رواية أحببت صعيدي الفصل السابع 7 بقلم شروق حسام
رواية أحببت صعيدي الجزء السابع
رواية أحببت صعيدي البارت السابع
رواية أحببت صعيدي الحلقة السابعة
بعد يومين
كان ليل بيتصرف بأسلوب خلي نجمة تضايق من اللي بيعمله
نجمة بصراخ وهي بتشد في شعرها “يااااا زفت بطل تمشي ورايا احنا في الفيلا مش في مكان غريب ابعد بقي انا زهقت منك انت عايز مني ايه بقي لك يومين مش علي بعضك وبقيت Sticky اووي”
ليل بحب “نجمة حبيبتي انا عايز راحتك انتي لسه تعبانة واخاف تتعبي وانا مش ملاحظ”
_”لا متخافش وابعد عني بقي انا عارفة ان ورا تصرفاتك دي حاجة ما انا مش stupid عشان اصدقك ياللي مكنتش بطيقيني لحقت تحبني امتي اصلا ”
_”أنا…..”
_”من غير كلام كتير انا راحة الجامعة بقي لي فترة مرحتش بسببك سلام”
ليل مسك دراعها بسرعة “استني يا نجمتي هوصلك”
_”بس…”
ليل بحدة “من غير بس هوصلك لحد باب الجامعة واطمن عليكي وبعدين همشي”
………………
بعد شوية
العربية وقفت قدام الجامعة وليل فضل يوصي نجمة علي حاجات كتير
_”وما تتكلميش مع حد و….”
_”خلاص بقي يا زين صدعت ايه ده انا مش راحة أحارب يعني”
ليل بدراما وبيقرص خدها “احلي زين اسمعها في حياتي يا ناس بحبك موت يا نجمتي”
نجمة شالت أيده من الي خدها بقوة “طب روح من هنا شوف هتعمل ايه يا جوز الثلاثة”
ليل بضحكة رجولية جذابة “ههههه محبتش في حياتي غيرك يا نجمتي مع انك الثالثة في حياتي”
_”مش بقولك sticky يععع كلامك مقرف وملزق اووي”
نجمة خلصت كلامها وسابته ونزلت
هنا ليل رجع لشخصيته الحقيقية اللي كلها قسوة وجبروت
_”شكلك مش هتقعي بسهولة يا نجمة الكلب بس هتشوفي الفلاح هيعمل فيكي ايه لما يكسرك”
……………….
في كافيه الجامعه
نجمة شافت دانة قاعدة بعيد ومش شايفاها راحت بسرعة ناحيتها
_”بخخ”
_”اعععععع نجمة كنتي فين كل ده وحشتيني كده متتصليش بيا كل ده انا زعلانة منك جامد”
نجمة حضنتها بقوة وشوية وكانت هتدخلها جوا قلبها من حبها لدانة اختها وصاحبة عمرها “متزعليش مني يا دوني قلبي كان غصب عني بعد ما بابا جوزني زين الكلب بالعافية”
دانة بصدمة ” زين مين”
_” تعالي هحكيلك كل حاجة عشان عارفاكي مش هتسكتي غير لما تعرفي كل حاجة بالتفصيل هههه”
نجمة حطت لها كل حاجة من الألف للياء
دانة في سرها بخبث ” ههههه دي شكلها هتولع اووي يا دانة وانا هولعها اكتر ”
_”يابنتي سرحتي روحتي فين مش كل مره اكلمك تسرحي ”
_”معاكي يا نجومة كنت بفكر في كلامك وبطريقه عشان اخرجك فيها من اللي انتي وقعتي فيه”
نجمة بفضول “ووصلتي لأيه قوليلي”
_”هو زين قرب منك”
نجمة وهي بتفتكر بقرف “للأسف yes ”
_”كده كويس قوي عشان كل اللي جاي هيعتمد على الموضوع ده”
_”انتي ناوية علي ايه يا دانة انا مش مطمنه للي انتي بتخططي له المره دي”
_”ما تقلقيش يا نجمتي كله خير”
_”طب احكي لي حتي”
_”خليها لما تروحي احسن”
_”مع اني هموت من الفضول بس Ok”
……………..
عند سما
كانت نايمة علي السرير تعبانة عندها برد شديد حاولت اكتر من مرة ترن علي ليل تلفونه لسه مغلق
سما بتنهيدة حزن “انت من ساعة ما اتجوزت ونسيتني خالص يا ليل سمايا”
وهي سرحانة في السقف دخل عليها عادل وهو عمال يتطوح يمين وشمال
_”سمسم هههه سموكة”
_”انت انت بتعمل ايه هنا الخماااار اععععع اطلع برااا”
سما بسرعة لفت الملاية حواليها خوفا من أنه يشوف منها حاجة
_”انت بتعمل ايه يا عادل اطلع برا”
_”سما حبيبة قلبي انتي هههه انتي ليه موجود منك اتنين هههه طلع ليكي اخت توام وانا معرفش اخي عليكي كده متقوليش ههههه”
سما بخوف “عادل انت شارب حاجة”
_”هكون شارب ايه يعني مش شارب حاجة هههه”
سما بقوة “انت عارف عقاب شارب الخمر ايه يا عادل أقولك أنا عقابه في القبر مسوداً وجهه ، مزرقة عيناه ، متدلياً لسانه علي صدره ، يسيل بساقه مثل الدم وعقابه في جهنم يسقى من نهر الخبال في جهنم اطلع بره وراجع اخطائك يا عادل احسن ما تتوكل في اي لحظه”
سما خلصت كلامها وادته بالبوكس في وشه بتعب وخرجته برا الأوضة
_”وده عشان تحرم تدخل اوضتي تاني او تشرب خمر ثاني روح ادعي ربنا يغفرلك على اللي عملته”
عادل فضل يتطوح لحد ما وصل أوضته واتركي علي السرير ونام
_”حتي انتي حتي انتي يا عادل كدا استغفر الله العظيم يا رب”
………………..
عند ليل
خلص شغل ورجع الفيلا تعبان عايز ينام علطول بس أول ما دخل الأوضة اتصدم
_”نجمة ايه اللي انتي عملاه ده …”
………………..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت صعيدي)