رواية أحببت طفلة الفصل السابع 7 بقلم نورهان العطار
رواية أحببت طفلة الجزء السابع
رواية أحببت طفلة البارت السابع
رواية أحببت طفلة الحلقة السابعة
صقر بغضب: انت مين وازاي تمسكها كدا
الرجل: انا جوزها
صقر بصدمة: اي
قمر بصريخ: متصدقهوش انا مش متجوزه
الرجل: لا دا انا دافع كتيررر لابوكي والنهارده كتبت الكتاب وبقيتي مراتي ويالا معايا
قمر ببكاء: لا مش هاجي معاك صقر متخلهوش يخدني
صقر ببرود: طلقها
الراجل: لااا
امسكة صقر من ملابسة: طلقها بدل متشوف وشي التاني
الرجل: بس انا دافع كتير اووووي مين هيديني فلوسي
صقر: عاوز كام
الرجل بطمع: ١٠٠الف جنيه
صقر وهو يطلع دفتر الشيكات: خد اهو طلقها بقا
الرجل بفرحه: انتي طالق
صقر ببرود: بتلاتة
الرجل: انتي طالق بالتلاتة ذهب الرجل وارتمت قمر بين احضان صقر التي استقبلها بصدر رحب
صقر: اهدي مفيش حاجه
قمر: هو انت دفعت الفلوس دي منين
صقر: من فلوسي
قمر: هو انت عندك فلوس كتيرة اوووي كدة
صقر بضحك: اة يالا علشان تنامي بقا انا ورايا شغل بكرة
قمر: طيب يالا اخذصقر يديها وصعد الي الاعلي ولاكن وجد قمر تذهب بة الي غرفتة
صقر: انتي رايحه فين دي اوضتي
قمر: تعال بس اسمع الكلام
صقر بضحك: حاضر يا ستي
دخلت قمر غرقتة وذهبت بة الي السرير
قمر: يالا نام
صقر: وانتي
قمر: هفضل جمبك لحد متنام
صقر بفرحة: بجد
قمر: اة يالا بسرعة مغير رائ
ذهب صقر بسرعة ونام وجلس قمر تلعب بشعرة حتي نام وذهبت قمر الي غرفتها وهي تنام بعد تفكير عميق في صقر
كانت نادية تجلس في غرفتها تقرأ القرآن الكريم ولكن وجدت الباب يطرق
نادية: صدق الله العظيم ادخل يا بني
احمد: امي ينفع اتكلم معاكي شويه
نادية: تعال يا حبيبي
احمد: احم انا عاوز اخطب
نادية : مين دي بقا
احمد: شمس
نادية بفرحة: بجد يابني
احمد: ايوة كلميلي خالتي عشان اروح اتقدملها امتي
نادية: حاضر يابني بكرة هكلمها
احمد: ماشي يا امي تصبحي علي خير علشان عندي شغل بكره
نادية: وانت من اهل الخير يابني
ذهب احمد واخذت تدعي نادية لابنها بالسعادة والفرح
في الصباح استيقظت قمر واخذت دش وغيرت ثيابها وذهبت الي صقر دخلت الغرفة وفتحت الشبابيك فتململ صقر بضيق من النور
قمر: صقر يالا اصحي علشان الشغل
صقر بضيق: غوري اطلعي برة
قمر: صقر اصحي انا قمر
صقر: اي يعني قمر انتي واحده انا اشترتها بفلوسي
قمر بحزن: طيب يالا عشان الشغل
ذهبت قمر وتنهد صقر بضيق وذهب الي المرحاض وبعد وقت خرج صقر وارتدي ثيابة وذهب الي غرفة قمر ولكن لم يجدها فكاد قلبة ان يتوقف من الخوف نزل الي الاسفل وهو يصرخ باسمها بجنون
صقر: قمررررر قمررررر انتي فين
قمر وهي تخرج من المطبخ: نعم يا صقر باشا
صقر: مفيش حضريلي الفطار
قمر: الفطار جاهز قدامك
صقر: طيب جلس صقر وانتظر حتي تجلس قمر ولكن لم تجلس فاكل القليل من الطعام وذهب الي عملة ولم تعطي قمر اي انتباة وصل صقر الشركه ودخل الي مكتبة ورزع الباب خلفة
هايدي: يارب استر شكلة عصبي اوووي النهارده
دخلت هايدي الي صقر ووضعت امامة القهوة
هايدي بدلع: مالك يا صقر باشا متعصب كدة لي
ولكن انقض عليها صقر: بقولك اي بلاش شغل القرف دا يالا غور ذهبت هايدي بسرعة خوف علي حياتها
جلس صقر وهو يفكر في قمر ولكن دخل دراعة اليمين وصديقة
صقر: عاوز اي انت كمان يا احمد
احمد: مالك يابني متعصب كدة لي
صقر: مفيش روح شوف شغلك يالا
احمد: حاضر يا صحبي ذهب احمد الي شغلة حتي لا يغضب صديقة وسوف يعرف من صقر ماذا حدث ولكن عندما يهدأ
انغمص صقر في الملفات حتي لا يفكر في قمر وبعد ساعات عديدة من العمل وجد الباب يطرق
صقر: ادخل
احمد: اي يا بني يالا الساعة ٦ يالا نروح كفاية كدا
صقر بتعب: فعلا يالا انا تعبت
احمد: لو اعرف مالك بس يا صحبي
صقر: بعدين هتعرف انا مش قادر اتكلم دلوقتي
دهب احمد وصقر من الشركة ولكن كل واحد الي بيتة وصل احمد البيت ودخل وجد امة وخالتة فقط اخذ يبحث بعينية عن شمس ولكن لم يجدها
نادية: مش موجودة
احمد: احم هي مين دي
نادية: شمس
احمد: طيب لي مجاتش
خالتة (سعاد): اصلها تعبانه شوية
احمد بخوف: تعبانة ازاي طيب يالا نروح الدكتور
نادية بضحك: شوف الواد يابني دا شوية برد والدكتور ادها علاج
احمد: خلاص بكرة نروح نشوفها وبالمرة اتجوزها منا هتجوزها يعني هتجوزها هاااا ثم دخل غرفتة تاركا امة وخالتة يضحكان علية
دخل صقر القصر واخذ يبحث عن قمر ولكن لم يجدها صعد الي غرفتها ولكن لم يجدها ولكن وجد ورقة علي سريرها ففتحها وكانت الصدمة عندما وجد……..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت طفلة)