روايات

رواية أحببت قاصر الفصل الرابع 4 بقلم صابرينا

رواية أحببت قاصر الفصل الرابع 4 بقلم صابرينا

رواية أحببت قاصر البارت الرابع

رواية أحببت قاصر الجزء الرابع

رواية أحببت قاصر
رواية أحببت قاصر

رواية أحببت قاصر الحلقة الرابعة

في شقه لبني
…………………
كان المحامي جالس بجوار لبني
المحامي:مدام لبني انتي متاكده من الي هاتعمليه دا
لبني:ايوا متاكده
انا عايزه اعمل توكيل رسمي لجوزى بكل حاجه
المحامي:ي بنتي الظنيا مفيهاش امان ودوول ملايين مش سهل الي هاتعمليه
لبني: ايوا متاكده
مضت لبني علي الاوراق وهاشم كان فرحان من كل قلبه
هاشم:شكرا ي لبني ي ثقتك دى
لبني:انت روح قلبي من جوا ي نن عيني
خرج المحامي من الشقه وهو بيضرب كف علي كف
&___________________
…………
في قصر آسر
……………….
تتحرك كالمجنونه لا تصدق انها اعتذرت لخادمه منذ قليل
كانت تتحدث بالهاتف بعصبيه
شهيره:انا شهيره انا اعتذر لخدامه لا راحت ولا جت
سالي:طب فهميني طاب حصل ااي
شهيره: خلاني اعتذر لخدامه
انا اتاسف لخدامه انا شهيره هانم
سالي:الا تكون حليت في عنيه
شهيره:لا لا
سالي:لا ليه مش عملها قبل كدا وخانك انتي ناسيه داكان بيخونك مع ستات بعدد شعر راسك
والا الي حملت منه في الحرام
شهيره:والعمل
سالي:فادى صاحبه
هاتيه وهو يشوفلك ميه الخدامه دى اي
شهيره:بس آسر مش بيكلمه
سالي:واي الي يعرفه انتي اطلبي منه خدمه وهو هاينفذهالك ومش ضرورى يعرف آسر المهم نطرد الخدامه دى قبل ماتاخد الجمل بماحمل ولا انتي رائيك اااااااااي
شهيره:شيطانه انتي ي سالي مش سهله
سالي:انا عشانك اعمل اي حاجه
شهيره:بحبك ي صاحبي
اغلقت شهيره الهاتف وهي تنظر بزهو
&_________________________&
في شقه سالي …..
كانت تنزر للهاتف بضحك واتصلت علي فادى
سالي:الو ي فادى الي طلبته حصل دلوقتي شهيره هاتكلمك
تقدر تنفذ انتقامك من آسر في مراته وانا يخلالي الجو مع آسر بس بسرعه لان في لاعب جديد دخل وانا مبحبش اطلع من المولد بلا حمص
&______________________________&
في غرفه زينب
………
كانت تتحدث لآسر
زينب:عايزين نروح مصيف اسكندريه ي ابني شويه
آسر:بس ي ماما
زينب:فيها ااي ي اسر بس متكعبلهاش ي ابني زهقت من القعده هنا
اسر:طيب حاضر هانروح امته
زينب:اخر الاسبوع
اسر:اعتبرى دا حصل خلاص انا رايح اوضه المكتب بتاعي شويه
&___________________________&
في غرفه المكتب
كان اسر قاعد بيراجع شويه اوراق وفجأه الباب خبط
اسر:ادخل
دخلت نور وكانت صنيه القهوه في ايديها جت تحطها كانت هاتقع مسك اسر ايد نور وحطوا القهوه سوا
اسر:مش تخلي بالك ي صغنن
نور:والله مش قصدى انا اول مره ادخل مطبخ
اسر:مش ناويه تحكيلي حكايتك
نور: مش هاينفع
اسر:ليه
نور:هو ممكن اطلب طلب من حضرتك
اسر:اطلب ي صغنن
نور:انا في تانيه ثانوى هو ممكن تخلي شغلي مسائي عشان مدرستي
اسر:تمام مفيش مشاكل
انتي مدرستك اسمها اي
نور: المتميزه الدوليه
اسر:دي لغات ي صغنن انتي كنتي قادره علي مصاريفها ازاي وانتي مش لاقيه مكان تباتي فيه
نور: ممكن بعد اذنك متسالنيش تاني
اسر:انا هااحترم رغبتك
نور:بعد اذنك
اسر:لا النهارده مفيش شغل روحي ذاكرى
نور:بس
اسر: ذاكر ي صغنن
&_______________________________&
بعد مرور اسبوع
…….
كانت لبني تتالم بشده من معدتها نائمه بجوار زوجها بالفراش
لبني:اه
الحقني ي هاشم
اه
بموت ي هاشم الحقني
هاشم ببرود لبس الروب بتاع البيجامه وقعد علي الكرسي قدام السرير وطلع سيجارته وكان بيشربها ببرود ولا كان لبني بتموت قدامه
لبني انفجعت لما لقت الدم بيسيل منها
لبني:ابني
الحق ابننا ي هاشم
ابننا هايموت ي هاشم
هاشم:لالا كل دا عادى زمان الحقنه الي حقنتك بيها شغاله ياروحي
لبني:حقنه ااي
هاشم:اصلي اكتشفت اني مش عايز البيبي فقررت اسقطك
لبني: تسقطني
طب ليه
انا عملتلك ااي دا جزاتي اني عايزه اخلف منك
هاشم: اه جزاتك
جزاتك انك خونتي وخدعتي اختك سرقتيها ورمتيها في الشارع واتهمتيها في شرفها
جزاتك انك بعدتي عني حبي الوحيد اه جزاتك
انا قرفان منك
والتوكيل الي عملتيهولي انا بعت كل حاجه بااسمي وبقي كل حاجه ليا
واه روحي وانتي طالق بالثلاثه
لبني لطمت علي وشها
لبني:ي نهار اسود
ي نهار اسود
متسبنيش والله ماهاعمل كدا تاني وهانزل ادور عليها والله هابقي واحده تانيه والنبي ماتسيبني
هاشم:بقولك طلقتك بالثلاثه
لبني:طب نجيب محلل
هاشم:انتي انسانه مريضه بجد
هاشم:انا مش هارميكي ف الشارع زى اختك مارمتيها
هاسبلك الشقه دى وكام الف جنيه ف البنك تعيشي منهم
بس مشوفش وشك تاني قدامي انتي فاهمه
قام هاشم غير هدومه واتصل بالاسعاف واخد شنطته وخرج
&____________________________&
في قصر آسر
…………….
وصل فادى القصر ودخل جوه لقي بنت جميله في الجنينه بتنضف
فادى انبهر من رقتها وجمالها وانها مش قادره تتحكم في خصل شعرها الطويله
راحلها وحاول يساعدها في انها تلم شعرها لكن نور انفجعت من وبعدت خطوتين لورا
نور: انت مين
فادى:انتي الي مين
الحوريات مكانهم في الجنه
كان في اوضه المكتب وشاف المنظر من بعيد
وصل اسر لعند نور وفادى واتكلم بعصبيه
اسر:نوووووووور
روحي المطبخ
عقد فادى حاجبيه
فادى في سره :تبقي الموزه دى الي قصدها عليها شهيره
دايما حظك في النسوان في الجون ياابن اللعيبه
اسر بعصبيه :اي جابك ي فادى
فادى:وحشتني
اسر:اي بروح امك هو انا كنت عشيقتك
ولا شغل الشمال والعوق دا مش عليا
كنا شمال وربنا تاب علينا ومعدناش لينا بالحرام
فادى:اعوذ بالله حرام اي ي ابن عمي
اسر:فادى اطلع برااا
فادى لمح زينب من بعيد
فادى راح سلم عليها
فادى:ازيك ي مرات عمي عامله ااي
زينب:فينك ياواد ي فادى
اسر:فادى كان جاي في شغل ومروح اهو ي ماما
زينب: لازم يطلع معانا اسكندريه
اسر:لا دا عنده شغل
فادى:هو انا بتاع شغل انا راشق معاكم ف الرحله دى هي امته ي مرات عمي
زينب:بكرا
فادى:يدوب الحق ارتب الشنطه سلاام انا بقي
&______________________&
في الشركه
كان هاشم يعمل بعض الاوراق حتي دخل اسر الغرفه
اسر:بقولك اعمل حسابك رايحين مصيف بكرا وانت جاي معانا
هاشم:لا مش هاقدر
اسر:دا امر
وبعدين فادى هايطلع وانا مش عايزه يدايق حد
هاشم:انت اي حكايتك
اسر: مش فاهم
هاشم:عايزني اطلع عشان احرس الخدامه ولا عشان مين
اسر:دا جزاتي اني مش بخبي عليك حاجه
هاشم:لا انت عشان عارفني هاوجهك للحق بتزعل
اسر:اطلع وخلاص انا مش لازم ابان في الصوره
هاشم:امم يمكن عشان لو فادى اتاكد انك معجب لاسمح الله بالخدامه ترشق في دماغه وانت مش عايز كده مع انك عارف ومتاكد انو طالع بس عشان يغيظك
اسر:هاشم
هاشم:انت حبيت الخدامه
انت لاقيتها في الشارع ي ابني
اسر:انا حبيتها
هاشم: انت هاتخيب زى زمان
ناسي ولا افكرك
اسر بعصبيه :هااااشم اقفل الموضوع دا لو سمحت
هاشم :لا مش هاسكت كانت ذنبها اي فضحتها زمان وحملت منك ف الحرام ومرضتش تتجوزها
اسر بعصبيه وهو يضرب علي الحائط
ابوس ايدك خلاص كفايه
&___________________&
اليوم التالي
……..
في قصر اسر
وصل هاشم القصر وكان يحمل حقيبته بيده
دخل القصر حيث استقبله اسر واسرته
زينب:يلا ي نونا هانتاخر
ركضت اليهم نور
هاشم :نوووور
نور:ابيه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت قاصر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى