روايات

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الفصل الثامن 8 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الجزء الثامن

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني البارت الثامن

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الحلقة الثامنة

يونس احمد.. حبيبي تسلم وطلع لقه دكتور دخل ليها رجع تاني انت يا اخ رايح فين
الدكتور… انت اللي مين اساس
يونس احمد بغضب … الرائد يونس احمد انت بقا يا حلو مين
الدكتور بصله ورفع حاجبه… دكتور فريد
يونس احمد… ايوه دخله هنا ليه بقا
داليدا مازن طلعت علي الصوت يونس ..في ايه
الدكتور فريد… مش عارف دا اللي طلعلي وبيحسبني
يونس مسكو من ياقه هدومه….انت عبيط يلاه ولا حد ضربك علي دماغك.
داليدا مازن…اهدا يا يونس وسيبه
فريد… انت مفكر ب شغلك دا هخاف منك انا ممكن اعمل ليك محضر تعدي اثناء شغلي
يونس… ياروح امك وانت شغلك تدخل لي داليدا
داليدا… احيه عيب كده اهدا
فريد زقو بعيد عنه…اوع كده وانت مالك اساس وبعدين انا وداليدا بنحب بعض انت ايه حشرك اساس
يونس بغضب كفيل يرعب اي حد…نعممممممم ياروح امك بتحبو ايه
داليدا رفعت صباعه قصاد بوقها بخوف من يونس واللي هيعملو…وربناابدا انا مش بطيقو اساس
يونس زق داليدا من قصادو خالها ورا… اوعيلي كده حسابك بعدين وبص لي فريد بتحب مين يعنيه
فريد بتوتر.. بحبها وقريبه هعزمك علي فر قبل ما يكمل كلامه
يونس عدل هدومه ومره واحده ضربه بالبوكس وقع علي الارض نزل في ضرب
وداليدا خايفه تحوشه لا يبهدلها هي كمان.. طب براح طيب

 

 

يونس مكانش سامع لي اي حد وفضل يضرب في لحد ما كله اتجمع وبعدو يونس عن فريد وراحو للمدير المستشفي اللي هو طبعا مكرم ولد سيف الدين واميرة وفاهم اللي حصل ووغلطهم هما الاتنين وفريد كان منظرو وحش من الضرب ومن اللي عملو وبعدها مكرم حذر فريد انه ميتكرارش اللي عملو مع اي زميله لي وطلعو كلهم
فريد وشه متشفلط… انا هوريك ازاي تتجراء وتمد ايدك عليا بس اصبر
يونس…اتعالج الاول وتعال اتكلم وعزت جلال الله لو شوفت وشك تاني متلومش الا نفسك وغور من وشي عشان همسكك اديك علقه احلي من اللي اخدتها وبزعيق يلاه فريدبخوف… هتشوف ومشي
يونس احمد بص لي داليدا لقه واقفه تضحك… وحيات امي ما هسيبك
داليدا مازن…. وربنا ما بطيقو حتي
يونس… قدامي
داليدا…والشغل
يونس بغضب… قدامي يا داليدا
ــــــــــــــــــــــــــــــ
فهدابن ادم شدها قبل ما العربيه تخبطها…. انتي مجنونه كنتي هتتخبطي
جنات بنت عبد الرحمن بعياط بتبص لقته هو … انت مالك اساس ابعد عني
فهدادم… قدامي
جنات عبد الرحمن مسحت دموعه بطفوله وعفويه…. بقولك ايه انت هزقتني وسكتلك ههزق بكرمتك الارض قدام ناس ابعد عني وانا اللي فعلا غلطانه اني جيت قولتلك ومش هخاف واللي يحصل يحصل وجي تمشي مسكها من ايديها
فهد جز علي اسنانه… قدامي يا جنات عشان انا اللي هفرج الناس عليكي وبزعيق يلا
جنات صرخت في وشه ومشيت قدامو فهد تنح من ردت فعلها وبعدها فاق…يابنت المجنونه وراح ليها كانت ركبت العربيه وقاعد ووشها ماليان غضب
فهد ادم ركب العربيه… انتي مجنونه ايه اللي هببتي دي
جنات بصريخ…بس بقا وربعت ايديها وبصت ناحية الشباك
فهد غصب عنه لقه نفسه بيضحك حسه طفله…. وربنا مجنونة
جنات بصتله لقيت عمال يضحك ودي كان اول مره تشوفه بيضحك اساس… ما انت خلقتك عدله اومال علطول مكشر وبوظ الاخس ليه

 

 

فهد… بوظ الاخس
جنات…. اها علطول بشوفك مبوظ كده ومكشر اكنك حد مهددك لو ضحكت هتدفع فلوس
فهد ضم حواجبه وبتنهيد…. اتتزفتي تروحي فين
جنات… زفت علي دماغك
فهد… متحترمي نفسك
جنات….محترمه غصب عنك وعن اي حد بقولك ايه انا ندمانه اني اتعملت معاك اساس وضرب ميت جزمه اني جتلك.عشان خوفت بس استهل اللي حصل دا وفتحت الباب العربيه ونزلت ومشيت بسرعه هو بنرفزه مشي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في قصر العوضي
جني بنت مازن وسلمي كانت قاعده بتتفرج علي تليفزيون وشمس وتهاني قاعدين بيتفرجو معاها دخل محمد ابن سيف الدين ومعا صحبو كريم من برا
محمد سيف الدين… السلام عليكم
كلهم… وعليكم السلام ورحمة الله وباركاته
محمد سيف الدين بص لقه قاعدين عادي…. تعال يا كريم
كريم… احم السلام عليكم
كلهم… وعليكم السلام ورحمة الله وباركاته
محمد بص لي جني مازن… جني قومي اعملي قهوة
جني مازن بصتله… استنا.معلش.بس اتفرج علي دي وهقوم
محمد بهزار عشان عارفها بتتكسف وهاديه… بنت بقولك قومي
جني مازن…حاضر وقامت
كريم صحبو بهمس… ليه بتكلمها كده
محمد ضحك غمز… بحب انكشه اهي دي سبها في اي حتي تلاقيها زاي ما هي قولها اعملي اي حاجه تقولك حاضر
كريم ابتسم… ربنا يحفظها
شمس… مين دا يا محمد
محمد سيف الدين… دا كريم صحبي ياتيتا
تهاني… ازايك يا حبيبي
كريم… الحمد الله يا حضرتك
تهاني ضحكت..حضرتي ايه انا تيتا تهاني يا حبيبي
كريم ابتسم… حاضر يا تيتا
جني مازن… اتفضل
محمدسيف الدين اخدها منها…تسلمي ايه دا مافيش جمبو اي حاجه ينفع كده
جني مازن… انت مقولتليش واللهي
محمد…يعني هو لزم اقولك يا جني
جني… اسفه هجيب وراحت نجيب كيكه

 

 

محمد بصوتوعالي…هاتيها في جنينه
جني..حاضر
كريم ضحك…حرام عليك
شمس… نور لو شفتك هتنفخك
محمد ضحك…صحيح ماما فين
تهاني.. هي وفريده وهبه راحو يشترو حاجات للبيت
محمد ضحك..طيب انا هروح اناو كريم الجنينه
بعد وقت جني مازن دخلت ليهم… اتفضلو
كريم بصلها لقها ملامحه هاديه وجميله وطفوليه جدا …اهلا انا كريم صحاب محمد
جني.. اهلا وانا جني بنت خالو مازن
محمد بص لقه كريم بصصلها…
كريم…انتي بنت خالو يعني بس عكس محمد خالص اتشرفنا
جني…شكرا بعد اذنكم ومشيت
كريم… هي مخطوبه
محمد بصله… ايه
كريم ب اعجاب… جني بنت خالك دي مخطوبه
محمد…وانت مالك يعني مخطوبه ولا لا
كريم… اصل بصراحه مش عارف اتشديت ليها وحبب اتقدم
محمد بضيق…لا عموما عيلة العوضي مش بتناسب برا العيله ويلا نشتغل يا كريم
ـــــــــــــــــــــــــــــ
في فيلا عبد الرحمن اول ما جنات دخلت باباها عبد الرحمن كان قاعدلحظ وشها اللي متغرق دموع
عبد الرحمن لفه جنات دخل ومعيطه… في ايه يا بنتي مالك
جنات ابتسمت…مافيش
عبد الرحمن قرب منها… وعينك اللي شكلها مبطلتش دموع ايه دي
جنات… عادي بعيط مخنوقه بس
عبد الرحمن… لو كدبتي علي العالم كله وصدقك انا مش هصدق وعارف انك في حاجه
فرح طلع من المطبخ… جنات انتي جيتي
عبد الرحمن…لا لسه في سكه
جنات ضحكت… ايوه يا ماما
فرح بصت لي عبد الرحمن… وتزعل لما ارد عليك قدام البنات
جنات… اهدو انا لسه جايه
فرح بصت… ايه دا مالك انتي معيطه
جنات…لا مافيش حاجه انا تمام شويه خنقه كده اومال فين مكه
فرح.. اختك قاعد فوق
عبد الرحمن… اطلعي طيب اقاعدي معاها كده وتكلمو ومسح دموعه واياكي تعيطي لي اي سبب انا ماموتش لسه
جنات حضنته…بعد الشر عليك ايه الكلام دا
عبد الرحمن… لووبتحبني فعلا متعيطش بقا ويلا اطلعي خدي دوش واقاعدي مع اختك اتكلمو كده وفضفضو لي بعض
جنات باستو من خدو… حاضر وطلعت فرح كانت واقفه غيرنا
عبد الرحمن ضحك.. بتغيري من بنتك
فرح…. انت عمال تتكلم ودلع فيهم اساس وناسيني

 

 

عبد الرحمن ضحك وراح حضنها… انا حبتهم علي حبي فيكي يا هبله كفايه انهم حته منك واحلي حاجه ربنا كرمني بيها انتي وبناتنا
فرح ضمته جامد … ربنا ميحرمنيش منك يارب
ـــــــــــــــــــــــــــــ
عند فهد ابن ادم
فهد… انا تتكلم معايا كده بس العيب مش عليها عليا انا
العقل… انت المفروض كنت وصلتها برضو
القلب.. هي جت وطلبت منك المساعده وبصراحه طريقتك كانت وحشه
العقل…هي اللي مستفزه وتعصب
القلب… مش عارف بقا هي كانت غريبه وتصرفات اغرب
فهد هبد علي مكتبه… انا مالي بيها متولع اساس انا مالي وبعدها افتكر انا كانت بتتكلم وهو رن وكانت بتقول شغل. خبط علي جبهتو
فهد … نهار اسود لتكون راحت لي وجي يرن عليها افتكر انه مش معا رقمها رن علي نور
نور… قلب عمتو بيرن عليها خير
فهد… عامله ايه عمتو
نور ضحكت…ايه دا الله ايه الاهتمام ال مفجاء دا
فهد ضحك.. لا ابدا عادي
نور بضحك… ايه عايز رقم جنات
فهد من جوه انه اها بس مش تفكيرك دا… لا عادي يا عمتو
نور بضحك…عارفه عارفه اقفل هبعتهولك علي الوتساب
فهد… تمام
نور ضحكت… بقولك
فهد…نعم
نور…. خالي بالك منه جنات حساسه مش هتبقا قد عصبيتك وتكشيرت وشك دي خدها بنتك وصحبتك هتديك عنيها. وخالي بالك لانها رقيقه جدا ربنا يسعدكم
فهد… يا عمتو انا واخد رقم عادي
نور بضحك… اومال باي يا عادي انت وقفلت وبعتتلو الرقم
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند قصر عبد الرحمن
مكه عبدوالرحمن… مالك يا روحي
جنات عبد الرحمن… مافيش
مكه… يا بت يا كدابه قولي بطلي تخبي عليا انا اختك
جنات…الزفت فهد دا
مكه… فهد ابن عمو ادم
جنات… هو في غيرو

 

 

مكه… وانتي مالك بي اساس
جنات بصتله وخافت تتكلم لا تروح تقول وساعتها باباها ممكن يبهدل الدنيا ويزعق لان مفروض كانت قالتلو وعلي كلام فهد انه راجل مش كويس
مكه… ايه يا بنتي ما تتكلمي
جنات فاقة… هاا لا شدينا و كده وانتي وعارفه عليه قلبة وش
مكه… لا والله دا طيب جدا (فهد بيتعامل مع مكه اكنها اختو الصغيره)
جنات… فين دا ياختي والنبي دا عايز واحد يكونوكف ايديه قد الحله ويقوم مسقف علي وشه
مكه ضحكت… شكله زعلك جامد معلش حقكك عليا هقوم اعملك سندوتش ايه رايك
جنات…اها ياريت وحيات امك
مكه باستها من خدها…من عيني وجريت تعملها
جنات اتنهدت لقت الفون بيرن
جنات… ياعم اتهد بقا اقوله ايه دا خايفه اشتغل معاك ولا خايفه تكونوفلوسك حرام ولا انت راجل هزق وبتاع س”تات ولا ايه الله يحرقك انت وامثالك يا بعيد
الفون ساكت ورن تاني
جنات…يوووه وبطلع الفون من شنطه لقت رقم غريب مش رقم فارس المحمدي
جنات… لا يكون هو وبيرن من رقم غريب طب اعمل ايه ارد واقول تعبانه
جنات…احم.الو
فهد ابن ادم… جنات معايا
جنات…اها مين حضرتك
فهد.. انا فهد
جنات بغضب…ايه في كلمه لسه مقولتهاش عايز تهني بيها
فهد جز علي اسنانه … متتلم ولحق نفسه انتي فين
جنات… مظنش انه يفرق.مع حضرتك ومالكش في اساس اكون مطرح ما اكون واساس انت جبت رقمي ازاي وب اي حق تكلمني اساس وبعدين انت ازاي تكلمني وليك عين تكلمني اصل انا مشوفتش في بحاجتك والله واحد تاني كان اتكسف ومتعملش معايا لا لما يجي يعتذر ليا اما هقولك ايه واحد متكبر ومغرور وشايف نفسو علي الفاضي دا انت اخرك متر متر بس هقول ايه ربنا عمي قلبك يا مغرور انت
فهد بغضب وزعيق.. ابيييه متقفلي بوقك وانتي اللي غلطانه مش انا وعموما انا غلطان اني بطمن عليكي وكنت مفكرك مع فارس ويكون حصلك حاجه بس فعلا انا غلط اني كلمتك وقفل سكه في وشها
جنات تنحت.. يا ابن ال طب وربنا ماشي ورنت عليه
فهد رد وفكر انها هتتأسف… ايه
جنات… مش انا اللي تقفل في وشي وقفلت في وشه
فهد بغضب حدف الفون… هي دي رقيقه دي بتردح انا يتعمل فيا كده من الهبله دي وربنا ماشي يا جنات يا انا يا انتي
ـــــــــــــــــــــــــــ

 

 

زياد ابن احمد… الو
منه بنت ياسين… ايون انا خلاص خلصت انت فين
زياد…. انا قربت
منه… اشطا اول ما تبقا برا رن اطلع
زياد…تمام باي
منه نزل وهي نزله قبلت اياد اخوها… اياد ايه رايك حلو
(منه كانت لبس فستان احمر ساده ومسك من عند الوسط ونزل وسع وفرده شعرها وحطه ميك اب بسيط خالص مع ملامحه الرقيقه كانت زاي القمر)
اياد اخوها بص عليها من فوق لي تحت… ماشاء الله تقرفي
منه… عبو شكلك انت ليه بارد كده
اياد…اضل ضميري يعني دي خلقه اساس
منه…طب علي فكره انا اساس شبهك
اياد…اديكي قولتي شبهي وانا راجل يععع مقرفه
منه بغيظ… ما بلاش انت يا بتاع سحر وهزت كتفها اكنها بترقص
نورين امهم كانت وراها… سحر مين دي
اياد بتوتر…ها دي بتقولي هسهر برا
منه… لا سحر البنت اللي انت مشي معاها
نورين…نهار ابوك اسود انت بتمشي مع بنات
اياد بضحك…بس بقاعدهم متخفيش
نورين وطت وجبت الشبشب وحدفتو بي… وربنا لقول ابوك يا زفت الطين اموت واعرف طلع زفت لي مين
اياد… لا دا مجهودي ياست الكل وبعدين انتي يا امي جبتي قمر ودا مش ذنبي البنت هتموت عليا
منه… علي ايه دا انت عينك تقرف اساس شبه السحلف
اياد حدفها بالشبشب بتاع امو… ليه شبهك انا
منه بصريخ….عاااا عجبك كده يا ماما
اياد بيقلدها… عااا عجبك كده يا ماما يا سوسه
نورين… كتكم القرف معرفتش اربي وسابتهم ومشيت
منه زياد ابن احمد رن عليها بصت لي اياد اخوها… وحيات سحر حلو ولا لا
اياد…يعععع بس عشان مخدش ذنوب لما اقول كلام
منه بصتله بزعل…بجد
اياد ضحك… قمر يا هبله وبعدين يا قلبي انتي شبهي اكيد موزه
منه بصتله..انت بارد وطلعت لقت زياد ابن احمد واقف علي العربيه ومستني انها تطلع
زياد بن احمد اول ما شافها تنح…ايه القمر دا
منه اتكسفت من نظرتو…ايه دا مش بحب كده قولتلك بص عدل
زياد ضحك… اسف بس انتي بجد جميله اووي
منه بصتله… علي فكره هلف ورجع مش بحب كده
زياد…خلاص يلا وفتح باب العربيه ليها اركبي

 

 

منه بصتله بغضب طفولي بس من جوهاوفرحانه ومكسوفه. وركبت طول الطريق زياد بيبص ليها بحب وفرحان انها معا
منه بصتله بكسوف…انت بص قدامك بقا
زياد بص قدامه وضحك… حاضر وبص تاني
منه ضحكت… انت بارد كده ليه
زياد ضحك… بصراحه مبسوط انك معايا
منه وشه احمر .. اممم ماشي بس بقا
زياد بضحك… وصلنا منه جي تفتح الباب
زياد…اصبري ونزل فتح العربيه ليها ومسك ايديها ودخلو الحفله
منه كانت مبسوطه جدا وقلبه اكنه بيطلع من كتر الدق والفرح اللي حسه بيها كانت بتتمنا يكون الفرح بتاعهم مش الحفله
جه شاب وسيم عليهم اسمو مصطفي
مصطفي… منه عامله ايه وبيقرب عليها يحضنها
زياد…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى