روايات

رواية أحببت قاصر الفصل السادس 6 بقلم صابرينا

رواية أحببت قاصر الفصل السادس 6 بقلم صابرينا

رواية أحببت قاصر البارت السادس

رواية أحببت قاصر الجزء السادس

رواية أحببت قاصر
رواية أحببت قاصر

رواية أحببت قاصر الحلقة السادسة

شهيره :نمتي معاه ولا لسه
نور:هو قالك
استوووووووووووووب
……………..
اخرج اسر من جيبه ورقه وقلم
اسر:مقدمناش غير الحل دا
نظرت نور الي الورقه
نور:حل اي
اسر:نتجوز
نور:بس انا قاصر
اسر:عورفي
نور:مش فاهمه
اسر:الجواز العرفي دا بيبقي بعقد عند محامي والعقد دا هانوثقه عند ماذون اول ماتكملي السن القانوني
الجواز اصله اشهار وانا هااشهر جوازنا لكل العالم وهاعملك فرح
نور:لا لا انا مش عايزه فرح ولا اي حاجه انا عايزه ابعد عن المشاكل
اسر:اوعدك اني هااخلصك من كل المشاكل دى
تتجوزيني
نور :بس شهيره

 

 

 

اسر:تتجوزيني
نور:شهيره ممكن تتضايق
اسر: انا بحبك
تتجوزيني
نور:موافقه
احتضنته نور بقوه وهي مبتسمه لقد اعترف لتوه بحبها
اخذت منه القلم ووقعت علي الورقه واي ورقه هذه وقعت عليها للمره الثانيه دون ان تقرأ
(مبتحرمش بت العبيطه سورى ي جماعه اندمجت )
اقترب منها اسر يقبلها قبلات ناعمه علي وجهها الطفولي متحدثا بهمس اما اذنيها
بحبك
بحبك
بحبك
حيث اذابت نور بين يديه الخبيرتين ولما لا فهي الفتاه القاصر دون الخبره التي لاتعلم شيء عن فنون الحب والعشق
&_______________________&
في منزل هاشم
…………
كان يمني تستنطع الاغماء
اما هاشم فكان خائف عليها بشده ان يصيبها شيء دخل الي المطبخ
يمني في سرها : يارب ما يعرف اني بقلد اني مغمي عليا الدنيا ليل ومعنديش حته ابات فيها
سمعت اصوات اقدام فامثلت الاغماء
حاول هاشم افاقتها لكن دون جدوى
هاشم :لا انا لازم اوديها للدكتور كدا لتكون راحت في غيبوبه ولا حاجه
هنا وبدات يمني ان تفيق وهي تسعل
كح كح
كح كح
هاشم:الحمد لله فوقتي
يمني بوجع :اه
راسي
هاشم: معلش الصدمه كانت قويه شويه علي راسك

 

 

 

انا اسف والله انا مستعد لاى تعويض مادى
يمني في سرها :اخرس يلا بدل مااديك بوسه تاخد بالله لتاخد فيها سبع غرز
هاشم:ي انسه
انسه
يمني:اه راسي وجعاني
شنطتي فين
موبايلي
هاشم:زمان اهلك قلقانين عليكي انا اسف
يمني: الساعه كام
هاشم:الساعه ١٢ .
يمني بتمثيل :حرام عليك راح عليا الشغل
هاشم:اني بتشتغلي اي
يمني: كنت هاشتغل بيبي ستر واهو راحت عليا الشغلانه
هاشم:انتي خريجه اي
يمني:تجاره
هاشم:وهاتشتغلي بيبي ستر
يمني:اكل العيش بقي
هاشم:انا محتاج حد هنا للبيت اي رائيك
يمني:بجد
هاشم: هاتجوز ومراتي مش بتعرف تطبخ فاعايز الي يساعدها
يمني : انا ممكن اساعدها
هاشم: تمام البيت عندك اهو عيشي فيه براحتك وانا معادى هنا ٩ بالدقيقه
يمني:وهاعيش هنا ازاى معاك انت لوحدك
هاشم: اختي مسافره واسبوع بالكتير هاتلاقيها هنا ياستي
يمني:شكرا
هاشم:علي اي
يمني:علي الشغل
هاشم:انا الي اسف كنت هاموتك
يمني: نبقي خلصانين
انا يمني وانت
هاشم:انا هاشم عاشت الاسامي ي ست يمني
&_____________________&

 

 

 

اليوم التالي
في منزل هاشم
كانت لبني تقف امام المنزل وتضغط علي جرس الباب
ذهبت يمني لتفتح الباب لتنصدم بتلك الواقفه
يمني،:حضرتك مين
زقتها لبني بقرف : امشي ي بتاعه انتي من وشي وقولي لهاشم بيه مراتك هنا
يمني في سرها : مراتو دا لسه امبارح قايلي هايتجوز دا اي الراجل الي بيتجوز علي روحه دا
كل يوم واحده انت فين ي قادر
جرت يمني لجوه وراحت لاوضه هاشم وخبطت علي الباب لحد ما صحي
هاشم:اي ي يمني كل دا خبط
يمني بااقتضاب :مراتك تحت وعايزاك تصحي
هاشم :اووووف هي جت
طب اوعي من وشي سابها هاشم ونزل لتحت
يمني: يووه اتجن دا ولا اي
في الاسفل …..
هاشم:خير
لبني:هي دى صباح الخير بتاعتك
هاشم:الناس الي زيك لا يتقالهم لا صباح ولا مسا ولا كلمه كويسه عايزه اي ي لبني انجزى
لبني: موافقه
هاشم،: يعني تاعبه نفسك وجايه لحد عندى عشان تقوليلي الكلمه دى كان ممكن بالتليفون اعرف
لبني: لا ياسيدى جيت عشان اروح اجيب نور لوحدي

 

 

 

هاشم:ازاى
لبني:لا دى بطريقتي بقي ملكش دعوه
هاشم:كيدهن عظيم
لبني:انت هاتغني لسه روح البس ويلا بينا علي نور عشان الخطه
ركض هاشم للداخل وهو مبتسم ووجد يمني
هاشم:ي صباح النور ياوش الخير عليا
يمني: يوه الجدع دا بحالات والله
&_______________________&
في قصر اسر …..
كانت نور تضع طعام الافطار علي الطاوله
اخذ منها اسر الطعام
اسر:اطلعي ذاكرى ي حبيبي متتعبيش نفسك والفطار حايطلعلك اوضتك انتي معدتيش خدامه هناا
نور:بس
اسر بحب :نور
عشاني
نور:حاضر
كانت شهيره تتابع الموقف من الاعلا بغيظ
وذهبت الي زينب
في غرفه زينب …..
قصت لها شهيره ماحدث
زينب بتمثيل :لا لا ازاى ابني يعمل كدا انتي متاكده
مع الخدامه
لالا ي ابن بطني ملكش حق
سيبي الموضوع دا عليا ي شهيره ي بنتي
شهيره:يعني انا ي انطى بتشكوك بالابر عشانه عشان اجيب بيبي منه وهو بيخوني مع خدامه
زينب في سرها :اه يابنت الكاااالب ي مايصه عامله فيها مؤدبه
شهيره: مامتي
طنط

 

 

 

زينب:انا تعبت من ساعه ماحكيتيلي انا مش هاسكت ابدا
ابعدى عني انا رايحه اكرشها برا القصر
&______________________&
في قصر اسر
دخل هاشم بصحيه لبني القصر
اسر:ي اهلا ي اهلا
نورت ي صديق الطفوله
هاشم:فين نور ي اسر اختها جت عايزه تقابلها
اسر:انا الي اقول مين وامته وازاي هنا القصر ملكي
هاشم:ونور مش كرسي من كراسي القصر هنا يعني مش بتاعتك
اسر:طول عمرى سابقك بخطوه
هنا سمعوا صوت زينب وهي تجر خلفها نور
زينب:اطلعي برا القصر
اسر بغضب:مش هاتطلع من هنا
نور مراتي
هاشم بغضب:نعععععععم
مراتك اي انت اتجننت
شهيره بزعيق :انت بتخرف بتقول اااي
انت اتجننت تتجوز عليا خدامه
لبني:استنوا استنوا الجوازه دى ازاى اصلا انا اختي قاصر
نور:ياااه طب والله كويس لسه فاكره اني اختك
لبني:اخرسي يابت انتي
اتجوزتيه ازاي اصلا
اسر:هاشم يقولك نسيت ولا افكرك
هاشم:اه ي و*خ ياابن الكلب عملت ازاي فيها كدا ي كلب

 

 

 

قولتلك عمر ديل الكلب ماينعدل
نور:انا مش فاهمه في اااي
هاشم:فين الورقتين
لازم يتقطعوا دلوقتي حالا
اسر:ليه بس داانت الشاهد الاول علي العقد
هاشم:الجوازه دى باطل
اسر:ليه كنت اخوها ولا جوز اختها مثلاا
شهيره: انت بتعمل اي انت اتجننت ازاي تتجوزها
اسر:اخرسي واطلعي فوق حسابك مجاش لسه
وانتي ي نور اطلعي فوق لو سمحتي
هاشم:وتطلع فوق ليه
طلع الورقه الي انا واثق مليون في الميه انها مقرتهاش عشان لو كانت قريتها كانت عرفت بو*اختك ومكنتش مضت
نور:ابعد عني وعن اسر ملكمش دعوه بينا
لبني:شوفوا العقربه واحنا الي جاين نساعدك
نور:اخرسي انتي
هاشم لم يتحمل وهجم علي اسر وفضلوا الاتنين يضربوا بعض لحد ماالحرس جت وبعدوهم عن بعض وخرجوا هاشم ولبني برا القصر
&_______________________&
كانت نور بتعيط ومش قادره تاخد نفسها
حملها اسر بين يديه واخذها لغرفتهما الخاصه
اسر:انتي كويسه
نور مالك
فضلت نور تعيط بين احضان اسر
نور:هنا ليه وحشين كدا اي كميه الحقد الي جواهم من ناحيتنا دى
وابيه هاشم بيعاملك كدا ليه

 

 

 

كل دا عشان انت بتساعدني
اسر:طول مانا معاكي مش عايزك تخافي
انا بحبك
نور:وانا كمان
لم يستطع اسر التحكم بنفسه واخذ يقبلها بعنف حتي ادمت شفتيها ووووووووووووو
&______________________&
في شقه لبني
…..؟………
اخذ هاشم يصرخ بقوه
هاشم:هاقتله
هاقتله ابن الكلب قبل مايمس منها شعره
هاقتله
لبني:انا مش فاهمه
اتجوزها ازاي
هاشم:ابن الكلب مضاها علي عقد عورفي ووصل امانه علي بياض
لبني:وانت عرفت ازاي
هاشم: زمان انا وهو كنا بنعمل كدا
كاتبين في الورقه الي معاه اسمي واسم واحد كمان من شلتنا القديمه
والوصل بتاع الامانه ضمان عشان البنت لما تتطلق متفتحش بوقها
لبني:ياااه
داانت ماضيك شمال
هاشم:كنت

 

 

 

كنت شمال
بس هو زى ماهو مش هايتغير
&__________________&
اقتباس
شهيره بغرور :نمتي معاه ولا لسه
نور ببكاء : هو قالك
شهيره:جوزى وانا عارفاه
يوهم العيله من دول بالحب ويخلص غرضه منها اول ماينام معاها
كيفه كدا غلبت معاه اتعودت الم من وراه و*اخته
اخلصي
نمتي معاه ولا لسه
نور بألم ونفس منكسره اجابت بنعم
نور :اه
&_________________&
اسر:انتي طالق
نور:انا حامل
اسر:مش ابني معرفش انتي حملتي منين

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت قاصر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى