رواية أحببت قاصر الفصل الاول 1 بقلم صابرينا
رواية أحببت قاصر البارت الاول
رواية أحببت قاصر الجزء الاول
رواية أحببت قاصر الحلقة الاولى
تسرقي اختك
لبني بغضب:متقولش اختي
دى بت مرات ابويا مش شقيقتي وملهاش جنيه عندى
المحامي: ومالو بس هايكلفك كتير
لبني:زي مايتكلف المهم نور متاخودش جنيه واحد
المحامي:هو حته عقد صغير بيع وشراء هانعمله ونخليها تمضي عليه وبكدا مبروك عليكي الورث كله ي لبني هانم
لبني بضحكات عاليه : وحقك هايوصلك ي متر
لبني عصام الاسيوطى ٣٠سنه متزوجه ابن عمها يتيمه الابوين فتاه جشعه تحب المال كااعينها
تعشق زوجها وتغير عليه من ملابسه ورائحه عطره
جميله الي حد ما تكره اختها الصغرى
&______________________&
في منزل هاشم ايوب
…………….
دخل المنزل وجدها نائمه في الصالون بشعرها الاسود الطويل المنزلق علي اعيونها
هاشم:قد اي انتي ملاك وانتي نايمه
ظل ينظر اليها بهويام الا ان وجد يد ترتب علي ظهره بعنف
لبني :انت شرفت بدرى
هاشم:احم ايوا من شويه
لبني:واقف عندك كدا ليه
هاشم:مش واقف انا داخل اوضتي
ظلت لبني تنظر لاثر هاشم وهي تفكر
لبني في سرها :وجودك خطر عليا ي بت جميله عايزه تسرقي مني حب عمرى
انا مش هارميكي قريب جدا ي بت جميله
ذهبت لبني الي نور وايقظتها لتدخل تنام بالداخل
نور :اخت لبني ١٧سنه طالبه في الثانويه العامه فتاه جميله ذات ضحكه عفويه رائعه عيون بنيه وشعر بني كستنائي وجسد ممشوق القوام
تعشق اختها الكبرى
&_______________________&
في قصر آسر عثمان
…………………
كان يهبط درجات السلم بوقار الا ان وقف امام والدته وهي توبخ شهيره
زينب :والده آسر تمتلك من العمر خمسون عام امرأه حاده الطباع
شهيره:زوجه آسر فتاه جميله تمتلك من العمر ٢٨ عام امراه جميله الي حد ما سليطه اللسان
زينب: ١٠٠ مره اقولك البيت دا بيتي انا
انا هي ست البيت
الكلمه كلمتي والشوره شورتي
شهيره:ي حماتي انتي مأڤوره كدا ليه
فكيها شويه
زينب:اخرسي ي قليله الحيا انتي متعلمتيش الاحترام في بيتكم ولا اي
كادت ان ترد شهيره لكن صوت آسر منعها
آسر بغضب :شهيره اعتذرلي
شهيره بدموع :من حقكم مانا لو كنت بخلف كان زمانكم بتعاملوني احسن من كدا طب حط في بالك اني بنت عمك حتي وعاملني كويس
تركتهم شهيره وصعدت الي الاعلا
آسر عثمان :يمتلك من العمر ٣٠ عاما دكتور صيدلي ولديه شركات ادويه وبعض المستشفيات الخاصه
حاد الطباع صارم يكره التصنع والتمثيل يعشق والدته
ترك آسر والدته وذهب الي العمل فاكالعاده الجو لا يخلو من المناوشات بين شهيره وزينب
&_______________________&
اليوم التالي
…………..
استيقظت نور من نومها وارتدت ملابسها وخرجت وجدت اختها باانتظارها
لبني:صباح النور
نور:صباحك فلل
لبني:دا ورق عشان اجراءات الميراث محتاجه توقيعك هنا
خودى اقريه
نور:اقرا اي هو انا فيا عقل اقرا انا متاخره عشان عندى امتحان
اخذت الاوراق ومضت نور ولعلها قرات لكن الفاس وقعت بالراس
ابتسمت لبني لها وودعتها
&_____________________&
ذهبت نور الي المدرسه
لكنها ووجدت مازن ابن عمها في طريقها
نور بغضب :مازن انت كل شويه هاتنطلي في الرايحه والجايه
ياخي هو الجواز بالعافيه مبتجوزش انا قاصر
مازن:اسمعي ي بنت عمي انا خايف عليكي اختك مش تمام وناويه تبيعك الي وراكي والي قدامك وعايزه تسرقك
صفعته نور علي وجهه وصرخت به
نور:انت حيوان اوعي تكون فاكرني عيله مش فاهمه انت عايز اي بالظبط انت عايز فلوسي وجو الحب دا مش لايق عليك ياابن عمي
مازن:هاتدفعي تمن القلم دا غالي قووى ي نور
نور: متقلقش عندى رصيد في البنك شوف قلمي بكام واكتبلك شيك بالمبلغ
سسلام
&_________________&
في شقه مازن
دخل الشقه وهو يتحسس موضع الصفعه
الحج خليل :ها عملت اي
مازن:ضربتني بنت ال ***
خليل:اهم حاجه حذرتها
مازن:ماكنت العب علي اختها اسهل متجوزه واهتم بيها واخد الجمل بما حمل
خليل:ي حمار ي ابن الحمار بتعشق التراب الي هاشم بيمشي عليه
متنفعش
المهم خليك مع نور لحد ماتقع بحبك وبعدين تاخد منها الفلوس وترميها زى الكلبه
&_____________________&
في احدي الاحياء بالقاهره
………………….
استيقظت من نومها علي صراخ ياسمينا
ياسمينا :انا غلبت فيك انت اي معندكش دم معندكش نخوه حرام عليك انت بطلع اشتغل وانت نايم في البيت لا حول ولا قوه انا تعبت
حسام:طب اغزى الشيطان وروحي شغلك
يمني وهي تتاوب :في اي مالك
حسام:عقلي اختك خليها تروح الشغل بدل مااهاتكون اصطباحه خرا زى وشها علي الصبح
يمني: ربنا ع الظالم
وانتي ياختي مانتي عارفه انو عويل لا حول ولا قوه احنا بنصرف عليه يلا تعالي معايا جوه
اخذت يمني ياسمينا الي الداخل
&______________________&,
في شقه لبني
……………
خرج هاشم من غرفته يحمل حقيبته بيده
هاشم:انا خارج
لبني:علي فين من بدرى
هاشم:نادى نور اخدها معايا في طريقي
شعرت لبني بالغيره
لبني:ليه هي كتعه عايزه الي يوصلها وبعدين هي مشت من بدرى
هاشم: طب سلام هاروح الشغل وابقي اجيبها معايا وانا جاي
لبني: متجيبهاش انا هااجيبها اختي ومسوله مني وانا الي اجيبها
هاشم:طب سلام
خرج هاشم لتتحدث لبني مع نفسها
البت دى خطر عليا وعلي جوزى
انا خايفه عينه تزوغ عليها
&________________________&
في شركه آسر عثمان
………..
دخل هاشم مكتبه فوجد السكرتيره تدخل وتتحدث
السكرتيره: هاشم بيه
المدير عايزك في مكتبه
هاشم:حاضر
ترك هاشم المكتب وذهب الي مكتب آسر
في المكتب ………
آسر:ادخل ي هاشم
هاشم بمرح :خناقه كل يوم
آسر:قول امته بيبطلوا خناق اصلا
ظل آسر يحكي مشاكله لصديق طفولته هاشم
آسر:مالك ي هاشم
هاشم: مليش
اسر:صاحب عمرى ولا هااشتريك عيونك مالهم الحزن باين فيهم ملامحك بهتت
آسر:حور حور عشان اعترفلك بالي بيحصلي
آسر:اديك اعترفت
انجز
هاشم:انا بحب قاصر
آسر:نعععععععععم
هاشم: مش عارف
آسر:انت اتجننت صح
هاشم: يمكن
آسر:لا دا اكيد
هاشم:بس هي متعرفش
آسر:انسي الحوار دا انت راجل متجوز انتبه لجوازك وبعدين دى قاصر انت لو كنت خلفت كان زمان عيالك بيلعبوا مع القاصر دى
هاشم:عارف القاصر دى مين
اسر:مين
هاشم:اخت مراتي
آسر: لا انت بقي مجنون رسمي
&_____________________&
انتهي اليوم الدراسي
وعادت نور الي شقه لبني فوجدت اغراضها بالارض في الحقائب
نور:اي دا
لبني: برااااااااا
نور:اي
لبني: اطلعي براااا
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت قاصر)