رواية أحببت طبيب أبي الفصل الخامس 5 بقلم ذات الخمار
رواية أحببت طبيب أبي الجزء الخامس
رواية أحببت طبيب أبي البارت الخامس
رواية أحببت طبيب أبي الحلقة الخامسة
نهال:بابا في حاجه الدكتور قالك ايه عادي شويه تعب بس فالقلب بسيط
نهال بخضه: طب يا بابا علاجه ايه
الاب:عادي شوية راحه بس
نهال: خلاص يا بابا ارتاح شويه من الشغل
وانا بكلمه فجاه لاقيته بيفك زرار القميص بتاعه ومش قادر ياخد نفسه ووقف بالعربيه نزلت جري وانا بحاول اخليه ياخد نفسه بابا
يا بابا رد عليا علشان خاطر بنتك نهال رد علشان خاطري انا
اعمل ايه يا رب يارب محدش واقف فالطريق والساعه ١بليل واخويا مسافر اعمل ايه فكري بسرعه
وانا بعيط ومش قادره واعصابي بجد بايظه وبترعش اتكلمت بعناد:
لا مش هتكلم محمد انا هحاول أشيل بابا وارجعه ورا وهحاول اسوق ايه ده ايه ده هو انا بعرف اسوق والله مبعرفش وانا عامله اعيط وخايفه علي بابا اضطرت أكلمه من تليفون بابا برن عليه مع اول رنه فتح وقال: ألو
مكنتش عارفه عليه من التوتر من العياط ومن حاجات كتير أووووي،رد تاني وقال: ألو يا عم هشام رد عليا
رديت وانا بقوله:الحقني يا محمد بابا أغمي عليه ومش عارفه اشيله اوديه مستشفى.
رد رد قلق وهو نازل جري علي السلم بعد ما قفل الباب انتي فين مشيتوا بعيد عن المكان
رديت لا مش بعيد اوووي بس يلا بسرعه
رد وهو بيركب العربيه متخافيش وخلي بالك من نفسك مش هطول هاجي علي طول خليكِ معايا لحد ما اوصل علشان محدش يضايقك.
قولته حاضر وانا فعلا مش قادره بس بحاول أظهر قويه وقادره علي التحدى حاولت امسك ايد بابا اشوف دقات القلب واطمن أنه بخير ويكون أغمي عليه بس
والحمد لله كان محمد وصل ورفع معايا بابا في عربيته وقفلنا عربية بابا وركبت ورا مع بابا وانا بعيط لحد ما قالي متخافيش أن شاء الله يكون بخير
قولته يارب يارب،وعم الهدوء المكان لحد ما وصلنا ونزلنا وشاله لوحده ودخلنا كان طقم الطوارئ بس الموجود
كانوا رافضين الاستقبال فالاول بس محمد زعق فيهم وقال هعمل محضر دلوقتي لكل واحد مش شايف شغله
خافوا منه ودخلنا دخل بابا العنايه المركزه لان القلب كان عنده اضطرابات وانا كنت معاهم جوه بس طلبوا مني الراحه واني استنى بره
انا ومحمد قعدنا بره وبابا كان نايم قولته شكراً لحضرتك واسفه علي الازعاج
باصلي وابتسم وقالي علي ايه ده ابويا انا كمان مش معنى أن بنته رفضتني إني متعملش مع راجل محترم زي ده
بصيت عليه بضيق من كلامه قولته عن اذنك هنزل اشوف الحسابات
مسك ايدي وقالي الي قاعد معاكي راجل ولا انتي شايفه حاجه تانيه انا تدفعت وانتي جوه ومتتكلميش كده تاني
قولته سيب ايدي لو سمحت الماسكه ديه حرام ثانيا تدفع ليه
واحنا معانا فلوس المستشفى شكرا لك وكفايه كده عليك
لاقيته بيقولي وهو بيبص في عيني ليه
قولته بصوت هادئ من أثر التوتر ليه ايه
ذات الخمار 😎
محمد:ليه عملتي كده ليه قولتي لا وانا شوفت في عينيكي اه
ليه عاوزه البعد وانا شايف في عينيكي العكس ليه
انا وحش علشان اترفض سالتي عني وحد قالك وحش محتاج اعرف اسباب وهبعد صدقني هبعد حتى لو قلبي قالي لا بس قولي
نهال من وسط دموعها:علشان ترجع لبيتك ومراتك علشان هم محتاجينك مينفعش اخربه انا
محمد:و حد قالك أنه متخربش ده من زمان بس بعدها بص بنظره خبث وقال مين قالك أن طلقتي محتاجني
نهال بتسرع هي قالتي لما جت عندي وطلبت مني ارفض علشان ترجعوا لبعض
ذات الخمار 😎 الحمدلله
محمد:ههههههههههههه هي انا كنت عارف انها هتكون السبب هي سبب دمار اي حاجه حلوه بس انا ساكت علشان عمي
انا هحكيلك يمكن تفهمي يا مس
انا بعد ما خلصت جيش واشتغلت عملت اول معمل ليا جه بابا وعمي يباركلولي عليه وعمي وقف وقالي عقبال العروسه يابني قولته الله يخليك يا عمي في عمرك
ابويا قال وهنروح بعيد ليه العروسه موجوده بنتك يا حاج احمد هناخد بنتك ميار لبني محمد انا كنت مصدوم ومش
عارف ارجع كلمت ابويا انا كنت محتاج وقت كبير اكبر فيه وبعدين افكر فالجواز هي كانت بالنسبالي عاديه مفيش مشاعر لا حب ولا كره لها حابة جدال بين وبين ابويا والآخر قررت ارضيه يمكن تكون زوجه صالحه وأحبها بعد الجواز
اتخطبنا شهر واحد والشهر التاني كان الجواز وطبعا الشهر ده زيارات قليله علشان تجهيزات الفرح وخلصنا داخلين الشهر يوم الفرح قولتها انا مش هكدب عليكي انا لسه محستش معاكي بمشاعر بس حقوقك من اول يوم هتاخديها كامله كزوجه بس محتاجك تساعدني يمكن احس بمشاعر
قالتي وانا كمان مش هكدب عليك برضو مفيش مشاعر ابويا جه قالي وقالي لازم توافقي بس يلا المهم اني مرات الدكتور محمد يلا انا هدخل اغير هدومي وقامت وانا فضلت قاعد افكر لحد ما نمت مكاني تاني يوم أهالينا جهم قمت من علي الكنبه والباب بيخبط كانت الساعه 8الصبح قومت قولتها تصحي ودخلت الحمام غيرت وخرجت فتحت لهم
الاهل:ايه يا عريس كل ده نوم
محمد:معلش يا جماعه مسمعتش الباب
الاهل:فين ميار جوه
محمد:بتغير ثواني انده لها
الاهل:لا يابني امك وامها هيدخلوا لها وتعالي انت قعد معانا جبنا معانا فطار
ودخلوا عندها وبعدها امي خرجت واخدتني علي جنب وقالتي وهي متعصبه أووووي انت ازاي مدخلتش امبارح
انا انصدمت ازاي ديه حاجه المفروض بيني وبينها انا فعلا مكنتش اقصد ونمت من التعب والتفكير
قولتها يا ماما هي كانت متوتره وانا كنت تعبان بس
الأم:محمد انا مش عاوزه مرات عمك تتكلم عنك وحش لازم تتصرف وبعدها قالتهم يلا بقي نسيب العربيات
ومشيوا علي طول مع قفلت الباب قولت يا مياااااار تعالي عاوزك
ميار:نعم يا محمد
محمد:انتِ ازاي تقولي علي اسرار بيتك مش عيب المفروض محدش يعرف حاجات زي ديه ديه خاصه بينا احنا
ميار:عادي يا محمد ده طبيعي أنهم يسألوا وانا مش هكدب علي ماما وقولت الحقيقه
محمد:قولتي ايه اني ضعيف تمام تعالي كلي وبعدها اجهزي
وقال وهو بيقلد صوتها علشان الحاجات الي هتقولي لماما طبيعي عليها
ذات الخمار 😎 صلي على محمد
وقعدنا ناكل وتمت المهمه وفعلا كنت كل مره بتاكد انها فعلا مش مناسبه بس كانت الصدمه لما عرفت انها حامل في ابني طارق كنت خلاص هنفصل عنها بس دلوقتي مينفعش
قولت لنفسي احاول تاني معاها المشكله اني كنت بعلمها الصح واقول ايه ينفع وايه مينفعش لكن هي كانت بتعمل العكس وكانت دائما عاوزه فلوس فلوس وبس
ذات الخمار 😎
قعدت اقنع لنفسي لحد ما جابت طارق وبعدها الحال بتاعي اتغير والمعمل كان خلاص هيقفل قالتي يومها انا عاوزه أطلق خلاص مش قادره اعيش معاك قولتها هاخد ابني قالتي خده وهعمل عقد معاكي تنازل عنه قالتي تمام انا اصلا مش عاوزه منك حاجه غير المؤخر بتاعي وحقوقي كلها تبقي فلوس
قولتها هو ده الي فارق معاكي يا بنت عمي قالتي ايوه الفلوس بعمل بها كل حاجه انا عاوزها بكره اروح اتجوز واحد اغني منك بكتير ومشيت وسابت الولد في أيدي بيعيط
نزلت روحت لامي وقولتها خليه معاكي واخدت ابويا والماذون وروحت لعمي كان زعلان بس النصيب خلص لحد كده واتطلقت وبعدها فعلا اتجوزت واحد معاه فلوس تاني
وبعدها كبرت في شغلي وابني بيكبر قدامي لحد ما شوفتك
مش اول مره المعمل لا شوفتك من ضهرك لما روحت عند امي وانتي بتدي ابني الدرس شوفته وهو بيحضنك وبيقولك انا بحبك أووووي وعاوز اقولك يا مامي ينفع
ولما الدرس يخلص يقعد يكلمني عنك وقعد ايه انتي طيبه
تانيه مره كانت فالمعمل وفعلا كنت مبهور بجمالك ودخولك بيثبت كاريزميتك عامله ازاي كنت بسمع صوتك عاوز اقوم اخد حضن منك واقولك محتاجك معايا.
ذات الخمار 😎 لا اله الا الله
نهال بخجل من كلامه:ط ط طب هي يمكن عاوزه تعدل سلوكها
محمد بعصيبه:لا هي مش عاوزين افرح عاوزه بس تاخد فلوسي مني مش عاوزه حد غيرها ياخدها انا بجد مش عايزها عارفه كانت من يومين عندنا بتشوف طارق بيقوليها مامي تعالي شوفي رسمت ايه قالته مامي ايه قولي ميمي
عاوزه بعد ده كله اهدم حياتي بها تاني لا
نهال: خلاص يا عم براحه شويه ايه ده
محمد بابتسامه:طب ايه بقي مش ناويه توافقي انا بجد بحبك حتى لما حاولت ابعد معرفتش كان نفسي اشوفك ودعيت اني اشوفك وربك أراد وافقي علشان الجمال ده يبقي في حياتي علشان اتاكد أن ربنا راضي عني علشان احس بالدنيا انها حلوه وهتكون حلوه اكتر وانتي معايا
نهال بخجل منه:طب خلاص موافقه بعد موافقة بابا طبعا
محمد:قام أحدها بالحضن وقال اخيرا الحمدلله يارب
نهال:يالهووووووي ايه ده
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت طبيب أبي)