روايات

رواية أحببت قاصرا الفصل العشرون 20 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الفصل العشرون 20 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الجزء العشرون

رواية أحببت قاصرا البارت العشرون

رواية أحببت قاصرا الحلقة العشرون

احمد بصدمه // مني انتي مش مجبره انك تضحي مع واحده مريضه بكراهية الناس والحقد عليهم دي بنت عمي واعرفها اكتر منك عمرها ماهتتغير
مني // كل اللي انت بتقوله يااحمد ملوش علاقه بالانسانيه ومساعدة الناس من فضلك سبني اعمل اللي انا شيفاه صح
خالد // طول عمرك بنت اصول يابنتي وانا تأكدت ان احمد ابني عرف يختار
مني // ربنا يخليك يابابا ; انا جاهزه يادكتور
الدكتور // تمام يامدام اتفضلي معايا
احمد وملك راحو معاها واحمد متضايق من اللي هيحصل لانه شايف بنت عمه متستاهلش ان حد يقف جمبها
امال // والله يابابا مني مرات احمد اخويا دي جدعه اوي
بالرغم من ان هاله سليطة اللسان وبتاعة مشاكل معلش يااسعد ياخويا يعني في الكلام بس هي مش هاين عليها تسيبها في محنتها
اسعد // من غير ماتتأسفي ياامال يااختي انا عارف الكلام ده ودايما بحس ان جوازي ليها كان تخليص ذنوب بس كان لازم اعمل كده عشان اخويا يعيش سعيد في حياته

 

 

خالد // معلش يابني انا السبب في الجوازه دي سامحني
اسعد بحنيه بيطبطب علي كتف ابوه // لا ياحاج متقولش كده كل شئ نصيب
علي رجع من بره هو ويوسف وبيسأل علي ملك بلهفه وخوف // امي هي ملك فين ??
امال // متقلقش ياحبيبي دي دخلت مع طنط مني عند الدكتور
سمر سرحانه في الاحداث اللي بتحصل حواليها واهتمام علي الزايد بملك وبتكلم نفسها // حتي الشخص الوحيد اللي حبيته في الدنيا طلع بيحب ملك ليه كده يارب
انا عارفه اني وحشه ومش طيبه زي ملك عشان حد يحبني ويهتم بيا بس انا حبيتك ياعلي من وقت ماكنا صغيرين وبنلعب في الشارع وبردو من صغرنا وانت مهتم بس بملك
فاكر لما كنا بنلعب وملك دخل عينيها شوية تراب جريت عليها بلهفه وخوف ازي وفاكر لما كنا نازلين علي السلم وهي اتزحلقت ووقعت شوفت لهفتك عليها ازاي اااااااه كنت كل مره اتمني اكون انا مكان ملك عشان احس بلهفتك دي
سمر سرحت في عالم الزكريات ومحستش بنفسها غير ودموعها نازله علي خدها وباصه علي علي
علي لقي سمر متنحه ليه ودموعها بتنزل علي خدودها راح عليه // سمر مالك ? بت ياسمر انتي يابت مالك مخشبه كده
سمر // ها اي ياعلي في ايه
علي // انتي اللي فيكي ايه مالك
يمر // لا ابدا زعلانه علي وضع سيف وماما
علي // اتطمني باذن الله هيقوموا بالسلامه الاتنين امسحي دموعك دي بقي يلا وروحي اغسلي وشك
سمر هزت راسها بأريحيه ومسحت دموعها وراحت علي الحمام تغسل وشها
يوسف // طب ياجدو خالد انا هروح اجيب شوية سندويتشات اهي حاجه تسندكم شويه لان شكل الوضع مطول وعشان كمان مامت ملك لازم تاكل وتشرب عصير بعد السحب منها
خالد بابتسامه // والله يابني انت جدع وابن اصول ويازين مااختار سيف صاحب وصديق زيك
يوسف // ده اقل واجب اقدر اقدمه ياجدي دا صاحب عمري ومليش غيره في الدنيا
خالد // ربنا يخليكم لبعض يابني
علي // يلا يايوسف انا جاي معاك واخد يوسف ومشيو
احمد باصص علي مني مراته وحبيبته وهما بيسحبوا دمها وزعلان وقلبه بيتقطع راح قرب عليها ومسك ايديها // اول مره تعصيني يامني ومتسمعيش كلامي

 

 

مني // ياحبيبي ده الصح وده اللي كان لازم يتعمل معاها او مع اي حد غريب
احمد // كل دقيقه بتمر عليا وانا معاكي بتأكد اني عرفت اختار شريكة حياتي ياااه بعد كل اللي عرفتيه عنها زمان ومتغيرتيش تجاها ولا معاملتك اتغيرت معاها
مني // ياحبيبي مين مننا مكنش عنده ماضي زمان ومفيش داعي افكر في اللي فات اهم حاجه النهايه انا معاك وانت معايا وبس
احمد باس ايديها // ربنا مايحرمني منك ياام ملك
ملك // ايه يابابا الرومانسيه دي كلها خلي شويه لما نرجع البيت
مني بابتسامه // عجبك كده اهي بنتك كسفتنا
الممرضه // خلاص يامدام تقدري تقومي بس لازم حالا تشربي سوايل كتير
احمد // اكيد طبعا قومي ياحبيبتي يلا وراحو عند العيله
خالد // اي الاخبار يااحمد
احمد // كله تمام ياحاج وهيعقلو الدم لهاله وبعدها نقدر ناخدها علي البيت هي والطفل
خالد // عقبال مانتطمن علي سيف ونخرج بيه
اسعد يابني روح بص علي مراتك وبالمره روح شوف ابنك اللي في الحضانه واذن في ودانه يابني
اسعد // مليش نفس ياحاج الاهم اني اتطمن علي سيف وبعدها يحلها الحلال
امال // ميصحش ياابوسيف لازم تروح تاذنزفي ودان ابنك وتبص علي مراتك يلا وانا هروح معاك مع اني مش طايقه ابص في خلقتها
هالد // امال اخوكي مش ناقص روحي معاه وانتي ساكته
امال // حاضر يابابا يلا قوم يااسعد وبالفعل دخلو علي هاله الاول
اسعد واقف بيبصلها وملوش نفس يتكلم معاها وامال حبت تنقذ الموقف // حمدالله علي سلامتك ياام سيف
هاله // الله يسلمك مفيش اخبار عن سيف ابني
امال // متقلقيش انتي بس خليكي في نفسك وباذن الله سيف هيبقي كويس

 

 

هاله // ايه يابوسيف حتي حمدالله علي السلامه مش عاوز تقولها
اسعد بقرف // حمدالله علي السلامه وراح ماشي
هاله بدموع // شايفه عمايل اخوكي ياامال
امال // معلشي استحميله هو قلقان علي سيف المهم خليكي في نفسك وبطلي هري واكل في نفسك عشان انتي لسه نافسه 😏
وسابتها وراحت ورا اسعد علي الحضانه تشوف البيبي
دخلت لقيت اسعد شايله وبيأذن في ودانه راحت عليه وباسته
امال // ماشاءالله يااسعد ابنك زي القمر هتسميه ايه
اسعد // تعيشي ياختي والله ماناعارف ولا مركز في حاجه غير في سيف وبس
امال // ماهو لازم ينكتب ياحبيبي عشان تطعيماته بص ايه رايك في ساجد عشان يبقي عيالك كلهم بحرف واحد
اسعد // ماشي ياهاله حلو ابقي اتكلمي مع احمد وروحي انتي وهو الصبح اكتبوه
هاله // عيوني ياخويا حاضر متشلش هم
يوسف // يلا ياجماعه لقمه علي الماشي كده
احمد // هو مين بس ليه نفس ياكل يايوسف يابني
علي // ماهو لازم ناكل كلنا ياخالو عشان نقدر نقف علي رجلينا
خالد // يوسف وعلي معاهم حق ياحمد وانا كمان هاكل معاكم ويلا يااحمد كل واكل مراتك دي بدل الدم اللي اخدوه منها
يوسف // بصي ياطنط ام ملك انا جايبلك عصير كمان عشان يقويكي شويه مع الاكل
مني // تسلملي يايوسف منحرمش منك يارب
احمد // والله يايوسف يابني انت غلاوتك عندنا بقت من غلاوة سيف
يوسف // والله ياعمي انا كان نفسي نتقابل ونتعرف في ظروف افضل من كده بس فعلا انا حبيتكم من كل قلبي وربنا يديم المحبه بينا
خالد // يلا ياولاد اهو اسعد وامال جم كلوا يلا الاكل برد
وبدأو ياكلو والكل بيبلع الاكل بالعافيه والكل بيفكر بس في سيف
ملك اهدت سندوتش وراحت في جمب لوحدها وقعدت تاكل وبتفتكر الاحداث كلها اللي حصلت ومنظر سيف وهو غرقان في دمه لقت دموعه بتنزل بدون ماتحس

 

 

يارب ياسيف يارب تقوم بالسلامه يارب ونبي يارب 🥹
يوسف شافها من بعيد وهي بتاكل ودموعها نازله وزعلان عشانها اوي فقرر يجمد قلبه ويروح يتكلم معاها
يوسف // ملك
ملك // نعم يايوسف
يوسف// كنت عاوز اقولك سر بس اوعديني محدش يعرفه نهائي
ملك باستغراب // سر ?? سر ايه ده يايوسف
يوسف // سيف بيحبك
ملك // بتقول ايه.😱😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت قاصرا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى