رواية أحببت قاصرا الفصل الثامن والأربعون 48 بقلم شيماء الديب
رواية أحببت قاصرا الجزء الثامن والأربعون
رواية أحببت قاصرا البارت الثامن والأربعون
رواية أحببت قاصرا الحلقة الثامنة والأربعون
ملك اترمت علي السرير وماصدقت تحتضن نفسها وتعيط
بعد وقت من انهيارها وبدأت عيونها من كتر العياط تغمض وتنام
وفجأه سمعت الباب بيخبط فاقت بسرعه ومسحت وشها
وراحت وقفت ورا الباب
ملك بخوف // مين اللي برا
البنت // افتحي ياانسه ملك متخافيش
ملك باستغراب // دي عارفه اسمي كمان وفتحت الباب لقت 3بنات جايين يجهزوها ومعاهم الفستان
البنت // انسه ملك احنا اللي هنهتم بيكي انهارده وهنسلمك لعريسك متقلقيش خالص
ملك باستهزاء // ياختي مين قالك اني قلقانه ودخلت وسابتهم علي الباب
البنات دخلو بعدها وقفلو الباب وبدأت في التجهيزات
خالد //امال ناديلي مني وهاله وتعالولي
امال // حاضر يابابا ثانيه واحده اتصلت امال بيهم ونزلو
هاله // خير ياعمي
مني // نعم يابابا
خالد دخل ايده في جيبه وطلع 3 مفاتيح
امال // مفاتيح ايه يابابا دي
خالد // خدي يامني مفتاح شقة بنتك وانتي ياهاله مفتاح شقة بنتك اما انتي ياامال يابنتي خدي مفاتيح شقة يوسف ابن اختك العربيه هتجيلكم بعد ربع ساعه وتاخدكم لهناك روحو جهزو الشقق وشوفو لو في حاجه ناقصه
امال // طب ليه تاعب نفسك يابابا ماكان يوسف وسيف عاشو هنا ماهو البيت كبير وفي شقق فوق فاضيه وبالنسبه لعلي عنده شقته
خالد // لا ياامال انا ندرت ان البرج الجديد بتاعنا لو خلص هدي كل واحد من احفادي شقة هدية يتجوز فيها
ولازم اوفي بالندر قبل مااموت
امال // بعد الشر عنك يابابا ربنا يديك طولة العمر
خالد // طب يلا بقي عشان الوقت بيجري ولسه هترجعو تجهزو قبل مانروح القاعه
ملك قاعده علي الكرسي ومسلمه امرها للميكب ارتست وكل اللي شاغل تفكيرها انا ايه اللي خلاني اوافق علس الجوازه دي انا اللي في سني زمانهم بيلعبو في الشارع ومش شايلين هم بكره ياملك ليه عملي في نفسك كده ليه رميتي نفسك بين ايدين وحش كان اخر علمك بيهم انك تشوفيهم في الكرتون فاقت من شرودها وبتحاةل تقوي نفسها بنفسها اجمدي ياملك واوعي تباني ضعيفه قدامه قطع شرودها صوت خبط علي الباب راحت بنت من اللي موجودين تفتح لقت واحد من الهوم سيرفس جايب صنية اكل اخدتها منه وحطتها قدام ملك
ملك لفت انتباها ورقه علي الصينيه اخدتها وفتحتها لقت مكتوب فيها
((كلي كويس عشان يبقا فيكي حيل ياعروسه هههههع امضاء جوزك حبيبك سيف ))
ملك مسكت الورقه بغيظ //ااااااه دا انت انسان مستفز
البنت // مش هتاكلي ياانسه ملك ??
ملك // لا مش هتزفت
البنت بتشيل الاكل من قدامها بس ريحة الاكل في مناخريها وهي جعانه بس كبريائهه مانعها
ملك // خلاص خلاص هاتي الاكل اهي بردو نعمة ربنا وملهاش ذنب 😒😏
اميره // يوسف بصراحه انا قلقانه اوي
يوسف // ليه بس ياحبيبتي
اميره // اوعدني يايوسف بعد مانتجوز اوعي تعايرني اني اكبر منك في السن
يوسف // بقي هو ده اللي قالقك يااميره دا انا فكرت في مصيبه
اميره // اه يايوسف خايفه وقلقانه الحلم الجميل اللي انا عايشه فيه ده اصحي منه علي كابوس
يوسف بضحكه رجوليه // ههههههه لا دا انتي هتصحي منه علي بووس
اميره // طب والله انت قليل الادب
سيف // ايه ياعم جو مش وقته تحب في التليفون انجز يلا ورانا حاجات كتير هنعملها
يوسف // ايه ياعم ماتسبني احب في مراتي شويه
اميره // لااا تحب اي كفايا اوي كده وروح شوف وراك ايه انا مش فاضيه وقفلت بسرعه معاه
مني دخلت شقة ملك انصدمت // ماشاء الله ايه الجمال ده والله يسلم ذوقك يابابا دخلت افرجت علي الشقه كلها لقت جدها مالي التلاجه شيكولاته وحلاويات وكل حاجه ملك بتحبها وكل مكان في الشقه في صور لها من وهي صغيره لحد ماكبرت
مني حست ان قلبها هيقف من كتر الفرحه وبعيون كلها دموعها //ربنا يفرحك يابابا زي مافرحت قلوب العيله كلها
ومسحت دموعها ودخلت الحاجات اللي جايبها معاها شويه ونزلت هاله //ايه الحلاوه دي اشمعنا شقة ملك اللي عمي مهتمه بيها كل الاهتمام ده ومظبطها علي الشعره
مني // قولي ماشاء الله ومتنسيش ياهاله انها كمان شقة ابنك
هاله // اه طبعا شقة ابني بس كمان بنتي شقتها مش زي دي
مني // بصراحه معنديش اجابه لما تروحي اسالي عمك
قطعت كلامهم زراغيط امال // اللهم بارك ماشاءالله ربنا يهنيهم يااارب يلا بينا يامني عشان اتاخرنا
مني // وانا بقول كده بردو يلا نمشي احسن
هاله بقرف // يلا ياختي 😏🧑🦯
بعد ربع الساعه وصلو البيت وهاله دخلت جري لعمها
هاله // بصراحه ياعمي الشقق جميله بس كان نفسي في تعديل صغير
خالد // خير ياهاله حاكم انا عارف انك مش هيملي عينك غير التراب
هاله // بقي انا كده ياعمي ربنا يسامحك انا بس كنت عاوزه شقة سيف وملك تبقي شقة علي وسمر بنتي
خالد بغضب // هاله من امتي حريم السيوفي بتعدل عليا انتي نسيتي نفسك ولا ايه
هاله بخوف // لا العفو ياعمي اصل بصراحه الشقه كبيره وحلوه
خالد // كل الشقق نفس المساحه بس انتي اللي عندك فراغة عين
وسابها ومشي
امال // هو انتي مفيش فايده فيكي
مني بصتلها بزعل وطلعت
هاله // هو قولت ايه يعني ولا دايما كلمتي واقفه في زوركم
امال مردتش عليها ودخلت تجهز نفسها
مر الوقت وكل العيله راحت علي القاعه وقاعدين في انتظار العرايس
سيف راح علي اوضة ملك ودخل // اومال فين عروستي ياجدعان
الميكب ارتست // عروستك اهي يااستاذ سيف
سيف // لا متهزريش انا كنت سايب بنت صغيره هنا راحت فين
الميكب ارتست ماتت من الضحك // والله هي دي الانسه ملك
ملك بتبصله بقرف وبتلف وشها الناحيه التانيه
سيف راح عليها وبيلف وشها // وريني كده لما اتاكد بنفسي
ملك // مابلاش استظراف بقي
سيف // بنت عيب 😳هو في عروسه محترمه تقول لجوزها استظراف ماهو العيب عليا انا اللي معرفتش اربيكي 😉😉 وبيغمزلها
ملك بتكتم الضحكه بالعافيه // هننزل ولا لا
سيف وهو بيغمز // طب ماتخلينا شويه كمان
ملك بخوف // طب خليك انت وانا نازله
سيف سحبها من ايديها // تعالي يابت هنا انا اللي اقول مين ينزل ومين لا
يلا ننزل
ملك ابتسمت //يلا حضرتك
سيف // شطوره حبيبة بابا
طلعو من الجناح بتاعهم لقت سمر وعلي واميره ويوسف طلعو كمان وكل واحد فيهم اخد مراته ونزل من سلم هي لسه رايحه علي السلم
سيف // ايه انتي رايحه فين
ملك // يووووف مش هننزل
سيف // ليه هو انتي زي اي حد وختنزلي من علي السلم كده عادي واخدها وراحو علي مكان ضلمه كده زي الاسانسير ركبو فيه ونزل
وفجأه لقت نفسها في نص القاعه ووسط المعازيم
واشتغلت الاغنيه اللي هي بتحبها 👇👇
طِليِّ بالابيض طليِّ
يا زهره نيسان
طِليِّ يا حلوي وهليِّ
بهالوج الريَّان
طِليِّ بالابيض طليِّ
يا زهره نيسان
طِليِّ يا حلوي وهليِّ
بهالوج الريَّان
واميرك ماسك ايديكِ
وقلوب الكل حواليكِ
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت قاصرا)