رواية أحببت ظبوطة الفصل الثاني عشر 12 بقلم محمود التركي
رواية أحببت ظبوطة الجزء الثاني عشر
رواية أحببت ظبوطة البارت الثاني عشر
رواية أحببت ظبوطة الحلقة الثانية عشر
ليل بزعيق: اقفففف عندك
محمد بخضة: اييه في ايه مين مات
ليل: انت مش شايف الارض ممسوحة وحضرتك داخلي بالجزمة
محمد: ي ولية ايه ي ولية انت منك لله قعطيلي الخلف وانا نفسي اخلف منك ي قمر أنت ولعبلها حوجبه
ليل: هه يظهر انك بتحلم دا في خيالك انك تقرب مني تاني
محمد بكسرة: مش مهم المهم انك معاية وخلاص
محمد دخل يغير وحو حزين علي حاله وحال ليل
ليل في سرها: يختي هو ماله بقي حلو وهادي كدة ليه شكله هيصعب عليا بس لا لازم الاول اعلمك الادب ي ابن أسماء
محمد وهو بيغير: ماشي ي ليل والله شكلك الفترة دي هتربيني بس بردو مش هسيبك ابدا
محمد خرج عشان يكلو
محمد: تحبي ننزل نتمشي علي البحر شوية
ليل بضيق مصطنع: شكرا لو حبيت انزل هخليك تنزلني في اي وقت
محمد: لا يشيخة يعني هتنزليني غصب عني
ليل: بالظبط كدة وبعدين اعمل حسابك اننا هنروح لمامتك انهرده
محمد: تمام
خلصو وليل بتعمل شاي ومحمد واقف في البلكونة
محمد مسك ايد ليل ووقف قدمها: متجيش جنب النعناع بتاعي لو سمحتي
ليل: حوش ايدك حالا
محمد: ولو محشتش
ليل: ولا حاجة وهوب عضة في ايده وفلتت منه واخدة نعناع
محمد: اااخ يبنت العضاضة ايدي اااه ايدي
ليل دخلت تجري وفضلت تضحك عليه
خلصو وراحو عند مامت محمد بعد ما محمد صالحها بس بردو مش بتكلمه زي الاول
مامته ميلت علي ليل بصوت واطي: ها عملتي في ايه
ليل بهمس: لا ولا حاجة بعلمه الادب من اول وجديد
الام بهمس: جدعة ربيه بس براحة عليه حرام عليكي
ليل بمهس:طبعا مهو ابنك وخيفة عليه صح مش أنتي إللي قلتي ربيه
الام ضربتها في رسها
ليل: اااه ي حجة اهدي
محمد:هو انتو بقالكم ساعة ببتودودو في ايه 🤨
الام: ابدا حجات ستات اللا قلي ي محمد مال ايدك حمرة كدة. ليه وماسكها
محمد بوجع: لا ابدا ي امي اصل جاموسة عضتني
ليل خبطته في دراعه
محمد: اااه قصدي نموسة نموسة
خلصو ومشيو وطبعا كل ما محمد يقول حاجة ليل تصده
محمد: تيجي ناكل في مطعم
ليل: اممم ماشي بس مطعم سمك
محمد برفعة حاجب: والله هو أنتي مش كنتي مبتكليش السمك
ليل: نينيني ملكش دعوة حبيته
راحو كلو وطول الوقت ليل مسكين في بعض
رجعو البيت
ليل: الجاكيت إللي رميته دا حوشه وعلقه علي طول
محمد: بس لحظة طيب اغسل أيدي وارتاح
ليل: مفيش راحة أنا لسة مروقة والبيت ومخلايه فلة وحضرتك داخل ترمي الجاكيت علي الكنبة
محمد بعصبية مصطنعه: هو في ايييه
ليل بخوف بتداريه: في ايه وانت بتزعق ليه اصلا
محمد: مالك كل ما اعمل حاجة تزعقي ليه زي الؤوة
ليل: انا ازعق زي منا عوزة واعمل إللي عيزاه
محمد بيقرب: لا يشيخة
ليل بتبعد: ايوا وانت عمال تقرب كدة ليل
محمد قرب منها لغااية ما لزقها في الحيط وبقيو في نفس بعض:وبعدين هتفضلي تعمليني كدة كتير
ليل بدون وعي: ايوا
محمد وهو محاصرها بيده: طب لغاية امتي
ليل بدون وعي: لغاية ما احس ان اخدة احقي
محمد: طب وبعديها هتسمحيني ونرجع زي الاول
ليل: ايوا
وهب محمد رزعها يوسة ودخل يجري وقفل الباب
وليل فاقت: هاااا هو ايه اللي عمله اللي مشفش ربع ساعة رباية ده والله قلبي دا مهزء اوي
جه الصبح علي ابطالنا
محمد : أنا رايح الشغل عيزة حاجة
ليل: شكرا
محمد نزل الشغل وليل قعدة في البيت
ليل: هو أنا مالي قلبي مقبوض كدة ليه
عند محمد
احمد: ايه ي عم حمدالله على السلامه عاش من شافك
محمد: الله يسلمك ي ابو حميد وحشني والله
احمد: وانت كمان ي صحبي ايه اخبارك انت وليل
محمد: اهو الحمدلله والله بس عبال عندك بتربيني من اول وجديد
بس شكرا ليك جدا والله ي ابو حميد أنا مش عارف اردلك إللي عملته معاية دا إزاي عليّ
احمد: ي جدع عيب دا إحنا اخوات
عدي الوقت
ليل بقلق: يوووه بقي الساعة اتناشر ولسة مجاش دا مش بيتاخر علي سبعة وعمالة ارن عليه مش بيرد
ليل قلقانة وعمالة راحة جية في البيت
فجأة تليفونها رن وكان محمد
ليل بخوف: الو ي محمد انت فين وعمالة ارن عليك مش بترد ليه قلقتني عليك
المتصل: ي مدام اهدي أنا مش صاحب التليفون صاحب التليفون عمل حادثة ونقلوه المستشفي
ليل:…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ظبوطة)