روايات

رواية أحببت قاصرا الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الفصل السادس والعشرون 26 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الجزء السادس والعشرون

رواية أحببت قاصرا البارت السادس والعشرون

رواية أحببت قاصرا الحلقة السادسة والعشرون

مر الوقت بصعوبه علي سيف وبقي بيعد الدقايق هشان يرجع بيته
اسعد // سيف انت مستعد ترجع معانا البيت ولا نسيبك شويه هنا لما تستعيد صحتك بالكامل
سيف بزهق // لا رجعوني البيت زهقت واتخنقت من هنا
خالد // يلا يااسعد يابني خلص اجرائات الخروج ويلا بينا من هنا
احمد واسعد راحو جري علي ادارة المستشفي عشان يخلصو الاجرائات وياخدو تقرير بحالة سيف
ملك قاعده وعامله نفسها مش مهتمه بسيف وبنظرات مسروقه بتطمن علي سيف
سيف // عامله ايه ياملك
ملك // دلوقتي بقيت كويسه اقصد انا كويسه
خالد بضحكه // هههههه اه يابكاشه
ملك بصت لجدها وضحكت بكسوف وخرجت جري من الاوضه اتفاجأت بعلي في وشها واقف وبيسد الطريق عليها
علي // اومال وشك نور اهو ياست ملك اومال كنتي عامله نفسك مكتئبه علينا ليا

 

 

ملك بصتله بقرف ومردتش عليه ورجعت دخلت الاوضه بتاعة سيف
علي بغل وحقد دخل وراها وشد ايديها بعنف // لما اكون بكلمك تقفي وتردي عليا انتي فاهمه
ملك بتوجع // اه اوعي سيب ايدي انت مجنون
سيف بغضب عاوز يقوم من علي السرير لقي رجليه مش شيلاه للاسف وكان هيوقع علي وشه جريت عليه امال وملك بسرعه لحقوه
امال /// انت عاوز ايه وايه اللي جابك ورانا
علي بيبص لسيف بسخريه // ههه وكمان بقيت عاجز
خالد بغضب عارم شد علي من دراعه وبكل قوته وراح ضربه بالقلم وقعه في الارض // امااال من انهارده مش عاوز اشوف ابنك لا هنا ولا في بيتي
امال // حاضر حاضر يابابا وبغضب مسكت ابنها من ايديه وطلعت بره الاوضه
علي بصوت عالي // انتي بتعامليني كده ليه انا اللي ابنك علي فكره
امال // انت اللي اتغيرت مش انت ابني اللي ربيته وتعبت وشقيت عليه امشي ياعلي ارجع البلد عيش مع ابوك ومرات ابوك يمكن يربوك من جديد
علي // بقي كده ياماما ماشي انا هريحكم كلكم مني ومشي وسابهم
امال بدموع لسه هتشده عليها سابت ايديها ومشي // الله يسامحك يابني
خالد طلع ورا امال وبيطبطب علي كتفها // متخافيش يابنتي هيرجع
امال لفت وشها لابوها ومسحت دموعها // يارب يابابا يارب
سيف بغضب // انتي ازاي تسمحيله يشدك كده من دراعك
ملك بخوف // ماهو انا انا

 

 

سيف حط ايده علي وشه وشعره وبيحاول يمتص غضبه عشان محدش يحس بيه
اسعد //يلا بينا ياجماعه انا جبت كرسي متحرك ليك ياسيف
سيف بصوت عالي // هو انا خلاص اتشليت يابابا ولا ايه
احمد // لا لا ياحبيبي ده بشكل مؤقت لحد مانوصل البيت ونبدأ في العلاج الطبيعي ومش هتحتاجه
بصعوبه قدروا يقنعو سيف انه يقعد علي الكرسي وفي الاخر وافق واخدوه ورجعو البيت
اول مادخل شقتهم وسمعت سمر صوته طلعت جررري من اوضتها واخدته بالحضن وفضلت تعيط // حمدالله علي سلامتك ياسيف
سيف فضل يهدي فيها // اهدي ياحبيبتي انا رجعت اهو امسحي دموعك ; اومال ماما فين
الكل واقف متنح ومحدش عارف يرد دخلت مني بسرعه وفضلت تحضن فيه وتبوس // والله الدنيا نورت ياسيف ياحبيبي
سيف // الله يسلمك يامرات عمي
مني // يلا يااحمدد دخلو سيف علي اوضته يرتاح وانا هجهز الغدا بسرعه
احمد هز راسو ودخل هو واسعد شالوه ونيموه علي سريره
سيف // بردو محدش رد علي سؤالي امي فين
خالد // بصراحه يابني حصل شوية مشاكل بينها وبين ابوك وهي راحت عند اهلها لحد ما الوضع يهدا
سيف // وانت شايف ياجدي ان ده كان وقته انها تمشي وتسبني في الظروف دي
اسعد // بعدين بعدين ياسيف خفهمك كل حاجه
وعدي الوقت ومني جهزت الاكل للكل ودخلت اكلت سيف وعطته العلاج ونام ومرت الايام علي هذا الوضع
احمد في الشغل اتصل بيه يوسف // الله يسامحك يايوسف بقي كده تروح وتغيب عن صاحبك
يوسف // غصب عني ياعمي والله كنت بجيب المحاضرات اللي ناقصه لسيف عشان الامتحانات قربت انا عاوزك ياعمي تروح للظابط وتطلب منه تحليل دي ان ايه للحمل اللي في بطن منه
احمد // انت شاكك في حاجه
يوسف // هجيلك بالليل اشرحلك كل حاجه بس ياريت انهارده ياعمي تروح القسم
احمدد // حاضر حاضر هستناك بالليل سلام وقفل معاه ودماغه شغاله بتفكر في الموضوع ده طلع تليفونه واتصل علي الظابط
احمد // الو ياحضرة الظابط معاك احمد السيوفي
الظابط // اهلا بحضرتك اقدر اساعدك في حاجه

 

 

احمد // انا بطالب بعمل تحليل دي ان اي للي في بطن البنت دي ونعرضه علي الطب الشرعي ويقارنه بتحليل ابن اهويا لو سمحت
الظابط // تمام يااستاذ احمد عدي علي بكره ونكتبه في محضر رسمي ونعرضه علي النيابه وباذن الله خير
ملك // ماما بعد اذنك انا هاخد كتابي وانزل اذاكر جمب ابيه سيف
مني // حبيبتي بلاش دلوقتي عشان دكتورة العلاج الطبيعي تحت لما تمشي ابقي انزلي
ملك بغيظ // لا بقي هنزل دلوقتي وراحت نزلت خبطت فتحتلها سمر // تعالي ياملك اتفضلي
ملك // ابيه سيف صاحي ومستنتش سمر ترد وراحت دخلت عليه الاوضه شاغت بنت من ضهرها شعرها اسود حرير ولابسه جيبه قصيره وباين عليها شيك جدا
ملك بغيظ // مساء الخير ياابيه سيف 😡
الدكتوره // اي دا مين سمحلك تدخلي
ملك // وانتي مين اصلا عشان تسمحيلي ولا لا
سيف // ملك عيب دي الدكتوره بتاعتي
ملك // واذا يعني
سيف // طب انتي عاوزه ايه دلوقتي
ملك // جايه اذاكر جمبك 🤨
سيف بخباثه // طب اطلعي ذاكري مع سمر لحد لمااخلص.
ملك بطريقه طفوليه وراحت علي الكرسي اللي جمب السرير بتاعه وقعدت // انا مش هذاكر غير هنا بقي
الدكتور لسه هتتكلم سيف قاطعها // خلاص شوفي شغلك يادكتوره كأنها مش موجوده 🙄
ملك بزعل طفولي بتخبط ايديها علي الكتاب وبتمتم بكلزم مش مفهوم وباصه في الكتاب
الدكتوره// يلا ياسيف ارفع رجلك معايا واحده واحده
ملك بتبصلها وبتعوج شفايفها مش عاجبها 😏😏
الدكتوره // شاطر ياسيف انت بتستجيب معايا بسرعه ومش هتتعبني
سيف مراقب شكل ملك وحب يغيظها اكتر// انتي تؤمريني يادكتوره وانا عليا التنفيذ
ملك // تحبي اساعدك يادكتوره
الدكتوره // لا متشكره

 

 

سيف بلئوم // انتي اسمك ايه يادكتوره
الدكتوره // اسمي اميره ياسي سيف
سيف وهو بيبص لملك // الله علي الاسامي اميره وانتي اميره
اميره بضحكه مايعه // هههههههه بس يابكاش
ملك // تحبو اجبلكم اتنين لييمون 😡
سيف // والله ياريت ياملك احسن انا ريقي ناااشييييف اوي
ملك بغيظ وبتبرق بعيونها الزرقا // 😳😳😳😡
دخل يوسف عليهم // الله الله طول عمرك وانت محظوظ ياصاحبي واحده بتعالج جسمك وواحده بتعالج قلبك 😉😉
سيف بيحاول يلحقه قبل مايعك بالكلام // اهدا اهدا وادخل وانت ساكت ياجو
يوسف بيبص للدكتوره اميره // مساء الجمال ياسيف ياصااحبي اووي اوي اوي
سيف // ياعم اعدل وشك وكلمني هنا
يوسف بيبص لاميره // ياعم ماانا ببصلك اهو
سيف // ياعم انت عاوز ظبط زوايا ولا ايه اقعد قولتلك دي الدكتوره اللي بتعالجني
يوسف // يابخخخختك ياجدع مش بقولك محظوظ وبص لاميره / اعرفك بنفسي انا يوسف صاحب سيف وانتي
اميره // اهلا بحضرتك انا اميره
يوسف // يالهههههههوي بتقولك اميره ياض ياسيف
ملك قامت بغضب اخدت كتابها وطلعت من الاوضه
سيف // ملك انتي رايحه تعملي ليمون
ملك // اممممممم اه هعمل زفت

 

 

يوسف فضل يضحك عليها بس سيف مش فاهم ولا عارف انها عارفه بحبه ليها وانها كمان بتحبه
يوسف // ونبي ياملك اعمليلي واحد زفت معاكي عشان جعان 😝
اميره // طب هنشتغل ياسيف ولا ايه
سيف // اقعد ياجو خلينا نخلص عشان نحكي شويه في موضوع بيني وبينك
جو // انا هقعد اهو ياعم وهسكت خالص
فضلت الدكتوره يتعمل العلاج الطبيعي لسيف وعين يوسف متشالتش من عليها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت قاصرا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى