رواية أحببت قاصرا الفصل الثالث والخمسون 53 بقلم شيماء الديب
رواية أحببت قاصرا الجزء الثالث والخمسون
رواية أحببت قاصرا البارت الثالث والخمسون
رواية أحببت قاصرا الحلقة الثالثة والخمسون
اسعد بضحك هيستيري // ونبي ياحاج قبل مااموت فكرني اطلقها ماهو مش هتبقي علي قلبي في الدنيا والاخره 🤣🤣🤣
كل اللي قاعدين فصلو من الضحك
خالد// والله يااسعد يابني انت تستاهل تاخد الميراث كله عشان اتظلمت بالجوازه دي
انا مش عارف عمك الغلبان ده خلف العقربه دي ازاي
اسعد // كله قضاء وقدر ياحاج ومحدش بيختار نصيبه
سيف بضحك // كفايا انك خلفتنا من العقربه اقصد من امي 🤨
مني بضحك // يخربيت فقرك ياسيف مش هتعقل ابدا
سيف // اوعدك يامرات عمي هعقل لما بنتك تعقل 🤨🤨
ملك // مش هعقل ياسي سيف اي رايك بقي 😒
سيف // احم احم هو انا اقدر اعترض ياام العيال 😏
عدت الايام والشهور وكل يوم اهتمام سيف بملك يزيد وقربت الامتحانات وهو كل يوم يرجع من شغله ياكل ويذاكرلها لحد ما جه وقت الامتحانات فضل كل يوم يروح معاها ويرجع لما تخلص ياخدها لحد ماجه في يوم سيف اتأخر شويه عليها وهي واقفه قدام المدرسه مستنياه شافوها شابين وهي واقفه لوحدها راحو عليها
الشاب // يابخته بيكي والله
الشاب التاني // معقول الجمال ده كله واقف لوحده
ملك بعدت عن المكان اللي هي واقفه فيه وراحو وراها
الشاب // انا لو اعرف الحمار اللي سايبك لوحدك كده كنت فرمته
ملك بخوف // اهو دلوقتي هيجيلك الحمار ويفرمك 😒
الشباب بصو لبعض وضحكو // هههههه طب ماتيجي نريح شويه لما يجي الدكر بتاعك ولسه رايحه يشدها من ايديها بص لقي اللي بكل قوته ضربه بالبوكس
ملك بتلف وتبص لقته سيف بصت للشباب بكل غرور // مش قولتلك هيجي الحمار يفرمك 🤨🤨
سيف وقف الضرب في الشابين وبصلها // انا حمار ياملك 🙄طب وحياة ابوكي لاعلمك الادب
ملك بخوف جريت علي العربيه بسرعه وركبت
سيف خلص ضرب فيهم لحد مااغمي عليهم وراح علي العربيه
ملك // بص بقي انا كنت واقفه في امان الله وهما اللي ………
سيف // انتي تسكتي خالص انا حمار ياقردة
ملك // بذمتك عمرك شوفت قرده بيضا وحلوه كده
سيف بغضب // انتي متصلتيش بيا ليه لما خلصتي
ملك // ماهو ماهو اصل تليفوني فصل شحن وفجأه حست بوجع اه اه الحقني ياسيف
سيف بخوف // في ايه مالك ياملك
ملك // حاسه بوجع جامد ياسيف
سيف بغضب // قولتلك كام مره روحي للدكتوره واكشفي وانتي دماغك ناشفه
ملك بصويت /// ااااااه الحقني ياسيف انت لسه هتتخانق وديني علي الدكتوره بسرعه
سيف بخوف // حاضر حاضر وطلع بسرعه علي المستشفي ودخلو للدكتوره تكشف عليها ولسه بتعمل اشاعه
الدكتوره // ماشاء الله ياملك انني معاكي توأم
سيف بصدمه // بتتكلمي جد يادكتوره
الدكتوره // تعالا بص في الاشاعه علي عيالك ماشاءالله ولد وبنت كمان
ملك بفرحه // اللهم بارك انا كنتش عاوزه اكشف نهائي ولا اعرف معايا ايه كنت حابه تكون مفجأه للكل بس ارادة ربنا بقي
الدكتوره // انتي كده في اول التاسع ولازم ترتاحي علي قد ماتقدري ياملك لحد ميعاد الولاده
ملك هزت راسها بالموافقه واخدها سيف ومشي ووصلو البيت
سيف // ابوس ايدك خلي بالك من نفسك شويه بقي واهتمي بصحتك ياملك
نايمها علي سريرها ودخل المطبخ جهز الغدا واكلها وعطاها ادويتها وعدي يومين وسيف في الشغل وملك نايمه سمعت صوت الجرس بيرن قامت وراحت تفتح وفجأه لقتها منه
ملك بغيظ // نعم جايه هنا ليه
منه // طب قوليلي اتفضلي الاول ودخلت من نفسها
ملك // انتي لو مطلعتيش بره دلوقتي هطلبلك البوليس
منه باستفزاز // انا همشي بس جيت انصحك لوجه الله
ملك // انتي تنصحيني انا ?? طب وهتنصحيني بايه ان شاءالله 😒
منه // اوعي تفكري انك كده اخدتي سيف مني تبقي عبيطه سيف كل يوم بيجي يسهر معايا وبنتقابل ومستني بس انك تولدي وياخد اولاده وهيطلقك
ملك // انني بتقولي ايه انتي كذابه
منه بضحكة سخريه // هههه طب اهدي بس وشوفي الصور دي
ملك بتبص في التليفون لقت صور ليها هي وسيف مع بعض ودموعها نزلت
منه //انا اجيت انصحك وبس سبيه قبل ماهو يسيبك يلا بلاذن بقي عشان مش فاضيه وطلعت وقفلت الباب وراها
ملك حاطه ايديها علي بطنها ودموعها نازله // ليه ياسيف انا عملت فيك ايه دا انا حبيتك ليه تعمل فيا كده ليه
ملك انهارت بالبكاء ودخلت لمت هدومها ولبست وراحت علي بيت اهلها
مني فتحت الباب واتفاجئت اول ماشافت ملك //ملك! ! ادخلي ياحبيبتي سيف فين
ملك اترمت في حضن امها وفضلت تعيط
مني // ملك فيكي ايه ايه اللي حصل انطقي
واخدتها ودخلت اوضتها وفضلت تهدي فيها عشان تحكيلها اللي حصل
وبعد دقايق وملك هدت وفضلت تحكي بالتفصيل اللي حصل
مني // يعني كل ده يطلع من سيف
ملك بصريخ // مش عاوزه اسمع اسمه قدامي انا بكرهه بكرهه ياماما
مني // طب اهدي ياقلبي وارتاحي عشان اللي في بطنك
مني فضلت حاضنه ملك لحد ماهدت ونامت وطلعت وسابتها ترتاح
سيف رجع من الشغل واول مادخل من باب الشقه بينادي علي ملك مفيش حد بيرد
فضل يدور في الاوض ملقاش حد ولقي الدولاب مفتوح وهدومها مش موجوده //اي ده هي راحت فين
وطلع تليفونه وفضل يتصل بيها ولقي تليفونها مقفول
سيف // اووف انتي روحتي فين فجاه بس وكمان الزفت مقفول راح متصل علي مرات عمه
سيف // عامله ايه يامرات عمي
مني بزعل // اهلا ياسيف
سيف // هي ملك عندكم
مني // اه هنا جت الصبح
سيف // طب ليه مقلتش انها عاوزه تروح وانا كنت جيت وصلتها بنفسي
مني // ملوش لزوم ياسيف
سيف // مالك يامرات عمي صوتك متغير ليه هي ملك مالها في ايه ??
مني // مش وقته خالص ياسيف سيبها يومين تهدا وبعدين هتفهم كل حاجه
سيف // لا مش هسيبها انا جاي حالا وقفل معاها ونزل تاني ركب عربيته وطلع علي بيت العيله
احمد رجع من شغله وبيتكلم مع مني راحت شاورتله كده يوطي صوته عشان ملك نايمه
احمد باستغراب // هي ملك هنا من ايمتا
مني // جت الصبح بس سيبها دلوقتي الحمل تاعبها وخليها ترتاح
جرس الباب رن واحمد فتح لقاه سيف
سيف بصوت عالي // انا عاوز افهم دلوقتي مراتي سابت البيت ليه من غير اذني
مني // من فضلك ياسيف وطي صوتك ملك نايمه دلوقتي
سيف دخل عليها الاوضه // انا مش هستني لما تصحي لازم اعرف في ايه
ملك سمعت الصوت وفتحت عيونها واول ماشافت سيف // انت ايه اللي جابك هنا انا مش عاوزه اشوف وشك تاني
سيف // انتي مجنونه يابت انتي انا سايبك الصبح واحنا كويسين ايه اللي غيرك كده
ملك // اللي غيرني انك واحد خاين ومفيش فايده فيك وانا بكرهك
سيف // ملك انتي واعيه للي بتقوليه ??
ملك // اه واعيه وياريت تطلقني عشان مش هعيش مع واحد خاين زيك
بابا من فضلك خده من هنا مش عاوزه اشوفه قدامي
احمد // طب اهدي بس تعالي ياسيف بره نتكلم شويه واخده وطلعو قعدو بره
مني قعدت حكت لسيف كل حاجه حصلت وكل اللي قالته منه
سيف بصدمه // انا والله العظيم ماشوفت منه دي من اخر مره جت البيت عندنا والله دي كذابه والصور دي اكيد من زمان لما كنا بنتجمع مع الشله
احمد // اهدو ياولاد والله شيطان واتدخل بينكم
مني // لازم ملك تفهم الحقيقه بس سيبوها ترتاح وتهدا وبعدين نتكلم
سيف // انا همشي يامرات عمي بس فهميها انها كده بتظلمني وانا مس هسامحها ولسه هيطلع من باب الشقه سمعو حاجه بتهبد جامد في الاوضه
مني بصدمه // ملك 😳 وطلعت تجري علي اوضة ملك وسيف وعمه وراها
وبيبصوا لقو ملك بتطلع فوق السرير وبتنط من فوقه وعاوز تسقك نفسها
مني بغضب // ملك انتي مجنونه ايه اللي بتعمليه ده
سيف // ملك ليه بتعملي كده فيا حرام عليكي بقي
وفجاه نزل دم من ملك وبدأت تصرخ
مني // حضر العربيه يااحمد بسرعه بنتك هتموت مننا
سيف شالها بسرعه ونزل جري واحمد قدامه ومني وراه
خالد سمع الصوت علي السلم وطلع بسرعه // ماله ملك ياسيف
سيف بخوف // مش عارف ياجدي ربنا يستر وطلع جري ركب العربيه ونيمها في الكرسي اللي ورا وركبت مني بسرعه ومستناش حد وساق بطريقه جنونيه
خالد ركب مع احمد وكلع ورا سيف ووصلو المستشفي وسيف كان كلم الدكتوره في الطريق وقالتله هتجيله بسرعه
وبالفعل كانت موجوده قبلهم
كشفت الدكتور بسرعه عليه // جهزو العمليات بسرررعه
سيف بخوف // خير يادكتوره ونبي
مني // طمنيني علي بنتي ونبي
الدكتوره // لازم تدخل العمليات حالا ادعولها 😭
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت قاصرا)