رواية أحببت قاصرا الفصل السابع عشر 17 بقلم شيماء الديب
رواية أحببت قاصرا الجزء السابع عشر
رواية أحببت قاصرا البارت السابع عشر
رواية أحببت قاصرا الحلقة السابعة عشر
سيف // ايوه انا سيف السيوفي انتو مين
واحد منهم // هتعرف دلوقتي احنا مين ياروح امك وبسرعه رهيبه لف واحد منهم من وراه ولسه يوسف هيقوله الحق ياسيف راح الراجل نزل علي راسه بخشبه
سيف وقع علي ركبته ودروخ شويه
ملك شافت سيف بدا ينزف من راسه من ورا نسيت وقتها بفرق السن اللي بينهم وفضلت تصرخ باعلي صوت // سيييييف لا ياسيف فتح عينيك ونبي
يوسف شاف صاحبه بيتضرب دخل وسط الخناقه وكل همه ينقذ صاحب عمره
يوسف بصريخ // ياولاد الكلب ياولاااااد الااااالب ومس واحد من قميصه وبكل غل بالبوكسات في مناخيره لحد مانزف ووقع في الارض
ومن بعيد منه وتامر واقفين يشاهدو الاحداث الساخنه ونظرة الانتصار ماليه عيونها
تامر // يابنت ال…… طلعتي مش سهله
منه // انت لسه شوفت حاجه دا التقيل لسه جاي عشان يعرف اللي يدوسلي علي طرف يجراله ايه
تامر // انا لازم اتدخل الواد هيموت
منه // جرب واتدخل بس متزعلش في الاخر
تامر // اممم مادام وصلنا للتهديد يبقي بلاها احسن
منه بضحكة سخريه // هههههه ايوه كده شطور
ملك قعدت في الارض وانهارت من العياط وهي شايفه سيف بيتضرب وغرقان في دمه والكل واقف بيتفرج عليه
فجأه لقيت تليفونها بيرن جرت بسرعه علي شنطتها وطلعت الفون وبصت فيه لقيته علي اللي بيتصل فتحت بسرعه
ملك // علي علي الحقني ياعلي
!
علي // مالك ياملك فيكي ايه انطقي
ملك // سيف ياعلي سيف
علي بعصبيه // ممكن تبطلي عياط وتقوليلي عملك ايه المتخلف ده
ملك بعياط شديد // سيف هيموووت ياعلي الحقو ونبي
علي // ايه بتقولي ايه انتو فين دلوقتي انطقي
ملك // الجامعه الحقني بسرررعه ونبي ياعلي
علي بسرعه نسي كراهيته لسيف وقرر يروح يلحقو وطلع بسرعه علي شقة خالو احمد وخبط بسرعه علي الباب
مني // حاضر حاضر يلي ع الباب خير يارب مالك ياعلي
علي // فين خالي بسرعه سمعه خاله طلع علي صوته من اوضته
احمد // مالك يابني في ايه
علي // تعالي معايا بسرعه ياخالو نلحق سيف
مني // سيف مالو وملك كمان معاه في ايه انطق
علي // مش وقته ياطنط مني لازم اخد خالي وامشي وابقي احكيلو في الطريق
احمد // يلا يابني يلا بسرعه ونزلو بسرعه عشان جده ميحسش بحاجه وركبو العربيه وطلعو بسرعه علي كلية سيف
ملك // ماسكه سيف وضماه علي رجليها وعماله تعيط وتصرخ // ونبي ياسيف فتح عينيك الحق صاحبك يايوسف هيموت سيف هيضيع مننا يايوسف
يوسف ماسك في واحد منهم وعمال يضرب فيه لما فقد الوعي
احمد وعلي دخلو بسرعه ووصلو لكافيه الجامعه
ملك شافتهم من بعيد بصريخ // بابا الحق سيف ونبي
احمد // علي اطلب الاسعاف بسرررعه ; سيف سيف رد يابني سيييف
فين الامن اللي هنا وانتو واقفين تتفرجو وسايبينه سايح في دمه
فجأه منه وتامر اختفو والشباب اللي جبتهم هربو مفيش غير واحد فقد الوعي من كتر ضرب يوسف فيه
علي // خالو الاسعاف علي وصول وكلمت كمان امن الجامعه وجايين
احمد بيعيط علي منظر ابن اخوه // ابن خالك هيموت مننا ياعلي
علي // لا ياخالو اوعدك هيقوم بالسلامه بس اهدي ; اهي الاسعاف جت
احمد قام اخد ملك في حضنه وبيحاول يهديها // متخافيش ياحبيبة ابوكي سيف قوي وهيقوم منها بخير صدقيني
ملك بدموع بتهز راسها
يوسف // انا صاحب سيف ياعمي يلا عشان نروح معاه المستشفي انا هركب عربيته
احمد // اهلا بيك يابني لازم تروح المستشفي عشان الجروح اللي فيك دي يلا بينا علي هات ملك معاك وانا هركب مع يوسف في عربية
علي // حاضر ياخالو يلا بينا وطلعو كلهم علي المستشفي
ا
احمد دخل جري مع سيف // اي دكتور يطمنا ونبي اي حد يطمنا
علي ويوسف جرو علي دكتور // لو سمحت يادكتور معانا حاله فاقده الوعي وبينزف
جري الدكتور بسرعه علي سيف في الاوضه وكشف عليه
احمد // طمني يادكتور ابني ماله
الدكتور اتطمن يااستاذ بس الجرح في راسه كبير وربنا يستر ميكونش عامل نزيف داخلي بس لازم يدخل عمليات عشان نخيط الجرح ونشوف بعدها ادعوله بس
ملك ببكاء هيستيري // ونبي يادكتور اعمل المستحيل عشان سيف يقوملنا بالسلامه ابوس ايدك يادكتور ابوس ايدك
احمد ضمها علي صدره وطبطب عليها وبيحاول يهديها ويسكتها
الدكتور // باذن الله هيبقي كويس واتصل علي الممرضه // نجلاء جهزي غرفة العمليات بسرعه
وبص ليوسف // وانت يااستاذ روح علي الاوضه اللي جمبي خليهم يكشفو عليك ويعملو معاك اللازم
علي اخد يوسف وسنده وراح معاه
اخدو سيف علي العمليات وملك باصه عليه ووهو داخل انهارت وقعدت في الارض وحطت ايديها علي وشها وفضلت تعيط
ابوها وطي عليها ومسكها من دراعتها // قومي يابنتي وادعيلو بس
ملك // انا السبب يابابا انا السبب ياريتني ماروحت معاه 😭
احمد بااستغراب // انتي السبب ازاي فهميني
ولسه ملك هتحكي لقت امن الجامعه والشرطه وصلو المستشفي
الظابط // حضرتك مع الحاله اللي جت من الجامعه
احمد // اه يافندم
الظابط // طب احنا محتاجين ناخد اقواله عشان المحضر
احمد // انا عمه وملك بنتي هي اللي كانت موجوده وقت الخناقه
الظابط // طب ممكن ياانسه ياملك تتفضلي معانا عشان ناخد اقوالك
ملك هزت براسها وبصت لابوها وشاورلها تروح معاهم
احمد طلع تليفونه واتصل بأسعد // الو يااسعد تعالالي المستشفي بسرعه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت قاصرا)