رواية أحببت قاصرا الفصل السابع 7 بقلم شيماء الديب
رواية أحببت قاصرا الجزء السابع
رواية أحببت قاصرا البارت السابع
رواية أحببت قاصرا الحلقة السابعة
ملك // ماما عاوزه اشرب لو سمحتي
مني // خدي ياحبيبتي اشربي علي مهلك
سيف قاعد علي كرسي في وش سرير ملك وباصص عليها
ملك // شكرا ياابيه سيف مش عارفه من غيرك كان جرالي ايه
سيف // ولا يهمك ياملك المهم تبقي كويسه ~ بس قوليلي انتي وقعتي ازاي انا اتلهيت فيكي ونسيت اسالك وايه اللي وداكي المكان ده
ملك // اصل واحنا رايحين الدرس انا وسمر اتخانقنا وراحت زقاني جامد ووقعت علي طوبه كبيره وهي مشيت وسابتني وانا مقدرتش اقف علي رجلي وقتها
سيف بغضب // انتي بتقولي ايه يعني سمر اللي عملت كده فيكي
ملك هزت راسها بخوف
سيف بصوت عالي // طب وديني ياسمر لما اروحلك
مني // اهدا يابني هي اكيد متقصدش
سيف بيقز علي اسنانه وبيهز براسه لمرات عمه وسكت بس جواه بركان
خالد سمع صوت سيف فحأه بقي عالي دخل بسرعه عليهم //خير في ايه ياولاد مالك ياسيف
سيف // لا ابدا مفيش حاجه ياجدي بالاذن منك هروح الحمام وارجع
خالد هز براسه لسيف وهو بيبص لمني وعاوز يعرف في ايه
فجأه باب الاوضه خبط واحمد دخل // صباح العسل ياملوكتي
ملك / صباح الخير يابابا
احمد / انا بقي جبتلك شوية عصاير وزبادي من اللي انتي بتحبيه بس اييه يستاهل بوئك
ملك بابتسامه// شكرا يابابا ربنا يخليك ليا
مني ماصدقت احمد دخل وغطا علي الموضوع مش عاوزه حماها يعرف حاجه عشان الموضوع ميكبرش // والله يااحمد انت جيت في وقتك هات هات خليني اشرب ملوكه شوية عصير تبل ريقها
احمد // اومال سيف فين روح ولا ايه
خالد // ف الحمام وراجع يابني
سيف في الحمام واقف باصص في المرايا والغضب طالع من عينه ومستغرب شكله في المرايا
اي ياسيف اهدا دي اختك بردو اهدا عشان متعملش حاجه تندم عليها
بس دي كمان ملك ياسيف ملك انت فاهم مين ملك اااه ياوجع قلبي.
وغسل وشه وطلع من الحمام وراح لهم
احمد // تعالي ياسيف انا جبتلك سندوتشات تعالي يلا كل لقمه تسند قلبك يابني
سيف // لا ياعمي شكرا مليش نفس
خالد // عشان خاطري ياسيف يابني خد من عمك
سيف // والله ياجدي مليش نفس نهائي
ملك // عشان خاطري ياابيه سيف خد سندوتش واحد بس
سيف بتلقائيه راح اخد. من عمه الاكل واكل
خالد بابتسامه // يعني يابن الك لب انا مليش خاطر عندك وملك بس اللي ليها خاطر
سيف بتفاجئ // لا والله مقصدش ياجدي
خالد // ماشي ياسي سيف حسابنا بعدين
وبعد ساعات قليله طلع النهار وجه الدكتور عشان يتطمن علي ملك
الدكتور // اي الاخبار ياقمر
ملك // كويسه الحمدلله
خالد // طمني يادكتور نقدر ناخدها ونمشي امتي ??
الدكتور // ممكن دلوقتي لو تحب ياحاج بس مش هوصيكم علي الراحه التامه
خالد // من عنيا يادكتور ومتشكرين علي وقفتك معانا
الدكتور // دا واجبي يادكتور والفضل يرجع لاستاذ سيف يلا بالاذن
خالد // يلا ياام ملك لمي حاجتنا عشان نمشي
وجهزو الحاجه ولسه احمد هيشيل بنته راح عليه سيف عليه
سيف // لا ياعمي عنك انت انا هشيلها بعد اذنك
وراح شايلها وقعدها علي كرسي متحرك لحد عربيته وركبت ف الكرسي اللي جانبه وامها ورا
وخالد ركب مع احد وسيف طول الطريق وهو مش بيفكر غير انه بس يوصل البيت بسررررعه
وبالفعل بسرعه رهيبه وصلو ونزل ملك وطلعها علي شقتهم ونيمها علي سريرها // حمدالله علي سلامتك ياملك
ملك // الله يسلمك ياابيه معلش تعبتك معايا
سيف // تعبك راحه ولايهمك وبص لمرات عمه بعد اذنكم هروح اغير هدومي وارتاح شويه
مني // اه يابني كتر خيرك لحد كده
سف نزل جرررري علي شقتهم واول مادخل من الباب وبكل غضب وعصبيه وباعلي صوت عنده // سممممممممممر 😡😡
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت قاصرا)