روايات

رواية أحببت ضابط غيور الفصل التاسع 9 بقلم ياسمين أشرف

رواية أحببت ضابط غيور الفصل التاسع 9 بقلم ياسمين أشرف

رواية أحببت ضابط غيور البارت التاسع

رواية أحببت ضابط غيور الجزء التاسع

رواية أحببت ضابط غيور
رواية أحببت ضابط غيور

رواية أحببت ضابط غيور الحلقة التاسعة

فارس: في اي يمصطفي لي اجتماع الاسره دا
مصطفي: انا قررت يافارس هديلك حقك انت وماما ويسرا
فارس: لي كدا يامصطفي احنا طلبنا حاجه
مصطفي: لا محدش طلب بس انا عاوز اديكوا حقوقكوا انا مش ضامن عمري
فارس وجيهان ويسرا: بعيد الشر عنك
فارس: متقولش كدا يمصطفي اي يابني الهبل دا انا عن مفسي متاكد ان حقي ف امان وبعدين اصلا من امتي وف حقوق بين الاخوات
يسرا: وانا نفس كلام فارس
جيهان: ربنا يخليكوا لبعض ياحبايبي
*جيهان بصت لرباب بقرف: ويبعد عنكوا ولاد الحرام والنفوس الخبيثه
*عند مها
مها: انا زهقت بقا انا حاسه ان بقيت كويسه خلاص
احلام: خلاص. حاضر خليكي هروح اشوف الدكتور واقوله لو ينفع يكتبلك خروج
مها: ماشي متتاخريش
*بعد وقت
مها: ها؟؟! قالك اي
احلام: خلاص يمها كتبلك اذن الخروج وقالي ماشي
مها بفرحه: هيييييه انا هقوم اغير هدومي
احلام: اجي اساعدك
مها: لا انا هقدر والله
*احلام كلمت عبدالله ف الفون
احلام: عبدالله مها خارجه دلوقتي فاضي تيجي تاخدني
عبدالله: ايوا خليكوا عندكوا هجيلكوا سلام
*احلام قفلت مع عبدالله وجه اخدهم وبعد وقت وصلوا البيت
احلام: نورتي البيت يحبيبتي
مها: دا نورك يلولو انا فرحانه اوي ان خلاص خرجت عقبال مااخف خالص واروح الشغل بقا
عبدالله: ان شاظالله يحبيبتي وبعدين انا معاكي اهو عاوزه اي حاجه كلميني وقوليلي
مها: ربنا يخليكوا ليا
*بعد 10 ايام عدت ع مها وفارس وهما مش قادرين يبطلوا تفكير ف بعض ومها خفت تماماً وكانت معزومه ف فرح بنت مديرها سعيد
رنا بحب حضنت مها: مهاميهو وحشتيني
مها حضنتها: قلب مهاميهو انتي اكتر والله
رنا: تعالي نقعد هنا
مها: طيب
رنا: اوباااا
مها: اي ف اي
رنا: اي القمر دا
مها: قمر اي
رنا: بصي وراكي كدا
*مها بصت وراها واتفاجأت
مها بصدمه وذهول: فارس؟!!!
رنا: اي دا انتي تعرفيه
*مها كانت هترد بس سمعت صوت وراها
_ازيك ي انسه مها
مها بصت وراها: الحمدلله ازاي حضرتك ي استاذ فارس
فارس: الحمدلله استأذنك دقيقه وجاي ممكن تستنيني
مها: حاضر
*فارس راح وسلم علي سعيد مديرها وبنته العروسه وجابله هو ومها عصير
رنا: انتي تعرفيه
مها: ايوا فاكره الخناقه اللي كنت حكتهالك قبل كدا اللي اتخانقتها مع امين الشرطه هو دا الضابط الللي قولتلك عليه وهو برضو اللي حقق ف الحادثه بتاعتي
ف اللحطه دي فارس جه
فارس: انسه مها ممكن دقيقه
مها: ايوا طبعا اتفضل
رنا: طيب يامها استاذنكوا
مها: راحه فين
رنا:جابه تاني هروح اسلم علي مياده زميلتنا وجايه
*رنا مشيت وسابت فارس ومها واقفين مع بعض
فارس: هو دا سعيد اللي شغاله معاه
مها: ايوا انا السكرتيره بتاعتو
فارس: اممم اي رايك ف الفرح
مها اتكسفت وعرفت ان هو هو بيفتح مواضيع لاي كلام
مها: حلو اوي وهما حلوين اوي ربنا يسعدهم
فارس: شوفتي نسيت ازاي اتفضلي
مها: اي دا!!؟
فارس: عصير برتقان انتي مش بتحبيه؟!!
مها: لا عادي شكرا
وتخدت منو العصير
فارس ابتسم بحب: العفو
مها: هو ممكن اسالك سؤال
فارس: ايوا طبعا اتفضلي
مها: هو القضيه وصلت ل اي
فارس: القضيه ماشيه عادي ب ف حاجه
مها: اي هي
فارس: باسم القناوي هرب وكدا ثبت علي نفسو التهمه اكتر
مها: طيب محدش عرف مكانو او اي حاجه
فارس: للاسف لا بس متقلقيش احنا بندور عليه
مها: انا مش قلقانه ربنا هيسترها ان شاءالله
فارس: ان شاءالله
_مها عامله اي
*مها بصت وراها لقيت تامر زميلها ف الشغل
مها: الحمدلله ياتامر انت اي اخبارك
تامر: الحمدلله
مها: احب اعرفك دا الضابط فارس
تامر وفارس سلموا علي بعض وتامر شارك مها وفارس ف الكلام ومها كل شويه تبص علي فارس تلاقي ملامحه متغيره والفرح خلص
تامر: اتشرفت بمعرفتك يا فارس بيه
فارس: انا اكتر
تامر: تعالي يامها اوصلك ف طريقي
مها: لا شكرا ياتامر انا هروح
فارس بتسرع: لا لا مش عاوزين نتعبك انا هروحها
مها بصتله بذهول وصدمه تامر سلم عليهم ومشي
مها: انت ازاي تقول لتامر انك هتوصلني
فارس: لان مينفعش امشي واسيبك ف وقت متاخر كدا عشان ابقي مطمن عليكي
مها: بس انت مش من حقك تقول كدا قبل ماتسألني
فارس: انا مش محتاج سؤال من بعد اللي حصلك وخصوصا باسم هربان ومينفعش تمشي لوحدك واذا كنت قولت كدا دا واجبي عشان دا شغلي ولازم احميكي
مها: عمتا متشكره جدا لزوقك بس انا اسفه مش هقدر ان انت توصلني انا هاخد تاكسي وهروح
فارس بتفهم: تمام براحتك بس انا همشي وراكي بالعربيه عشان ابقي مطمن عليكي
*مها فرحت وحاولت تخفي فرحتها شويه ووافقت ومها روحت وهو اطمن عليها ومشي روح البيت وهي طلعت
احلام: حمدلله علي سلامتك يامها
مها: الله يسلمك ي احلام
احلام: عربيه مين اللي كانت ماشيه وراكي دس
مها: دا عربيه فارس لونها اسود
احلام: لا دي عربيه لونها ازرق
*مها استغربت وخرجت بصت من البلكونه ولقت عربيه لونها ازرق واقفه تحت البيت واخدت نمر العربيه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت ضابط غيور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى