روايات

رواية أحببت طبيب أبي الفصل السابع 7 بقلم ذات الخمار

رواية أحببت طبيب أبي الفصل السابع 7 بقلم ذات الخمار

رواية أحببت طبيب أبي الجزء السابع

رواية أحببت طبيب أبي البارت السابع

رواية أحببت طبيب أبي الحلقة السابعة

7(أحببت طبيب أبى 🥰)
ذات الخمار 😎
السهره بليل في بيت ابوها والكل جاهز وقعدين هنكتب الكتاب
المأذون: موافقه يا عروسه علي محمد
نهال بتردد:لا…. موافقه طبعاً
محمد بهمس لها:طب ليه قطع الخلف من اولها ما كل البنات بتقول موافقه يا شيخنا ليه بقي الفزلكه ونقول لا ونسكت موافقه طبعا انا هتشيل منك والله بس والله لطالعه عليكي حته حته.
نهال بهمس له:بحبك
محمد بصدمه:ايه قولتي ايه ديه اول مره ده بجد قوليها تاني والنبي
نهال:لا اله الا الله روح اكتب الكتاب وتعالي وانا اقولها يلا
محمد وهو بيجري علي المأذون:اكتب يلا يا شيخنا بسرعه الله يباركلك،الكل ضحك عليه وبعدها المقوله المشهوره
المأذون قولوا ورايا يا جماعه لهم بارك الله لهما وبارك عليهما وجمع بينهما في خير
الستات:لووووووووووووووووووووووي
والكل بدأ يبارك ومس نهال جالها تلاميذها يسلموا عليها
ويباركوا وخلصوا هي ومحمد،محمد جاي عليها علشان يحضنها اخوها زياد وقف قدامها وقاله عندك يا حبيبي رايح فين كده
ذات الخمار 😎 صلي على النبي
محمد:ابعد يا زياد وحيات امك يا بني انا مصدقت بقي والله انا شكلي الجوازه ديه حد باصلي فيها منه لله.
زياد:لا ياعم احنا بنتنا مينفعش تتحضن
تلاميذ نهال البنات غيظ في محمد:احنا بنحضنها ولما بنزعل أو نتعب بنيجي نحضنها حضنها ده حلو اووووووووووووووووووي مليان حنيه كده جميل
نهال باحراج:الله يسامحكوا هو ناقص كلامكوا امشيوا روحوا اشربوا حاجه
محمد بغيره:بقي بتحضني العيال دول عادي وانا لا
طارق ابن محمد:مبروك يا مس نونو هاتي حضن
نهال بضحك:تعالي يا قلبي خد الحضن وبوسه كمان وشايلته
وجه محمد كلامه لزياد:واشمعنا بقي البرص ده وانا لا وسع يا زياد بقي يابني في ايه والله هعمل معاك لما تتجوز انت حر
زياد بتمثيل الخوف:لا يا عم الا كده خدها هي بس قبل اي حاجه وده كلام بجد اختي في عيونك يوم ما هتشتكي منك هاجي اولع فيك حافظ عليها وافتكر أنها وصية الرسول وبحالات برضو قدرها هتشيلك في عينها.
جه ابو نهال يباركلك لهم:مبروك يا ولاد تعالي يا محمد عاوزك
محمد:شكل ام الحضن اضحك عليا فيه جاي وراك يا عمي
دخل محمد مع هشام ابو نهال اوضه صغيره وقعدوا.
هشام:بص يابني انا مش هقولك حافظ عليها وشيلها في عينك وقلبك انا هقولك مفاتيح قلبها بس اوعي تكسروا في يوم قلب بنتي حنين اوووي تاخد منها كل الي عاوزه بالسياسه والتفاهم صوتك يعلي هتلاقيها بتعبد عنك وتخاف منك،شاركها يومك واسالها عن يومها هي صعب أنها تتكلم عن حياتها أو حاجه مضايقها اهتم واسال كتير وقول كلام حلو هتلاقيها فتحت قلبها وبتحكي عن يومها وتسمع يومك معامله طيبه هتاخد ثقتها وحبها وعيونها وقلبها هتكون لك ضهر كمان طالما عارف تتعامل معاها صح هتهمل هتخسر الحب بتاعك عندها وافتكر أنها أمانه عندك صونها وربنا يهدي الحال بينكم.
محمد:نصيحتك يا عمي عمري ما انساها واوعدك اني احافظ علي قلبها واصونها ومش هتسمع صوت ولا مشاكل بينا باذن الله،اقوم بقي اروح لمراتي حبيبتي مخدتش الحضن بتاعي يا عمي
هشام وهو بيضربه علي كتفه:يا واد يا قليل الأدب احترم مشاعر الأبوة بتاعتي ناحيتها ههه
محمد وهو ماشي وبيمثل الضيق : خلاص يا عمي انا اسف مش هعمل حاجه اهو هسكت علشان اريحك وريح ابنك
وبصوت عالي:نهاااال
نهال جات بسرعه:في ايه يا محمد مالك
محمد وقف قدام ابوها وأخوها:تعالي يا حبيبتي وحضنها جامد لدرجه انها اتالمت وقالته محمد اهدي شويه انا حاسه اني هدخل جواك مش كده يا محمد.
محمد:تعرفي أن البنات معاهم حق الحضن ده بينسي كل التعب وحنين اوووي مش هقدر اسيبه وباسها من خدها.
زياد:انت ياض كفايه بقي علي رخم اختي لسه عندنا سبها
وبيزق فيه علشان يبعد ومحمد ماسك فيها جامد وبيقوله مش هسيبها متقوله يا عمي أنها مراتي علشان شكله مش عارف يا ابني هي خلاص بقت مدام نهال محمد طارق الحافي اجري بعيد بقي عننا واخدها وراح قعد في اوضه الصالون وهو حاضنها
نهال: خلاص بقي يا محمد يا حبيبي هانت كلها كام يوم كمان
محمد:حاسس أنهم كتير انا مشتاق اوووي بقي
نهال بخجل:ب ب بحبك
محمد:يا بنتي بقي كفايه بلاش كسوف بس حلوه اوووي الكلمه ديه قوليها تاني
ذات الخمار 😎
نهال بضحك:كلمه ايه ديه
محمد:بت انتي هتستعبطي بقي يلا عاوز اسمعها انا محروم منها قولي يلا يا حبيبتي وروحي وعقلي يا ملكة قلبي
نهال:انا بعشقك يا مجنون وقامت تتطلع علي السلم لشقتهم الي فوق قبلتها مرات عمها
مرات عمها:مبروك يا نهال ياختي بس يا حبيبتي عاوزه اعرف انتي غلطتي مع جوزك ولا ايه علشان تتخطبي تلات شهور بس المفروض أنه يبقي سنه وكمان علشان انتي عانس جالك واحد سابق له الجواز قبل كده يلا الحمدلله علي نعمة الشرف والحلوه.
نهال بصدمه:انتي بتقولي ايه يا مرات عم وليه تشكي فيا كده انا أخلاقي الكل بيتكلم عنها وبيتمنوا يشوفوا عيالهم زي
وبعدين محمد ده مفيش احسن منه راجل بجد وانتي عارفه انا اتقدم ليا ايه بس النصيب مع محمد احلي
محمد كان خارج يلحقها وسمع كلامها عنه ابتسم وخرج من الشقه وقالها في حاجه يا حبيبتي
نهال:لا مفيش حاجه سوء فهم من مرات عمي وحبيت أوضحه وطلعت
محمد وقف قدام مرات عمها وقالها:انا لو شوفتك بضيق فيها تاني انا الي هقفلك محدش غيري الا مراتي اشرف واحسن من واحده زيك كفايه أن قلبها ابيض ومحبوبه مش زيك ملكيش شكلك ولا طبع الله يكون في عونه جوزك أمه دعت عليه كتير شكله.
وسابها متغاظه وطلع ل نهال لاقها قاعده علي الكنبه بتعيط محمد:مالك يا حبيبتي في ايه مزعلك قولي
نهال:مفيش يا حبيبي
ذات الخمار 😎 حبايبي
محمد:نهال يا حبيبتي انا جنبك ومعاكي اوعي في يوم تخبئ عليا زعلك قوليلي وانا مش هسيب حقك حتى لو مني انا
نهال ابتسمت علي كلامه:ربنا يباركلي في عمرك يا حبيبي كلامك ده طمني وخلاني مبسوطه اوووي نسيت الزعل
محمد بابتسامه:اخدها بالحضن وقالها احكي بقي ايه كان مزعلك كده
نهال افتكرت وعيطت تاني:قالتي كلام وحش اوووي اتكلمت في شرفي يا محمد بتقولي غلط معاك علشان كده اتقدم الجواز بتاعنا هي من زمان وهي كده حتى لما اشتغلت قالت لعمي هتجيب العار للبيت هتكلموا علي بناتنا بسببها وبعدها لما نجحت في شغلي قالت عليا فاشله ومش هكمل كملت قالت علي قلبها فلوس قد كده لما اتخطبت لك كانت مضايقه وقالت بنتك الي ملهاش شكل تاخد دكتور وبنتي تاخد شحات فعلا القرده لها حظ والملكه ملهاش حظ
ذات الخمار 😎
محمد:متزعليش انا هجبلك حقك يلا تعالي معايا نزل بها علي السلم نهال:محمد انت واخدني علي فين استني طيب
مسمعش كلامها ونزل دخل الاوضه الصغيره كان موجود فيها ابو نهال وأخوها وعمها
محمد بصوت عالي خلي الشقه كلها خرجت حتى بنت عمها وامها ومرات عمها
محمد:مراتي خط احمر والي هيغلط فيها أو في شرفها مش هحترم حد ولا سن مفهوم
ابو نهال:في ايه يا محمد مالك وايه الي حصل بتعيطي ليه يا نهال
محمد:مرات عمها بتقولها انتي غلطتي معاها علشان كده قدمتوا الجواز بدل سنه بقي تلات شهور مراتي اشرف منها وانا علشان بحبها وحابب موجوده في بيتي مستعجل عليها
ابو نهال لعمها:ينفع الكلام ده ياخويا انا بنتي محترمه وشريفه
عمها راح ضرب مراته وقالها احترمي نفسك انت عندك بنت
روحي اتاسفي لها هي اشرف منك انتي.
مرات عمها باصه لجوزها وبتقوله لا
العم:هتروحي ولا هتبقي طالق
مرات العم جريت علي نهال وقالتها حقك عليا مكنش قصدي كده يا بنتي انا بس كنت خايفه عليكي فهمتني غلط.
محمد بابتسامه ل نهال:موافقه علي أسفها يا حبيبتي ونور عيني
نهال هزرت راسها واخدها محمد وطلع علي الشقه التانيه
وقالها طول مانا جنبك متخافيش يا حبيبتي
نهال:ربي أراد أن يكرمني ارسلك لي حبيب وامان بحبك بحبك بحبك يا مودي.
محمد:لا لا كلام حلو وشعر ودلع يا عمي ينفع أحدها روح بيتنا.
ذات الخمار 😎 استغفر الله
نهال بضحك:اي خدمه افتكرها بس
محمد:انا قايم امشي قبل ما اعمل حاجه همووت وتعملها
بس استني هاتي حضن وبوسه
نهال بخجل:محمد
محمد شدها يلا بقي وكفايه محمد ديه بقي هتجنن
حضنها وباسها في خدها وقالها بكره الصبح أن شاء الله هنجيب الفستان بتاعك وشوفي محتاجه ايه تاني ودلوقتي انا عاوزك تنامي كويس وخلي بالك من نفسك
نهال:وانت يا حبيبي خلي بالك وتطمني لما توصل ونام كويس وخلي بالك من طارق مهما كنت مضغوط اوعي تنساه
ذات الخمار 😎 لا اله الا الله
محمد بقبله كمان علي خدها:حاضر يا حبيبتي يا ملكة قلبي
سلام
ونزل محمد سلم عليهم واخد طارق ومشيوا ونهال غيرت هدومها ونامت محمد وهو حاضن طارق ونايم
طارق:بابا هو انت كده خلاص هتجيب مس نهال تقعد معانا علي طول
محمد:اه انت بتحبها يا طاروقه
طارق :اوووي يا بابي هو انا ينفع اقولها يا مامي
محمد:اسالها هي وانا عارف انها هتوافق وهتكون احلي مامي لاحلي طاروقه تصبح على خير يا حبيب بابي
طارق:وانت من أهله يا بابي وناموا وصحيوا تاني يوم جهزوا علشان ينزلوا يجيبوا الفستان
طارق في العربيه ل نهال:مس نهال هو انا ينفع اقولك يا مامي متزعليش زي ميمي
نهال:طبعا يا حبيب مامي انا اطول يكون عندي ولد شطور وقمور زي طاروقه حبيبي بس هي مين ميمي
طارق:ميار علي طول تقولي قول ميمي وبلاش مامي ديه
نهال بزعل علي حال طارق: خلاص يا حبيبي انا معاك اهو ممكن بقي تقولي يا مامي
طارق:يا احلي مامي انا بحبك اوووي وباسها من خدها
محمد بغيره:ولا ولا ابعد بقي كفايه كده
نهال بضحك:ايه يا محمد ده طارق
محمد:طب مانا محمد ينفع اخدهم انا كمان
وهيميل عليها نهال بصوت عالي محمممممد خلاص سوق الاول انت عارف اني بخاف كده
ذات الخمار 😎 الله اكبر
محمد بضحك عليها: خلاص يا مجنونه هتلمي علينا الناس اهو وصلنا يلا بقي عاوز الحضن والبوسه
نهال ببصت غيظ منه:يلا يا طارق يا حبيبي تعالي ننزل وسألته في حضنها وقعدت تبوس فيه ومحمد ماشي جنبها والله اصبري مانا مش هسيب حقي برضو
دخلوا الاتيليه وكل ما نهال تقيس فستان ميعجبش محمد
نهال بزهق:محمد انا زهقت ده عاشر فستان ميعجبكش
محمد:مهو كلهم مطلعينك حلوه أووووي وانا كده هضرب الفرح كله ومينفعش اعمل كده روحي شوفي واحد تاني
نهال مشيت من قدامه وبعدها خرجت بفستان رقيق وجميل وقربت عليه ها يا مودي حلو ده
محمد قرب منها كأنه بيشوفوا وفجاه قام حضنها وباسها
وقالها زي القمر يا ملكة قلبي خاطفة القلوب والانتظار
نهال بخجل:طب هروح اغيره واجي
محمد بضحك:اهربي اهربي ياختي
محمد لطارق:ها الفستان حلو عليها ولا ايه
طارق:ايوه يا بابي جميل أووووي هو ينفع اكون العريس يا بابي
ذات الخمار 😎 صلي على محمد
محمد بضحك:ولما انت تكون العريس انا هكون ايه بقي
طارق:هتكون يا بابي ابو العريس
محمد بضحك:لا لا لا انت الكلام معاك هيجنني اكتر هجبلك عروسه احلي منها سيب ديه بقي لبابي وتكون معاك مامي مش احنا اتفاقنا علي كده
طارق:مامي حلوه يا بابي بس اوكي
نهال خرجت واخدوا الفستان وطلعوا علي الاوتيل علشان يحطوه في الجناح وهي بتحطه في الدولاب قالها تحبي نقعد هنا اول ليله ولا نخليها في بيتنا
نهال:لا طبعا بيتنا
محمد: خلاص يلا بينا وبعدين بصلها بخبث وقالها استني في حاجه بتمشي علي الخمار بتاعك
نهال بخوف:هي ايه يا محمد ديه شالها بسرعه
محمد بيقرب عليها اصبري بس اثبتي واستغل اللحظه وقرب علي شفايفها وقبلها وبعدين قالها كنت هموووت وادوق الكريز طعموا ايه
نهال بخجل وصدمه:محمد انت بتعمل ايه يلا نمشي طارق تحت لوحده
محمد فهم أنها خجلت قالها:انتي مراتي يا نونو وبعدين بكره الفرح متخافيش انا بحبك ويستحيل اذيكي يلا بينا
وفعلا نزلوا سوا واخدوا طارق وروحت البيت وجهزت نفسها للفرح بكره ونامت ومحمد جهز نفسه وجهز الحاجه بتاعته
وصباح تاني يوم راح بيت نهال اخدها علي الاوتيل وطلعت الجناح وهو جناح تاني وكانوا بيجهزوا مع اصحابها
محمد دخل جاب نهال وكانت قمر قرب منها حاضنها وقال هو القمر مش واحد علي الأرض زي بقي بقوا اتنين واحد في السماء وواحد في حضني انا بعشقك يا نونو بجنون
ذات الخمار 😎 استغفر الله العظيم
نهال همست جنب ودانه:وانا بمووووت فيك يا مودي.
ونزلوا السيشن كل ما المصور يقول علي صوره في بوسه
نهال توتر وتقول لا يا محمد عيالنا هيشوفوا الصور ديه مينفعش يشوفها كده مش هتصور تاني لو لازم الصوره ديه
محمد بضحك:والله انا بحب فيكي حياءك واخلاقك وطبعك وقلبك وأسلوبك بحبك بكل حاجه يا ام عيون خاطفة قلبي.
وبعدها دخلوا الفرح نهال كانت متوتره اوووي محمد ضغط علي أيدها وعيونه عليها كأنه بيقولها متخافيش انا جنبك
بعدها رقصوا سلو علي اغنية اوعدني ومحمد كأن بيغني لها جنب ودنها
ذات الخمار 😎
بعدها جات اغنية تاني كلي ملكك وغنيتها له نهال
ورقصوا وخلصوا الفرح ومشيوا ودخلوا الشقه سلموا علي الكلام وقفلوا الباب
محمد:انا وقمري سوا في شقه لوحدنا مش هسيبك النهارده حلالي
نهال:انا مش عاوزك انا عاوزه اروح لأمي……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت طبيب أبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى