رواية أحببت قاسي الفصل الثاني عشر 12 بقلم مادونا عماد
رواية أحببت قاسي الجزء الثاني عشر
رواية أحببت قاسي البارت الثاني عشر
رواية أحببت قاسي الحلقة الثانية عشر
وصلوا الي منزل عائله مهران ( جد سليم )
رحب بهم الجميع بود ومحبه
نجلاء بوجه بشوش : نورتوا ياولاد اهلا وسهلا
سليم : بنورك يا تيتا وحشتني اوي
نجلاء بضحك : يا بكاش لو كنت وحشتك كنت هتيجي تشوفني كتير
سليم : معلش بقا مشغول
نجلاء : ربنا معاك يا حبيبي
نجلاء حضنت مريم وحور وروان ومنال
سليم : اذيك يا جدي
مهران : بخير يا ولد انت عامل اية
سليم : الحمدلله تمام
نجلاء : سلم علي عمك فتحي ومرته نرمين وبنته شروق وولده ياسر
سليم سلم علي عمه ومرات عمه وبنت عمه وكذلك فعل الجميع
سليم : الف مبروك يا عريس
ياسر : الله يبارك فيك ياولد عمي مبروك علي حمل مراتك
سليم : الله يبارك فيك
نجلاء : اطلعوا يا حبايبي ارتاحوا علي ما الغداء يجهز
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في غرفه سليم وحور
حور وقفت قدام المرأه وتجاهلت سليم
سليم ابتسم بمكر وحضنها من الخلف : حبيبي لسه زعلان
حور : اه ومتكلمنيش تاني
سليم باسها وحور دقايق وبادلته القبله ابتسم سليم وشالها تجاه السرير
حور : سليم هنتاخر علي الفرح
سليم : لسة بدري الفرح بليل تعالي اقولك كلمتن
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في المساء
ارتدت حور فستان حور فستان باللون الذهبي وحذاء وحجاب بنفس اللون
سليم خرج من الاستحمام ببدله سوداء وقميص ابيض
شاكسته حور : اية الجمال دا كله
سليم بضحك : انتي خدتي كل الجمال لوحدك اصلا
حور بأبتسامه : يلا ننزل
سليم مسك ايديها : يلا
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
روان ارتدت فستان باللون الأحمر وحذاء وطرحه بيج
مريم كانت لابسه فستان باللون الاسود
روان : الفستان حلو اوي
مريم : وانتي كمان فستانك جميل
شادي و محمد : مساء الخير
روان ومريم : مساء النور
شادي : شكلك قمر اوي
روان بخجل : ميرسي
محمد : طالعة تحفه يا مريم
مريم : شكرا
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في الفرح
محمد مسك المايك : لو سمحتوا انا عايز اقول حاجة
انتبه الجميع اليه وبالاخص مريم
شادي : ايوه اسمعوني انا كمان
محمد : اية رأيكم نعمل خطوبتي انا ومريم وروان وشادي انهاردة مع الفرح
سليم : فكره حلوة اية رأيكم يا بنات
روان ومريم : موافقين
سليم : خلاص الخطوبه انهاردة والفرح بعد 5 شهور
شادي : يس هيييه
محمد بضحك : ازغرط حد يزغرط يا جماعة
منال : لوووووولي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
بعد 5 شهور
في غرفة البنات
الميك اب ارتيست : انا خلصت يا قمرات
حور : تسلم ايديك يا حبيبتي
الباب خبط ودخلت منال
منال بابتسامه : المأذون وصل يا بنات بسم الله ماشاء الله ربنا يحفظكم
حضنتهم بسعادة
نزل مهران وبيده حور علي السلم الذي وقف علي أوله سليم بسعادة عامرة
سلم مهران حور لسليم وكذلك مريم لمحمد وروان لشادي : خلي بالكم منهم وادعوا حد من البنات يشتكي منكم او تزعلوهم فاهمين
سليم وشادي ومحمد : فاهمين
سليم : متقلقش عليهم يا جدي في عنينا
نجلاء : ربنا يسعدكم ويخليكم لبعض
حور بوجع : اااه سليم الحقنيييي بولد
سليم : ودا وقته
حور : بقووولك بوووولد هو بمزاجي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في المستشفي سليم متوتر لان حور هتولد مبكر 7 شهور اخد الممر ذهابا وعوده بقلق
محمد : حبكت تولد انهاردة يعني
مريم : محمد بس انت مش شايف سليم خايف عليها ازاي
خرج الطبيب ذهب اليه سليم بسرعة : طمني يا دكتور
الطبيب : متلقلقوش البيبي كويس هو بس ضعيف شويه وهنحطه في الحضانه
سليم بقلق : راتي عاملة اية
الطبيب : الحمدلله كويسة تقدروا تشوفوها
الممرضة أعطت الطفل لسليم : جابت ولد زي القمر
ابتسم سليم ثم دخل الي حور
سليم : سلامتك يا حبيبتي
حور : الله يسلمك البيبي كويس
سليم حط البيبي بين احضانها : جبتي ولد زي ما انتي عايزة
حور بضحك : انا كسبت
سليم بغمزه : بردو هنجيب سيرين
الباب خبط ودخل الجميع وباركوا لهم
شادي بمرح : هتسموه اية
سليم : امه هتسميه
حور : هسميه حمزة سليم العامري
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
بعد مرور خمس سنوات
حور : حمزه تعالي هنا
حمزة : انا عايز العب مع بيبه
حور : متعصبنيش وخلينا نروح عيد ميلاد ادم ابن اونكل شادي
سليم وهو شايل سيرين : في أية يا حور
حور : اسأله
سليم : في أية يا حمزة
حمزة هز كتفه : اسألها
شهقت حور وهي ترقد وراء حمزة : اسألها
بينما سيرين وسليم بيضحكوا
سليم : بسسسسس والله سيرين اعقل منكم انتوا الاثنين
سليم : حبيبه بنت اونكل محمد راحت عيد الميلاد مش انت عايز تلعب معاها يلا نروح
حمزة : يلا بسرعة
في احد القاعات حيث أقيم حفل عيد ميلاد ادم الثالث
حمزة : فين بيبه
حبيبة وهي ترقد اتجاه حمزة : انا جيييت
محمد : ابعد عن بنتي يا بن سليم العامري
حمزة : تؤ بيبه حبيبتي
روان بصدمة : الواد طالع لابوه بالظبط
سليم بفخر : طبعا مش ابن سليم العامري
تمت الحمدلله
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت قاسي)