روايات

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم آلاء

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الجزء الرابع والثلاثون

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني البارت الرابع والثلاثون

رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني الحلقة الرابعة والثلاثون

اياد…. عبو شكلك عيله معدومة المشاعر
جميله… اياد
اياد… قلبه
جميله…طز
اياد… هي بقت كده
جميله…. اها ويلا ابعد عني.
اياد فرد جسمو وحط راسو علي رجليها…
جميله… ايه ياعم دا
اياد… بس ابت وبعدين متجبلنا فيلم عدل
جميله… قوم
اياد بصلها وهو حطت راسو علي رجلها…لابعدين اشمعنا انس
جميله ضحكت….دا طفل يا شحط
اياد… وربنا ما هقوم هو فين صح
جميله… مع خالتو نور
اياد…امم طيب انتي عملتي ايه صحيح النهارده
جميله… ولا حاجه بس سناني بتوجعني اووي
اياد…ازاي
جميله..حسه بيتشدو ووجعني اووي وفي وجع في درسي
اياد قام…افتحي بوقك كده
جميله فتحت بوقها..
اياد…لا ياروحي دا طبيعي عشان بيتعدلو معلش انتي اكلتي
جميله… اها الحمد الله
اياد…. اشطا استني وقام طلع اوضه ونزلها امسكي
جميله…ايه دا
اياد…دا مسكن وفي نفس الوقت مضاد حيوي يلا امسكي مياه اهي
جميله اخدتو
اياد…بالشفا يارب في حاجه مزعلكي يا جميله في ايه
جميله…زميلتي لما شافت صورتي انا وانت قالتلي بصلك علي ايه وانتي متستهلهوش وكلام كتير وتنهدت حسيت اني انانيه وهظلمك معايا

 

 

اياد ضم حواجبه وبصلها…. تظلميني انتي عبيطه ابت تظلميني ايه هو انتي بتصرفي عليا يعني فا ظروفك مش قد كده مش هتعرفي تاكليني
جميله بعفويه وطفوله… احيه لو كنت انا راجل مكنتش هصد عليك انت بتاكل يامه مش بتبطل اكل انت ازاي مش بتتخن
اياد ضحك وشدها وحضنها… انا بحبك اووي
جميله…اياد قولتلك بضايقه اوع
اياد ضما اكتر وباسها من خدها جامد… بحبك
جميله مسحت خدها بنرفز….يابارد
اياد باسها من خدها تاني وهو بيضحك…بحبك برضو
جميله….يوووه وربنا هضربك وجي تمسح
اياد…. لو مسحتي هعملها تاني
جميله بصتله بغضب ونزلت ايديها..
اياد ضحك بنتصار… احسن ها نكمل موضوعنا اموز انت صورمه دي قالتك ايه
محمد دخل… صورمه مين
جميله…مش عارفه
اياد…صحبتها بتقول ان جميله متستهلتيش وانها مش حلو
محمد.. اها دي حربوقها ياعم بت يا جميله نصيحه من اخوكي دي متاخديش منها كلام دا انتي خساره في اياد كفابه سمعتو دا سئ السمعه يا حببتي يكش انتي بس غلبانه وافقتي به
جميله ضحكت… لا هو هبل بس
اياد بضحك… والله
محمد… ايه البنت بتتكلم في الحق وبعدين يعني هي حربايه دي يا اوختش قالتلك كده ليه
جميله… معرفش
اياد… اساس انتي حطها عندك ليه
جميله.. لا لا هي دخلت كده وقالتلي كده
محمد… اممم صورمه وحربايه في نفس الوقت هي دي يا كبد امها ممكن تموت وصورمها لفف كده حوالين رقبتها
اياد…حوالين رقبتها بس لا يا خويا دا يطلع من مناخيره كمان اللي حشرها في حياتنا
محمد… المهم هتموت بسبب الصورم
جميله بضحك… انتم علطول كده
اياد ومحمد في صوت واحد…اها
جميله ضحكت…ربنا يديم المحبه
محمد..ويهديكم لي بعض عموما يا جميله متسمعيش لحد لان انتي مش وحشه ولا حد لي يديكي رائيو وربنا يعلم انتي زاي ملك اختي ربنا يحفظك وصحبتك دي ولا زميلتك انسانه مش سويه بالمره لان اللي تدخل تقول كده مش طبيعيه
اياد…مش انت قولتلها كده وربنا ولا اكنك اتكلمت ومسك خدودها طلعت عيني
جميله ابتسمت… واللهي كل ما بحاول بتحصل حاجه بيخلوني اخاف اني اكون شايفه نفسي حلو وانا لا
اياد…انتي مراتي ولا مراتها
جميله…انت
اياد…انا شايفك احلي من اي حد وقمر كده مالكيش دعوه بصورمو تمام
محمد…اهدا يا حبيبي وبص لي جميله كده عصبتي الواد دا كان اهدا واحد في العيله
اياد ضحك…وسعت

 

 

محمد…اشقها واحد في العيله
اياد…خربت
محمد…الود دا مش من العيله انت مين ياض
ــــــــــــــــــــــــــــ
جويريه دخلت لي انس بتصحيه… انس قوم
انس… امم
جويريه… قوم يلا انت نمت ياما
انس…حبه بجد مش قادر
جويريه… عايزه اقولك حاجه قوم
انس فتكر ان عهد نفسو ميخلهاش تطلب وجوده يكون هو موجود قبل ما تطلب بصلها
انس…نعم ياروحي
جويريه… في بنت دخلت وقالتلي انها بتحبك وانك ليك علاقه بيها
انس اتعدل…وربنا ابدا انتي اول واحد اساس عمري ما حبيت غيرك
جويريه…عارفه
انس… في ايه
جويريه ضحكت…بفوقك يا عسل وقامت وجبت اكل من تحت السرير
جويريه…عملتلك بشاكل اللي بتحبها دوق اول مره اعملها
انس مسح وشه ب ايدو…يا جويريه حرام عليكي يا شيخه بقا مش كده
جويريه… معلش يلا دوق وبتاكلو قول رايك باأمانه
انس اكل و عجبته فعلا بتمثيل…ايه دا يبنتي انتي حطه ايه
جويريه وتعبير وشها بتتغير وهتعيط…بجد
انس ضحك…بهزر بهزر يا بنتي وربنا
جويريه… بجد
انس باس راسها وايديها… تسلم ايدك
جويريه…احلف
انس…قولت وربنا وعموما وربنا جميله وهاكلها كلها هاتي
جويريه ضحكت ورفعت شفتها…ايااا يابه انا وانت مش لواحدك انا لسه مدوقتش حتي
انس…عوذ بالله ايه كولي
جويريه… هاكل طبعا وبتاكل لقتها حلوه طب وربنا خمسه عليا
انس ضحك… عملتيها ليه
جويريه… حسيت اني عايزه احضنك كده وفعصك من فرحتي ان عملت اللي كان نفسي في امبارح فا عملتلك دي وانا مبسوطه وكده يعني
انس بعد الاكل …تعالي
جويريه ضحكت وومسكت راسو وحضنتو جامد

 

 

انس بضحك…ايه دا نفسي يا بنتي
جويريه… بس بس نفسي اعمل كده
انس…انتي بتكتمي نفسي يا جويريه دا مش حضن دا انتقام
جويريه ضحكت وبعدت…بحبك
انس….وربنا مجنونه
جويريه راحت باستو من خدو جامد برخمه…. ياختشي قمر
انس بضحك وحط ايو علي جبهتها….مش سخنه اومال مالك
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
زياد….انا لما اقبلك تاني هعلق محلول احتياطي
منه…قفوشه اووي المهم اعسل تعال اعزمني علي بيتزا عشان هفتانه
زياد…انتي واخوكي اياد بطنكم علي البحري
منه….الله اكبر
زياد ضحك…اتلهي دا ليشوف كده يدعلكم بالشفا هنحسد علي ايه وياريت بين
منه…. ياعم متجيب متظتش وبعدين بلاش انت ابو بطيخ
زياد…بطيخه
منه….اها شوفتك اول امبارح لما كنت قاعد.في المطبخ ودفس راسك في بطيخ
زياد ضحك…ايه دا بس انا طلعت كنتي قاعده مع امي
منه… ما انا سبتك ودخلت اضحك قولت بلاش اكسفك
زياد…اشك انتي تلاقيكي روحتي جبتي الفون تصوري لقتيني جي عشان كده جريتي قاعدي لمحتك علي فكره
منه ضحكت…. احم طب ايه هطفحني ولا نظامك ايه يا زيزو نتنه انت
زياد..عارفه لسانك دا لو اتقص هتبقي قمر
منه… قمر بستر طفحني عايزه مم وااااء اي حاجه جعانه
زياد…عبو شكلك ناس بتبص تعالي اش حال ما اكلك من شويه
ـــــــــــــــــــــــــــــــ
في مكتب معتصم
ملك….معتصم انا حسه انا جتلك عشان يعني حسه
معتصم…مش متفقين مع بعض
ملك…اها
معتصم… وحسه اننا مش هينفع نكمل
ملك تنحت…بالظبط
معتصم..انا فكرت كتير والله حسه اننا مش هنكون اب وام شاطرين
ملك…اها
معتصم.. كتك اوا برا ابت كان يوم اسود لما خليت عيادك جمبي
ملك بضحك… بتكرش مراتك
معتصم…ملك وربنا بسن القلم هرشقو في رقبتي وريحك
ملك ضحكت.. يااا مش قادر تعيش من بعدي
معتصم ضحك…يابنتي هو انتي جي تكفير ذنوب مالك بس
ملك… العياده فاضيه
معتصم… الم لكي الموظفين وبعتهملك يعني ولا ايه
ملك….لا نخرج

 

 

معتصم ضحك..اممم ماشي اتفضلي بقا اقاعدي امضي الملف دا ونخرج يا اخرت صبري
ملك بفرح طفوليه…اشطا
ــــــــــــــــــــ
ادم…بت نور
نور…بت اما تبتك ايه
ادم…مهزقه المهم ما شوفتيش اميره
نور… لا
ادم…زاي قلتك
شهد السكرتيره.ضحكت…
نور ضحكت وغمزتلها…عجبتك ماشي هعديها عشانك يا عسل
ادم…. اومال انوس الصغنن فين
نور…ليه طلع راح لي انس
ادم…اشطا فين اميره بقا
نور بتوطي تجيب الشبشب
ادم بضحك…عيب انا اخوكي وجري
نور…كتك خوت المهم كنا بنقول ايه
شهد بضحك… عسي تكرهو شئ وهو خير لكم.
نور…اها صح ونعمه بالله المهم سيبك ومتشليش هم سيف هيتصرف وهو وعدني انه هيحميكي باذن الله وسيف عمرو ما وعدني الا ونفذ الوعد بطلي بقا خوف وتوتر
شهد… انا مش عارفه اقولكم ايه طب وعمي دا دا المفروض هو اللي يحميني مش انا اللي اتحما في ناس متعرفنيش افرد مصدقتوش اني مظلومه انا كذه حاجه بفكر فيها بجد بحس هتشل ازاي اهلي هما اللي يعملو كده للدرجه الفلوس بتعمي واأذيه سهله عند الناس طب ربنا مش حطيتو في حسابتهم دا يوم الحساب هيحصلهم ايه طيب
نور….اللي زاي عمك دا هيتشوي متقلقيش وهتاخدي حقك منه في الدنيا وفي الاخر علي كلامك معندهوش غير بنتو دي ممكن يموت وتورثي
شهد….اخد فلوس حرام تغور الفلوس الحرام بتدخل بشرها متسيب خير ابدا
نور بهمس…حرام هو بيشتغل في الممنوع
شهد.ضحكت علي طريقتها…لا بس ماتستبعديش عمي كل شئ وحش هتلاقي عمي جزء منه بس انه يسرق من الشريكات يبقا فلوسه حرام واللي ميستحرمش من شئ دا بيعمل الوحش من كده
نور… اها ربنا يصلح حالو او ياخدو وضحكت مش عارفه اساس مكنتش بطيقو
ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ياسين…الو ايو ياسيف ايه الملف دا انت هتشيلني شغلك
سيف… ما انا يامه شيل قرفك عادي شيل حبه
ياسين…واللهي ورايا ملفات يامه
سيف…. عندي اجتماع مهم
ياسين… انس ابنك يشيل مكانك
سيف….مش هينفع انا مش عايز اعرف حد
ياسين…نعم دا اجتماع ايه ان شاء الله

 

 

سيف…في امن الدوله وقبل متتكلم نور عارفه بخصوص شهد السكرتيره
ياسين…الله يخربيت شكلك وقعت قلبي اصل لوومكانتش تعرف كده كانت نفختك
سيف….متحترم نفسك واكبر بقا يابني
ياسين…لا لا انت محتاجني علي فكره ممكن اقولك لا
سيف ضحك… لا لما تلوك سلام
ياسين… ربك علي المفتريه سلام
ـــــــــــــــــــــــــــ
محمد… جني عايزك
جني… حاضر
محمد… هطلع استناكي طيب
جني بستغراب وطلعت فوق اول ما، طلعت… مالك
محمد…. مافيش بس عايز احكيلك حاجه
جني… انت كويس طيب
محمد…اها تعالي اقاعدي ومسك ايديها وقاعدها وقاعد قصادها
محمد… كنت عايز اتكلم معاكي في حاجه بس خايف وفي نفس الوقت انا مكنتش فكر اي شئ من دا حتي مقارنتش
جني… محمد انا مش فاهمه اي حاجه من اللي بتقولها خالص هو انت بتقول ايه
محمد… بصي خالينا اصحاب تمام واسمعيني واوعديني انك تفضلي
جني بستغراب.. انت بتخوني او خونتني
محمد… لا لا اسمعيني مش كده خالص
جني… طيب اتكلم
محمد… هو انا قبل ما نكون حتي اصحاب
جني قطعتو بطفوله.. انا وانت صح
محمد… اها
جني… كمل
محمد… المهم كنت عارف بنت كانت زميلتي من اعدادي وكده وجه فتره ولقتها بعتلي اد وفكرتني بنفسها اتكلمنا وكنا ساعات بنخرج مع بعض وجه وقت كنت مسك قضيه اتلهيت فيها ورجعت اكلمها هي زعلت وتقمصت مني وبعدها حاولت اصالحه وفاهمها طبيعت شغلي ورجعت اتكلم معاها حسيت اني مشدود ليها ومش بحب اسبها تزعل مني وجه وقت انشغلت تاني بسبب قضيه هي زعلت وبعدت حاولت معاها رفضت وبعد عنها انا كمان لان حسيت مش دا السبب الاساسي وكتشفت مافيش وقت كتير انها اتخطبت زعلت شويه وبعدها طنشت وبعدها عده وقت كتير لقيت نفسي حبب اتعامل معاكي واكني بحبك او في شئ جويا حبب وجودك وضايقت لما كريم لمح ليكي بشئ زميلتي كنت عادي ومطنش مش هممني امرها مين يقرب ومين لا ومكنتش بقارن اساس بيكي او بيها وكل ماده القي اني عايزك دايما جمبي ومحدش يقربلك شعور عمري ما حسيتو الا معاكي انتي بغير وتعصب لو حد قربلك خوف قلق طول الوقت بقيت اناني مش عايز غيري في حياتك انا حرفيا بعشقك انتي
جني بصلو ومن جوها غيره بطريقه ما تتوصفش ان جاب سيرت غيرها وفي نفس الوقت مش عارفه ترد
جني بتجز علي اسنانه.. ايوه

 

 

محمد… شوفتها النهارده وقالتلي انها سابت خطبها واني وحشتها وان كانت بتحبني لقيت نفسي برد عليها بكبرياء اني متجوز ومرات مالي عيني وان مكانش ليا اي مشاعر من ناحيتها غير اخت غير كده لا لقتها بتقولي اني حبتها وبكدب عليها او علي نفسي سبتها وقومت لان انا فعلا محبتش اول ما شوفتها كان شئ عادي حتي مكانش في اي شئ ليها لا فرحان ولا حزين ولا عتاب زاي اكنها حرفيا متشفتش اول ماقالت اني محبتكيش كنت عايز ازعق معرفش ليه جه في دماغي انك تكوني محبتنيش او هتسيبيني او تكوني لي غيري لان انتي كل حاجه وتاكد النهارد انك اول حب واخر حب في حياتي
جني… خلصت
محمد…اهاا
جني… تمام بعد اذنك وقامت
محمد مسك ايديها…انا بحكيلك من باب الصداقه وبعترف بشعوري وانا مكنتش عايز اخبي شئ عنك مكنتش عايز حبي ليكي وجوزنا يلغي ال صداقه اللي بنا وصدقيني حبيتك انتي وحاسس بيكي بس وغالوت امي وابويا وغالوتك انتي بالدنيا ومحبتش غيرك ولا هحب صدقيني وهي بتنكر حبي ليكي كنت عايز اكسر كل شي حواليا هي مدخلتش جويا وعرفت اني لو الدنيا ترجع كنت قربت منك من زمان
جني…
محمد… واللهي بحبك
جني…عايزه اكون مع نفسي شويه
محمد…بجد عز ال طلب وشدها لي حضنو انتي دايما بتقولي بحس بتكلم مع نفسي وانا معاك ومش ببقا خايفه اهو نفسك بذات نفسها حضنتك شوفتي نفسك قبل كده حضنتة نفسها
جني ضحكت… بجد بتحبني انا
محمد… ورحي فيكي ولو الدنيا كلها خيروني اخد مين تكون شريكت حياتي هتكوني الاولى والاخيره والعمر كله اكون معاكي يا اغلي واحلي شئ علي وجه الارض
جني… حكتلي ليه
محمد…لو كنتي مركزه يا قموصه قولتلك مهما حصل ومهما كان الموضوع احنا اصحاب قبل اي شي مظنش كنتي هتبقي مبسوطه لو حد غريب قالك اها زعلتي عشان انا اللي قولت بس بتبقا وحش لما تسمعيها من الغريب وانا استحاله اخلي شعور دا ما بينا وانا فرحان بصراحه انك اول حب ليا
جني بفرحه… بحبك
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
انس الصغير….يعني انت مشهور
انس الكبيره… اها بفضل ربنا ودعاء امي، ومجهودي
انس الصغيره… ونعم بالله وانتي يا جويريه
جويريه… انا دكتور اطفال يا انوستي
انس.. انوستك اومال انا ايه
انس الصغير غمز… انت قرة عينيها ياانس دي قرفني بيها
جويريه رفعت حواجبها…احيه ولاه اسكت
انس الصغير ضحك…حاضر وقرب منها وهمس اقوله انك بتحبي وقلدها اووي اوي
جويريه ضحكت…علي رائي اياد راجل علي هيئة طفل بس يا جزمه
انس.. في ايه انتي وهو
انس الصغير… اصل جويريه.
جويريه حطت ايدها علي بوقه…ولا ه وبتسمت لي انس عيله بيهزر وكده
انس ضحك…في ايه بجد وبص لي انس الصغير في ايه واهجبلك لعبه
انس الصغيرشد ايد جويريه من علي بوقه وبضحك…. جويريه
جويريه بطفوله ونبرة صوتها هتعيط …واللهي هخصمك
انس الصغير بضحك… قموصه مش هقول بهزر معاكي وحضنها
انس تنح…ايه ياعم انت ار”يل انا ولا ايه وبعدو
انس صغير… اشبع بيها انا رايح العب مع اي حد تاني غيركم
ـــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

حمزه… مكه انتي بتهزري صح
مكه… لا والله بجد
حمزه…جه في دماغك كده فا يلا مفكرتيش
مكه…خلاص بقا عشان خاطري تتعوض انت فين
حمزه.. اهو طلع البيت هنام ساعه كده ولا اتنين وصحا اكلمك ورجع عندي عمليه
مكه…تمام ربنا يقويك باي
حمزه…باي وكولي وبلاش الرجيم انتي اساس رفيعه
مكه… حاضر ياعم متزعقش
حمزه… ياعم اقفلي يا مكه عشان عصبتيني حرفيا
مكه…. لا جزئين نيهاهاهاها
حمزه… لا بجد انتي النهارده مصمم تعصبيني سلام وقفل
حمزه دخل وبصوت عالي…السلام عليكم
لمار… وعليكم السلام ياروحي
حمزه بيشمشم…ايه ريحه دي
لمار…عملت ليك بشامل اللي بتحبها وبنيه
حمزه… تسلم ايدك بس دي مش ريحة اكل دي ريحت مكه
لمار بتوتر… مكه اممم اها يا عم الحب مولع
حمزه ضحك وباس راسها… بجد يا امي ريحتها
لمار…اهاا اصل انا كنت طلبه منها ريحه تلاقيها هي دي اللي انا حطيت منها
حمزه…يمكن
لمار… يلا ادخل غير عقبال ما اجهز الاكل
حمزه.. بابا فين
لمار.. عمك سيف رن عليها نزلو قال لما يرجع هيقولي
حمزه… خير باذن الله
لمار… يلا روح
حمزه دخل اوضه وشمم البرفان في المكان… الله يسامحك يا مكه وحشتيني
مكه كانت واقف ورا الباب مشافهش
مكه… عيب كده اقفل الباب افرض حد شافك.
حمزه لف وبصلها…وربنا انا قولت اني مش ههون عليكي وشدها لي حضنه ياجزمه
مكه ضحكت… عيب عليك دا نهارده وعدك اجي يا كتكوتي
حمزه بحب… وحشتيني اووي
مكه بعدتو عنها.. ايه ياعم هتظيط دا انا سيبك من يومين
حمزه… من اسبوع يا كدبه
مكه… مفرقتش
حمزه.. لا تفرق وتفرق اووي انتي وحشتيني اكتر لما شوفتك
مكه بصتله..محنوو يلا غير عقبال ما اوريك انا جبتلك ايه
حمزه… ايه دا انتي نزلتي امتا
مكه… من اول ما انت نزلت الصبح وكلمتني جيت بعديها
حمزه…نعم انتي بتسطعبتي افرض كان حصلك حاجه وزاي عمو عبد الرحمن وافق
مكه…اهدا انا اتحيلت علي بابا وهو اللي موصلني بالعافيه رضا وبعدين انا جي عشان اقاعد معاك ولا نتعارك لو هتزعق يبقا اروح احسن

 

 

حمزه… لا حول ولا قوة الا بالله بتعملي حاجات غريبه بجد اتفضلي اطلعي عشان اغير
مكه…تمام اول ما طلعت راحت لمت حاجاتها وقالت لي لمار انا لزم تروح عشان مامتها كانت طلب حاجات ونسيت لمار فهمت ان اشدو مع بعض
لمار بخبث.بصوت عالي…لا لا تمشي ايه امك ماتنزل هي اقعدي يا مكه
مكه بستغراب…في ايه انا قدامك ياخالتو بتزعقي ليه المهم ماما انتي عارفها فا هنزل بقا باي
لمار.. ودي تيجي ازاي اقعدي يا مكه
حمزه سمع طلع بسرعه.. انتي رايح فين
مكه بصتله…مروح ماما عايزني ضروري
لمار برتياح…اهي قدامك اتصرف.ودخلت كملت الاكل
حمزه… انتي هتتقمصي عشان خايف عليكي
مكه… كذه مره اقولك متتعصبش وتزعق عموما انت زعقتلي وانا في بيتك بس عادي ولو سمحت انا عايزه اروح
حمزه…يالهوي دا انتي مش بتفتحي بوقك ويوم لما تتكلمي تهبي فيا وايه اللي في ايدك دا
مكه… مش يخصك ب اي شئ وهمشي اوع كده
حمزه مسك راسها… شايفه الجمجمه دي
مكه بنرفز…اوع يا حمزه وسيب راسي
حمزه… انا اتعصبت عشان مفروض ابقا عارف انتي هتعملي ايه افرض مره عملتيها وحصلك حاجه وانا معرفش انا كده هبقا قلقان عليكي دايما
مكه… انت زعقتلي وانا عمري ما كنت هعمل كده انا اول مره اساس وبابا اللي جابني بس تمام حلو اوي يا حمزه اوعا بقا كده عشان انت بجد جبت اخرك معايا ومبقتش طيقاك
حمزه نزل لي مستوه طولها ورفع حاجبه… انتي بتزعقي ليا
مكه بلعت ريقها وبعدت وشها… مااانت
حمزه غمزه … انابحبك
مكه بصتله وتنحت وبعدها ضحكت… وانا مكان
لمار من ضهرهم…وربنا هبله يلا ياختي منك لي عشان تاكلو
ــــــــــــــــــــــــــــ
تسريع الاحداث
حمزه ومكه قاعدو واكلو وومكه فضلت قاعده معا لحد ما جه وقت شغلو نزل وصلها وراح لي مستشفي اما سيف بعد الاجتماع امن الدوله روح البيت وقاعد مع شهد ونور وقال ليهم ان مسكو علي عم شهد اورق وصفقات كتير خارج الق*انون وانه كان قا”تل ناس كتير اثباتات لي وتسجيلات وبنته كانت شريكه في صفقات برضو وتم القبض عليهم وشهد رغم اللي شافتو من عما انهارت من العياط عليه وان مهماحصل برضو حاجه من ابوها
ونور فضلت تهديها وبعد وقت عاصم عرض عليها انها تفضل معاهم بس رفضت نور و والعيله فضلو يتحايلو عليها عشان حبو انس جدا وهي رفضه بعد كلام كتير سيف قال ان ممكن تاخد شقه جم القصر ويبقا جمبهم برضو وترجع شغلها وقت ما تحب وعدت الايام وكل واحد بيتعلق ب حبيبو اكتر من تاني وبقو متفاهمين جدا وبذات انس كان بيحاول يبطل تصرفاتو اللي ممكن تضيع جويريه من ايدو اما اياد كل ماده بيحاول يقنع جميله انها فعلا حلوه ويرجع او بمعنا اصح يبني ليها ثقه من جديد ويخليها ما تهتمش لي كلام حد اما معتصم كان بيحاول يخلي ملك تبقا وثقه ان مهما حصل انه بيحبها وفعلا سيطر علي الوسواس اللي جوه انها غير مرغوبه دا مش حقيقي واقنعها انه مهما حصل هيفضل سند ليها بعد.ربنا اما زياد منه كانت بتصرفاتها وغيرتها كانت مطلع عينو رغم.كده هو كان حبب تصرفاتها لانها ماليا عليه الدنيا وكان بيضايق لو زعلت منه لان كان بيحس ب ان الدنيا بقت ضلمه قصاده بمعنا اصح اتعود علي جنانه ودوشتها وبقا حبب وجودها حتي لو خناق وهي كانت فرحانه انه قبلها بتقلبتها امزاجيه وتصرفاتها المجنونه بس كانت بتحاول تبطل تغير اماحمزه هو ومكه كان يتخنقو في دقيقه والدقيقه التانيه يتصالحو ومتفاهمين ومتعلقين ببعض جدا وحمزه كان فاهم انها من اقل شئ بتزعل بقا بيحاول يسيطر علي غضبو لو حصل اي موقف ياحول يهدا . اما محمد كان متعلق ب جني اكني امو مش حببتو وبقت صحبتو وحببتو وبنتو وكل شي. بالنسبالو ومكتفي بيها وبيع الدنيا وشاري وجودها وجني كانت فرحانه ان دايما بيشاركها في كل شي حتي لو مش محتاجه مشاركه اما يوسف و سار ه علاقتهم كانت اصحاب مش حبيب بس ويوسف خالها زايو بالظبط تهزر وتتكلم وتبطل كسوف بس معا هو بس وهي كانت مكتفي بي وهو كمان
اما يونس كان دايما يتفجاءه بجنان داليدا وتصرفاتها اللي مش مفهوما رغم كده كان بيبقا مبسوط وفرحان بس لو غلطت كان بيفاهما غلطه. وداليدا كانت بتبقا فرحانه ان مهما كان بيبقا جمبها وبيدعما في اي حاجه وعمرو ما زهق منها بالعكس كل مره بياكد ليها انه هيفضل سند ليها بعد ربنا طبعا اما فهد وجنات قرارت انها مش هتشتغل تاني وفهد عاد كلامو انه هيفضل معاها واللي هي حبه تعملو و اتصحبو اكتر من الاول وجنات بقت حرفيا جمبه طول الوقت وبتزعل لو راح شغلو او انشغل عنها وتعلقت بي بطريقه مجنونه ولو حد. جه ناحيتها اول وحد تشتكيلو هو حتي لو الزعل منه هو شخصين تروح لي وتشتكيلو اكن مش هوشخص اللي زعلها وفهد اكتشف انه طفله رغم طولت لسانه وسنها ما زالت طفله وكان بيتعلق بيها هو كمان اكتر وعدت الايام لحد ما جه قبل فرحهم كلهم ب يوم وكلهم متجمعين في القصر
ـــــــــــــــــــــــــ

 

 

في اوضة سيف ونور
سيف طلع من الحمام …صباح الخير يا نون
نور واقفه قصادو ورفعه حاجبه … سيف انت قلع دبلتك ليه
سيف بص علي ايدو… انا لقه الدبله في ايدو عبو شكلك اهي في ايدي
نور بشك وبصت في ايدو لقتو لبسها… اومال دي بتعت مين نهارك اسود انت بتخني مع راجل
سيف تنح.. راجل
نور…انا شك فيك انت امبارح اخد الولاه انس ومحمد في مكتبك وغبتو
سيف ضحك…انت عبيط ابت انتي اوعي وبكف ايدو علي وشها وزقها
نور زقت ايدو…استغفر الله مع عيالك دا انت هتدخل جهنم حدف اعوذ بالله وربنا لا اقول لي جده وفضحك في القصر كله
سيف بضحك وغمز… لا واول امبارح اخد ادم ومازن وياسين اخواتك تحت برضو
نور بصدمه..اها لما بعدها جه عبد الرحمن واحمد وعز وو
سيف…. وماجدي
نور لطمت… يانهار اسود
سيف بضحك….انتي عبيطه ابت انتي ما بلاش هبل علي الصبح الله يكرمك الدبله تلاقي بتاعت عجل من العجول عيالك مش كانو معاكي هنا بعد ما خلصت كلام معاهم اكيد يعني انس ومحمد طلعو يقولو انا قولتلهم ايه
نور بنكر…لا طبعا هما ما قالوش حاجه عادي بيطمنه علي امهم
سيف بصلها بالامبالاه… يعنيه حنينين ولاد الك”لب اووي
نور بتوتر… غطي غطي علي خيانتك وقلة ادبك متحرش يا بتاع الراجاله وربنا اقول لي جدو
سيف ضحك…نور متستهبليش وتعيش الدور عايز ايه
نور بطفوله…. انت رايح فين النهارده
سيف ضحك جامد… العيال ما قالوش يعني اللي جه قالك اني هروح مشوار ما قالش رايح فين
نور من غير ما تنتبه لي كلامه…لا والله انس ابن الجز”مه كان محمد هيقول ضربو في كتفه ساكت
سيف… اهو ابن الجزمه دا متربي عن ابن الك”لب تاني دا اللي عمل زاي ست”ات ينقل الكلام
نور. سقفه ب ايديها الاتنين ورفعت شفتها…نعم نعم مالهم ستات يا عنيه
سيف بضحك …ايوا ام محمد شلق دوت كوم حضرت
نور هزت كتافها ورقصت حواجبها… شلق احسن من ناس اللي بتاعت را”جاله
سيف…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مجنونة الجزء الثاني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى