايه
جنات… مش دي الحقيقه
فهد…امري لله ماشي
جنات…اتفقنا ومدت ابديها بتسلم راح ابتسم علي تصرفاتها الغريبه وبتتحاول فجاءه وسلم عليهاـ
ــــــــــــــــــــــــ
في قصر العوضي
في اوضة جويريه
جويريه بنت ادم…..وربنا يا انس لو ما سبتني ما هسيبك
انس ابن سيف مسك وشها وحطت راجلو علي بطنها ومكتفها… فين البرفن بتاعي والساعه وحيات امي ما سيبك لو ما قولتي
جويريه… انت مفكر نفسك كده راجل لما تكتف بنت
انس… فين البنت دي دا انتي معندكيش ريحة الانوثه
جويريه…ما كفايه انت مالي البيت بيها
انس بغضب…. وربنا هكسر دراعك دا لوومحترمتي نفسك
جويريه…هتخنق اووع بقا
انس…فين حاجاتي
جويريه كانت هتتخنق بجد…. في دولاب
انس بعد عنها ولف ورايح لي دولاب راحت جويريه مسكت الكتاب وحدفتو بي.. انا تكتفني يا عرت الرا”جاله
انس بوجع…اهاا وراح ليها
جويريه.

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى