روايات

رواية أحببت قاصرا الفصل الخامس عشر 15 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الفصل الخامس عشر 15 بقلم شيماء الديب

رواية أحببت قاصرا الجزء الخامس عشر

رواية أحببت قاصرا البارت الخامس عشر

رواية أحببت قاصرا الحلقة الخامسة عشر

احمد مراقب تصرفات سيف هو ومني ومستغربين منه جدا بس في نفس الوقت هما بيحبوه جدا ف مش قادرين يزعلوه
احمد // طب يامني بما ان ملك ركبت مع سيف تعالي احنا نركب مع علي لاني تعبان مش قادر اسوق علي الصبح كده
وبالفعل ركبوا معاه
سيف بيبص علي ملك بطرف عينه وشايفه عماله تفرك ايديها في بعضها ومتوتره راح مسك ايديها الاتنين عشان تهدا
سيف // في حاجه تعباكي او موجوعه
ملك وهي باصه في الارض هزت راسها بلاء
سيف // طب اهدي قربنا نوصل وفضل ماسك ايديها ومن جواه في قمة السعاده وهو حاسس بدفئ ايديها
فاق من احساسه ولقي نفسه حالا وصل للمستشفي نزل ولف فتح الباب وشال ملك ودخل المستشفي ودخل وراه احمد ومني وعلي ووصلو لاوضة الدكتور
الدكتور // اتفضل يااستاذ سيف نيمها هنا علي السرير من فضلك ; ها ايه الاخبار ياجميل التزمنا بالنصايح والادويه ولا لا
مني // اه يادكتور نفذنا التعليمات بالحرف الواحد
الدكتور // طب الحمدالله ودلوقتي هنشيل الجبس ونعمل اشاعه. وان شاءالله خير
احمد وسيف ومني في صوت واحد // يارب يادكتور

 

 

وبدأ بالفعل الدكتور يقطع الجبس بالصاروخ
علي بص لملك لقاها خايفه راح مسك ايديها عشان يطمنها ويهديها
سيف شاف الوضع اتجن من جواه وبدا يحاول يكتم غيظه وغله عشان الدكتور وعمه واقفين راح اخد بعضه وطلع وقف بره وطلع سيجاره ولسه هيولعها لقي مرات عمه طلعت وراه
مني // من امتي وانت بتشرب سجاير ياسيف
سيف // مرات عمي! ! لا ابدا والله بس لما اكون زهقان بنفخ شوبه فيها
مني // بقالك يومين مش عاجبني احنا ضايقناك في حاجه ??
سيف // لا طبعا يامرات عمي والله بس انا مشغول شويه عشان الامتحانات قربت وكده
مني بطبطبه علي كتفه // متقلقش ياحبيبي باذن الله ربنا هيوفقك وهتنجح. ; يلا تعالي ندخل نتطمن علي بنت عمك
سيف هز راسه ودخل وراها لقي علي لسه واقف جمب ملك وماسك ايديها
احمد // ايه الاخبار يادكتور
الدكتور // خلاص ياابوملك انا قربت اخلص اهو وهناخدها ونعملها الاشاعه متقلقش وخلص الدكتور ومسك ايديها وحاول يساعدها تقف علي رجليها
ملك // خايفه ادوس عليها يادكتور
الدكتور // ده امر طبيعي ياملك عشان بقالك فتره موقفتيش عليها بس يلا قومي لازم ندوس عليها وهتمشي لحد اوضة الاشعه كمان
الدكتور ساب ايديها عشان تعتمد علي نفسها وتمشي مشيت نص المسافه وبسرعه لحقها سيف ومسكه من وسطها كانت هتوقع علي وشها
سيف بهمس وصوت واطي // متخافيش انا وراكي وجمبك في كل مكان يلا دوسي علي رجليكي ومتخافيش
ملك لفت وشها لسيف بابتسامه كلها طمأنينه وهزت راسها وحاولت تمشي لوحدها مره تانيه لحد اوضة الاشعه ودخلت عملتها وخرجت
مني // طمنا يادكتور ونبي
الدكتور وهو بيبص للاشعه // ماشاءالله والله العضم رجع زي ماكان ولا كأن في حاجه
احمد // بجد يادكتور. يعني هترجع تمشي زي الاول
الدكتور // اه طبعا بس بلاش تنطيط او جري كتير نجاول بقدر الامكان نحافظ علي نفسنا ياست ملك وبلاش شقاوه
علي بضحك // لا متخافش يادكتور انا هفضل جمبها ثانيه بثانيه وهخلي بالي عليها\

 

 

سيف بعصبيه // مش اتطمنا ياعمي يلا بينا بقي
احمد // اه الحمدلله اتطمنا ياسيف يابني يلا بينا
علي رايح بسرعه علي ايد ملك عشان يمسكها راح سيف شده من هدومه من ورا
سيف بعصبيه // لا عنك انت مش عاوزين نتعبك وراح هو مسك ايد ملك ومشي جمبها
علي بصوت واطي // اوووووف منك معرفش طلعتلي منين انت 😡
مني بضحك // لاعبه معاكي ياست ملك الشباب بتتخانق عليكي مين يميك ايدك
احمد بيضحك // هههههه اومال ايه مش بنت احمد خالد السيوفي
وخرجو من المستشفي وركبت ملك مع سيف واحمد ومني بردو مع علي
سيف // حمدلله علي سلامتك ياملك
ملك // الله يسلمك ياابيه هو انت كده مش هتذاكرلي تاني ??
سيف // مين قال كده ? اكيد هذاكرلك في اي وقت تحتاجيني كلميني علي طول
ملك بضحكة خجل // يبقي هكلمك كل دقيقه
اصل انا مش بعرف اذاكر لوحدي الاول كانت سمر بتذاكر معايا بس من وقت مااتخانقنا وهي مش بتكلمني ولا فكرت حتي تيجي تطمن عليا 🥹
سيف // كفايا ان انا بجي اتطمن عليكي كل يوم ولا مش عاجبك
ملك // لا اكيد عاجبني
سيف // طب خلاص متشغليش بالك بحد يلا احنا وصلنا تعالي اطلعك وانزل علي طول
ملك // ليه مش هتفطر معانا
سيف // لا عندي محاضرات لازم الحقها

 

 

ملك // طب ونبي ياابيه سيف خدني معاك الجامعه
سيف // مره تانيه هاخدك
ملك // ونبي ونبي ونبي عشان خاطري لو انا غاليه عندك
سيف // يابنتي مش هينفع مره تانيه قولتلك
جت مني علي عربية سيف // ايه عجبتكو القعده في العربيه مش هتنزلو ولا ايه
بصت لملك لقتها زعلانه ومش بترد // مالك ياملك مكشره ليه
سيف // اصلها شبطانه فيا وعاوزه تروحي معايا الجامعه
مني // طب دي حاجه حلوه عشان تغير جو والله ياسيف
سيف اتفاجأ من مرات عمه وفكر انها هتقولها مش هينفع
مني // خدها معاك ياسيف معلش
لسه سيف هيتكلم مني قاطعته بالكلام // استني هطلع اجبلها جاكيت عشان الجو برد
علي // مش هتنزلي ياملك
سيف بغضب // متشغلش بالك بملك هي رايحه معايا مشوار
علي // هو انت حد كلمك ياعم انت
ملك // عيب ياعلي تتكلم مع ابيه سيف كده
علي // يعني انتي مش شايفه طريقته
لسه سيف هيرد لقي مرات عمه نزلت
مني // خدي الجاكيت ياملك ودفي نفسك
علي // هتسبيها تمشي ياطنط مني وهي لسه تعبانه
مني // طول ماهي مع سيف انا متطمنه عليها
علي // والله ماانا عارف علي ايه دا انا ارجل منه
سيف بغضب // ولااااا اقف معوج واتكلم عدل بدل ماخلي وشك شوارع دلوقتي
مني // خلاص ياسيف عشان خاطري يلا امشو يلا
سيف ركب عربيته ومشي وطول الطريق وهو ساكت
ملك حاسه انه متضايق عشان راحت معاه
ملك // ابيه سيف انت اتضايقت اني رايحه معاك

 

 

سيف متكلمش ولا رد فجاه تليفونه رن بص لقي يوسف
سيف // اي ياجو
يوسف // فينك ياعم المحاضره فاضل عليها عشر دقايق
سيف // خمس دقايق وهتلاقيني قدامك
كمل سيف في طريقه بسرعه عشان يلحق يوصل قبل الميعاد
وصل سيف ونزل ملك يوسف شافه جري عليه
يوسف // ابوالسيوف وصل ;; حبيبي عامل ايه
سيف // حبيبي ياجو اخبارك ايه
يوسف // بقيت بخير لما شوفتك ياصاحبي ; اوووووبا مين المزه دي
طول عمرك محظوظ في البنات يابن السيوفي
سيف بصدمه // اكتم بوئك ده ياغبي 🤫 دي ملك بنت عمي
يوسف بانبهار // اوبسسسس ماشاءالله ; احم احم اه اهلا وسهلا ياملك
ملك بخجل // اهلا بيك
سيف // يلا بينا مش وقته تعارف خالص اخد ايد ملك ودخل المدرج
تامر سمع كلام سيف ويوسف وعرف ان دي بنت عمه اللي بيحبها راح جري علي منه ووطي عليها وبصوت واطي هي دي اللي سابك عشانها 😏

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت قاصرا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى