رواية أحببت ظبوطة الفصل التاسع 9 بقلم محمود التركي
رواية أحببت ظبوطة الجزء التاسع
رواية أحببت ظبوطة البارت التاسع
رواية أحببت ظبوطة الحلقة التاسعة
محمد وهو مضايق: اية دا مش دي البنت اللي كانت قعدة معاها قبل كدة هي بتعمل ايه وطلعة بتتسحب كدة ليه
نفض الافكار دي وساق العربية بغضب شديد وراح البيت
محمد دخل ملقهاش عرف انها سافرت لجدها اتعفرت اكتر وفضل يكسر في كل حاجة
زياد: بااس هو دا كل إللي كنت عيزة كدة أنا خليت ثقته فيها كلها اتعدمت وهي اكيد كرهته ومبقتش طيقاه بعد القلم اللي اداهلها
نادية بخوف: حصل ي بيه بس خيفة احسن يكون شافني وأنا طالعة
زياد بزعيق وخووف: نعممم إزاي يعني شافك وانتي طلعة
نادية بخوف: والله ما اعرف ي بيه أنا استنيت كتير عشان ينزلو ولما لقيت ليل خرجت طلعت ببص لقيته لسة راكب العربية
زياد بخوف: نهاار ابوكي اسود أنتي الاسبوعين دول تختفي نهائي لغاية ما احجزلك تسكرة سفر أنت هتختفي يكش مخلوق يعرف باللي حصل ونهايتك هتبقي علي ايدي
(بعد مرور اسبوع)
الجد بحزن شديد: وبعدهالك يبنتي أنتي بقالك اسبوع علي نفس الحال دا ومبتخرجيش برا الاوضة بقيتي زي الوردة الدبلانة
ليل بتوهان وكسرة: ذنبي إيه ي جدو ذنبي انو حبيتو
غبية عقلي كان ديما يقلي بلاش دا بيتسلي بيكي لكن قلبي حبه حبه وفي الاخر كسره وسابه صحيح هو لسة مطلقنيش
الجد: لا يبنتي بس اهدي ي ليل ومتتسرعيش
ليل بجمود وثقة: بس خلاص ي جدي كل الحزن دا خلاص هو ميستهلش ازعل عليه
الجد: ايوا كدة يبنتي ارجعي ليل القوية إللي مبتتهزش واستحالة تعيط علي اي حاجة وخلاص ليل اللي دموعها عندها اغلي من اي حد
ليل: ربنا يخليك ليا ي جدو حقيقي انت مكاني إللي باخد منه القوة والثقة
ليل بشر: جدو لو سمحت أنا هسافر اسكندرية كام يوم واجي
الجد بقلق: ليه ي بنتي ناوية علي ايه أنا عرفك مش بتسيبي حقك بسهولة
ليل: متقلقش ي جدو صدقني وزي ما قلت أنا مش بسيب حقي كدة وخلاص. ولازم ارجعه وندمه ندم عمره
عند محمد قاعد بقاله اسبوع مبيخرجش من البيت والبيت زي الزريبة من يوم ما كسر كل حاجة وهو متعصب وهو قاعد وسطيه
الباب رن قام فتح
احمد بخضة: ايه دا ي صحبي مالك في ايه
محمد حكي لاحمد كل اللي حصل
احمد: محمد بالرغم انك اكبر مني يصحبي بس تسمحلي اقلك انك (غبي)
محمد: احمد اتلم انا مش ناقصك
احمد: اتلم ايه ي محمد انت اخويا الكبير مش بس صحبي ومن كتر كلامك علي ليل الفترة إللي فاتت أنا واثق في اخلقها اكتر منك
احمد: طب استني استني انت فاكر اول رسالة جاتلك روحت ولقيت ليل في البيت والتانية لقيتها في الكلية اشمعنا تالت مرة كانت الرسالة صدقة
محمد: مش فهمك عايز توصل لايه بردو
احمد: يعني ليه ميكنش دا كله ملعوب حد عايز ينتقم منك انت او ليل أو عايز يكرهكم في بعض
محمد: احمد انجز واتكلم أنا مش حمل اللغاز
احمد: يابني فتح دماغك يعني مثلا اللي كان بيبعت الرسايل دا بعت اول رسالتين وكانو كذب فانتا بالتالي هتثق في زهرة اكتر وفضل يبعت رسايل طول الشهر وانت مش مصدق بس جيت عند اخر رسالة حاولت تنفضها من دماغك مقدرتش وروحت البيت
وبعدين لقيت ان الكلام صح وبالتالي ثقتك في ليل مبقاش في وتكرها وبعد ضربك لي ليل هي كمان كرهتك ومش هطيق تبص في وشك كمان انت بتقول وهي ماشية عنيها كانت في ثقة وقالتلك اللي انت قلتهولي يعني دا انها مش خيفة ولا مكسورة
محمد: تقصد تقول ان حد عامل كدا قصد عشان يقلل ثقتي في ليل وليل تكرهني
احمد: الله عليك وانت مركز
محمد سكت شوية وقال: ااااه ورحمة ابويا لو كان هو لوريه العذاب اللي عمره ما شافه هخليه يتمني الموت كدة
احمد: تقصد مين ي محمد
محمد: هاا لا ابداا
احمد: محمد احكي إحنا مع بعض ولازم نتفق عشان نعرف الحقيقة
محمد: زياد ابن عمي إللي أنت عرفه
احمد: ي ساتر مش عارف الواد دا ابن عمك ازاي واد زبالة
بس احكيلي عمل ايه
محمد: قبل كدة من فترة جالي أنا وزهرةو ….محمد حكالة علي كل حاجة
احمد: بس يسطا كدة إنا عرفت هنعمل ايه
محمد:وفي كمان بنت كدة ليل كانت قالتلي انها جت تتعرف عليها بس ليل مكنتش مرتحلها وكان اليوم المنيل دا شفتها طلعة العمارة عمالة تبص حوليها كأنها عاملة عاملة
احمد بصدمة: ابغي اقلك انك اغبي لكن استحي
احمد ومحمد فضلو يتكلمو ويفهمو هيعملو ايه
محمد: بص بقلك ايه كمل انت شغل وياريت تروق البيت علي ما اشوف امي من يوم ما ليل مشيت وهي عمالة تقولي مالها مالها
احمد: ليه إنشاء الله اكنش الفلبنية بتاعتك
محمد: يلا ي شابه شوفي شغلك
محمد نزل جري وراح عند مامته
الام بغضب: ايييه اللي بتقوله دا
محمد: اهدي ي أمي عشان صحتك
الام بزعيق: امي انت خليت فيها امي بعمايلك الزفت دي دنا طول عمري مربياك علي الادب والاحترام وعمرك ما تيجي علي وحدة ست دنتا والدك الله يرحمه عمره ما فكر يمد ايده عليا ولو زعق بس كان بيعمل المستحيل عشان يراضيني انت عارف لو كنت شفت ليل بعيني مكنتش هصدق
محمد: ماما
الام قاطعته: بلا ماما بلا زفت انت من هنا ورايح ملكش ام غير لما ترجع ليل البيت مع ان متاكدة انها مش هتفكر بس ترجعلك
محمد مشي من عند مامته وهو زعلان جدا ومضايق هو كدة خسر امه اللي رضاها من رضي ربنا وخسر ليل اللي اول وحدة تدخل قلبه فضل ماشي بالعربية لغاية ما راح نفس المكان علي البحر
الست العجوزة اللي شافته قبل كدة: مالك يبني في ايه
محمد بحزن شديد: أنا شكيت في مراتي واتهمتها وضربتها واهنتها جامد غير كل دا أمي قالت إن من هنا ورايح انت ملكش ام حاسس ان الدنيا كلها عليا أنا بس في الوقت دا كنت محتاج حضنها حضن ليل بس هو اللي بيقويني
الست العجوزة:فاكر يبني لما قلتلي انك غلط في مراتك قلتلك ايه
قلتلك صلح بينك وبين مراتك قبل فوات الاوان لحسن هتندم ندم عمرك
الست العجوزة مشيت ومحمد زاد عليه الحزن ورجع البيت
وبعدين نزل هو واحمد يدورو علي نادية وراحو العمارة ملقوش حاجة وفضلو يدورو
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ظبوطة)