روايات

رواية أحببت ضابط غيور الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمين أشرف

رواية أحببت ضابط غيور الفصل الحادي عشر 11 بقلم ياسمين أشرف

رواية أحببت ضابط غيور البارت الحادي عشر

رواية أحببت ضابط غيور الجزء الحادي عشر

رواية أحببت ضابط غيور
رواية أحببت ضابط غيور

رواية أحببت ضابط غيور الحلقة الحادية عشر

مها: انا مش عارفه اقولك اي بس انت فاجئتني
فارس: انا مش عاوزك تزعلي مني انا قصدي خير والله
مها: اشمعنا انا اللي حبتني واختارتني
فارس بحب: قلبي اللي حبك واختارك مش انا اللي اختارتك قلبي اللي حبك ىمعرفش يحب غيرك
*مهااتكسفت وفضلت ساكته
فارس: بصي يامها انا مش عاوز منك اي رد دلوقتي فكري واعرفي مشاعرك اي من نحيتي وردي عليا
مها: فارس؟؟!
فارس: نعم!؟
مها: بص يافارس انا مليش ف حوارات الارتباط الخفي دل انا عاوزه اما ارتبط بيك ارتبط بيك ف العلن ابقي ماشيه جمبك والكل عارف ان انت خطيبي وهتبقي جوزي مبقاش خايفه وانا ماشيه جمبك احسن حد يشوفني
*فارس فرح جدا وابتسم بحب
فارس: افهم من كدا ان انتي موافقه
مها بصت ف الارض واكسفت
فارس: انتي مش عارفه انا فرحان ازاي وحاسس ان قليي والله طاير من الفرحه بصي شوفيلي معاد اجي اقعد مع اخوكي وبعد كدا اجيب اهلي
مها: حاضر انا مضطره امشي دلوقتي عشان احلام متزعلش مني اني اتاخرت وتقلق عليا
فارس: طيب استني اوصلك بالعربيه
مها: لا مش هينفع لسه مفيش اي حاجه رسمي
فارس: طيب همشي وراكي بالعربيه زي المره اللي فاتت
مها: طيب ماشي
*مها وقفت تاكس وفارس مشي وراها لحد اما وصلت البيت واطمن عليها اما خرجت البلكونه تشوفو ومشي وهي سرحانه
احلام: بخ
مها اتخضت: بسم الله الرحمن الرحيم اي يابنتي ف اي
احلام: اي يجميل كان عاوز اي
مها: عاوز يتجوزني
احلام بذهول: اي؟؟!
مها ضحكت: مالك ي احلام اي عاوز يتجوزني
احلام: انا مش فاهمه حاجه تعالي جوا بقا وفهميني براحه
*مها ضحكت ودخلت مع احلام اوضتها
احلام: فهميني بقا
مها: افهمك اي هو قال عاوز يتحوزني
احلام: خبط لزق كدا مقالكيش اي حاجه
مها: قال
احلام: قال اي
مها: قال انو بيحبني
احلام: واي كمان
مها: وعاوز يتحوزني
احلام بعصبيه وضيق: يابنتي انتي هتنقطيني الكلام ماتنطقي ف اي قال اي
*مها ضحكت علي عصبيه احلام وحكتلها كل حاجه
احلام: لولولووللوليييي
مها: بس بس ف اي اهدي اما نشوف عبد الله الاول
احلام: وانتي فاكره ان عبدالله هيرفض دا احنا بنتمني نشوفك ف بيتك
مها: برضو اما نشوف هيقول اي
احلام: انا خارجه اكلموا يجي نشوف
مها: يابنتي طيب بعد اما يخلص شغل يجي عشان ميقلقش
احلام: ايوا صح اوعي كدا
مها: راحه فين
احلام: راحه اشغل اغاني
مها: والله مجنونه
*عند فارس روح البيت وفتح الباب وهو بيغني
جيهان: مالك ي واد
فارس: مالي انا زي الفل
جيهان: اه واضح فعلا
فارس: بقولك اي يست الكل
جيهان: قول ياقلبي
فارس: مش هتباركيلي
جيهان: علي اي
فارس: هتجوز
جيهان بذهول: هتتجوز!؟؟
فارس: اممممم
جيهان: عارف لولا عارفه ان انت ملكش ف حوار السُكر والكلام دا انا كنت قولت انت شارب والله
فارس: لي بس ياست الكل
جيهان: مالك يافاوس يحبيبي
فاوس: والله هتجوز
جيهان: ايوا مينن؟!
فارس: مها
جيهان بذهول: انت بتهزر صح؟؟!
فارس: لا والله
جيهان: انت قولتلها
فاوس: اه قولتلها
جيهان: وقالتلك اي
فارس: قالتلي انا مش بتاعت ارتباط
جيهان: انت هتجنني
فارس: لي يست الكل بس
جيهان: بتقولك مش بتاعت ارتباط تقولي هتجوزها
فارس: اه
جيهان: اهاا احكي يافارس االي حصل فهمني انا مش فاهمه حاجه
*فارس حكالها كل اللي كل
جيهان بفرحه: مبروك ياحبيبي مبروك اتصلي بيها
فارس: ليي!
جيهان: عشان اباركلها
*فارس اتصل بيها ومها ردت
مها: الو
جيهان: اي ياروح قلبي
*مها اتصدمت وشالت الفون من علي ودنها عشان تتاكد مين اللي متصل
مها: ايوه مين
جيهان: اخس عليكي كدا مش عارفه صوتي
مها: انا اسفه بس مين
جيهان: انا جيهان يامها
مها ب احراج:ازيك ياطنط عامله اي
جيهان: الحمدلله ياحبيبتي انتي عامله اي الف مبروك ياروحي
مها: الله يبارك ف حضرتك انا اسفه عشان معرفتكيش من الاول
جيهان: ولا يهمك ياحبيبتي عامله اي
مها: الحمدلله ياطنط حضرتك وحشتيني جدا
فارس شد الفون من جيهان: يعني مفيش وحشتني يافارس
*مها اتكسفت وسكتت
فارس: يلهوي علي كسوفك دا مالك يافراوله بس
مها: ابتسمت: اديني طنط وبطل رخامه
ففارس: ماشي ماشي خلي طنط تنفعك يافراوله
مها: طيب هتنفعني طبعا هاتها بقا
*جيهان اخدت الفون منو
جيهان: واد رخم معلش يحبيبتي
مها: الصراحه مش رخم اوي وبعدين انتي وحشتيني ياطنط
جيهان: وانتي اكتر ياروحي شوفي بقا معاد مع اخوكي عشان الواد دا يجي يقعد معاه
مها: عيوني ياطنط هو هيجي بليل وهقوله
جيهان: ماشي يحبيبتي اسيبك بقا دلوقتي تروحي تظبطي دنيتك وكلميني وقوليلي مالكيش دعوه بااواد دا
مها ضحكت: حاضر يطنط
*مها قفلت مع جيهان وهي فرحانه جدا وكل اللي ف بالها كلمه فراوله وجه بليل وعبدالله جه وحكتله كل حاجه هي واحلام
عبدالله بفرحه: بتكلموا جد
احلام بفرحه: اه والله بجد
عبدالله: خليه يجي طبعا انا معنديش اغلي من مها
مها بفرحه: طيب اقوله يجي امتي
عبدالله: بكرا بليل انا اجازه
مها حضنت عبدالله واحلام بفرحه: حاضر هقوله
ودخلت اوضتها تتصل بفارس
فارس: اي ي اجمل عروسه
مها: عبدالله اخويا جه وقولتله
فارس بفرحه: بجذ طيب قالك اي
مها: قالي تيجي بكرا بليل
فارس: بجد احلفي دا انا مش هنام الليل وهستني بكرا بفارغ الصبر يفراوله
مها بفرحه: طيب يعم الصبر انت انا هقفل بقا عشان اروح اظبط الدنيا مع احلام
فارس: عقبال مانظبط لفرحنا يفراوله
مها: بطل بقا تكسفني
فارس: عيوني يفراوله
مها ضحكت: انت مصمم بقا
فارس: طبعا يفراوله
مها: طيب سلام بقا وروح اشربلك فراوله
فارس ضحك: حاضر يفراوله سلام
مها بحب: سلام
*صباح يوم جديذ علي ابطالنا فارس منامش من فرحته ومها كانت بتعد الساعات وجه بليل معاد مقابله عبدالله بفارس وحربي جرس الباب رن وعبدالله فتح ورحب فارس جدا هو وحربي
عبدالله: اهلا اهلا اتفضل يافارس باشا
فارس: سلم عليه وضحك: بلاش باشا دي
عبدالله ضحك: خلاص تبقي فارس بيه
فارس ضحك: اذا كان كدا ماشي
حربي سلم علي فارس: نورت يافارس
فارس: البيت منور ب اصحابه
*قعدوا يكلموا ويهزروا شويه
فارس: ندخل بقا ف الجد عبدالله انا كنت جاي انهارده عشان مها انا طالب ايد مها
عبدالله: وانا مش هلاقس احسن منك يافارس
حربي: واوعي ف يوم تزعلها يافارس احنا معاها وف ضهرها
فارس: انا مقدرش ازعلها ابدا دي روحي
*احلام خرجت مع مها بالعصير والجاتوه وفارس اتصدم اول ماشاف مها من جمالها
عبدالله: يافارس خليك يعم معانا احنا هنا
فارس بتوتر: اه اه معاك اهو
عبدالله ضحك: اه فعلا واضح المهم هتجيب والدتك واخوك امتي
فارس: شوفوا اليوم اللي انتوا عاوزينو وانا معاكوا مش هنختلف
حربي: خلاص يبقي يوم الخميس مناسب ليك
فارس:اه مناسب
عبدالله: تمام يبقي هنتفق وهنقراء الفاتحه ان شاءالله
فارس: ان شاءالله
احلام حضنت مها وفارس سلم علي عبدالله وحربي واحلام ومها وكان فرحان جدا وعيونهم اتقابلت مع بعض مها اكسفت وبصت للارض واليوم خلص وفارس روح بيته وحكي لمامته كل حاجه
*صباح يوم جديد عند مها ف الشغل
رنا: وبعدين اي اللي حصل
مها: وبس ياستي اليوم خلص واكلمنا اما روح فضل يكلمني لحد مانام وهو بيكلمني
رنا حضنت مها: مبروك يامهاميهو
مها: الله يبارك فيكي يقلب مهاميهو
تامر: مها
مها بصتله بضيق: نعم
تامر: ادي الورق دا لسعيد بيه
مها: ورق اي دا
تامر: ورق صفقه جديده خليه يشوفها
مها: تمام ماشي
*ف الوقت دا فارس راح لمها الشركه وشافها واقفه مع تامر اتعصب جدا من غيرته عليها و……………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ضابط غيور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى