روايات

رواية أحببت ضابط غيور الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمين أشرف

رواية أحببت ضابط غيور الفصل الخامس عشر 15 بقلم ياسمين أشرف

رواية أحببت ضابط غيور البارت الخامس عشر

رواية أحببت ضابط غيور الجزء الخامس عشر

رواية أحببت ضابط غيور
رواية أحببت ضابط غيور

رواية أحببت ضابط غيور الحلقة الخامسة عشر

*بعد 3ايام وفارس متصلش ولا مره ب مها من بعد اخر مره
احلام:متصلش
مها بحزن:لا متصلش
احلام:معلش ي حبيبتي هو اكيد عندو شغل
مها بحزن:ربنا معاه
احلام:يارب يحبيبتي
مها بتعب:انا هدخل انا….
احلام بصراخ:مهاااااااااااا
كرم:في اي ي ماما اي دا مها مالها
احلام بعياط:هات تليفوني بسرعه هاتو
كرم:حاضر حاضر اتصل بمين
احلام :هاتو وخلااااص واتصل ب حربي
كرم:من تليفوني
احلام:اهه
كرم:حاضر

 

 

 

احلام:رد ي فارس رد
فارس بنوم:الو
احلام:الحقني ي فارس الحق مها
فارس بخضه:مالها مها مالها في اي
احلام:تعالي نوديها المستشفي مها اغمي عليها ومش بتفوق خالص
فارس بخضه:طيب طيب البسي ولبسيها عقبال مااجي ربع ساعه واكون عندك
احلام:ماشي سلام
جيهان:رايح فين ي فارس
فارس:احلام اتصلت بيا وقالتلي مها اغمي عليها ومش راضيه تفوق هوديها المستشفي واجي هتصل ب يسرا تيجي تقعد معاكي
جيهان بحزن:طيب ي حبيبي وابقي طمني عليها
فارس:حاضر سلام خلي بالك من نفسك
حربي:ي احلام تعالي ناخدها احنا وهو يجي علي هناك
احلام بعياط:لااا هو قال هيجي خلاص زمانو ج..
كرم:ماما دا عمو فارس
فارس بخضه وخوف:مهااا

 

 

*فارس شالها ونزل جري احلام فتحتلو باب العربيه وقعدت جمبها ورا فارس وحربي وصلوا المستشفي بسرعه جدا والدكاتره اخدوها علي اوضه
فارس بحزن:اي اللي حصل ي احلام
احلام بعياط:كانت قاعده معايا وبنكلم بس هي كانت زعلانه وبعد كدا قالتلي عاوزه انام وملحقتش تكمل الكلمه وقعت علي طول وفضلت افوق فيها مش راضيه تفوق خالص
*فارس مسح وشه بحزن واتنهدت بحزن ولقي الدكتور خارج جريوا كلهم علي الدكتور
فارس :مالها ي دكتور فيها اي
الدكتور:متقلقوش هي الصغط علي عليها جدا والحمدلله انكوا لحقتوها
فارس:طيب ينفع ندخلها
الدكتور:اه بس هي حاليا واخده مسكن ومنوم عشان اكيد هيبقي عندها صداع مش هقتدر تستحملو
احلام:طيب هي هتخرج امتي
الدكتور:لا هي لسه هتستني معانا شويه لحد الصبح مش هينفع دلوقتي لازم نمطن عليها الاول احنا حطانلها محلول وهيخلص ونحطلها محلول تاني
فارس:تمام شكرا لحضرتك ي دكتور
الدكتور:العفو تقدروا تدخلولها ربنا يطمنكوا عليها بعد اذنكم
فارس:اتفصل

 

 

*فارس واحلام وحربي دخلولها الاوضه
احلام بعياط:يروحي كدا تقلقيني عليكي
حربي:ي احلام هي مش حاسه ب حاجه
احلام:انا قلبي كان هيقف اما لقيتها وقعت ومش بتفتح عيونها خوفت اوي عليها
حربي:متخافيش هي هتبقي كويسه ان شاءالله
احلام بعياط:يااارب يااارب انا هقعد انا معاها
فارس :لا طبعا انتي عندك اطفال ي احلام مينفعش تبقي معاها انا هقعد معاها
احلام:بس…
فارس:خلاص ي احلام روحوا انتوا وبكرا ابقوا تعالو
احلام:بس ي فارس انا مش هقدر اسيبها
فارس:متقلقيش عليها انا معاها ازاي بس تقلقي عليها
احلام:مقدرش اقلق عليها معاك انا بس اللي مش بحب ابعد عنها
فارس:متخافيش روحي انتي لاطفالك
حربي:يلا ي احلام يلا يحبيبتي
*احلام باست مها وخرجت وسابت فارس معاها وفارس فضل سهران طول الليل خايف عليها

 

 

*صباح يوم جديد
مها ب تعب:اه دماغي انا فين
فارس:اي يحبيبتي حاسه ب ايه مالك
مها ب استغراب:انا فين
فارس:في المستشفي
مها:لي اي اللي حصل انا مش فاكره حاجه لا لا انا جالي صداع طول اليوم وبعد.كدا جه صداع وحش اوي ومحستش ب حاجه اي اللي حصلي
فارس:اهدي اهدي انتي كويسه مفيش حاجه دا الضغط بس علي شويه وتعبتي شويه واحلام اتصلت بيا وجبناكي هنا
مها:ايوا صح انا ضغطي كان عالي شويه صح
فارس:حاسه ب حاجه انتي تعبانه
مها:لا هو بس صداع ودوخه
فارس:طيب اندهلك الدكتور
مها افتكرت انها زعلانه منو:لا لا مفيش داعي انا عاوزه اخرج بس مش بحب المستشفيات
فارس:هنطمن عليكي وتخرجي يحبيبتي
مها بحزن:تمام هي احلام فين
فارس:كانت عاوزه تقعد معاكي امبارح بس انا قولتلها لا عشان الاطفال اللي عندها
مها:يعني انت اللي كنت قاعد معايا من امبارح!!؟

 

 

فارس:اممم ويلا بقا عشان تفطري
مها:لا مش عاوزه افطر
فارس:مينفعش انتي بتاخدي ادويه مينفعش يلا كلي
مها بدموع اتجمعت في عينها:لا مش هاكل ومتكلمنيش اصلا
فارس فهم سبب زعلها:حقك عليا ي مها بس انا كان غصب عني
مها بدموع:غصب عنك ازاي بقا مكلمتنيش ٣ايام وغصب عنك عندك مأموريه ٣ايام انت بتكدب عليا
فارس:خلاص ي مها حقك عليا متزعليش مني انتي عارفه اني بدايق اما بعرف انك بتنزلي من غير ماتقوليلي حتي لو اتصلتي وانا مردتش متنزليش من غير مااعرف
مها:انا اسفه
فارس:انا اللي اسف انا مش هسامح نفسي انتي كنتي ممكن تضيعي مني وكله بسببي
مها:لا انت ملكش ذنب خلاص بقا انسي اللي حصل دا ربنا كان كاتبلي اتعب عشان اشوف القلق والزعل اللي في عينيك دا شكرا ي فارس
فارس:شكرا لي
مها بدموع حب:شكرا عشان انت ع طول واقف جمبي شكرا عشان اول مره اشوفك فيها كنت بتدافع عني شكرا عشان بتراعي ربنا فيا وبتراعي ربنا وضميرك في شغلك ومش ظالم شكرا لوجودك في حياتي اللي خلالها طعم تاني شكرا عشان انا اول مره احس ان عندي سند وضهر بجد شكرا عشان انت هتبقي ونعم الزوج والحبيب شكرا عشان كل حاجه حلوه في حياتي انت سبب فيها شكرا ي فارسي
فارس بحب:بحبك ي مها

 

 

مها بدموع:وانا كمان بحبك ي فارس
*فارس قام وباس دماغها وايديها بحب
فارس:ربنا يخليكي ليا يحبيبتي ويديمك في حياتي ديما ي احلي نعمه ربنا ادهالي حقك عليا ينور عين فارس يكل حياتو
مها بدموع:ربنا يخليك ليا يحبيبي
*قاطهم صوت خبط الباب
فارس:ادخل
احلام جريت علي مها وحضنتها:مهااا حبيبتي كدا ي مها كدا تخضيني عليكي قلبي كان هيقف عشانك ومن الخوف عليكي
مها:متخافيش ي لولو انا كويسه والله
احلام:يارب ديما يحبيبتي فارس اصر ان هو اللي يقعد معاكي ومرضاش يخلي حد يقعد معاكي غيرو
مها بخبث:اممم ماانا عرفت بس للاسف ي احلام لسه زعلانه منو
فارس بتسرع:نعمم ازاي دا مش لسه مصالحك
مها بخبث:انااااا فين دا مين دي امتي حصل
فارس بتفهم:امممم خلاص عرفت استنوني ١٠ دقايق وجاي
*فارس خرج ومها بصتله بفرحه وخبث
احلام بعدم فهم:في اي ي مها اي اللي حصل
مها :سيبك هو عرف انا عاوزه اي

 

 

 

احلام:امم وعاوزه اي بقا
مها:هو عارف اني اما بزعل لازم اتصالح ب شكولاتيه
احلام:امممم فهمت ي سوسه انتي
*مها ضحكت والدكتور دخل يكشف علي مها
الدكتور:لا احنا كدا ضغطنا بقا مظبوط وتمام وهكتبلك علي خروج بس لازم تاخدي الدواء في مواعيده ومينفعش الاهمال فيه خالص المره دي ربنا سترها المره الجايه الله واعلم اي اللي ممكن يحصل بعد اذنك لازم تهتمي ب الدواء
احلام:حاضر ي دكتور هخليها تاخده
الدكتور:تمام بعد اذنكم انا هروح اكتب جواب الخروج
احلام:تمام
احلام:تعالي يلا اساعدك تغيري هدومك انا جبتلك هدوم غير دي
مها:لا يحبيبتي خليكي انا هقدر اقوم انا متخافيش عليا
احلام:طيب يحبيبتي يلا خشي غيري
*مها دخلت تغير هدومها وفارس جه
فارس:امال هي فين
احلام:دخلت تغير هدومها
فارس:طيب اتفضلي
احلام:اي دي
فارس:شوكلاته

 

 

احلام:ماانا عارفه بس لي
فارس:جبتلها قولت مينفعش مجبلكيش يعني بذمتك عيب ولا مش عيب
احلام ضحكت:ايوا صح عندك حق
فارس:هنزل اخلص انا الاجراءت تكون خلصت اتصلوا بيا هطلع اخدكوا
احلام:ماشي
مها:انا خلصت اهو استني هنزل معاك
فارس:لا خليكي عشان انتي تعبانه خليكي وانا هطلع واخدك
مها:لا والله خلاص بقيت كويسه
فارس:خلاص استنوني في العربيه
مها:لا انا هاجي معاك
فارس:طيب واحلام ي مها
مها:تيجي معانا
احلام:لا انا مش هقدر كل شويه اروح هنا وهنا روحوا انتوا وانا هستني تحت في العربيه
مها:ماشي يلا ي فارس
فارس:يلا
فارس تعالي يلا نروح الصيدليه نجيب الدواء
مها:طيب يلا
فارس:لو سمحت كنت عاوز الدوا دا
البنت:تمام

 

 

مها:دا اي دا بقا
فارس:اي دا اي في اي
مها:البنا دي بتبصلك كدا
فارس:البنت معملتش حاجه بصت ازاي
مها:يلا ي فارس
فارس:يلا اي استني نجيب الدوا
مها:مش هجيب حاجهههه من هنا يلا
فارس:طيب يحبيبتي تعالي
*خرجوا من الصيدليه
_:فارس
فارس:انتي!؟؟؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ضابط غيور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى